• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.950 actors
  • 9.370.968 votes
Profile

Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Malick wrote:

Ken je het werk van Natalya Bondarchuk? En dan in het bijzonder de magisch-realistische Bambi's. Zou wel eens willen weten wat je daarvan vindt.

Ja, dat zit in hetzelfde straatje. Die wil ik zeker nog zien.

Geralt of rivia

• 209 messages
  • 0 votes

Griezelfilms heb net stephen kings IT gezien films in die trant zijn welkom ben 14 jaar het moet uit de jaren 80 of 90 komen zat zelf te denken aan child,s play groet geralt of rivia

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

Geralt of rivia wrote:

Griezelfilms heb net stephen kings IT gezien films in die trant zijn welkom ben 14 jaar het moet uit de jaren 80 of 90 komen zat zelf te denken aan child,s play groet geralt of rivia

Ook altijd nog leuk:

The People under the Stairs (1991)

The Gate (1987)

The Goonies (1985)

Super 8 (2011)

nathaniel177

• 574 messages
  • 2725 votes

Geralt of rivia wrote:

From dusk till dawn is misschien wel iets voor jou.

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

Geralt of rivia wrote:

Mischien bevallen deze je ook wel?

Christine (1983)

Cujo (1983)

The Dead Zone (1983)

Children of the Corn (1984)

Silver Bullet (1985)

The Stand (1994)

In the Mouth of Madness (1994)

The Langoliers (1995)

Thinner (1996)

Storm of the Century (1999)

Rose Red (2002)

Dead End (2003)

Dreamcatcher (2003)

The Mist (2007)

Als je Stephen King's It hebt gezien dan kan je deze ook kijken.

Aristocraat

• 66 messages
  • 1079 votes

Malick wrote:

- Films die zich in de natuur afspelen. In de bossen, langs riviertjes of op het land.

Revanche (2008)

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Dank! Wel al gezien.

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Er zijn veel films die in de natuur afspelen. Wat zoek je precies?

Geralt of rivia

• 209 messages
  • 0 votes

Zoek films zoals harry potter en lord of the rings met magie draken en gevechten

MickM

• 15 messages
  • 263 votes

Geralt of rivia wrote:

Zoek films zoals harry potter en lord of the rings met magie draken en gevechten

Narnia

Eragon

Geralt of rivia

• 209 messages
  • 0 votes

The golden compass en the socrers apprentice al gezien de andere films waren te oud maar dankje voor het meedenken

Geralt of rivia

• 209 messages
  • 0 votes

MickM wrote:

(quote)

Narnia

Eragon

Al gezien

Geralt of rivia

• 209 messages
  • 0 votes

dit lijken me wel goeie films en heb nog een vraag science fiction films verglijkbaar met startrek starwars en dune alle tips zijn welkom.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

Geralt of rivia wrote:

heb nog een vraag science fiction films verglijkbaar met startrek starwars en dune alle tips zijn welkom.

Spin-off van Star Wars (en niet iedereen vindt ze geslaagd):

The Ewok Adventure (1984)

Ewoks: The Battle for Endor (1985)

Geralt of rivia

• 209 messages
  • 0 votes

Baggerman wrote:

(quote)

Spin-off van Star Wars (en niet iedereen vindt ze geslaagd):

The Ewok Adventure (1984)

Ewoks: The Battle for Endor (1985)

nah lijkt me niet zo heel erg leuk maar toch dankje voor het meedenken

Geralt of rivia

• 209 messages
  • 0 votes

Heb de da vinci code net gezien weet iemand verglijkbare films met achtervolgingen geschidenis en spanning .

John Milton

• 24219 messages
  • 13384 votes

Uiteraard het vervolg Angels and Demons (Inferno was erg slecht), maar aangezien er ook weer niet hel veel is zoals The Da Vinci Code trek ik het even iets breder naar historische actie en avontuur films voor je.

- De originele Indiana Jones trilogie

- The Last Samurai

- Braveheart

- Gladiator

- King Arthur (2004)

- National Treasure (vond ik iets minder)

- The Patriot

- 300

- Rob Roy

- Troy

- Hotel Mumbai

Geralt of rivia

• 209 messages
  • 0 votes

John Milton wrote:

Ik trek het even iets breder naar historische actie en avontuur films voor je.

- De originele Indiana Jones trilogie

- The Last Samurai

- Braveheart

- Gladiator

- King Arthur (2004)

- National Treasure (vond ik iets minder)

alle films al gezien

John Milton

• 24219 messages
  • 13384 votes

Nog een paar bijgezet

de grunt

• 4336 messages
  • 1576 votes

Mooi lijstje John

John Milton

• 24219 messages
  • 13384 votes

Hehe.

Ja, ik weet het...

Serpicos

• 1139 messages
  • 4167 votes

Ik ben opzoek naar films waarin efebofilie/pedofilie en het psychologisch vechten ertegen (vanuit het standpunt van de volwassene) "voelbaar" is. Voorbeelden zijn Lolita en The Woodsman. Mijn voorkeur gaat uit naar luchtige films, maar alle tips zijn welkom.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Ik had nog wel een leuk weetje over een Hotel die ik gezien heb in Tallinn op 7 juli 2019, genaamd Sokos Hotel Viru, Dit heb ik gehoord van de Excursie gids, vanuit het Engels natuurlijk. Het verhaal is ongelooflijk, zou zo maar uit een film kunnen komen (als het in een film voorkomt ? wie het weet mag het zeggen) Maar goed dit is het verhaal achter dit hotel stukje ongelooflijke geschiedenis zeg maar...... bijzonder om dit hotel gezien te hebben me nu de geschiedenis ervan te weten.

Viru Hotel Tallinn

Het huidige Viru Hotel was in de tijd van de Sovjet-unie de plek waar vanuit de KGB spioneerde. Ze zaten op de 23e etage van het hotel om zo alle hotelgangers in de gaten te houden. Elke internationale toerist was namelijk een potentieel gevaar! Het hotel was het enige hotel waar toeristen mochten komen. Het hotel viel onder intoerist , het staatsreisbureau van de Sovjet-unie. Toeristen werden hier zwaar in de gaten gehouden door middel van afluisterapparatuur. Toeristen werden daarnaast blootgesteld aan de Sovjet propaganda die tot doel had een goed beeld van de Sovjet-unie neer te zetten. Deze positieve ervaringen konden deze hotelgangers vervolgens weer verspreiden in westerse landen. Dit was uiteraard een schijnvertoning en de gewone lokale Est was in dit hotel dan ook niet welkom. Toeristen werden de gehele tijd van hun verblijf in de gaten gehouden. In de lampen zaten microfoontjes en tussen hotelkamers zaten gaten om zo elk woord te registreren wat de toeristen zeiden. Medewerkers die voor het hotel werkte werden streng verboden om met de buitenlandse toeristen te praten en als ze dat wel deden riskeerde ze een fikse gevangenisstraf. Na de val van de Sovjet-Unie in 1991 verlieten de KGB-agenten hun plek op de bovenste etage. De nieuwe hoteleigenaren hebben de 23e verdieping gelaten in originele staat. Tijdens de ongeveer één uur durende rondleiding in het hotel krijg je een goed beeld van hoe het leven hier tijdens de Koude Oorlog was en welke rol het hotel daarin speelde.

https://i.ibb.co/K62KpkS/DSC-0712.jpg

Geralt of rivia

• 209 messages
  • 0 votes

Mijn horror is weer op iemad nog ideen films verglijkbaar met

It

Alien

Christine

Salem,s lot

Geralt of rivia

• 209 messages
  • 0 votes

Geralt of rivia wrote:

Mijn horror is weer op iemad nog ideen films verglijkbaar met

It

Alien

Christine

Salem,s lot

hebben julie nog een idee

Bram0108

• 165 messages
  • 112 votes

Ik zoek een mysterie/thriller. Laatst heb ik The Girl with the Dragon Tattoo en Seven gezien, deze vond ik erg goed. Heeft iemand tips?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.