• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.264 votes
Profile

de ''grote voeg films toe die op tv komen'' topic

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Jordy schreef:

(quote)

Prima, ik heb heb dus maar weer een keertje verwijderd

Komt angstig dicht in de buurt van barbarij

FF serieus: Is Woodstock niet veel meer dan een concertregistratie? Is het niet een documentaire waarin een van de belangrijkste popfestivals ooit centraal staat?

stinissen (crew films & series)

• 23434 messages
  • 76918 votes

ja.......................

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Is toch een belangwekkende docu over een keerpunt in de geschiedenis, waar toevallig wat bandjes staan te spelen. !!

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

FisherKing wrote:

Is toch een belangwekkende docu over een keerpunt in de geschiedenis, waar toevallig wat bandjes staan te spelen. !!

Nog niet eens toevallig. Het feit dat die muzikanten daar op dat moment waren is een cruciaal onderdeel van het belangrijke, opvallende culturele verschijnsel Woodstock dat centraal staat in deze film, lijkt me.

Agony

• 1985 messages
  • 1256 votes

Woodstock is cultuur, history en muziek ineen.... niet zomaar een concertregistratie!

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Agony wrote:

niet zomaar een concertregistratie!

De vraag hier lijkt me ook of een film waarin ondermeer een concert geregistreerd wordt, meteen als concertregistratie te bestempelen valt, en derhalve van deze site geweerd zou moeten worden.

Vind het op zijn minst een open discussie hier waard.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

cornelis schreef:

(quote)

Nog niet eens toevallig. Het feit dat die muzikanten daar op dat moment waren is een cruciaal onderdeel van het belangrijke, opvallende culturele verschijnsel Woodstock dat centraal staat in deze film, lijkt me.

Ik bedoelde toevallig ook meer in context van het verschijnen in deze docu. Achteraf helemaal geen toeval.

Agony

• 1985 messages
  • 1256 votes

cornelis schreef:

(quote)

De vraag hier lijkt me ook of een film waarin ondermeer een concert geregistreerd wordt, meteen als concertregistratie te bestempelen valt, en derhalve van deze site geweerd zou moeten worden.

Vind het op zijn minst een open discussie hier waard.

Misschien dat het net niet goed over kwam, maar Woodstock is dus niet het standaardtype concertregistratie. Men laat heel het fenomeen Woodstock aan bod komen met alles erop en eraan. Muziek is hier uiteraard de bindende factor en daarom wil ik toch echt eerder voor een docu spreken, dan een concert. Gewoon toevoegen dus!

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

Dat is zo. Het geeft ondermeer door de interviews met bezoekers en de sfeermomenten een enorm sterk beeld van het hippietijdperk. Bovendien is de film volgens mij in technisch opzicht ook vrij invloedrijk geweest en was het een bioscoophit. Ik kan werkelijk niet een reden bedenken waarom dit niet op de site zou moeten. Waarom Woodstock of Don't look back niet en Buena vista social club en Gimme shelter wel om maar eens wat te noemen? Waarom mag alles met een reguliere bioscooprelease op de site behalve sommige muziekdocumentaires en concertregistraties?

Locutus

• 606 messages
  • 5882 votes

Een documentaire is geen film. Wat mij betreft geen enkele.

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

Locutus wrote:

Een documentaire is geen film. Wat mij betreft geen enkele.

Volgens mij is een docu gewoon een film-genre.

Wat is dan volgens jou het verschil?

Hobbes

• 2911 messages
  • 1195 votes

deze discussie is oeverloos

voor ieder persoon die roept dat docu's geen film zijn is er weer een persoon die roept dat er geen verschil is. Zelfde met mini-series. Of series.

Die dicussie is hier trouwens ook helemaal niet van toepassing (ik klink als een wannabe-mod snel ff off-topic gaan )

Ik heb woodstock niet gezien, maar imdb zegt dat het een docu is. just my two-cents. praat gezellig verder met z'n allen

Locutus

• 606 messages
  • 5882 votes

Dustyfan wrote:

Volgens mij is een docu gewoon een film-genre.

Wat is dan volgens jou het verschil?

Een film heeft een verhaal. Een documentaire niet. Is alleen maar een opsomming van feiten. Vergelijk het met studieboeken en romans.

Queto Yurlunyur

• 4775 messages
  • 3110 votes

Niet alle films hebben een verhaal; bij sommige types film zijn de (beperkte) gebeurtenissen ondergeschikt aan de sfeer, aan de filosofie, aan de beelden, of aan de gevoelens bij de personages. Dat type films kun je goed vinden of niet, maar het zijn duidelijk films in elke zin van het woord.

En goede documentaires zijn niet zomaar een opsomming van feiten, maar leggen daar ook verbanden tussen, en belichten feiten vanuit meerdere hoeken. Daarnaast moet er een opbouw, een structuur in de presentatie zitten.

Locutus

• 606 messages
  • 5882 votes

Queto Yurlunyur wrote:

Niet alle films hebben een verhaal; bij sommige types film zijn de (beperkte) gebeurtenissen ondergeschikt aan de sfeer, aan de filosofie, aan de beelden, of aan de gevoelens bij de personages.

Noem eens 1 behalve een documentaire dan.

empirekees

• 1597 messages
  • 2401 votes

Locutus schreef:

(quote)

Noem eens 1 behalve een documentaire dan.

Ik geloof de bergmannetjes, weet het niet zeker.

Queto Yurlunyur

• 4775 messages
  • 3110 votes

De meeste Godards, Le Gai Savoir bijvoorbeeld (zelf niet gezien, maar lijkt me het meest extreme voorbeeld binnen zijn oeuvre).

Queto Yurlunyur

• 4775 messages
  • 3110 votes

De meeste Bergmans hebben (tevens) een uitstekend verhaal, kees.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Locutus wrote:

Een film heeft een verhaal. Een documentaire niet. Is alleen maar een opsomming van feiten. Vergelijk het met studieboeken en romans.

Tuurlijk heeft een documentaire een verhaal en een script.

En die vergelijking die je maakt gaat niet op.

Documentaire is een sub-genre, te vergelijken met een SF boek of een Crimi.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Locutus schreef:

Een film heeft een verhaal. Een documentaire niet.

Onzin. Een echte documentaire heeft ook een verhaal, en een spanningsopbouw, etc.

Is alleen maar een opsomming van feiten.

Nee, dan bedoel je een reportage. Of een teleac-cursus.

Vergelijk het met studieboeken en romans.

Nee, vergelijk het met verhalende non-fictie.

Agony

• 1985 messages
  • 1256 votes

Kan Woodstock dan nu worden toegevoegd. De film heeft nota bene 3 Oscarnominaties, waarvan zelfs 1 verzilverd: Beste documentaire. Dit zegt toch wel genoeg!

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Of er moeten nieuwe tegenargumenten zijn....?

Hobbes

• 2911 messages
  • 1195 votes

evolution's child (1999)

twenty-one (1991)

ghosts of berkely square (1947)

resurrection (1999)

perfect prey (1998)

vergeten speelgoed (1995)

hellfire club

trapped in a purple haze (2000)

de nieuwe

Agony

• 1985 messages
  • 1256 votes

cornelis wrote:

Of er moeten nieuwe tegenargumenten zijn....?

en toen werd het stil

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Ja, buitengewoon flauw.

Het probeem lijkt me dat iemand bedacht heeft dat dit een concertregistratie is, terwijl de AMPAS het nota bene een documentaire noemt (net als Bowling for C.).

Als ik Henk was, zette ik 'em er gewoon weer op.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Ik had ook een klein stukje gezien en het is toch duidelijk dat het een documentaire is en geen concertregistratie? Het is niet alleen muziek dat je ziet.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Inderdaad.

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

Resurrection staat al op de site.

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

Twenty-One staat ook al op de site.

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

Perfect Prey ook. (Misschien snap ik de bedoeling van dit topic wel niet )

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.