- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Duurste films allertijden
Duurste films allertijden
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Nope, maar wel een zeer geslaagde film die een erkenning geniet waarvan de duurzaamheid, gezien de cult-status, vooralsnog oneindig lijkt.
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Vandaar dat veel decors in Blade Runner worden herhaalt?
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Dat zou zeker kunnen kloppen. Dat is mij echter nog niet opgevallen.
tukkerstein
-
- 2214 messages
- 3465 votes
Per film kostte het minimaal 100 mln, alleen de Return of the King haalde al meer dan 1 miljard dollar, samen hebben ze wel 2,5 miljard gehaald dacht ik zo, en Titanic iets van 1,7 of 1,8 maar ja, dat waren andere tijden. 
Lord of the Rings kostte iets van 90 miljoen dollar per film meende ik.
Hayabusa
-
- 453 messages
- 115 votes
Titanic is wel vele malen beter.
Mocht je willen. 
De complete trilogie heeft niet voor niets 17 oscars bij elkaar gewonnen, de laatste deel 11 dacht ik.
LOTR is zeker weten een van de beste films allertijden. 
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
Titanic in zijn eentje ook 11 hoor. 17/3 = 5,67 oscars per film. Titanic scoort qua oscars toch echt hoger. Ik vind die Viggo toch zo irritant.
N811
-
- 1459 messages
- 913 votes
Titanic in zijn eentje ook 11 hoor. 17/3 = 5,67 oscars per film. Titanic scoort qua oscars toch echt hoger. Ik vind die Viggo toch zo irritant.
Het is allemaal persoonlijk mening, ik vind het beide niet zo bijzonder.
tukkerstein
-
- 2214 messages
- 3465 votes
Wat mij trouwens opviel is dat iedereen het over Titanic had vlak nadat die film was uitgebracht, omdat het zo'n goede film was. Pas recent dacht ik er eens aan te kijken hoe hoog Titanic staat op IMDb, blijkt hij een score van 7 uit 10 te hebben (mooie, terechte score naar mijn mening trouwen). Ook op Moviemeter vond ik het aantal positieve recensies tegenvallen.
Blade Runner was meende ik ergens gelezen te hebben ten tijden van de première de duurste film ooit gemaakt.
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
Blade Runner was iig geflopt toen hij in de bioscoop kwam. Toch vreemd dat hij nu zo'n grote status heeft en er 3 verschillnde cut's van zijn uitgebracht en een 5 disc editie.
mckiller
-
- 252 messages
- 974 votes
[quote]Reinbo wrote:
300.000 mln en dat zo'n k*t film... 
inderdaad 
platesman
-
- 70 messages
- 49 votes
de duurste film aller tijden is cleopatra met elisabeth taylor.dat zou iedereen zowat moeten weten
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
de duurste film aller tijden is cleopatra met elisabeth taylor.dat zou iedereen zowat moeten weten
Waar haal je dat vandaan?
platesman
-
- 70 messages
- 49 votes
Waar haal je dat vandaan?
hebben ze al meerdere malen gevraagd in een quiz.. heb eens gegoogeld en heb dit gevonden http://most-expensive.net/movie-ever-made