• 178.145 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.194 actors
  • 9.373.625 votes
Profile

Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))

Baggerman

• 10839 messages
  • 8281 votes

Scarecrow wrote:

Ik ben op zoek naar wat 'stijlvolle' kraak/misdaadfilms met een plan erachter (en ook netjes uitgevoerd)

Het is een beetje een mond vol, maar wat ik zoek is ongeveer: Oceans Eleven Twelve en Thirteen, Chaos, Shade, Confidence, Inside Man, Italian Job, Thomas Crown Affair. (Zelfs Prison Break seizoen 4 lijkt erop..)

Iemand die dit soort films kent? Ikzoek geen Snatch-achtige dingen, maar echt oplichterij of diestal met een plan erachter. Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt!

Twee oudjes, maar wel goed!

Du Rififi chez les Hommes is in het heist-genre wel een must!

Van dezelfde regisseur is ook Topkapi nog wel aardig,

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

@ Scarecrow: Ronin, Heat en The Score al gezien? Alledrie met De Niro in de hoofdrol.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

@ Scarecrow: The Sting is ook zeker een must.

Cinemaatje

• 54 messages
  • 698 votes

Vallen deze ook binnen je criteria? Ik vind ze erg mooi:

Festen

Efter brylluppet

Sa som i himmelen

Long dimanche de fiancailles

Il y a longtemps que je t'aime

Je vais bien ne t'en fais pas

Atonement

Keith

Memory keepers daughter

Nights in Rodanthe

Flashbacks of a fool

zinulzki

• 126 messages
  • 639 votes

'The Killing', mijn favoriete Kubrick en een grote inspiratie voor Reservoir Dogs.

Scarecrow

• 563 messages
  • 170 votes

Oke bedankt allemaal Een paar kende ik al, maar de rest ga ik zeker eens proberen!

newG

• 956 messages
  • 2345 votes

Scarecrow wrote:

Ik ben op zoek naar wat 'stijlvolle' kraak/misdaadfilms met een plan erachter (en ook netjes uitgevoerd)

Quick Change

Shallow Grave

Suicide Kings

niet 100% wat je zoekt, maar toch goeie films met "plannen"

Scarecrow

• 563 messages
  • 170 votes

newG wrote:

Quick Change

Shallow Grave

Suicide Kings

niet 100% wat je zoekt, maar toch goeie films met "plannen"

Ik zal ze eens proberen, bedankt

Krisjan

• 3 messages
  • 56 votes

In Film > Algemeen > Vertrouwen in film scenes:

Weet iemand een filmscene waarin het thema vertrouwen heel mooi wordt uitgebeeld?

Voor mijn opleiding ben ik bezig het thema vertrouwen te verkennen. Ik wil in een presentatie een fragment laten zien waarin bijvoorbeeld in een dialoog het thema vertrouwen duidelijk naar voren komt. Iets in de lijn van een gesprek waar gesprekspartners mekaar af tasten voordat ze elkaar vertrouwen geven. Ik dacht al een beetje in de lijn van Good Will Hunting, the Godfather of scenes uit the Sopranos tv serie. Misschien weet jij een betere filmscene?

newG

• 956 messages
  • 2345 votes

Krisjan wrote:

Weet iemand een filmscene waarin het thema vertrouwen heel mooi wordt uitgebeeld?

Voor mijn opleiding ben ik bezig het thema vertrouwen te verkennen. Ik wil in een presentatie een fragment laten zien waarin bijvoorbeeld in een dialoog het thema vertrouwen duidelijk naar voren komt. Iets in de lijn van een gesprek waar gesprekspartners mekaar af tasten voordat ze elkaar vertrouwen geven. Ik dacht al een beetje in de lijn van Good Will Hunting, the Godfather of scenes uit the Sopranos tv serie. Misschien weet jij een betere filmscene?

Alive

Lord of the Flies

A history of violence

In de film The Thing heb je erg goeie scene's waar ze elkaar helemaal niet vertrouwen

Krisjan

• 3 messages
  • 56 votes

@newG

dank voor de tips. Ik zal de films gaan bekijken.

Claus

• 117 messages
  • 968 votes

In Film > Algemeen > Filmtips gevraagd:

Hoi. Ik ben er inmiddels achter wat soort films mij het best liggen. Er moet een zekere rust van uitgaan, makkelijk te volgen zijn. Te vaak heb ik dat ik de draad in het begin van een film al kwijt ben en dat het me begint te duizelen. Enkele films die mij goed bevielen zijn: Gilbert Grape, Shawshank Redemption, Misery, Escape from Alcatraz. Hebben mensen hier nog tips voor me?

Mescaline

• 7089 messages
  • 3224 votes

Neem eens een kijkje in de top 250.. en dan gewoon wat reacties lezen.. kom je er vanzelf achter of een film makkelijk of moeilijk te volgen is

Green mile al gezien?

Mescaline

• 7089 messages
  • 3224 votes

Zelf ook nog een vraag:

Films net als Night On Earth.. hoeft niet over taxi chauffeurs tezijn.. maar zoek gewoon een beetje een film net als deze(bijvoorbeeld 5 verhalen in 1)

Films als Magnolia heb ik al gezien.. en Coffee and cigarettes heb ik al in huis en kijk ik binnenkort

Norma

• 3463 messages
  • 5088 votes

Wie kan mij nog een leuke/goede "whodunnit" aanbevelen?

And Then There were None en Clue heb ik reeds gezien. Een film als Gosford Park vond ik ook geweldig (andere stijl, vandaar dat ik hem ook even noem)

Iemand suggesties??

newG

• 956 messages
  • 2345 votes

Norma wrote:

Wie kan mij nog een leuke/goede "whodunnit" aanbevelen?

And Then There were None en Clue heb ik reeds gezien. Een film als Gosford Park vond ik ook geweldig (andere stijl, vandaar dat ik hem ook even noem)

Iemand suggesties??

LOFT

scream trilogie

The Thing (op 1 of ander manier)

Shallow Grave

Cutting class

newG

• 956 messages
  • 2345 votes

Mescaline wrote:

Zelf ook nog een vraag:

Films net als Night On Earth.. hoeft niet over taxi chauffeurs tezijn.. maar zoek gewoon een beetje een film net als deze(bijvoorbeeld 5 verhalen in 1)

Films als Magnolia heb ik al gezien.. en Coffee and cigarettes heb ik al in huis en kijk ik binnenkort

pulp fiction

go

snatch.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8281 votes

Mescaline wrote:

Zelf ook nog een vraag:

Amores Perros

Code Inconnu

Babel

La Noche de los Girasoles

71 Fragmente einer Chronologie des Zufalls

Danit

• 46 messages
  • 3 votes

Krisjan wrote:

BREACH

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Zoek horror met een mysterieus tintje a la Jacob's Ladder, Videodrome, Dead End en In The Mouth Of Madness.

Veel spanning, niet te veel gore...

Iemand tips?

newG

• 956 messages
  • 2345 votes

Glacius wrote:

Zoek horror met een mysterieus tintje a la Jacob's Ladder, Videodrome, Dead End en In The Mouth Of Madness.

Veel spanning, niet te veel gore...

Iemand tips?

The Mist is perfect wat je zoekt

Scanners

Rosemary's baby

Mad Man Mundt

• 300 messages
  • 3804 votes

Hier nog wat titels die een beetje in dat straatje passen:

Chasing Sleep

Angel Heart

Candyman

The Believers

The Fly

Audition

Altered States

Nightbreed

Magic

Mister Frost

The Serpent and the Rainbow

Session 9

Society

Mescaline

• 7089 messages
  • 3224 votes

Naked Lunch (al is dat meer bizar als horror)

Paalhaas

• 1582 messages
  • 2569 votes

Mad Man Mundt wrote:

Hier nog wat titels die een beetje in dat straatje passen:

...

Altered States

Die film is echt precies wat Glacius zoekt volgens mij.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

newG wrote:

(quote)

The Mist is perfect wat je zoekt

Scanners

Rosemary's baby

Rosemary's Baby en The Mist vind ik beide niks aan en ook niet echt vergelijkbare titels.. Scanners heb ik nog niet gezien..

Overigens bedankt allemaal. Mundt, een aantal van de films heb ik toegevoegd aan me 'nog zien' lijstje.

Als er nog meer is, graag posten.

xylon

• 4 messages
  • 0 votes

In Overigen > Algemeen > Films zoals...:

Ik heb net The Chronicles Of Narnia: Prince Caspian gezien maar nu ben ik opzoek naar meer van dit soort films.

Ik ben dus opzoek naar films zoals:

The Chronicles Of Narnia

Lord of the rings

Sleepy Hollow

Echt veel verder dan dit kom ik niet dus ik hoop dat iemand me kan helpen.

Alvast bedankt

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Probeer The Chronicles of Narnia: Prince Captain eens!

Roel-

• 1978 messages
  • 584 votes

Je doelt op hetzelfde (zoals) qua genre?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.