• 178.382 movies
  • 12.228 shows
  • 34.008 seasons
  • 647.593 actors
  • 9.377.914 votes
Profile

Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))

Baggerman

• 10839 messages
  • 8284 votes

DaVince22 wrote:

In Film > Algemeen > Bekende films?:

Wil iedereen alstublieft proberen zoveel mogelijk actiefilms over grieken/romeinen hier neerzetten? Ik hou van ze, maar kan er niet veel vinden,

Dank je

Spartacus

The Fall of the Roman Empire

Quo Vadis

Ben-Hur

Cleopatra

Caligola

Quo Vadis

Q Jones

• 3525 messages
  • 2882 votes

Troy

King Arthur

Alexander (al vond ik die zelf niet leuk)

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

riesma wrote:

Top, dank je! De Bounty's heb ik allemaal al gezien, volgens mij zijn er maar 3 noemenswaardig ('35, '62, '84).

Verder kwam ik zelf nog op de Moby Dick's, niet helemaal ontdekkingsreizen, maar ook zeilschepen, om mijn interesse zo te noemen.

Over Columbus zullen wel meerdere films gemaakt zijn lijkt me. Deze o.a.

Christopher Columbus (1985)(mini-serie)

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Twee uit 1992, de 500-jarige viering van zijn ontdekking van de Americas: 1492 van Ridley Scott en The Discovery van John Glen. Beide ken ik al, waarbij Ridley Scott's té Ridley Scott's is, en John Glen's (signature: schrikken van een plotseling wegvliegende vogel, check de Bondfilms van hem er maar op na ) heeft het net niet. Die miniserie heb ik wel eens voorbij zien komen, maar nog nooit gezien. Een redelijke cast als ik het zo zie, die gaat op m'n lijst. Thanks!

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Ik zoek films waar wielrennen centraal staat. Bijvoorbeeld zoals in Le Vélo de Ghislain Lambert of Les Triplettes de Belleville. Maar het kan ook kleinschaliger zoals in De Helaasheid der Dingen. Iemand, tips?

Baggerman

• 10839 messages
  • 8284 votes

In één van die Roddy Doyle-vehikels wordt gewielrend. 'The Snapper' of 'The Van', welke van de twee weet ik niet meer...

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16416 votes

Malick wrote:

Ik zoek films waar wielrennen centraal staat. Bijvoorbeeld zoals in Le Vélo de Ghislain Lambert of Les Triplettes de Belleville. Maar het kan ook kleinschaliger zoals in De Helaasheid der Dingen. Iemand, tips?

Gisteren nog bij Holland Sport, op de IDFA site te bekijken: Sterren en Waterdragers. Super wat ik zie, heb m zelf nog liggen. Van de scenarist van Lars Von Trier (!).

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

6 Day Bike Rider (1934) - imdb.com

Cracks, Les (1968)

Spoorloos (1988); niet direct over wielrennen, maar het speelt zich af op de achtergrond van de Tour.

En misschien vind je hier nog een paar tips: hier en hier (via google).

sinterklaas

• 11816 messages
  • 3317 votes

Q Jones wrote:

The book of eli zeker niet,

Wat sinterklaas betreft, Vacancy, The Fourth Kind, Blair witch project, Signs, The mist, 28 days later, 30 days of night

Ik bedoelde eigenlijk een beetje Schyzo/droom/lugubere films. Beetje zoals de korte film Box van Takashi Miike. Laat ze maar lekker luguber zijn de titels.

Pipoo!

• 446 messages
  • 2635 votes

Revolver

The Signal

Echt wat voor jou dan Sint

Q Jones

• 3525 messages
  • 2882 votes

Pipoo! wrote:

Revolver

The Signal

Echt wat voor jou dan Sint

revolver vond ik echt bagger, hij begon goed maar dat was alles

sinterklaas

• 11816 messages
  • 3317 votes

Dank voor de titels. Ohja nog vergeten: ook iets in de trent van A Tale of Two Sisters.

Enne; Revolver van Guy Ritchie???

Q Jones

• 3525 messages
  • 2882 votes

Revolver van Guy Ritchie vond ik niet goed.

Als je van lugubere films houd moet je ook maar eens de Antichrist kijken. Ik heb hem net gezien en hij is echt weird

ML Webdesign

• 177 messages
  • 103 votes

Ik zoek films zoals The Proposal.

Heb m zojuist bekeken en echt een schitterende film, humor, romantiek, echt helemaal in mijn straatje, wie weet meer van dit soort films?

mutijn

• 39 messages
  • 2499 votes

The Ugly Truth?

Q Jones

• 3525 messages
  • 2882 votes

ML Webdesign wrote:

Ik zoek films zoals The Proposal.

Heb m zojuist bekeken en echt een schitterende film, humor, romantiek, echt helemaal in mijn straatje, wie weet meer van dit soort films?

pff je hebt er heel veel, ik noem er een paar.

Leap year

Accidental husband

The bounty hunter

Defenitly Maybe

Mangement

Love Happans

My best friends Girl

Blonde Ambition

Bridget Jones

Bride Wars

Fools Gold,

en nog veel meer.

DonOswaldo

• 6430 messages
  • 1931 votes

sinterklaas wrote:

(quote)

Ik bedoelde eigenlijk een beetje Schyzo/droom/lugubere films. Beetje zoals de korte film Box van Takashi Miike. Laat ze maar lekker luguber zijn de titels.

Audition, maar zal je vast gezien hebben nu je het over Miike hebt.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16416 votes

Malick wrote:

Inmiddels La Course en Tête ook toegevoegd aan de site. Wel een docu (en is er ook op DVD).

Baggerman

• 10839 messages
  • 8284 votes

Malick wrote:

In Sombre wordt de Tour de France-caravaan ook meerdere malen doorkruist.

De korte film Vive le Tour van Louis Malle (op één van die boxen als extra) is ook wel leuk om eens te zien. Sowieso met een geniaal stukje waarin losgebroken paarden een eind met het peleton meegaloperen.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16416 votes

Baggerman wrote:

In Sombre wordt de Tour de France-caravaan ook meerdere malen doorkruist.

Ja, die schoot ook door mijn hoofd - maar verder staat dat nogal af van een wielerfilm, niet?

Baggerman

• 10839 messages
  • 8284 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Ja, die schoot ook door mijn hoofd - maar verder staat dat nogal af van een wielerfilm, niet?

Ja, maar dat is in geval van 'De Helaasheid der Dingen' ook zo..

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16416 votes

In Aaltra speelt zich trouwens een (niet onbelangrijke) scène af tijdens het veldrijden.

Roy5

• 5 messages
  • 0 votes

Hallo,

Ik zoek een film die op de grudge lijkt iets met geesten/geestenmeisjes een lekkere enge film die wel engels gesproken is.

Groetjes Roy

DonOswaldo

• 6430 messages
  • 1931 votes

The ring, the messengers en nog heel wat.

Roy5

• 5 messages
  • 0 votes

DonOswaldo wrote:

The ring, the messengers en nog heel wat.

Ja oke die ken ik wel dat zijn wel bekende films:P maar er moeten toch meer van dat soort films zijn?

DonOswaldo

• 6430 messages
  • 1931 votes

Denk dat als je het engels gesproken wilt en ook eng dat je ver van huis bent. Maar om maar iets op te noemen: Amityville Horror, The Uninvited, Shutter, alhoewel ik van die laatste zelf de engelse versie niet gezien heb.

Roy5

• 5 messages
  • 0 votes

Jah ik vind het eerder lachwekkend dan eng als ze bijv. japans spreken in een film...

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Als je echt enge films wilt, zit je toch het best met landen als Japan, Thailand en ook Spanje trouwens. Die taal went vanzelf

Q Jones

• 3525 messages
  • 2882 votes

Bij de grudge heb ik me kapot gelachen wat was die film slecht zeg. Ik heb rec gekocht die schijnt wel goed te zijn

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.