- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
wimnoot
-
- 3963 messages
- 3923 votes
Ja, die bestel ik ook! Nog meer?
the big lebowski
-
- 227 messages
- 2503 votes
Een echte aanrader: Part of the Weekend Never Dies (2008)
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2864 votes
Deze misschien? Berlin Calling (2008)
(weet niet of hij op DVD uit is)
Sasja
-
- 1338 messages
- 120 votes
Omdat het morgen Halloween is ben ik op zoek naar een paar goede horror of horror/thrillers. Zelf heb ik al wat gevonden: paranormal activity, Mirrors (heb ik nooit af kunnen kijken na de scene met die zus in de douche maar ik ben toch nog wel op zoek naar 2 of 3 andere titels
ik wilde graag films die iig met engelse audio zijn, niet echt bekend bloed maakt me niet veel uit, maar het liefst een film met een sterk verhaal en goede schrikmomenten (dus geen slasher films zoals friday 13th enz.)
wie weet er een paar leuke?
Matthieu105
-
- 4 messages
- 1 votes
Ik zoek films in de styl van slumdog millionaire kan iemand een goed lystje geven. dank bij voorbaat>
tom01
-
- 7 messages
- 3 votes
Hoi mensen,
ik wil al ff men filmhorizon gaan verbreden maar kom er nooit echt toe nieuwe titels te vinden.
kunnen jullie me wat gerelateerde titels geven voor:
psycho thrillers als hannibal serie (hannibal, red dragon, silence,...)
ook gerelateerden in de lijn van I am legend, The mist, 28 days later, 28 weeks later ("de wereld dreigt uit te sterven door een epidemie of monsters..")
enkele franse komedies als taxi, bienvenue chez les ch'tis. geen louis de funes...
tenslotte nog de auto kat-en-muisspellen als the hitcher, joy ride (met paul walker, steve zahn), joy ride 2
alvast bedankt!!
Tom
wimnoot
-
- 3963 messages
- 3923 votes
Psycho thrillers: The Bonecollector. Kiss The Girls. Along Comes a Spider.
Epidemieen.Out Break. Dawn of the Dead. Stephen Kings The Stand(even snel tussendoor filmpje
)
Ken geen franse comedy's.
Auto kat en muis spellen. Highway men,
Allemaal makkelijk verkrijgbare films.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ik ben opzoek naar films als The Thief of Bagdad uit 1942. Een oude (klassieke) avonturen film. Ik dacht dat zulke films geen probleem waren om te vinden, maar dat valt dus tegen..
Ik zoek dus fantasie/avonturen films uit de jaren '30, '40 of '50. Iemand wat aan te raden?
Er zijn er in die tijd heel veel gemaakt, maar wat je zegt zie ze maar op dvd te vinden. Uit de jaren 50 deze:
Around the World in Eighty Days (1956)
Matthieu105
-
- 4 messages
- 1 votes
Ik zoek films in de styl van slumdog millionaire kan iemand een goed lystje geven. dank bij voorbaat.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Ik zoek films in de styl van slumdog millionaire kan iemand een goed lystje geven. dank bij voorbaat.
Lastig, Babel komt misschien in de buurt. En Quiz Show zou je kunnen linken.
tom01
-
- 7 messages
- 3 votes
Bedankt wimnoot.
Als er nog zijn, mag je ze altijd wel bijzetten 
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Bij epidemieen:
Blindness
Children of men
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
psycho thrillers als hannibal serie (hannibal, red dragon, silence,...)
Saw, The Strangers, Eden Lake
ook gerelateerden in de lijn van I am legend, The mist, 28 days later, 28 weeks later ("de wereld dreigt uit te sterven door een epidemie of monsters..")
Mischien Resident Evil en de sequels hierop?
tenslotte nog de auto kat-en-muisspellen als the hitcher, joy ride (met paul walker, steve zahn), joy ride 2
Hush
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Er zijn er in die tijd heel veel gemaakt, maar wat je zegt zie ze maar op dvd te vinden. Uit de jaren 50 deze:
Around the World in Eighty Days (1956)
Thanks! Helemaal niet meer aan gedacht! Zitten wel een paar leuke titels tussen..
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Okay. Je bericht is ook al weer van een tijdje terug.
Filmkriebel
-
- 9966 messages
- 4653 votes
In Film > Algemeen > Ik zoek... een filmtitel:
Kent er niemand titels van films rond de muur van Berlijn bvb waar Oostduitsers naar het Westen willen vluchten of zo??
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
http://www.moviemeter.nl/fi...
Good Bye Lenin
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Das leben der anderen?
Ja dat is zeker een aanrader. Weekend naar Berlijn met werk draaiden ze deze in de bus op de terugreis. Meestal raak ik onderweg vrij snel afgeleid, maar heb geen seconde willen missen. Die zou ik gaan kijken ja.
tom01
-
- 7 messages
- 3 votes
tx Schram101. De saws had ik wel al gezien 
Niemand die nog franse komedies kent?
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Louis de Funes heeft er veel gemaakt, o.a. de hele gendarme reeks. Maar dat zijn wel oude(re) films.
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2313 votes
Ja dat is zeker een aanrader. Weekend naar Berlijn met werk draaiden ze deze in de bus op de terugreis. Meestal raak ik onderweg vrij snel afgeleid, maar heb geen seconde willen missen. Die zou ik gaan kijken ja.
Vanavond draaien ze hem ook, op Canvas. Good Bye Lenin is voor vrijdag
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
ik zoek een soort gelijke film als
-Layer Cake
-The Business
-Eastren Promisses
-Snatch
-Lock, Stock and Two Smoking Barrels
-RocknRolla
Met vriendelijke groetten tom
misschien Revolver?
en nog bedankt Baggerman! 
ik zoek ook nog een soort film:
Een sterke drama-thriller of drama-horror als bijv. Vinyan en Orphan
bij voorbaat dank.. 
Filmkriebel
-
- 9966 messages
- 4653 votes
Dank mannen. Ik zie dat ze Das leben des anderen draaien op Canvas vanavond. Heb hem nog niet gezien. Dat wordt het !!
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
A tale of two sisters
El orphanato
Calvaire
Antichrist
Filmkriebel
-
- 9966 messages
- 4653 votes
Zeer goede komedies vind ik :
- Le pari : twee schoonbroers gaan een weddenschap aan om te stoppen met roken (4*)
- "La folie des grandeurs" en "le petit baigneur" : met Louis de Funes. Klassiekers maar wel grappige klassiekers
- Films met Pierre Richard zijn vaak ook enorm grappig : "Le coup du parapluie", "La chèvre", "Je suis timide mais je me soigne" enz.
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Taxi 1, 2, 3 en 4
maar die ken je denk ik wel.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3665 votes