Share
Genre: Drama / Mystery
Duration: 148 minuten
Alternative titles: Burning / 버닝
Country:
South Korea
Directed by: Chang-dong Lee
Stars: Yoo Ah-in, Steven Yeun and Jeon Jong-seo
IMDb score: 7,5 (75.819)
Releasedate: 17 May 2018
Beoning plot
"The truth is all in your head."
Jong-Su meets Hae-Mi while working. She asks him to look after her cat when she stays in Africa for a while. Upon her return, she introduces Jong-Su to one Ben, a mysterious man she met during her journey. One day, the two learn of Ben's secret hobby.
Social Media
Actors and actresses
Lee Jong-su
Ben
Shin Hae-mi
Yeon-ju
Lee Yong-seok
Lawyer
Judge
Jong-su's Mother
Hae-mi's Mother
Hae-mi's Sister
Reviews & comments
Fisico (moderator films)
-
- 8353 messages
- 4697 votes
Afgelopen donderdag 30/8 gezien en ik wou hem even laten bezinken vooraleer ik hier op MM een recensie neerpende. Burning, gebaseerd op een kortverhaal (Barn burning) van grootschrijver Haruki Morakami, zou naar verluidt het boek of het kortverhaal redelijk goed volgen met dat verschil dat het “branden” hier slaat op plantenserres en niet op schuren zoals de titel van het boek verklaart. Burning is een twee en een half uur durende karakterstudie van de personages waarbij de kijker beetje bij beetje toegang krijgt op hun persoonlijkheid en op het einde toe beloond wordt met een heuse climax. Burning heeft een lange mysterieuze aanloop waarbij een aantal thema’s als jaloezie, eenzaamheid of klasseongelijkheid verweven zijn. De film kent ook een politiek kantje met als hoogtepunt de beste scène van de film waarbij de vrijgevochten ongeremde Haemi halfnaakt zwoel staat te dansen met de Noord-Koreaanse bergen op de achtergrond. Qua statement naar het communistische noorden kan dit tellen. Burning is een pareltje voor wie er het geduld wil en kan voor opbrengen. Je krijgt iets moois in de plaats terug waardoor de film nog dagenlang nazindert. Burning zet me ertoe aan deze week naar de plaatselijke bib te hollen om Poetry en Secret sunshine mee te brengen.
Saw it last Thursday 30/8 and I wanted to let it sink in before I wrote a review here on MM. Burning, based on a short story (Barn burning) by great writer Haruki Morakami, is said to follow the book or short story quite well, except that "burning" here refers to greenhouses and not barns as the title of the book explains.
Burning is a two and a half hour character study of the characters in which the viewer gains access to their personalities little by little and is rewarded with a real climax at the end. Burning has a long mysterious run-up in which a number of themes such as jealousy, loneliness or class inequality are intertwined. The film also has a political side, culminating in the best scene of the film where the free-spirited unrestrained Haemi is dancing sultryly half-naked with the North Korean mountains in the background. In terms of statement to the communist north, this can count.
Burning is a gem for those who want and can muster the patience for it. You get something beautiful in return that makes the film linger for days. Burning prompts me to run to the local library this week to bring Poetry and Secret sunshine.
hvdriel
-
- 310 messages
- 301 votes
Een kort verhaal van de Japanse auteur Murakami en een lange verfilming ervan door de Zuid-Koreaanse regisseur Chang-dong Lee levert een schitterend mysterieus meesterwerk op dat volstrekt realistisch is. Hoofdpersonage Jong-Soo is in alles de tegenpool van Ben. Hun gemeenschappelijke vriendin Hae-Mi brengt ze met elkaar in contact. Dan is de film al een poosje op weg en hebben we Jons-Soo leren kennen als een wat stille jongen van het platteland die schrijver wil worden, in een oude verroeste truck rijdt, in de bres springt voor zijn wat agressieve vader en eenzaam masturbeert op het flatje van Hae-Mi waar hij op haar poes past. Zijn trieste blik en dikke lippen zullen we niet snel vergeten. Als in een Januskop staat Ben in alles tegenover hem. Ben rijdt in een Porsche, woont luxueus, heeft vele vrienden en een merkwaardig tijdverdrijf. Zijn wat ingetogen, arrogante glimlach is gebeiteld op zijn gezicht. Zoals een Januskop twee gezichten laat zien van dezelfde persoon, zo hebben Ben en Jons-Soo ook overeenkomsten. Beiden roken, zeggen allerlei baantjes te hebben, hebben een geheime doos verborgen, zijn gefascineerd door elkaar en verliefd op dezelfde Hae-Mi. Wat ik hierboven beschrijf, zijn uiterlijkheden die vrij snel duidelijk worden. Daar is het de film niet om te doen. Nee, het is veeleer de karakterstudie van de twee jongens die een filmische openbaring is. Langzaam maar niet zeker komen we meer te weten, beetje bij beetje maar niet volledig. Op de grens met Noord-Korea is de spanning te snijden tussen het oude, klassieke Zuid-Korea in de persoon van Jong-Soo die helt naar de nieuwe tijd en het nieuwe, kapitalistische Zuid-Korea, verbeeld in Ben. Hier tussendoor fladdert Hae-Mi, een spring-in-het-veld met soms diepe gedachten die half naakt danst op de zwoele noten van Miles Davis - een scène die klassiekerspotentie heeft.
A short story by the Japanese author Murakami and a full-length film adaptation by the South Korean director Chang-dong Lee produces a wonderfully mysterious masterpiece that is completely realistic.
Main character Jong-Soo is the opposite of Ben in everything. Their mutual friend Hae-Mi brings them together. Then the movie has been on the road for a while and we got to know Jons-Soo as a somewhat quiet country boy who wants to be a writer, drives an old rusty truck, stands up for his somewhat aggressive father and masturbates alone on Hae-Mi's apartment where he looks after her cat. We will not soon forget his sad look and plump lips.
As in a Janus head, Ben stands opposite him in everything. Ben drives a Porsche, lives luxuriously, has many friends and a curious pastime. His somewhat subdued, arrogant smile is chiseled across his face.
Just as a Janus head shows two faces of the same person, Ben and Jons-Soo also have similarities. Both smoke, claim to have all kinds of jobs, have hidden a secret box, are fascinated by each other and in love with the same Hae-Mi.
What I describe above are outward appearances that become apparent pretty quickly. That's not what the movie is about. No, rather it is the character study of the two boys that is a cinematic revelation. Slowly but not sure we learn more, little by little but not completely. On the border with North Korea, the tension can be cut between the old, classic South Korea in the person of Jong-Soo leaning towards the new era and the new, capitalist South Korea, depicted in Ben.
In between flutters Hae-Mi, a jump-in-the-field with sometimes deep thoughts who dances half naked to the sultry notes of Miles Davis - a scene that has classic potential.
de grunt
-
- 4273 messages
- 1568 votes
Beoning herzien in O42 op een nóg groter doek. Volledige speelduur geruisloos zitten bewonderen. Dit zijn van die zeldzame filmervaringen. Had Cannes moeten winnen. Top-5 materiaal van de 21e eeuw. Speechless!
Beoning revised in O42 on an even larger canvas. Sitting silently admiring the entire playing time. These are those rare movie experiences. Should have won Cannes. Top 5 material of the 21st century. Speechless!
Latest News
Josh Hartnett and M. Night Shyamalan to go 'very dark' with new movie Trap
Clarissa Explains It All Streaming UK: How to watch
2024's biggest movies - Everything you need to know about Bad Boys 4
Every Scream movie - RANKED
More to explore
Capharnaüm
Drama, 2018
2 comments
Taeksi Woonjunsa
History / Drama, 2017
Ah-ga-ssi
Drama / Romance, 2016
3 comments
Systemsprenger
Drama, 2019
3 comments
Der Goldene Handschuh
Crime / Drama, 2019
2 comments
Lat Sau San Taam
Action / Drama, 1992
3 comments
Trending Movies
Trending Shows
About MovieMeter
MovieMeter aims to be the largest, most complete movie archive with reviews and rankings, in the World. Our team of journalists delivers the latest news for movies and TV shows. Click here to read more about us.
Social media
- Sign up |
- Contact Us |
- About Us |
- Advertise |
- Privacy |
- Disclaimer |
- RSS Feed
© 2024 MovieMeter B.V.