• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.192 votes
Profile

Over de nieuwe MovieMeter

meter_fan

• 180 messages
  • 84 votes

Beste MovieMeter-community, het hing al een tijdje in de lucht, maar nu is het dan eindelijk zover. De nieuwe website, waarover al zo lang werd gesproken, is daar. Er is al veel gezegd in het algemene topic, er is al een nieuwsbericht aan gewijd, maar graag geven we je ook via deze weg even een kleine inhoudelijke introductie van wat er de afgelopen maanden op de achtergrond is gebeurd en wat je daar nu van terugziet. Welkom.

Het zal bij sommigen even een schok zijn geweest toen ze vanochtend de homepage van MovieMeter betraden. De voor hen zo vertrouwde gele header had ineens plaatsgemaakt voor een donkerblauwe, met daarin in nieuw geel met wit logo. Het zijn slechts de eerste cosmetische aanpassingen die opvallen aan de nieuwe website. De laatste maanden is er op de achtergrond hard gewerkt om MovieMeter een volledige make-over te geven, zowel op visueel als op inhoudelijk gebied. Vooral dat laatste is een kleine toelichting waard, want vanwege alle overweldigende nieuwe features en de - in sommige gevallen - nieuwe plek die ze gekregen hebben, is het ongetwijfeld even flink zoeken.

---

MovieMeter, voor films en series

MovieMeter was voorheen de plek waar je terecht voor jouw favoriete films. Je kon er ontdekken, lezen, kijken, discussiëren en beoordelen. En in die zin is er eigenlijk weinig veranderd; op één belangrijk element na. MovieMeter is nu ook de plek voor series. In de afgelopen maanden zijn de databases van MovieMeter en TV-meter - twee websites waaraan lange tijd met liefde en passie door Jordy en zijn community werd gebouwd - samengevoegd tot één. Daartussen is een belangrijke brug geslagen door middel van de nieuw toegevoegde acteurpagina's waarop het werk van de desbetreffende acteur - of dat nou een rol in een film of een rol in een serie is - is verzameld. Niet langer hebben alleen regisseurs hun eigen profiel, maar ook die personen die aan het eind van de rit een film of reeks tot leven brengen.

Wel hebben we ervoor gekozen je statistieken met betrekking tot films en series zoveel mogelijk gescheiden te houden. Op je uitgebreide nieuwe profiel van iedere gebruiker, waaraan je ook handmatig je TV-meter-account kunt koppelen (via je instellingen), staan deze gegevens dan ook gescheiden weergegeven. Datzelfde geldt voor alle statistieken op het profiel van een bepaalde acteur of regisseur. Zaken die met series te maken hebben vallen vaak op vanwege hun oranje kleur; een kleine knipoog naar het TV-meter van weleer.

---

Homepage en make-over

Dat de nieuwe website volledig op de schop is gegaan, kan je bijna niet ontgaan zijn. De homepage, voorheen voorzien van slechts vier artikelen, heeft nu een respectabele nieuwssectie gekregen. Eentje die wordt omringd door verschillende blokken met daarin in oogopslag alle informatie die je nodig hebt. Naast dat de nieuwe bioscoopreleases worden getoond, is er ook een sectie voor films en series op On Demand, de nieuwste trailers en acteurs die momenteel populair zijn. Onderaan is er ook aandacht voor jouw activiteit. Wat zijn de nieuwste gebruikersbeoordelingen, welke films werden recent toegevoegd en waarover wordt gesproken op het forum? Je vindt het onderaan op de homepagina.

Wie wat verder kijkt, komt erachter dat ook het bioscoopoverzicht - dat er vanwege de coronacrisis momenteel nogal verlaten bij ligt - is uitgebreid met een specifiek programma van het filmtheater bij jou in de buurt. Voer je woonplaats in en kom erachter welke titels er in jouw omgeving draaien.

Toch meer een televisiekijker? Ook dan heeft de website iets nieuws voor je in petto. Want waar er voorheen slechts een aantal zenders werden uitgelicht, kun je de gids nu volledig afstemmen op je persoonlijke televisieaanbod. De database is eindeloos.

---

Liever lijstjes

Toplijsten kenden we natuurlijk al van de originele MovieMeter, waarop nauwkeurig werd bijgehouden welke 250 films de community gemiddeld beschouwt als de beste ooit gemaakt. Ook kende de website al een tip 250 en een flop 250, respectievelijk gericht op de beste films van de laatste tijd en de films die zo slecht zijn, dat ze een vermelding verdienen. Met de nieuwe website hebben we getracht een gigantische database te bouwen van de meest gedetailleerde lijsten. De Top 25 beste '1970s'-films uit de jaren 2010 tot 2019?. Je kunt het haast zo gek niet bedenken of er is inmiddels een lijst van. Dat geldt uiteraard ook voor series.

Eigenlijk is de hoeveelheid aanpassingen te groot om in één artikel kwijt te kunnen. Daarom willen we het hier dan ook bij laten en voorstellen dat je zelf even gaat uitvogelen wat de nieuwe website allemaal te bieden heeft. Uiteraard zal één en ander nog niet helemaal vlekkeloos verlopen. Wij willen je graag vragen dit te melden en rekenen op je begrip bij de verdere aanpak van deze problemen. Nogmaals welkom, op de nieuwe MovieMeter.

Inhoudelijke feedback over de website graag via Het grote opmerkingen / feedback topic #2.

UmbraVitae

• 4313 messages
  • 4021 votes

Bij deze wil ik mijn felicitaties geven aan het ganse MM team, met deze nieuwe layout. Was wel even wennen, é waar is dé MovieMeter site. Maar als snel voelde het als een stap vooruit, navigeren gaat vlotjes, alles is overzichtelijker en komt gewoon professioneler over. Dikke duim!

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

meter_fan wrote:

waaraan je ook handmatig je TV-meter-account kunt koppelen (via je instellingen),

Dat is gelukt, maar mijn oude tvmeter-profiel lijkt nog te bestaan: mjk87_mm

Die mag op zich best verwijderd worden, of blijft dat tot in den eeuwigheid staan?

dabtapp

• 5 messages
  • 0 votes

Leuke nieuwe site. Helaas staat het nog vol met fouten. Films of series die gewoon op VOD diensten te zien zijn, maar op de site staan als 'niet beschikbaar'.

Ook foutjes waarin trailer afleveringen worden gezien als de lancering van een seizoen

voorbeeld: de show Them (2021)

De info zegt: beschikbaar op Amazon Prime, maar deze serie komt pas 9 april. Er is 2 dagen geleden een trailer gelanceert, meer niet...

Ik hoop dat de oneffenheden eruit worden gevist... Cosmetisch ziet het er gelikt uit, maar inhoudelijk laat het nog te wensen over.

DiamondsRealDeal

• 234 messages
  • 3627 votes

jammer dat de gemiddelde stem cijfer en afwijking is weggehaald.

Pim1993

• 657 messages
  • 849 votes

Kan het alsje alsje alsje alsjeblieft terug!!!!! ((( of de optie om de oude lay-out aan te houden? Ik vind het helaas vreselijk! Je sleept je hele top 10 onbewust door elkaar. Reacties geven bij films zijn onvindbaar. Het is gepriegel! Ik ben oprecht in diepe rouw.

jaxteller

• 111 messages
  • 43 votes

Met de oude layout kon je super makkelijk filteren. Ik zocht bijvoorbeeld naar films van 2008 en nieuwer met als genre thriller en speelduur max 97 min. Bestaat deze optie nog en kan ik het niet vinden of is het gewoon weg?

Ik vond zo goede films die ik doordeweeks kon kijken omdat ik specifiek opzoek was naar films van max 97 minuten. Ik kan nu niet filteren op minuten of op films van 2008 en hoger. Ik kan enkel één jaar kiezen met een genre en that's it. Super onhandig.

Helaas ben ik bang dat ik zo geen films van max 97 minuten meer ga kunnen vinden, super balen dit.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Inhoudelijke feedback over de website graag via Het grote opmerkingen / feedback topic #2.

Just quoting, ik heb er verder niets mee te maken

DBTim

• 854 messages
  • 1151 votes

Even wennen, maar ziet er prachtig uit. Complimenten!

93.9

• 3124 messages
  • 4209 votes

waar zit 'Mijn films'?

daar waar je je eigen lijstjes kon maken, bijvoorbeeld Nog zien enzo??

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

93.9 wrote:

waar zit 'Mijn films'?

daar waar je je eigen lijstjes kon maken, bijvoorbeeld Nog zien enzo??

In de werkbalk helemaal rechts. Met een icoontje als een map.

Verder kan je best vragen of bemerkingen plaatsen in Het grote opmerkingen / feedback topic. Daar worden ze beter opgevolgd.

• 31144 messages
  • 5447 votes

jaxteller wrote:

Met de oude layout kon je super makkelijk filteren. Ik zocht bijvoorbeeld naar films van 2008 en nieuwer met als genre thriller en speelduur max 97 min. Bestaat deze optie nog en kan ik het niet vinden of is het gewoon weg?

Ik vond zo goede films die ik doordeweeks kon kijken omdat ik specifiek opzoek was naar films van max 97 minuten. Ik kan nu niet filteren op minuten of op films van 2008 en hoger. Ik kan enkel één jaar kiezen met een genre en that's it. Super onhandig.

Helaas ben ik bang dat ik zo geen films van max 97 minuten meer ga kunnen vinden, super balen dit.

Dat kan nog wel. Kijk ook in het opmerkingen-topic (zie mijn vorig bericht). Daar heb ik geschreven hoe dat kan in de nieuwe lay-out. En kan je ook terecht voor andere vragen en bemerkingen.

• 31144 messages
  • 5447 votes

alexander038

• 957 messages
  • 1295 votes

Leuke nieuwe lay-out naar mijn mening en ook wel makkelijk dat tv meter er nu inzit.

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Wel een ingrijpende verandering hoor. Moet helemaal met mijn ogen knipperen. De nieuwe layout heeft wel behoorlijk veel weg van IMDB imo.

93.9

• 3124 messages
  • 4209 votes

Film Pegasus wrote:

(quote)

In de werkbalk helemaal rechts. Met een icoontje als een map.

Verder kan je best vragen of bemerkingen plaatsen in Het grote opmerkingen / feedback topic. Daar worden ze beter opgevolgd.

Top thx

king-kevino

• 54 messages
  • 643 votes

bestaat de mogelijkheid om terug te gaan naar de oude layout ?

Hij werkt bij mij niet al te best (lees: traag) en ook was ik erg fan van de oude layout

clockwork72

• 2780 messages
  • 1736 votes

Sorry dat ik het zeg maar ik vind deze nieuwe lay-out echt verschrikkelijk druk, nee sorry ik vind het echt helemaal niks terwijl ik dat nieuwe logo wel mooi vind.

TobyTheCat

• 8 messages
  • 0 votes

Ik heb speciaal een account aangemaakt om mijn vraag te stellen. Ik was zeer gecharmeerd van de oude layout, die nieuwe is voor mij persoonlijk veel te druk en onoverzichtelijk, kan ik ergens instellen dat ik de oude layout kan blijven gebruiken ?

limburger88

• 1 messages
  • 248 votes

Ik heb ook speciaal een account gemaakt om, voor wat het waard is, mijn mening te geven over de nieuwe lay-out. Ik vind het ook veel te druk en onoverzichtelijk. Overal tekst, plaatjes. Het doet me aan een website uit begin 2000 denken. De oude lay-out was mooi clean. Misschien een aanpassing hier en daar?

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

TobyTheCat wrote:

Ik heb speciaal een account aangemaakt om mijn vraag te stellen. Ik was zeer gecharmeerd van de oude layout, die nieuwe is voor mij persoonlijk veel te druk en onoverzichtelijk, kan ik ergens instellen dat ik de oude layout kan blijven gebruiken ?

Die kun je veranderen door naar je instellingen te gaan en dan het vakje "Klassieke modus" aan te vinken en op te slaan.

Ook wellicht handig voor limburger88.

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Het is wel net alsof je opnieuw moet trainen om de nieuwe MM onder de knie te krijgen.

Die ster in de naam Moviemeter lijkt wel te lonken naar de allereerste layout in 2000.

vinejo

• 111 messages
  • 105 votes

Pim1993 wrote:

Kan het alsje alsje alsje alsjeblieft terug!!!!! ((( of de optie om de oude lay-out aan te houden? Ik vind het helaas vreselijk! Je sleept je hele top 10 onbewust door elkaar. Reacties geven bij films zijn onvindbaar. Het is gepriegel! Ik ben oprecht in diepe rouw.

Ik ook...vind het maar niks zo.

dionj

• 575 messages
  • 729 votes

Heel mooi. Mijn complimenten! Lay-out ziet er goed uit en werkt ook snel.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Inhoudelijk feedback over de nieuwe site svp in het Feedback forum plaatsen.

Berichten verplaatst naar De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic #2

TobyTheCat

• 8 messages
  • 0 votes

Dankjewel kondoro, ik ben groot fan van de oude layout, en die heb ik met deze instelling terug, BEDANKT

Jurado

• 203 messages
  • 552 votes

Kondoro wrote:

(quote)

Die kun je veranderen door naar je instellingen te gaan en dan het vakje "Klassieke modus" aan te vinken en op te slaan.

Ook wellicht handig voor limburger88.

Beste tip die ik het afgelopen jaar heb gelezen. Stond op het punt om mij na 15 jaar uit te schrijven.

Thudd

• 9 messages
  • 816 votes

Ook ik kies voor de klassieke weergave, maar vind het plesant om af en aan zo es de nieuwe te doorlopen.

tijs.k

• 139 messages
  • 6 votes

Thudd wrote:

Ook ik kies voor de klassieke weergave, maar vind het plesant om af en aan zo es de nieuwe te doorlopen.

Guilty pleasure

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.