• 177.886 movies
  • 12.199 shows
  • 33.965 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.835 votes
Profile

Spoilers!

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

het is nu mogelijk om spoiler te bespreken op de site zelf... plaats spoilers tussen en en je ze zijn onzichtbaar TENZIJ je de boel selecteert met je muis

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Geniaal!

Camy

• 66 messages
  • 49 votes

geniaal!

Camy

• 66 messages
  • 49 votes

!

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

ja werkt alleen bij de films dus (nog)

in het forum is er al een apart spoiler-gedeelte

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

na een tip van kappeuter:

als je op een film gestemd hebt, zie je eventuele spoilers daar gewoon staan. Heb je nog niet op een film gestemd, zul je ze moeten selecteren

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

na een tip van kappeuter:

als je op een film gestemd hebt, zie je eventuele spoilers daar gewoon staan. Heb je nog niet op een film gestemd, zul je ze moeten selecteren

Werkelijk briljant gevonden.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Thanks. Speciaal voor wouter die steeds pech heeft met de Mac.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Werkt helaas niet op de update pagina

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Is Jordy nog vergeten te doen neem ik aan.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

ja klopt ik zal eens kijken of dat ook gaat lukken

SpyCow

• 68 messages
  • 73 votes

In De Site > Algemeen > Nut van spoilers:

Overal bij films zie ik gebruikers spoilers gebruiken, ik vraag me af waarvoor ze zijn. In de FAQ kan ik er niks van vinden, en op Forum levert dat alleen maar zoekresultaten op over Spoilers zonder dat DE SPOILER besproken wordt.

Waarvoor zijn die spoilers nou, alleen maar selecteren?

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Om het einde (of verrassende wendingen etc.) van films niet weer te geven voor mensen die de betreffende film nog niet gezien hebben.
je weet wel

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Om de film te verpesten voor mensen die stemmen op een film die ze nog niet gezien hebben.

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

Zavo wrote:

Om de film te verpesten voor mensen die stemmen op een film die ze nog niet gezien hebben.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

"to spoil" is Engels voor "verpesten". Spoilers zijn stukken tekst die de film kunnen verpesten voor mensen die de film nog niet gezien hebben. Dat daar wel iets over in de FAQ mag heb je trouwens gelijk in, zal ik eerdaags doen.

NERD

• 1718 messages
  • 1429 votes

Ik vind soms wel dat men spoiler tags wat te vaak gebruikt.

Als er bijvoorbeeld een punt "getagt" wordt dat totaal niet belangrijk is voor het verloop van de film, maar wel belangrijk is om de kwaliteit van de film te zien vind ik persoonlijk niet dat dat altijd maar blind in tags gezet moet worden.

Zo krijg je soms voor mensen die een film nog niet gezien hebben (spoilers niet zichtbaar) wel hele oppervlakkige reacties.

mister blonde

• 12693 messages
  • 5824 votes

heel erg mee eens NERD. alleen zaken die echt de film (of een gedeelte ervan) spoilen, moeten gespoilerd worden. dit staat zo ook gedefineerd op de site. anders krijg je erg onleesbare discussies. Bijv. de beschrijving van een scene; dit deed ik bij trainspotting en kreeg meteen allemaal commentaar. het verpest niets, geeft niets van het eind of het plot weg. ik vind het juist leuk als iemand een scene (klein gedeelte of niet teveel in detail) bescgrijft. dan krijg ik zin om die scene of film te zien.

Hobbes

• 2911 messages
  • 1195 votes

maar andere mensen willen dat niet lezen

als je het dan in spoilers zet is er niks aan de hand. degene die het willen lezen selecteren het en degene die het niet willen lezen selecteren het niet.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Ik vind eerder dat er niet genoeg spoilertags worden gebruikt. Persoonlijk probeer ik zo min mogelijk te lezen van films die ik niet gezien heb, want als je een hele discussie leest over een film, ook zonder te lzen wat binnen de spoilertags staat, weet je al snel heel veel over de film. Een film is echt veel leuker als je nog niks weet en je nog echt verrast kan worden.

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

Ik erger me er ook aan als ik weer eens lees hoe een bepaalde scene gaat aflopen enzo. Een film draait niet ALLEEN om het einde / plot. Ook om de kleine onverwachte dingen die in de film gebeuren. Ook al gebeurt dat in het begin, ik hoef het niet te weten.

NERD

• 1718 messages
  • 1429 votes

Hobbes wrote:

als je het dan in spoilers zet is er niks aan de hand. degene die het willen lezen selecteren het en degene die het niet willen lezen selecteren het niet.

Alleen wanneer je het niet kan lezen en het selecteerd kan het best zijn dat je het einde van de film voor jezelf onthult in plaats van slechts een detail om het niveau van de film aan te geven.

SpyCow

• 68 messages
  • 73 votes

Thnx voor alle reacties, nu weet ik wat spoilers, zijn. Alleen, ze worden inderdaad te vaak gebruikt. Net zoals mister blonde dat zei: als ik een spoiler van een onbekende film lees, dan krijg ik juist meer zin om dat te zien. Maar goed, dom he dat ik niet wist wat to spoil betekende. Toch bedankt voor de uitleg!

mister blonde

• 12693 messages
  • 5824 votes

Hobbes wrote:

ok, point taken. maar toch, als je een film niet hebt gezien weet je niet wat je wel en niet kan selecteren. dus zou er eigenlijk een korte aanduiding in het gewoon leesbare bericht moeten zijn van; 'nu volgt een opmerking over het slot' of 'een beschrijving van een scene na 40 min' bijvoorbeeld.

[edit]ik zie dat NERD al iets soortgelijks heeft geplaatst.[/edit]

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

In De Site > Algemeen > het nut van het spoiler-forum:

Misschien een gekke vraag, maar wat is het nut van dit forum?

Waarom zou je de eindes van films niet bij de film zelf bespreken? Is toch veel logischer, of zie ik iets over het hoofd?

Hobbes

• 2911 messages
  • 1195 votes

hier is het risico dat iemand toevallig spoilers leest over de film nagenoeg 0

je hebt wel spoiler tags, maar in een verhitte discussie wil dat nog wel es vergeten worden (he tov )

vandaar

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

Is waar. Heb daar zelf wel eens een kleine aanvaring over gehad met Tov.

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Niet zo zeuren heren .

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Soms gaan discussies paginalang door in spoilervorm. Is voor de mensen die de updates lezen en de betreffende film nog niet gezien hebben een beetje vervelend; al die lege vlakken.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Hobbes wrote:

hier is het risico dat iemand toevallig spoilers leest over de film nagenoeg 0

je hebt wel spoiler tags, maar in een verhitte discussie wil dat nog wel es vergeten worden (he tov )

vandaar

Je weet vaak pas waarover het gaat als je het leest. Zoals bij de verassende eindes.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.