- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8284 votes
In Film > Algemeen > Bekende films?:
Wil iedereen alstublieft proberen zoveel mogelijk actiefilms over grieken/romeinen hier neerzetten? Ik hou van ze, maar kan er niet veel vinden,
Dank je
Spartacus
The Fall of the Roman Empire
Quo Vadis
Ben-Hur
Cleopatra
Caligola
Quo Vadis
Q Jones
-
- 3525 messages
- 2882 votes
Troy
King Arthur
Alexander (al vond ik die zelf niet leuk)
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Top, dank je! De Bounty's heb ik allemaal al gezien, volgens mij zijn er maar 3 noemenswaardig ('35, '62, '84).
Verder kwam ik zelf nog op de Moby Dick's, niet helemaal ontdekkingsreizen, maar ook zeilschepen, om mijn interesse zo te noemen.
Over Columbus zullen wel meerdere films gemaakt zijn lijkt me. Deze o.a.
Christopher Columbus (1985)(mini-serie)
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Twee uit 1992, de 500-jarige viering van zijn ontdekking van de Americas: 1492 van Ridley Scott en The Discovery van John Glen. Beide ken ik al, waarbij Ridley Scott's té Ridley Scott's is, en John Glen's (signature: schrikken van een plotseling wegvliegende vogel, check de Bondfilms van hem er maar op na
) heeft het net niet. Die miniserie heb ik wel eens voorbij zien komen, maar nog nooit gezien. Een redelijke cast als ik het zo zie, die gaat op m'n lijst. Thanks!
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Ik zoek films waar wielrennen centraal staat. Bijvoorbeeld zoals in Le Vélo de Ghislain Lambert of Les Triplettes de Belleville. Maar het kan ook kleinschaliger zoals in De Helaasheid der Dingen. Iemand, tips? 
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8284 votes
In één van die Roddy Doyle-vehikels wordt gewielrend. 'The Snapper' of 'The Van', welke van de twee weet ik niet meer...
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16416 votes
Ik zoek films waar wielrennen centraal staat. Bijvoorbeeld zoals in Le Vélo de Ghislain Lambert of Les Triplettes de Belleville. Maar het kan ook kleinschaliger zoals in De Helaasheid der Dingen. Iemand, tips?
Gisteren nog bij Holland Sport, op de IDFA site te bekijken: Sterren en Waterdragers. Super wat ik zie, heb m zelf nog liggen. Van de scenarist van Lars Von Trier (!).
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5984 votes
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
6 Day Bike Rider (1934) - imdb.com
Spoorloos (1988); niet direct over wielrennen, maar het speelt zich af op de achtergrond van de Tour.
En misschien vind je hier nog een paar tips: hier en hier (via google).
sinterklaas
-
- 11816 messages
- 3317 votes
The book of eli zeker niet,
Wat sinterklaas betreft, Vacancy, The Fourth Kind, Blair witch project, Signs, The mist, 28 days later, 30 days of night
Ik bedoelde eigenlijk een beetje Schyzo/droom/lugubere films. Beetje zoals de korte film Box van Takashi Miike. Laat ze maar lekker luguber zijn de titels. 
Q Jones
-
- 3525 messages
- 2882 votes
sinterklaas
-
- 11816 messages
- 3317 votes
Dank voor de titels. Ohja nog vergeten: ook iets in de trent van A Tale of Two Sisters.
Enne; Revolver van Guy Ritchie???
Q Jones
-
- 3525 messages
- 2882 votes
Revolver van Guy Ritchie vond ik niet goed.
Als je van lugubere films houd moet je ook maar eens de Antichrist kijken. Ik heb hem net gezien en hij is echt weird
ML Webdesign
-
- 177 messages
- 103 votes
Ik zoek films zoals The Proposal.
Heb m zojuist bekeken en echt een schitterende film, humor, romantiek, echt helemaal in mijn straatje, wie weet meer van dit soort films?
Q Jones
-
- 3525 messages
- 2882 votes
Ik zoek films zoals The Proposal.
Heb m zojuist bekeken en echt een schitterende film, humor, romantiek, echt helemaal in mijn straatje, wie weet meer van dit soort films?
pff je hebt er heel veel, ik noem er een paar.
Leap year
Accidental husband
The bounty hunter
Defenitly Maybe
Mangement
Love Happans
My best friends Girl
Blonde Ambition
Bridget Jones
Bride Wars
Fools Gold,
en nog veel meer.
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
Ik bedoelde eigenlijk een beetje Schyzo/droom/lugubere films. Beetje zoals de korte film Box van Takashi Miike. Laat ze maar lekker luguber zijn de titels.
Audition, maar zal je vast gezien hebben nu je het over Miike hebt.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16416 votes
Inmiddels La Course en Tête ook toegevoegd aan de site. Wel een docu (en is er ook op DVD).
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8284 votes
In Sombre wordt de Tour de France-caravaan ook meerdere malen doorkruist.
De korte film Vive le Tour van Louis Malle (op één van die boxen als extra) is ook wel leuk om eens te zien. Sowieso met een geniaal stukje waarin losgebroken paarden een eind met het peleton meegaloperen.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16416 votes
In Sombre wordt de Tour de France-caravaan ook meerdere malen doorkruist.
Ja, die schoot ook door mijn hoofd - maar verder staat dat nogal af van een wielerfilm, niet? 
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8284 votes
Ja, die schoot ook door mijn hoofd - maar verder staat dat nogal af van een wielerfilm, niet?
Ja, maar dat is in geval van 'De Helaasheid der Dingen' ook zo..
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16416 votes
In Aaltra speelt zich trouwens een (niet onbelangrijke) scène af tijdens het veldrijden.
Roy5
-
- 5 messages
- 0 votes
Hallo,
Ik zoek een film die op de grudge lijkt iets met geesten/geestenmeisjes een lekkere enge film die wel engels gesproken is.
Groetjes Roy
Roy5
-
- 5 messages
- 0 votes
The ring, the messengers en nog heel wat.
Ja oke die ken ik wel dat zijn wel bekende films:P maar er moeten toch meer van dat soort films zijn?
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
Denk dat als je het engels gesproken wilt en ook eng dat je ver van huis bent. Maar om maar iets op te noemen: Amityville Horror, The Uninvited, Shutter, alhoewel ik van die laatste zelf de engelse versie niet gezien heb.
Roy5
-
- 5 messages
- 0 votes
Jah ik vind het eerder lachwekkend dan eng als ze bijv. japans spreken in een film...
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
Als je echt enge films wilt, zit je toch het best met landen als Japan, Thailand en ook Spanje trouwens. Die taal went vanzelf
Q Jones
-
- 3525 messages
- 2882 votes
Bij de grudge heb ik me kapot gelachen wat was die film slecht zeg. Ik heb rec gekocht die schijnt wel goed te zijn