• 178.522 movies
  • 12.249 shows
  • 34.035 seasons
  • 647.932 actors
  • 9.380.124 votes
Profile

Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))

Minotaures

• 7810 messages
  • 2539 votes

Hier films dat in Berlijn zijn opgenomen. Durf niet te zeggen of ze daadwerkelijk daar afspelen.

Jesper187

• 6434 messages
  • 2462 votes

Nijmegen wrote:

Ben zelf een groot liefhebber van films over Berlijn. Iemand nog suggesties?

The Debt (2010), gaat niet zozeer 'over' Berlijn, maar speelt zich er wel voor een deel in af.

henkies

• 89 messages
  • 502 votes

Ik ben op zoek naar films met een zelfde soort atmosfeer/setting/set als "the ninth gate". Een neo-noir film, noemen ze dat geloof ik. Ook een film met veel oog voor details.

Daarmee bedoel ik, de scenes in europa, zoals b.v. de kastelen, parijs, de werkplaats van de ceniza broeders. De aankleiding van sets.

Een beetje een autentiek sfeertje, aristocratisch, Met mooie oude gebouwen, veel mooi camera werk van Darius Khondji.

Zou als voorbeeld films kunnen geven waar ik een beetje hetzelfde gevoel bij krijg: the american, the count of monte cristo (2002).

Wat ik niet bedoel is films met onderwerp, plot, script overeenkomsten zoals: the omen, seventh seal, angel heart, horror films, films over de duivel oproepen of iets dergelijks, het gaat me puur om de sfeer/setting.

Ook dat prive detective gegeven, met veel rookwalmen en whisky draagt daar toe bij (bogart).

Iemand tips, ik besef dat dit een vrij breed gegeven is, maar alles is welkom.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Talented Mr. Ripley, The lijkt me dan wel wat voor je.

newG

• 956 messages
  • 2347 votes

henkies wrote:

Ik ben op zoek naar films met een zelfde soort atmosfeer/setting/set als "the ninth gate". Een neo-noir film, noemen ze dat geloof ik. Ook een film met veel oog voor details.

Daarmee bedoel ik, de scenes in europa, zoals b.v. de kastelen, parijs, de werkplaats van de ceniza broeders. De aankleiding van sets.

Een beetje een autentiek sfeertje, aristocratisch, Met mooie oude gebouwen, veel mooi camera werk van Darius Khondji.

Zou als voorbeeld films kunnen geven waar ik een beetje hetzelfde gevoel bij krijg: the american, the count of monte cristo (2002).

Wat ik niet bedoel is films met onderwerp, plot, script overeenkomsten zoals: the omen, seventh seal, angel heart, horror films, films over de duivel oproepen of iets dergelijks, het gaat me puur om de sfeer/setting.

Ook dat prive detective gegeven, met veel rookwalmen en whisky draagt daar toe bij (bogart).

Iemand tips, ik besef dat dit een vrij breed gegeven is, maar alles is welkom.

moeilijke vraag maar misschien deze films?

Interview with the Vampire: The Vampire Chronicles (1994)

The Da Vinci Code (2006)

Chinatown (1974)

Jesper187

• 6434 messages
  • 2462 votes

Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar hier een aantal noir/neo-noir films en andere films die denk ik enigszins aan je beschrijving voldoen:

The Third Man (1949)

Chinatown (1974)

Se7en (1995)

The Game (1997)

Layer Cake (2004)

Kiss Kiss Bang Bang (2005)

In Bruges (2008)

Knisper

• 13038 messages
  • 1279 votes

The Illusionist (2006)

The Prestige (2006)

Spelen ook allebei in historische settings, vandaar ook de sfeer die je noemt.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Zijn er nog meer films zoals The Social Network (2010) die gaan over het onderwerp social media? Documentaires die op MM staan mogen ook.

Ik ga afstuderen met betrekking tot dit onderwerp. Zijn er hier misschien mensen die een scriptie hebben geschreven over social media? Ook dit zou ik graag van je horen.

newG

• 956 messages
  • 2347 votes

Lefgozer wrote:

Zijn er nog meer films zoals The Social Network (2010) die gaan over het onderwerp social media? Documentaires die op MM staan mogen ook.

Ik ga afstuderen met betrekking tot dit onderwerp. Zijn er hier misschien mensen die een scriptie hebben geschreven over social media? Ook dit zou ik graag van je horen.

de documentaire over steve jobs van apple misschien?

YouTube - Steve Jobs Documentary 2010 Part 1 dit is deel 1, de rest zal je zelf wel vinden zeker

Pirates of Silicon Valley (1999)

YouTube - Pirates of Silicon Valley trailer

The First $20 Million Is Always the Hardest (2002)

Middle Men (2009)

Startup.com (2001)

Thorak

• 6354 messages
  • 1887 votes

Ik zou voor een scriptie geen films als bron gebruiken, niet alle 'feiten' worden in films geheel waarheidsgetrouw weergegeven. Veel wordt gedramatiseerd, veranderd, meerdere personen worden vaak samengevoegd tot 1 fictief persoon en verhalen worden meestal voor film aantrekkelijker gemaakt. Niet echt een goede basis voor een degelijke scriptie lijkt mij...

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Het is ook meer onder het mom van "hoe meer bronnen, hoe beter". Scriptie is toch een beetje een show-off van het aantal gebruikte bronnen.

Uzza_Sparta

• 1195 messages
  • 2138 votes

Thorak wrote:

Ik zou voor een scriptie geen films als bron gebruiken, niet alle 'feiten' worden in films geheel waarheidsgetrouw weergegeven. Veel wordt gedramatiseerd, veranderd, meerdere personen worden vaak samengevoegd tot 1 fictief persoon en verhalen worden meestal voor film aantrekkelijker gemaakt. Niet echt een goede basis voor een degelijke scriptie lijkt mij...

ben met je eens maar er zijn ook genoeg mensen over de laatste jaren die Saving Private Ryan gaan gebruiken voor hun scriptie over geschiedenis terwijl het voor meer dan drie kwart gewoon fictie is!!

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Iemand nog goede seriemoordenaarfilms, zoals Se7en en Zodiac. Of gewoon een spannende detective zoals Dial M for Murder of Silence of the Lambs.

U begrijpt: het sleutelwoord is spannend.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2539 votes

The Bone Collector en I Saw the Devil.

Thorak

• 6354 messages
  • 1887 votes

Freeway, Roodkapje met Keifer Sutherland als wolf (lees: seriemoordenaar).

Minotaures

• 7810 messages
  • 2539 votes

Badlands, The Hitcher en Natural Born Killers.

Uzza_Sparta

• 1195 messages
  • 2138 votes

chevy93 wrote:

Iemand nog goede seriemoordenaarfilms, zoals Se7en en Zodiac. Of gewoon een spannende detective zoals Dial M for Murder of Silence of the Lambs.

U begrijpt: het sleutelwoord is spannend.

als ik kijk op wat je al op gestemt heb, dan mogen deze twee niet ontbreken

Citizen X (1995)

en de tv miniserie Chiefs is ook een aanrader...

Chiefs (1983)

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

newG

• 956 messages
  • 2347 votes

als je een tv serie over een seriemoordenaar wilt zien moet je zeker en vast Dexter eens bekijken

Jesper187

• 6434 messages
  • 2462 votes

Iemand nog een lekker French Noir filmpje voor me? of andere Franse misdaad films in die trant? Van Melville heb ik zowat alles gezien, van Becker: Touchez pas au grisbi, Le Trou, van Clouzot: Les diaboliques, Le salaire de la peur, Deray: Borsalino, Flic Story, La Piscine en natuurlijk nog Rififi, Pépé le Moko, Le clan des Siciliens, Mesrine 1&2, Un Prophete etc. etc. In ieder geval dus iets in die zin. Alle suggesties zijn welkom

Minotaures

• 7810 messages
  • 2539 votes

L'Immortel.

speedy007

• 110 messages
  • 40 votes

Weet iemand hier toevallig een recente Thriller die je goed aangrijpt en je compleet meeneemt in het verhaal, het liefst heb ik geen horror achtige Thriller...Maar echt eentje die je meesleurt in het verhaal en ervoor zorgt dat er veel spanning is gedurende het verhaal.

ibendb

• 5038 messages
  • 3225 votes

Limitless

Dream House

newG

• 956 messages
  • 2347 votes

Gisterenavond keek ik naar Doghouse (2009) , en op een bepaald moment verschuilen een paar mannen zich in een speelgoedwinkeltje en "bewapenen" ze zich met speelgoed om de zombies tegen te houden. Dit deed me wat denken aan From Dusk till Dawn (1996) waar ook watergeweren met wijwater gebruikt wordt

Weet er iemand nog films waar men speelgoed gebruikt om zich te verdedigen tegen iets? ( Toy Story (1995) of Small Soldiers (1998) niet inbegrepen natuurlijk )

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Weet iemand een soort film die lijkt op insidious?

Nijmegen

• 323 messages
  • 692 votes

Zal ongetwijfeld hier vaker zijn gevraagd maar weet iemand een goede/spannende film over een serie moordenaar of iets in die trant?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.