- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
schram101
-
- 16684 messages
- 2293 votes
Ik vind Frozen een erg sterk filmpje al is ie niet echt te vergelijken met dit rijtje qua spanning. Misschien meer met films als Open Water.
The Canyon is ook zoiets trouwens. En natuurlijk 127 Hours.
sinterklaas
-
- 11816 messages
- 3317 votes
In Film > Genres en landen > Komedie over vakantie:
Hallo,
Ik ga over een aantal dagen met een groepje vrienden naar Praag en Boedapest voor een week. Om een beetje in de stemming te komen ben ik op zoek naar films met zo'n soort thema. Om jullie een beetje op weg te helpen denk ik zelf aan films als The Inbetweeners, Eurotrip en Road Trip.
Hebben jullie nog één of misschien meerdere tips voor mij die in deze categorie vallen? Gelieve niet zo'n familiefilmpje aangezien ik met een groepje vrienden van allemaal 18 jaar ga. 
Bedankt!
Fear and Loathing in Las Vegas (Natuurlijk
)
Hostel 1 en 2
On the Road
StijnHendriks
-
- 16 messages
- 57 votes
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een film zoals American Psycho. Het hoeft niet per se een film met een psychisch gestoorde moordenaar te zijn. Ik vind met name het leventje dat hij leidt interessant; het rijkenluizen leventje in de jaren 80 (yuppie's). Ik vind ook de series White Collar en Mad Men interessant, dan weten jullie misschien een beetje wat ik zoek.
Dank alvast!
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Movies Like American Psycho - Rotten Tomatoes - rottentomatoes.com
Misschien heb je hier wat aan 
beavis
-
- 6628 messages
- 14803 votes
Wall Street is dan waarschijnlijk de geijkte titel, maar mijn tip gaat even helemaal een andere kant op, probeer deze eens: Metropolitan (1990)
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Ik zou dan eerder voor Risky Business gaan. Pre-yuppie, maar wel met dezelfde 'idealen' 
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
Plein Soleil (1960) (of een latere verfilming van hetzelfde boek The Talented Mr. Ripley (1999))
SkunkPro
-
- 1 messages
- 0 votes
In Filmdragers en apparatuur > Titels > Suggestie Films?:
Ik ben op zoek naar goede titels van films, ik ga namelijk aanstaande zaterdag op vakantie naar Corsica. Ik heb al een hoop films gezien, en in de hoop dat er mensen titels posten die ik nog niet ken.
Bij mij vallen bijna alle genres wel in de smaak, behalve zoetsappige romantiek films. Ook ga ik wel liever voor engels gesproken films (Geen rare talen als frans duits deens).
Voorbeelden van films die ik er goed vond waren: Tears Of The Sun (Actie/Drama) Silent Hill (Horror), Twilight (Romantiek/Avontuur) of Transporter 1+2+3 (Actie).
Iemand suggesties van joh, deze zou je echt eens moeten zien?!
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
En Nederlandstalige films? of is dat ook een rare taal? 
Engelstalige drama, thriller en actiefilms - van afgelopen jaar - die wel aardig zijn:
Sherlock Holmes: A Game of Shadows (2011)
Tinker Tailor Soldier Spy (2011)
The Girl with the Dragon Tattoo (2011)
StijnHendriks
-
- 16 messages
- 57 votes
Dank allemaal, ik ga ze zeker eens checken 
koenvp
-
- 1 messages
- 0 votes
In Overigen > Algemeen > Films als American Pie:
Hallo,
ik ben op zoek naar films die passen in
het rijtje van American Pie, Roadtrip, Eurotrip en Van Wilder. Het genre: amerikaanse studenten die lol beleven.
Hoop dat jullie me een aantal films kunnen aanraden.
Alvast bedankt!
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2537 votes
- Project X
- Superbad
- Sex Drive
Moet het per se Amerikaanse studenten zijn? Anders The Inbetweeners, ook een leuke.
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
Harold & Kumar Go to White Castle (2004)
3 Idiots (2009) (Indiase studenten, die wel héél veel lol beleven)
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2537 votes
Adventureland erbij. Ook een prima film.
miss-liss
-
- 69 messages
- 505 votes
Hallo allemaal, ik ben opzoek naar films als Sunshine Cleaning en Little Miss Sunshine, Lars and the real girl. Een beetje melodramatisch, black comedy waarbij je af en toe een lach op je gezicht krijgt. Kan iemand mij helpen? Groetjes Melissa
Practona
-
- 2 messages
- 0 votes
In De Site > Algemeen > Bestaat er een film waar 'dit en dat of dit' in voor komt?:
Hallo mensen,
Ik ben nieuw op dit forum, ik heb me ingeschreven op dit forum omdat ik niet wist waar ik met zo'n soort topic heen moest.
Kijkt iemand wel eens naar de serie 'Alphas'? In deze serie komt iemand voor; 'Nina Theroux' (in het echt 'Laura Mennell'), zei kan mensen tot haar wil buigen door in iemands ogen te kijken en haar kracht te gebruiken.
Nou is mijn vraag, kent iemand een film of een show waarin dit voor komt, of een film met iemand er in met een soort gelijke kracht? dit hoeft dus geen verband te maken met de 'Alphas' serie, voor de duidelijkheid.
Ik wist niet of er al zo'n soort topic was gestart, en misschien vinden mensen het maar dom om zulke dingen te vragen, maar ik vond het het proberen waard 
Ik verwacht geen gouden tips ofzo, maar toch alvast bedankt.
wimnoot
-
- 3963 messages
- 3923 votes
De Jedi in de Star wars trilogieën kunnen dat. 
Practona
-
- 2 messages
- 0 votes
Bedankt voor de tip wimnoot maar die films heb ik al gezien 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2537 votes
Mja, best lastig. Enig wat ik 1, 2, 3 weet is dat Milla's personage uit Resident Evil een 'death stare' heeft.
katjeslotje
-
- 3 messages
- 3 votes
Hou je van films over jongeren en de liefde.
- charlie st. Cloud
- the last song
- dear John
- the notebook
- Letters to juliet.
- remember me
- 17 again
Ik vind het films met inhoud!
Psolitsa
-
- 361 messages
- 140 votes
Ik en mijn vriend hebben pas Battleship gekeken. Hij vond dit een vette film, en nu heb ik hem beloofd wat soortgelijke films te zoeken... Heeft iemand tips?? 
helena96
-
- 1 messages
- 0 votes
Hallo allemaal!
ik ben op zoek naar een film waarin de hoofdpersoon de hele wereld over reist opzoek naar iemand.
heeft een van jullie een idee?
alvast bedankt!
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8284 votes
Ben je nu op zoek naar DIE specifieke film of meerdere films met die strekking?
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
Paris, Texas (1984) komt in de buurt, maar is niet over de hele wereld.
schram101
-
- 16684 messages
- 2293 votes
Eurotrip - niet over de hele wereld, wel door half Europa 
schram101
-
- 16684 messages
- 2293 votes
Ik en mijn vriend hebben pas Battleship gekeken. Hij vond dit een vette film, en nu heb ik hem beloofd wat soortgelijke films te zoeken... Heeft iemand tips??
Heb die film nog niet gezien, staat wel op de lijst overigens, maar dan denk ik aan Transformers (trilogie) en District 9.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2537 votes
Independence Day, Skyline en hier ook een paar.