• 178.104 movies
  • 12.217 shows
  • 33.988 seasons
  • 647.155 actors
  • 9.373.270 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Chuck Taylor

Nee helaas. Ik weet alleen dat het op de todolist staat.

meter_fan

• 180 messages
  • 84 votes

Ha allen,

Zoals velen van jullie ervaren hebben, heeft de website - nadat het de gehele week goed ging - afgelopen dinsdag tussen 19:00 en 23:30 last gehad van een storing.

Het probleem zit hem in een traag proces op een langzame pagina, zoals wij het noemen, een 'brakke' pagina. Zo'n pagina zorgt ervoor dat ook alle andere processen op de website worden vertraagd, waardoor dit zich opstapelt met een storing in de databases, of de servers tot gevolg. Gisteren hebben de techneuten van Cloud.nl onderzoek gedaan naar het voorval. Omdat het zoeken is naar een speld in een hooiberg, hebben we een tool geïnstalleerd die alle processen pér pagina registreert. Nu is het in theorie 'hopen' dat de website weer last krijgt van de storing, waarmee we direct kunnen zien op welke pagina die getriggerd wordt.

Als we dit inzichtelijk hebben, kan het probleem definitief worden getackeld. Weet dus bij de volgende storing, dat we daarmee dichterbij een oplossing zijn.

Bedankt voor jullie geduld!

mrwhite

• 1521 messages
  • 3499 votes

Vraagje : zijn er nog mensen die niet kunnen reageren op andere berichten of is mis ik ergens iets en werkt het op een andere manier!?

Telkens als ik wil reageren bij een film wordt de pagina opnieuw geladen!

Mac Hammer Fan

• 6026 messages
  • 7446 votes

Er was weer een storing daarnet met error 524. We duimen dat het probleem nu opgelost wordt, meter_fan.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

En mag ik toevoegen dat ik zulke updates als bovenstaande zeer op prijs stel? Het fijn om te weten in welke hoek het zit, en dat er een plan van aanpak is. Dank!

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4894 votes

mrwhite wrote:

Vraagje : zijn er nog mensen die niet kunnen reageren op andere berichten of is mis ik ergens iets en werkt het op een andere manier!?

Telkens als ik wil reageren bij een film wordt de pagina opnieuw geladen!

Dit heb ik ook. En als ik op de nieuwspagina een bericht wil quoten wordt ik naar het forum gelinkt. Alleen hier werkt het.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Het Netflix-topic is kapot. Blijft hangen qua updates op een bericht van kappeuter van woensdag, terwijl er nadien al diverse berichten verschenen.

meter_fan?

meter_fan

• 180 messages
  • 84 votes

Bedankt voor jullie geduld. Probleem van alle voorgaande storingen zijn inmiddels bekend en kwam uit dezelfde hoek. Daarmee zouden deze periodieke storingen niet meer voor mogen komen.

meter_fan

• 180 messages
  • 84 votes

eRCee wrote:

Het Netflix-topic is kapot. Blijft hangen qua updates op een bericht van kappeuter van woensdag, terwijl er nadien al diverse berichten verschenen.

meter_fan?

Gebruik je de oude- of de nieuwe modus?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Dat had ik als een van de eerste punten gemeld en op de todolist gezet:

In de nieuwe layout verschijnt geen enkele VOD-dienst in de updates en de data in de zoekmachine bij laatste bericht kloppen niet.

Alleen het algemene VOD topic verschijnt bij de updates (+ enkele diensten die we nog niet in het VOD overzicht hebben staan).

Je kunt al enkele weken niet meer bijhouden wat er bij diensten als Netflix, Prime Video en MUBI is gepost.

Alleen op de oude lay-out werkt het nog maar dan verschijnen die berichten niet meer op de nieuwe layout.

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

Weet niet of het hier ook is, maar op MusicMeter heb ik regelmatig probleem met posten van afbeeldingen van sites als pasteboard, imgbb, imageupload, etc. Als je direct de url opent krijg je wel de afbeelding te zien, maar zet je er image-tags omheen dan staat er alleen maar (afbeelding).

Ter illustratie:

https://imgshare.io/images/2021/04/02/Ex7S3fSXEAA2sde.jpg

edit: hier ook dus

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

meter_fan wrote:

Bedankt voor jullie geduld. Probleem van alle voorgaande storingen zijn inmiddels bekend en kwam uit dezelfde hoek. Daarmee zouden deze periodieke storingen niet meer voor mogen komen.

Daarnet was er weer een 524-storing.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Klopt, ik had hem ook. 1-2 minuten onbereikbaar oid. Hopelijk niet het hele weekend een issue, aangezien ik om de zoveel minuten op een short ga proberen te stemmen (al staan de meeste er helaas nog niet op) met Kaboom animatie festival dat nu is. Weer een weekend dat ik iedere hapering ga merken, vrees ik

Zoevene

• 49 messages
  • 1325 votes

Helaas kan ik niet alles door gaan nemen om te zoeken of het al aan de orde is geweest, maar de nieuwe site kan blijkbaar nog steeds niet overweg met films die ‘s nachts worden uitgezonden op tv.

Een film die vannacht om om 00.20 zal worden uitgezonden, staat genoteerd alsof hij gisteren al is geweest.

Dat lijkt mij eerder morgen, maar vandaag zou in het gebruik handiger zijn.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Grote afbeeldingen worden blijkbaar niet meer geaccepteerd bij het toevoegen van een film? Ik heb moeten resizen naar 1000px breed en ineens lukte het wel. Geen foutmelding of iets dergelijks gekregen, ik zag gewoon dat alle ingevulde informatie bleef staan met uitzondering van de poster dus ik vermoedde dat het daar ergens te zoeken was.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Metalfist wrote:

Grote afbeeldingen worden blijkbaar niet meer geaccepteerd bij het toevoegen van een film? Ik heb moeten resizen naar 1000px breed en ineens lukte het wel. Geen foutmelding of iets dergelijks gekregen, ik zag gewoon dat alle ingevulde informatie bleef staan met uitzondering van de poster dus ik vermoedde dat het daar ergens te zoeken was.

Ja klopt, er zijn meer users die deze functionaliteit missen, het is hier nu een paar keer gemeld. Ik vond die mogelijkheid ook reuze handig. Je hoeft dan niet apart een fotoprogramma te openen.

Het is op de todolijst gezet maar ik weet niet of en wanneer deze functionaliteit er opnieuw zal komen.

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

Op MuMe werkte het een willekeurige kleine hoes te plaatsen en dan na correctie alsnog de goede hoes neer te zetten. Dat werkt inmiddels ook niet meer, maar wellicht hier nog wel?

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Helemaal tevreden met mijn nieuwe gebruikersnaam wat ik al zo'n zes jaar wou .

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Het is wel echt extreem wennen die nieuwe username. Zo totaal anders.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

kappeuter wrote:

Het is wel echt extreem wennen die nieuwe username. Zo totaal anders.

Ja haha, valt het op ?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Kondoro wrote:

Helemaal tevreden met mijn nieuwe gebruikersnaam wat ik al zo'n zes jaar wou .

Hoe pas je dit aan?

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Hoe pas je dit aan?

Toen ik via de nieuwe lay-out richting mijn persoonlijke menu ging (waar je ook je ook kan kiezen om b.v. naar je instellingen te gaan) stond er boven aan dat ik mijn gebruikersnaam kon veranderen.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

https://i.imgur.com/EQOQFMS.png

Maar als ik op de versie met 3 stemmen klik kom ik op de versie met 1 stem terecht.

Heino (moderator series)

• 1517 messages
  • 2355 votes

Apollinisch Dit komt omdat de serie 2 keer in de database staat: 1 keer als MovieMeter miniserie en 1 keer als TvMeter miniserie. Als je de nieuwe layout gebruikt wordt je automatisch naar de Serie variant doorgeleid wanneer je op de Film variant klikt. Of dit in de zoekresultaten nog aangepast gaat worden door de Film variant daar niet meer te tonen weet ik niet.

riefenstahl

• 465 messages
  • 397 votes

In De Site > Algemeen > geel vs grijs:

Ik heb al een tijdje zitten zoeken maar kan geen antwoord vinden; waarom zijn sommige sterren (beoordelingen) in het geel en andere grijs?

Heino (moderator series)

• 1517 messages
  • 2355 votes

riefenstahl Sterren worden geel wanneer het bijbehorende bericht als mening/recensie wordt gemarkeerd, bij alle overige berichten blijven de sterren grijs.

riefenstahl

• 465 messages
  • 397 votes

Heino wrote:

riefenstahl Sterren worden geel wanneer het bijbehorende bericht als mening/recensie wordt gemarkeerd, bij alle overige berichten blijven de sterren grijs.

Dank je!

Ajax&Filmfreak

• 3362 messages
  • 3729 votes

Ik merk dat ik sinds de introductie van de nieuwe layout MM veel minder vaak en als ik er ben minder lang bezoek.

Ben ik de enige?

Zien de beheerders dat dat voor veel mensen geld of misschien dat het juist andersom is?

Sanderkeuh

• 582 messages
  • 2953 votes

Kunnen recente updates & work in progress updates in een apart, gesloten topic komen?

Het is moeilijk om de nieuwe veranderingen te volgen in dit topic vind ik persoonlijk.

Ik heb op 11/03 een mail gestuurd i.v.m. problemen om mijn TVmeter account te koppelen (met andere gebruikersnaam) en heb hier nog geen reactie op gekregen (geen probleem natuurlijk, niet dringend).

In dit topic lees ik dat "Kunnen kiezen tussen gebruikersnamen MovieMeter account en TVMeter account." een komende update is, maar het zou handig zijn dat crew updates in een apart topic komen & de opmerkingen/feedback hier.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Sanderkeuh

Ik heb je een PM gestuurd.

Accountvragen worden in principe altijd binnen 48 uur behandeld. Daar lijkt wat mis te zijn gegaan.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.