• 177.927 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.556 votes
Profile

belangrijk: betreft copy/pasten van artikelen

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Hoi,

Het was min of meer al een regel op de sites, maar hij werd niet altijd even streng nageleefd. Een rekening die ik eerder vandaag aantrof in de brievenbus zorgt er voor dat ik het volgende weer even wil benadrukken:

Het is niet toegestaan om artikelen die je vind op andere sites te copy/pasten en in een bericht neer te zetten. Ook niet deels, ook niet als je aan bronvermelding doet. Je mag (natuurlijk) wel een link plaatsen, met daarbij evt. je eigen beschrijving van wat er te lezen is via de link, maar tekst copy/pasten kan en mag niet ivm copyright.

Ik heb de moderators en crew gevraagd om hier strenger op te letten, mocht je ergens zien dat dit toch gebeurt, dien dan svp een "alert" in via het uitroeptekentje. Ik zal binnenkort iets aanpassen zodat dit technisch afgevangen wordt, bv. als het systeem ziet dat je een lap tekst plakt in het invoerveld, dat je dan een waarschuwing krijgt of iets dergelijks. Ik moet er nog even over nadenken hoe dat er precies uit gaat zien.

Alvast bedankt voor de medewerking

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Ook niet als je zelf op die site zit waar je het vandaan hebt.

Ik heb het dan over het weer topic, mensen zijn daar altijd blij dat ze geïnformeerd worden over het weer.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Of mensen blij zijn met wat je plaatst is niet zo belangrijk, het overnemen van complete berichten van andere sites zal niet meer worden toegestaan.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Vanaf nu, wanneer de site "merkt" dat je een tekst van meerdere alineas plakt in je bericht, zul je even moeten bevestigen/aanvinken dat het bericht geen kopie is van een externe website.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

En hoe zit het dan met een artikel plaatsen met daarboven of daaronder de directe link naar het artikel zodat iedereen weet dat het geknipt en geplakt is?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Dat is dus precies wat er niet meer mag, omdat mij dat een hoop geld kan kosten.

stfuympos

• 13359 messages
  • 731 votes

Denk je hee laat ik leuk een site opstarten waar je kan discussieren over films en ook fijn kan stemmen.

Komt dit allemaal op je pad.

Heb je er nog wel lol in.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Waarom is dat plots zo? Zijn de copyright regels plots aangescherpt? Of zit er iets anders achter?

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Staat toch in de openingspost?

Wel lastig bij een aantal topics nu (de laddercompetitie bijvoorbeeld), of voor mensen die eerst in een apart bestand hun ding typen (vaak mensen die al eerder geweldige lappen kwijt zijn geraakt door per ongeluk op "back" te duwen of door falende browsers).

Al is het verder geen groot euvel, maar een ideale oplossing is het zeker niet.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Jordy wrote:

Een rekening die ik eerder vandaag aantrof in de brievenbus

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Wil het nog wel wat verbeteren, het systeem zou bv kunnen "zien" dat een geplakte tekst van MovieMeter afkomstig is, en in die gevallen de waarschuwing niet tonen.

Mensen die bang zijn om berichten kwijt te raken, kunnen ook wel hun tekst gewoon op de site typen, en af en toe even ctrl/cmd-a + ctrl/cmd-c doen.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

stfuympos wrote:

Heb je er nog wel lol in.

Heel soms

stfuympos

• 13359 messages
  • 731 votes

Goed opgelost hoor, kwam net bij de spel topic erachter.

jarno1975 (moderator series)

• 10970 messages
  • 2790 votes

Mogen andere websites wel iets copy/pasten van MM?

Er zijn diverse bioscopen die namelijk de plotbeschrijvingen overnemen van MM (zonder bronvermelding o.i.d.). Toevallig viel het me een keer op dat op de website van de bioscoop in mijn woonplaats er een plotbeschrijving was geplaatst van een film die ik hier had toegevoegd. Ook alle andere films op die site waren voorzien van de plots van MM.

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Klopt. Ook al regelmatig gezien dat andere filmsites gebruik maken van door mij vertaalde plots.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Nee dat mag niet 'zomaar'.

gebruik gegevens

Het overnemen van gegevens van MovieMeter op ander websites is toegestaan met bronvermelding in de vorm van een link naar de bronpagina. Het geautomatiseerd raadplegen van de website voor persoonlijk gebruik is mogelijk door gebruik van de API. Gebruik van deze API voor commerciële doeleinden is niet toegestaan zonder explicite toestemming. MovieMeter doet geen garanties over de beschikbaarheid van de website of de API, en de juistheid van de gegevens die hiermee te raadplegen zijn.

Algemene voorwaarden MovieMeter.nl

jarno1975 (moderator series)

• 10970 messages
  • 2790 votes

Dus Jordy kan ook wat briefjes de deur uit doen morgen

Jordy wrote:

Hoi,

Het was min of meer al een regel op de sites, maar hij werd niet altijd even streng nageleefd. Een rekening die ik eerder vandaag aantrof in de brievenbus zorgt er voor dat ik het volgende weer even wil benadrukken:

Het is niet toegestaan om artikelen die je vind op andere sites te copy/pasten en in een bericht neer te zetten. Ook niet deels, ook niet als je aan bronvermelding doet. Je mag (natuurlijk) wel een link plaatsen, met daarbij evt. je eigen beschrijving van wat er te lezen is via de link, maar tekst copy/pasten kan en mag niet ivm copyright.

Ik heb de moderators en crew gevraagd om hier strenger op te letten, mocht je ergens zien dat dit toch gebeurt, dien dan svp een "alert" in via het uitroeptekentje. Ik zal binnenkort iets aanpassen zodat dit technisch afgevangen wordt, bv. als het systeem ziet dat je een lap tekst plakt in het invoerveld, dat je dan een waarschuwing krijgt of iets dergelijks. Ik moet er nog even over nadenken hoe dat er precies uit gaat zien.

Alvast bedankt voor de medewerking

Ja, ik heb ook gezien vele artikel website die niet in staat te stellen gekopieerd artikel te plaatsen. Hier wil ik een site met de naam articlebase.com te delen.

tukkerstein

• 2216 messages
  • 3467 votes

Jawaddedadde wrote:

Klopt. Ook al regelmatig gezien dat andere filmsites gebruik maken van door mij vertaalde plots.

Vertalen is in principe ook niet toegestaan natuurlijk, al zal auteursrechtenschending dan minder snel te achterhalen zijn.

Anatolia

• 2666 messages
  • 1511 votes

Ben even weggeweest, heb deze ontwikkeling gemist:

Zero Dark Thirty (2012) Wat ik hier doe is dus ongeoorloofd?

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Anatolia wrote:

Ben even weggeweest, heb deze ontwikkeling gemist:

Zero Dark Thirty (2012) Wat ik hier doe is dus ongeoorloofd?

Je mag in principe niets meer kopiëren van anders site's. Ik vermoed dat die engelstalige tekstjes niet door jezelf geschreven zijn, en dus van een andere site zijn gehaald

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Enkele zinnen plus een verwijzing naar het volledige artikel (zoals hier) lijkt me wel kunnen.

Anatolia

• 2666 messages
  • 1511 votes

Dank u.

Vreemd trouwens: ik schijn de eerste te zijn die zo'n vraag heeft gesteld.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Hoe zit het met afbeeldingen, foto's ...

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Daar geldt in principe hetzelfde voor, maar vooralsnog houden we het wat betreft deze afspraken even op teksten.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Betreft het alleen internet?

Ik heb in mijn berichten de SpeelfilmEncyclopedie - Wikipedia - nl.wikipedia.org erbij gehaald. Dit heb ik dan wel vermeld, maar er zijn meerdere.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Dat betreft niet alleen internet. Het is niet de bedoeling om stukken over te nemen uit andere bronnen, meer dan een paar zinnen, ook al is dat met bronvermelding.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

O ja, sorry, ging om meer dan een paar zinnen. Dan komt die waarschuwing. Dat is bij mij niet het geval. Bedankt.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.