• 178.147 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.201 actors
  • 9.373.941 votes
Profile

Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))

Kraay

• 6190 messages
  • 1474 votes

Pi

newG

• 956 messages
  • 2345 votes

Stapler wrote:

Wat een heerlijke lijst!

Batman: The Dark Knight mag er ook nog wel bij

Mr Confused

• 1715 messages
  • 6591 votes

Bas I. wrote:

Nog iemand films over het onderwerp psychologische stoornissen? Denk aan dingen als paranoia, autisme, paniekstoornissen, dissociatieve stoornissen, schizofrenie etc.

Spider

Dans ma peau

La pianiste

The Ugly

The Tenant

Magic

Jacob's Ladder

Julien Donkey-Boy

A Woman under the Influence

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Bas I. wrote:

Nog iemand films over het onderwerp psychologische stoornissen? Denk aan dingen als paranoia, autisme, paniekstoornissen, dissociatieve stoornissen, schizofrenie etc.

Cube

Primal Fear

Baggerman

• 10839 messages
  • 8281 votes

Bas I. wrote:

Mozart and the Whale

Forest Gump

The Aviator

newG

• 956 messages
  • 2345 votes

The People vs. Larry Flynt

die mag er denk ik ook nog wel bij

Mescaline

• 7089 messages
  • 3225 votes

Highschool films net als Breakfast Club & Fast Times At Ridgemond High..?

Mescaline

• 7089 messages
  • 3225 votes

Bas I. wrote:

Geef dan ook even zeker Ben X een kans!

newG

• 956 messages
  • 2345 votes

Mescaline wrote:

Highschool films net als Breakfast Club & Fast Times At Ridgemond High..?

Sixteen Candles

Napoleon Dynamite

Flirting

Dead Poets Society

Ferris Bueller's Day Off

Carrie

Mr Confused

• 1715 messages
  • 6591 votes

Bas I. wrote:

Raising Cain

Mescaline

• 7089 messages
  • 3225 votes

Thanks NewG

Ook nog mensen die films net als Coffee and cigarettes & NIght on earth achtige films kennen/aanraden??

Verhalen die uit het leven zijn gegrepen om het beter te benadrukken..

In Film > Algemeen > WO2 film(s) over Sicilië... zijn die er zoja welke titel? BVD:

hey mensen,

zijn er wo2 films die over Sicilië gaan?

zoja welke?

ik kan er namelijk niet veel bedenken op patton na.

gr dion

Baggerman

• 10839 messages
  • 8281 votes

Mescaline wrote:

Thanks NewG

Ook nog mensen die films net als Coffee and cigarettes & NIght on earth achtige films kennen/aanraden??

Verhalen die uit het leven zijn gegrepen om het beter te benadrukken..

Smoke

Blue in the Face

Baggerman

• 10839 messages
  • 8281 votes

Airborne101 wrote:

zijn er wo2 films die over Sicilië gaan?

zoja welke?

De enigen waar ik op kom zijn:

The Big Red One

en

Malèna. (hierin weinig aktie!)

Adrenal

• 1381 messages
  • 0 votes

Ik wil films over de Noord-Amerikaanse indianen zien! Heb Dances with Wolves al wel gezien, maar dat lijkt me nogal geromantiseerd. De scènes bij de indianen in Dead Man vind ik wel erg goed. Weet iemand er nog?

Jasper72

• 110 messages
  • 0 votes

In Film > Algemeen > Gezocht...:

Ik ben op zoek naar films, televisieprograma's en/of games waarin draagstoelen voorkomen, of waar mensen gedragen worden op een stoel door anderen.

Wie weet er eentje? Mijn lijstje is (nog) beperkt, o.a. Sex and the City, Matrimonio all'italiana, Het Rode korenveld, The Painted Veil.

Kortom.... aanvulling noodzakelijk. Ik zou er erg mee geholpen zijn.

Alvast bedankt voor het meedenken.

newG

• 956 messages
  • 2345 votes

Jasper72 wrote:

Ik ben op zoek naar films, televisieprograma's en/of games waarin draagstoelen voorkomen, of waar mensen gedragen worden op een stoel door anderen.

Wie weet er eentje? Mijn lijstje is (nog) beperkt, o.a. Sex and the City, Matrimonio all'italiana, Het Rode korenveld, The Painted Veil.

ik vind het een vreemde doch intrigerende vraag

het 1ste dat mij te binnen schiet is Kung Fu Panda wnr die panda gekozen word en dat het strooien stoeltje stuk gaat enz...

Waarschijnlijk in een asterix en obelixfilm worden mensen ook gedragen...

kga nog wa nadenken he

Edit: misschien Suicide Kings en Videodrome

hegevd

• 2 messages
  • 0 votes

In Film > Algemeen > Ik zoek tunnels!:

Voor een opdracht ben ik op zoek naar scenes waarin een belangrijk personage door een tunnel rijdt, maar er verder niets bijzonders in de tunnel gebeurt (geen ongelukken of achtervolgingen). Bijvoorbeeld in Close Encounters of the Third Kind rijdt de hoofdpersoon kort door een tunnel, net als in I-Robot, Something Wild, Midnight Cowboy en The Terminator. Alvast bedankt!

Adrenal

• 1381 messages
  • 0 votes

Solyaris (Tarkovsky) heeft redelijk in het begin enkele prachtig gefilmde stukjes waarin een auto door een tunnel rijdt. Die scène duurt geloof ik ook een kwartier of zo.

hegevd

• 2 messages
  • 0 votes

Voor een opdracht ben ik op zoek naar scenes van commercials, televisieseries of films waarin was in de wind wappert. Bijvoorbeeld in Pearl Harbour War of the Worlds en films die zich in sloppenwijken afspelen. Alvast bedankt!

newG

• 956 messages
  • 2345 votes

hegevd wrote:

In Film > Algemeen > Ik zoek tunnels!:

Voor een opdracht ben ik op zoek naar scenes waarin een belangrijk personage door een tunnel rijdt, maar er verder niets bijzonders in de tunnel gebeurt (geen ongelukken of achtervolgingen). Bijvoorbeeld in Close Encounters of the Third Kind rijdt de hoofdpersoon kort door een tunnel, net als in I-Robot, Something Wild, Midnight Cowboy en The Terminator. Alvast bedankt!

ik denk spontaan aan

Bram Stoker's Dracula

Darkness

men in black

newG

• 956 messages
  • 2345 votes

hegevd wrote:

Voor een opdracht ben ik op zoek naar scenes van commercials, televisieseries of films waarin was in de wind wappert. Bijvoorbeeld in Pearl Harbour War of the Worlds en films die zich in sloppenwijken afspelen. Alvast bedankt!

als het niet echt per se kledij moet zijn heb je natuurlijk de scene van de plastic zak in american beauty

Jasper72

• 110 messages
  • 0 votes

Jasper72 wrote:

Ik verruim mijn zoektocht iets: personages die zittend worden gedragen door anderen.

Denk bijvoorbeeld ook aan de scene in The Pianist waarin de man in de rolstoel wordt opgetild en over de reling van het balkon wordt gegooid.

Of de scene in Big Fish waarin Albert Finney door zijn zoon naar het water wordt gedragen.

Ook dergelijke scenes uit televisie series zijn welkom.

newG

• 956 messages
  • 2345 votes

Jasper72 wrote:

[Ik verruim mijn zoektocht iets: personages die zittend worden gedragen door anderen.

Denk bijvoorbeeld ook aan de scene in The Pianist waarin de man in de rolstoel wordt opgetild en over de reling van het balkon wordt gegooid.

Of de scene in Big Fish waarin Albert Finney door zijn zoon naar het water wordt gedragen.

Ook dergelijke scenes uit televisie series zijn welkom.

The Mighty

Mad max beyond tunderdome

luckyluuk

• 18 messages
  • 282 votes

In Film > Genres en landen > Films als Saw en Cube:

Hey,

Ik ben op zoek naar films zoals Saw en Cube. Dus mensen die in een ruimte of zo worden gezet en dan met aanwijzingen of zelf uit moeten zoeken wat ze moeten doen en hoe ze eruit moeten komen.

Ik heb trouwens Cube nog niet gezien, maar die kwam ik via Saw tegen, dus die ga ik zeer binnenkort kijken.

Ik hoop dat jullie nog een aantal van dit soort films kennen. (als die er tenminste wel zijn)

Remi

• 6720 messages
  • 0 votes

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

Het verschrikkelijke Captivity is ook wel een beetje zoals Saw.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8281 votes

Eden Log

luckyluuk

• 18 messages
  • 282 votes

Bedankt! Lijken me alledrie wel goede films. Ga ze meteen even downloaden.

Iemand anders die nog meer van zulk soort films weet?

newG

• 956 messages
  • 2345 votes

luckyluuk wrote:

In Film > Genres en landen > Films als Saw en Cube:

Hey,

Ik ben op zoek naar films zoals Saw en Cube. Dus mensen die in een ruimte of zo worden gezet en dan met aanwijzingen of zelf uit moeten zoeken wat ze moeten doen en hoe ze eruit moeten komen.

Ik heb trouwens Cube nog niet gezien, maar die kwam ik via Saw tegen, dus die ga ik zeer binnenkort kijken.

Ik hoop dat jullie nog een aantal van dit soort films kennen. (als die er tenminste wel zijn)

The mist

The descent

THE THING!!!!!!!!!

een beetje from dusk till dawn

alien quadrilogie

Dawn of the dead

Sphere

The abbys

Battle Royal

Dark City

The posseidon adventure

Mad Max 2

Misery

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.