- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Apparatuur
- hoe beschermde video tape kopieren ?
hoe beschermde video tape kopieren ?
jazz
-
- 4 messages
- 0 votes
Ik heb sinds een aantal weken een Lite-on 5045 HDD recorder. Super ding. Veel mogelijkheden, leest en schrijft alle schijfjes (+ en -, R en RW), heeft time shift etc.
Nu ben ik mijn video's aan het opnemen op de HDD en DVD's maar een van mijn Videotapes schijnt beschermd te zijn. Heeft iemand een manier om dat alsnog te kopieren ?
Alvast bedankt voor de reactie.
Yekezzez
-
- 2512 messages
- 1126 votes
Op de voorkant zit een gatje, die moet je afplakken.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
April fools day loopt de spuigaten uit. 
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Trouwens heb ik een kat die blaft, kom maar kijken 
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Trouwens heb ik een kat die blaft, kom maar kijken 
Kom maar eens kijken naar mijn papegaai, die kan ook blaffen. 
petey
-
- 1901 messages
- 3828 votes
alle katten kunnen blaffen.
Je natuurlijk wel genoeg benzine gebruiken.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Alle katten kunnen blaffen inderdaad.
Je gooit er benzine over, steekt die in de brand en... WOEFFF.
Ook alle honden kunnen miauwen.
Je stopt ze één nachtje in die diepvries, neemt een cirkelzaag en duwt er de bevroren hond doorheen... MIIAAUUUWWWWW.
:evil :evil
jazz
-
- 4 messages
- 0 votes
Op de voorkant zit een gatje, die moet je afplakken.
Bedoel je onder de klep die openklapt als je de videoband in de videorecorder duwt en zo ja waar zit dat gat dan precies ? Of bedoel je op de kant waar de titel staat, links ?
Alvast bedankt voor je info.
jazz
-
- 4 messages
- 0 votes
(afbeelding)
Bedankt voor je antwoord, super.
jazz
-
- 4 messages
- 0 votes
(afbeelding)
Heb het inmiddels geprobeerd (afgeplakt) maar de HDD recorder geeft nog steeds melding dat het een "beschermde opname" is. Dus het moet een signaal op de band zijn, denk ik. Iemand daar ervaring mee ?
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Macro Vision bescherming op een video miss?
rabartels
-
- 19 messages
- 20 votes
het is de analoge macro vision, die het beeld verstoord.
vroeger kun je kastjes kopen om deze beveiliging weg te halen. Ik weet niet of ze deze nog steeds verkopen. Vroeger had conrad ze.
Kick
-
- 1 messages
- 0 votes
Als eenvoudige beginneling heb ook ik problemen met het opnemen van video op de pc. Allereerst krijg ik het beeld van mijn video op de pc in zwart/wit. Wie weet zo wat ik hier verkeerd heb gedaan.
Vervolgens wil ik ook graag beveilgde video's kopieeren maar dat lukt me ook niet. Het gaatje aan de voorkant heb ik afgeplakt. Wie kan me helpen??
Alvast bedankt.
renekuipers
-
- 36 messages
- 30 votes
Video naar pc kopiëren? Is dat niet wat achterhaald hahaha.
Meestal zijn oude videorecorders goed geschikt om beveiligde banden gewoon te kopiëren. Daar zit al die poespas aan beveiligingen nog niet op. maar om het dan een beetje knap op de PC te krijgen is wel weer een ander verhaal...
Oh ja dat zwart/wit beeld zou aan je aansluiting kunnen liggen Scart-kabel ofzo. Of ergens een Pal/NTSC instelling wijzigen wil ook nog weleens helpen.
dafoefan
-
- 373 messages
- 1519 votes
Heb het inmiddels geprobeerd (afgeplakt) maar de HDD recorder geeft nog steeds melding dat het een "beschermde opname" is. Dus het moet een signaal op de band zijn, denk ik. Iemand daar ervaring mee ?
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Als je een (hele) oude videorecorder koopt op marktplaats ofzo, 10-15 jaar oud, die oude apparaten zien die beveiliging niet.
dafoefan
-
- 373 messages
- 1519 votes
het is de analoge macro vision, die het beeld verstoord.
vroeger kun je kastjes kopen om deze beveiliging weg te halen. Ik weet niet of ze deze nog steeds verkopen. Vroeger had conrad ze.
Ja, die kastjes verkopen ze nog steeds, ik weet niet of ze ze nog bij Conrad verkopen, bij de Media Markt in ieder geval wel.
Bij de media markt heb ik er gisteren een gekocht, ik schrok wel een beetje van de prijs; €100,-
Maar aangezien ik aardig wat video's heb, heb ik dat er wel voor over.
pvdstar
-
- 6 messages
- 0 votes
Hoi, ik heb dat vroeger ook gehad met de videoband, de videowilde het als nog niet wilde pakken met alleen plakband, je moet er een stukje karton onder doen en dan plakband, dan is het wat steviger en lukt het soms wel succes
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Dat lipje heeft niets met kopieerbeveiliging te maken. Het verwijderen van het lipje zorgt er voor dat je videorecorder niet in opname kan op die band. Het is dus een opnamebeveiliging van de band, geen kopieerbeveiliging van de content.