- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
newG
-
- 956 messages
- 2345 votes
Wat een heerlijke lijst! 
Batman: The Dark Knight mag er ook nog wel bij 
Mr Confused
-
- 1715 messages
- 6591 votes
Nog iemand films over het onderwerp psychologische stoornissen? Denk aan dingen als paranoia, autisme, paniekstoornissen, dissociatieve stoornissen, schizofrenie etc.
Spider
Dans ma peau
La pianiste
The Ugly
The Tenant
Magic
Jacob's Ladder
Julien Donkey-Boy
A Woman under the Influence
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Nog iemand films over het onderwerp psychologische stoornissen? Denk aan dingen als paranoia, autisme, paniekstoornissen, dissociatieve stoornissen, schizofrenie etc.
Cube
Primal Fear
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8281 votes
Mozart and the Whale
Forest Gump
The Aviator
newG
-
- 956 messages
- 2345 votes
The People vs. Larry Flynt
die mag er denk ik ook nog wel bij
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3225 votes
Highschool films net als Breakfast Club & Fast Times At Ridgemond High..? 
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3225 votes
Geef dan ook even zeker Ben X een kans! 
newG
-
- 956 messages
- 2345 votes
Highschool films net als Breakfast Club & Fast Times At Ridgemond High..? 
Sixteen Candles
Napoleon Dynamite
Flirting
Dead Poets Society
Ferris Bueller's Day Off
Carrie
Mr Confused
-
- 1715 messages
- 6591 votes
Raising Cain
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3225 votes
Thanks NewG 
Ook nog mensen die films net als Coffee and cigarettes & NIght on earth achtige films kennen/aanraden??
Verhalen die uit het leven zijn gegrepen om het beter te benadrukken..
Airborne101
-
- 6 messages
- 2 votes
In Film > Algemeen > WO2 film(s) over Sicilië... zijn die er zoja welke titel? BVD:
hey mensen,
zijn er wo2 films die over Sicilië gaan?
zoja welke?
ik kan er namelijk niet veel bedenken op patton na.
gr dion
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8281 votes
Thanks NewG 
Ook nog mensen die films net als Coffee and cigarettes & NIght on earth achtige films kennen/aanraden??
Verhalen die uit het leven zijn gegrepen om het beter te benadrukken..
Smoke
Blue in the Face
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8281 votes
De enigen waar ik op kom zijn:
The Big Red One
en
Malèna. (hierin weinig aktie!)
Adrenal
-
- 1381 messages
- 0 votes
Ik wil films over de Noord-Amerikaanse indianen zien! Heb Dances with Wolves al wel gezien, maar dat lijkt me nogal geromantiseerd. De scènes bij de indianen in Dead Man vind ik wel erg goed. Weet iemand er nog?
Jasper72
-
- 110 messages
- 0 votes
In Film > Algemeen > Gezocht...:
Ik ben op zoek naar films, televisieprograma's en/of games waarin draagstoelen voorkomen, of waar mensen gedragen worden op een stoel door anderen.
Wie weet er eentje? Mijn lijstje is (nog) beperkt, o.a. Sex and the City, Matrimonio all'italiana, Het Rode korenveld, The Painted Veil.
Kortom.... aanvulling noodzakelijk. Ik zou er erg mee geholpen zijn.
Alvast bedankt voor het meedenken.
newG
-
- 956 messages
- 2345 votes
Ik ben op zoek naar films, televisieprograma's en/of games waarin draagstoelen voorkomen, of waar mensen gedragen worden op een stoel door anderen.
Wie weet er eentje? Mijn lijstje is (nog) beperkt, o.a. Sex and the City, Matrimonio all'italiana, Het Rode korenveld, The Painted Veil.
ik vind het een vreemde doch intrigerende vraag 
het 1ste dat mij te binnen schiet is Kung Fu Panda wnr die panda gekozen word en dat het strooien stoeltje stuk gaat enz...
Waarschijnlijk in een asterix en obelixfilm worden mensen ook gedragen...
kga nog wa nadenken he 
Edit: misschien Suicide Kings en Videodrome
hegevd
-
- 2 messages
- 0 votes
In Film > Algemeen > Ik zoek tunnels!:
Voor een opdracht ben ik op zoek naar scenes waarin een belangrijk personage door een tunnel rijdt, maar er verder niets bijzonders in de tunnel gebeurt (geen ongelukken of achtervolgingen). Bijvoorbeeld in Close Encounters of the Third Kind rijdt de hoofdpersoon kort door een tunnel, net als in I-Robot, Something Wild, Midnight Cowboy en The Terminator. Alvast bedankt!
Adrenal
-
- 1381 messages
- 0 votes
Solyaris (Tarkovsky) heeft redelijk in het begin enkele prachtig gefilmde stukjes waarin een auto door een tunnel rijdt. Die scène duurt geloof ik ook een kwartier of zo.
hegevd
-
- 2 messages
- 0 votes
Voor een opdracht ben ik op zoek naar scenes van commercials, televisieseries of films waarin was in de wind wappert. Bijvoorbeeld in Pearl Harbour War of the Worlds en films die zich in sloppenwijken afspelen. Alvast bedankt!
newG
-
- 956 messages
- 2345 votes
In Film > Algemeen > Ik zoek tunnels!:
Voor een opdracht ben ik op zoek naar scenes waarin een belangrijk personage door een tunnel rijdt, maar er verder niets bijzonders in de tunnel gebeurt (geen ongelukken of achtervolgingen). Bijvoorbeeld in Close Encounters of the Third Kind rijdt de hoofdpersoon kort door een tunnel, net als in I-Robot, Something Wild, Midnight Cowboy en The Terminator. Alvast bedankt!
ik denk spontaan aan
Bram Stoker's Dracula
Darkness
men in black
newG
-
- 956 messages
- 2345 votes
Voor een opdracht ben ik op zoek naar scenes van commercials, televisieseries of films waarin was in de wind wappert. Bijvoorbeeld in Pearl Harbour War of the Worlds en films die zich in sloppenwijken afspelen. Alvast bedankt!
als het niet echt per se kledij moet zijn heb je natuurlijk de scene van de plastic zak in american beauty
Jasper72
-
- 110 messages
- 0 votes
Ik verruim mijn zoektocht iets: personages die zittend worden gedragen door anderen.
Denk bijvoorbeeld ook aan de scene in The Pianist waarin de man in de rolstoel wordt opgetild en over de reling van het balkon wordt gegooid.
Of de scene in Big Fish waarin Albert Finney door zijn zoon naar het water wordt gedragen.
Ook dergelijke scenes uit televisie series zijn welkom.
newG
-
- 956 messages
- 2345 votes
[Ik verruim mijn zoektocht iets: personages die zittend worden gedragen door anderen.
Denk bijvoorbeeld ook aan de scene in The Pianist waarin de man in de rolstoel wordt opgetild en over de reling van het balkon wordt gegooid.
Of de scene in Big Fish waarin Albert Finney door zijn zoon naar het water wordt gedragen.
Ook dergelijke scenes uit televisie series zijn welkom.
The Mighty
Mad max beyond tunderdome
luckyluuk
-
- 18 messages
- 282 votes
In Film > Genres en landen > Films als Saw en Cube:
Hey,
Ik ben op zoek naar films zoals Saw en Cube. Dus mensen die in een ruimte of zo worden gezet en dan met aanwijzingen of zelf uit moeten zoeken wat ze moeten doen en hoe ze eruit moeten komen.
Ik heb trouwens Cube nog niet gezien, maar die kwam ik via Saw tegen, dus die ga ik zeer binnenkort kijken.
Ik hoop dat jullie nog een aantal van dit soort films kennen. (als die er tenminste wel zijn)
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Het verschrikkelijke Captivity is ook wel een beetje zoals Saw.
luckyluuk
-
- 18 messages
- 282 votes
Bedankt! Lijken me alledrie wel goede films. Ga ze meteen even downloaden.
Iemand anders die nog meer van zulk soort films weet?
newG
-
- 956 messages
- 2345 votes
In Film > Genres en landen > Films als Saw en Cube:
Hey,
Ik ben op zoek naar films zoals Saw en Cube. Dus mensen die in een ruimte of zo worden gezet en dan met aanwijzingen of zelf uit moeten zoeken wat ze moeten doen en hoe ze eruit moeten komen.
Ik heb trouwens Cube nog niet gezien, maar die kwam ik via Saw tegen, dus die ga ik zeer binnenkort kijken.
Ik hoop dat jullie nog een aantal van dit soort films kennen. (als die er tenminste wel zijn)
The mist
The descent
THE THING!!!!!!!!!
een beetje from dusk till dawn
alien quadrilogie
Dawn of the dead
Sphere
The abbys
Battle Royal
Dark City
The posseidon adventure
Mad Max 2