• 177.896 movies
  • 12.200 shows
  • 33.969 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.891 votes
Profile

banners en donaties / aanpassingen layout

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Hoi,

Ik wil binnenkort de layout van de site wat aanpassen, hier een voorbeeld (work in progress):

(afbeelding)

De rechterbalk komt hierbij te vervallen, en deze breedte wordt benut om de rest van de site wat meer ruimte te geven. De reclame die nu rechts te zien is zal zoals je ziet nu prominenter in beeld komen. Het lijkt er op dat iedereen zo onderhand blind is geworden voor die reclame rechts op het scherm, vandaar dat het verplaatst wordt naar het gedeelte van de website waar je ogen de inhoud verwachten.

Hopelijk goed voor de financiele "gezondheid" van de website, vervelend voor sommigen van jullie die zich ergeren aan reclame maar toch het beste voor hebben met de site. Daarom komt er binnenkort eindelijk dan toch een mogelijkheid om een donatie te doen aan de site, waarvoor je in ruil een jaar lang een reclame vrije site krijgt. Ik denk aan een bedrag van 12,50 per jaar, je krijgt op de filmpagina dan dus dit:

(afbeelding)

Belangrijk daarbij is wel dat je aan het doen van een donatie geen rechten zult kunnen ontlenen. Ik bied geen garanties dat de site een compleet jaar in de lucht blijft en dat hij altijd snel is. Het is niet zo dat voor betalende leden andere regels gelden, dat deze niet geband kunnen worden.

Benieuwd hoe jullie hier tegenover staan. Ik begrijp dat er ook wel manieren zijn om "gratis" een reclamevrije site te krijgen, maar ik ga er even vanuit dat de mensen die hier lezen het beste met de site voor hebben.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Hoewel ik me niet snel stoor aan reclame (tenzij het geluid of pop-ups bevat), zou ik wel zo'n donatie willen doen.

L_T_B

• 266 messages
  • 504 votes

Het "Last.fm-model". Het klinkt niet verkeerd.

Observator

• 18281 messages
  • 3578 votes

Het verbreden van de content vind ik alvast top!

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Kan je ook een donatie doen en toch de All You Can Eat-reclame behouden?

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Mij maakt het eigenlijk ook niet al te veel uit, ik vond die banner rechts soms wel irritant omdat die soms over mijn zoekopdracht heen ging. Het verbreden van de site is voor mij nu niet zo noodzakelijk maar ik zal er wel aan aanpassen

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Ik vind wel dat er bij zo'n donatie toch wel meerrechten moeten komen.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

dan moet je niet doneren

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Overigens is dat wel de grootste reden waarom ik nog een beetje twijfel. Er zullen vast mensen zijn die na het betalen van een paar euro verwachten dat ze het voor het zeggen krijgen op de site, dat al hun wensen ingewilligd moeten worden, of dat de gedragregels voor hen niet gelden.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Ik vind het niet zo goed idee om de reclame zo groot te doen.

Het geeft een dwingend gevoel.

Sorry maar dat ik wat ik er van denk.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Het is helaas nodig.

notnotfun

• 617 messages
  • 0 votes

Jordy wrote:

dan moet je niet doneren

Precies. Wat een vreemde reactie.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

notnotfun wrote:

(quote)

Precies. Wat een vreemde reactie.

Da's bij IMDb toch ook zo?

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Jordy wrote:

Het is helaas nodig.

Waarom dan precies van wie is de reclame dan wel niet.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

606 wrote:

(quote)

Waarom dan precies

Het kost geld om deze site in de lucht te houden, dit geld moet ergens vandaan komen.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

AGE-411 wrote:

(quote)

Da's bij IMDb toch ook zo?

Hier dus niet.

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Heb weinig problemen met dit soort reclame, zie niet in wat zo'n banner nu eigenlijk uitmaakt (ik bedoel, ik zie echt ontelbaar veel sites met verschrikkelijke vormen van reclame, daar is dit niets bij). Maar vind het idee van een donatie ook helemaal niet gek. Een uitstekende manier om de site rennend te houden.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ach zo'n banner boven is zo weggescrold. Je zal toch echt met multiple pop-ups moeten komen wil ik tot betaling overgaan.

Maar ik snap dat je ook inkomsten nodig hebt, dus ik vind het prima. Zal eens wat vaker op een banner klikken.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Reinbo wrote:

Maar ik snap dat je ook inkomsten nodig hebt, dus ik vind het prima. Zal eens wat vaker op een banner klikken.

Helpt dat?

notnotfun

• 617 messages
  • 0 votes

Lijkt me niet, je moet er natuurlijk wel iets kopen.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Het is absoluut niet de bedoeling om zo maar wat te gaan klikken op banners, maar als je iets interessants ziet dan help je de site wanneer je op de banner klikt.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Heb al een oven en mijn ogen zijn ook al gelaserd....Dus niets te klikken, hekaas.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Dichtbundels met liefdesgedichten lijken me ook niets

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Lijkt me prima, dit is een van de sites die ik het meest bezoek. Om dan een bannertje te hebben lijkt me geen probleem. En denk als je duidelijk neerzet dat je 12 euro donatie alleen garantie geeft op geen reclame en je er verder geen rechten aan kunt ontlenen dat het goed moet gaan, wat betreft de donatie

Brimmi

• 344 messages
  • 1362 votes

Dat de site breder wordt vind ik persoonlijk erg fijn. Met een full-hd scherm (beeldverhouding 16:9) gebruik je bij het bekijken van moviemeter maar zo'n 30% van de breedte van je scherm, da's een beetje zonde. Ik heb nu tijdelijk alleen een 4:3 beeldscherm tot mijn beschikking, maar dan nog gebruik ik maar 50% van de breedte voor moviemeter.

Erg fijn dus

En reclame heb ik geen last van

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Maar wat houdt breder precies in...hoe gaat de site er dan uit zien? Die horizontale banner doet werkelijkwaar pijn aan mijn ogen. De site wordt er juist veel lelijker van op die manier, veel schreeuweriger. Dat is toch ook belangrijk voor jou Jordy?

Maarja, de marketing telt toch meer?

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Brimmi wrote:

Dat de site breder wordt vind ik persoonlijk erg fijn. Met een full-hd scherm (beeldverhouding 16:9) gebruik je bij het bekijken van moviemeter maar zo'n 30% van de breedte van je scherm, da's een beetje zonde. Ik heb nu tijdelijk alleen een 4:3 beeldscherm tot mijn beschikking, maar dan nog gebruik ik maar 50% van de breedte voor moviemeter.

Erg fijn dus

En reclame heb ik geen last van

Heb ik ook . Als ik op moviemeter zit heb ik de window van firefox kleiner gemaakt, kan ik msn e.d ernaast ook open houden, best handig .

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Erg handig inderdaad, doe ik ook altijd. Daarnaast is het zo ook handig voor op de mobiel. Dat het niet al te breed is.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12834 votes

Bannerverhaal is wel oké, al mag je die hamburgerbanners er wel uithalen, het internet lijkt de laatste tijd een stuk roder dan normaal.

Met de verbreding van de site ben ik denk ik iets minder blij. Op zich is de leeslengte van de content op MM net goed, er is ook niet zoveel boeiends om de site breder te maken. Je krijgt langere zinnen en waarschijnlijk meer witruimte omdat de meeste mensen niet al te veel vertellen in hun post, maar de avatar nog wel steeds dezelfde hoogte inneemt.

Het zou ook kunnen betekenen dat mensen toch iets meer gaan typen omdat hun berichten anders zo leeg lijken, maar ik vrees er een beetje voor.

Wat mij betreft, zet die banner vooral bovenaan, maar ga het contentgedeelte niet zomaar nodeloos verbreden. Ik zie niet goed in wat dat zou moeten verbeteren.

Goldenskull

• 24398 messages
  • 3085 votes

Eens met OH. De breedte is juist perfect.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.