- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2539 votes
Hier films dat in Berlijn zijn opgenomen. Durf niet te zeggen of ze daadwerkelijk daar afspelen.
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
Ben zelf een groot liefhebber van films over Berlijn. Iemand nog suggesties?
The Debt (2010), gaat niet zozeer 'over' Berlijn, maar speelt zich er wel voor een deel in af.
henkies
-
- 89 messages
- 502 votes
Ik ben op zoek naar films met een zelfde soort atmosfeer/setting/set als "the ninth gate". Een neo-noir film, noemen ze dat geloof ik. Ook een film met veel oog voor details.
Daarmee bedoel ik, de scenes in europa, zoals b.v. de kastelen, parijs, de werkplaats van de ceniza broeders. De aankleiding van sets.
Een beetje een autentiek sfeertje, aristocratisch, Met mooie oude gebouwen, veel mooi camera werk van Darius Khondji.
Zou als voorbeeld films kunnen geven waar ik een beetje hetzelfde gevoel bij krijg: the american, the count of monte cristo (2002).
Wat ik niet bedoel is films met onderwerp, plot, script overeenkomsten zoals: the omen, seventh seal, angel heart, horror films, films over de duivel oproepen of iets dergelijks, het gaat me puur om de sfeer/setting.
Ook dat prive detective gegeven, met veel rookwalmen en whisky draagt daar toe bij (bogart).
Iemand tips, ik besef dat dit een vrij breed gegeven is, maar alles is welkom.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Talented Mr. Ripley, The lijkt me dan wel wat voor je.
newG
-
- 956 messages
- 2347 votes
Ik ben op zoek naar films met een zelfde soort atmosfeer/setting/set als "the ninth gate". Een neo-noir film, noemen ze dat geloof ik. Ook een film met veel oog voor details.
Daarmee bedoel ik, de scenes in europa, zoals b.v. de kastelen, parijs, de werkplaats van de ceniza broeders. De aankleiding van sets.
Een beetje een autentiek sfeertje, aristocratisch, Met mooie oude gebouwen, veel mooi camera werk van Darius Khondji.
Zou als voorbeeld films kunnen geven waar ik een beetje hetzelfde gevoel bij krijg: the american, the count of monte cristo (2002).
Wat ik niet bedoel is films met onderwerp, plot, script overeenkomsten zoals: the omen, seventh seal, angel heart, horror films, films over de duivel oproepen of iets dergelijks, het gaat me puur om de sfeer/setting.
Ook dat prive detective gegeven, met veel rookwalmen en whisky draagt daar toe bij (bogart).
Iemand tips, ik besef dat dit een vrij breed gegeven is, maar alles is welkom.
moeilijke vraag maar misschien deze films?
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar hier een aantal noir/neo-noir films en andere films die denk ik enigszins aan je beschrijving voldoen:
Knisper
-
- 13038 messages
- 1279 votes
Spelen ook allebei in historische settings, vandaar ook de sfeer die je noemt.
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Zijn er nog meer films zoals The Social Network (2010) die gaan over het onderwerp social media? Documentaires die op MM staan mogen ook.
Ik ga afstuderen met betrekking tot dit onderwerp. Zijn er hier misschien mensen die een scriptie hebben geschreven over social media? Ook dit zou ik graag van je horen. 
newG
-
- 956 messages
- 2347 votes
Zijn er nog meer films zoals The Social Network (2010) die gaan over het onderwerp social media? Documentaires die op MM staan mogen ook.
Ik ga afstuderen met betrekking tot dit onderwerp. Zijn er hier misschien mensen die een scriptie hebben geschreven over social media? Ook dit zou ik graag van je horen.
de documentaire over steve jobs van apple misschien?
YouTube - Steve Jobs Documentary 2010 Part 1 dit is deel 1, de rest zal je zelf wel vinden zeker 
Pirates of Silicon Valley (1999)
YouTube - Pirates of Silicon Valley trailer
Thorak
-
- 6354 messages
- 1887 votes
Ik zou voor een scriptie geen films als bron gebruiken, niet alle 'feiten' worden in films geheel waarheidsgetrouw weergegeven. Veel wordt gedramatiseerd, veranderd, meerdere personen worden vaak samengevoegd tot 1 fictief persoon en verhalen worden meestal voor film aantrekkelijker gemaakt. Niet echt een goede basis voor een degelijke scriptie lijkt mij...
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Het is ook meer onder het mom van "hoe meer bronnen, hoe beter".
Scriptie is toch een beetje een show-off van het aantal gebruikte bronnen.
Uzza_Sparta
-
- 1195 messages
- 2138 votes
Ik zou voor een scriptie geen films als bron gebruiken, niet alle 'feiten' worden in films geheel waarheidsgetrouw weergegeven. Veel wordt gedramatiseerd, veranderd, meerdere personen worden vaak samengevoegd tot 1 fictief persoon en verhalen worden meestal voor film aantrekkelijker gemaakt. Niet echt een goede basis voor een degelijke scriptie lijkt mij...
ben met je eens maar er zijn ook genoeg mensen over de laatste jaren die Saving Private Ryan gaan gebruiken voor hun scriptie over geschiedenis terwijl het voor meer dan drie kwart gewoon fictie is!! 
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Iemand nog goede seriemoordenaarfilms, zoals Se7en en Zodiac. Of gewoon een spannende detective zoals Dial M for Murder of Silence of the Lambs.
U begrijpt: het sleutelwoord is spannend. 
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2539 votes
Badlands, The Hitcher en Natural Born Killers.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8285 votes
Uzza_Sparta
-
- 1195 messages
- 2138 votes
Iemand nog goede seriemoordenaarfilms, zoals Se7en en Zodiac. Of gewoon een spannende detective zoals Dial M for Murder of Silence of the Lambs.
U begrijpt: het sleutelwoord is spannend.
als ik kijk op wat je al op gestemt heb, dan mogen deze twee niet ontbreken
en de tv miniserie Chiefs is ook een aanrader...
newG
-
- 956 messages
- 2347 votes
als je een tv serie over een seriemoordenaar wilt zien moet je zeker en vast Dexter eens bekijken
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
Iemand nog een lekker French Noir filmpje voor me? of andere Franse misdaad films in die trant? Van Melville heb ik zowat alles gezien, van Becker: Touchez pas au grisbi, Le Trou, van Clouzot: Les diaboliques, Le salaire de la peur, Deray: Borsalino, Flic Story, La Piscine en natuurlijk nog Rififi, Pépé le Moko, Le clan des Siciliens, Mesrine 1&2, Un Prophete etc. etc. In ieder geval dus iets in die zin. Alle suggesties zijn welkom 
speedy007
-
- 110 messages
- 40 votes
Weet iemand hier toevallig een recente Thriller die je goed aangrijpt en je compleet meeneemt in het verhaal, het liefst heb ik geen horror achtige Thriller...Maar echt eentje die je meesleurt in het verhaal en ervoor zorgt dat er veel spanning is gedurende het verhaal.
newG
-
- 956 messages
- 2347 votes
Gisterenavond keek ik naar Doghouse (2009) , en op een bepaald moment verschuilen een paar mannen zich in een speelgoedwinkeltje en "bewapenen" ze zich met speelgoed om de zombies tegen te houden. Dit deed me wat denken aan From Dusk till Dawn (1996) waar ook watergeweren met wijwater gebruikt wordt
Weet er iemand nog films waar men speelgoed gebruikt om zich te verdedigen tegen iets? ( Toy Story (1995) of Small Soldiers (1998) niet inbegrepen natuurlijk
)
Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
Weet iemand een soort film die lijkt op insidious?
Nijmegen
-
- 323 messages
- 692 votes
Zal ongetwijfeld hier vaker zijn gevraagd maar weet iemand een goede/spannende film over een serie moordenaar of iets in die trant?