• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.069 votes
Profile

Titelsongs

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Bij Schnitzelparadijs, Het (2005):

cornelis wrote:

Dan zie je de clip van de titelsong van deze film.

Jullie weten hoe ik tegenover zoiets sta

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

nee, vertel

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Kopieert en plakt tekst van net verzonden pm naar Wouter

Titelsongs vind de meest verachtelijk dingen die er zijn. Op een paar uitzonderingen na, zijn ze onnodig, dragen niks bij aan de film, trekken de aandacht naar een bepaalde artiest toe etc. Titelsongs voegen wat toe indien deze in relatie staan tot de score of andersom. Helaas is dat niet vaak het geval.

Even een korte uitleg.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Uiterst naief en stom gelul.

Hetzelfde als zeggen dat een poster of een trailer verachtelijk is.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Ik heb het er dan ook niet over dat het niet erg is dat je een film promoot door middel van trailer of wat dan ook, maar zodra zo'n titelsong in de film zelf gebruikt word... Ik bedoel het gebruik in de film dus, de functionaliteit in de film ervan. De heren van REC Sound en hun score dat is wat een/ deze film het best ondersteunt. Maar het blijkt dus van de kant van de componisten te komen. Ik zelf (en is het een zeer persoonlijke voorkeur) zou ik er zelf liever niet mee te maken willen hebben.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Onbegrijpelijk. Zie echt niet wat er mis mee is.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ik heb niet zo'n raar gevoel bij de titelsong van Het Schnitzelparadijs. Aardig nummer, ik zeg aardig, omdat het mijn muziek niet is.

Ik vond de titelsong van Off Screen nogal misplaatst.

Paste totaal niet in de film.

Zijn er trouwens films een succes geworden dankzij de titelsong? Is moeilijk te bepalen he.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

kappeuter wrote:

Zijn er trouwens films een succes geworden dankzij de titelsong?.

Dangerous Minds

empirekees

• 1597 messages
  • 2401 votes

neo wrote:

Ik zelf (en is het een zeer persoonlijke voorkeur) zou ik er zelf liever niet mee te maken willen hebben.

Ik ook niet. Maar eerder de 'makers' van het liedje dan titelsongs in het algemeen. Een groot dieptepunt.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

All Stars - Toen ik je zag.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Wouter wrote:

Onbegrijpelijk. Zie echt niet wat er mis mee is.

Nu zei je dus dat he tnummer even op de radio is te horen. Dat kan nog meevallen. Maar ik snap heus dat het voor andere onbegrijpelijk zal zijn, maar ik denk er nu eenmaal vaak erg extreem vanaf de andere kant tegen aan. IK heb al aangeven waarom ik persoonlijk tegen ben. En daar komt nog bij (het wordt nog verbazingwekkender) dat ook al is een liedje wel erg functioneel, ik kan mij er dan nog steeds enorm aan ergeren.

empirekees

• 1597 messages
  • 2401 votes

En die tekst...ooo. En de naam 'Spacekees', ik dacht mijn nick flauw was. En wat die uitkraamt slaat nergens op.

Hier een hoogstaand nummer van de heer spacekees.

http://home.planet.nl/%7Eassem106/SpaceKees_10_(AUTO)BIOGRAFIE_-_KANKER.mp3

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Wat heeft dat met dit onderwerp te maken?

empirekees

• 1597 messages
  • 2401 votes

Hij is een van de 'makers' van de titelsong...dus.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

neo wrote:

En daar komt nog bij (het wordt nog verbazingwekkender) dat ook al is een liedje wel erg functioneel, ik kan mij er dan nog steeds enorm aan ergeren.

Dat is niet alleen verbazingwekkend, maar gewoon eigenwijs en dom. Irrationeel.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

empirekees wrote:

En die tekst...ooo. En de naam 'Spacekees', ik dacht mijn nick flauw was. En wat die uitkraamt slaat nergens op

Spacekees is geinig alleen die online albums van hem gaan inderdaad echt nergens over. Al vind ik de Kanker RMX wel grappig, maar dat zal dan wel aan mijn gevoel voor humor liggen .

Titelsongs vind ik trouwens prima als ze een beetje bij de film passen. Die van Off Screen was inderdaad afschuwelijk slecht.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

kappeuter wrote:

Zijn er trouwens films een succes geworden dankzij de titelsong? Is moeilijk te bepalen he.

Er zijn wel degelijk films waar het een grote rol bij het behaalde 'succes' heeft gespeeld : Ciske de Rat, Uit Elkaar, Zoeken naar Eileen, De kassiĆØre etc.

Voorbeeld dat je aanhaalde van Off Screen ... inderdaad een nummer dat niet echt bij de film past. Maar er zijn genoeg voorbeelden waarbij het wel goed werkt (ik noem een 06/05, De Dominee en een aantal uit bovenstaande titels). Heb er niks op tegen, zolang het maar in het belang van de film is (of een functie heeft) en niet een apart leven gaat leiden zoals bij Off Screen.

Redlop

• 8961 messages
  • 3566 votes

'Cruel Man' van Intwine is inderdaad een goed voorbeeld Quido. Dat nummer en bijbehorend clipje heeft heel wat volk naar de film gelokt.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Maar in de film zelf, vond je het daar passen?

T.O.

• 2413 messages
  • 2790 votes

Leuke cameo in de clip van de regisseur

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Is dat nummer van Off Screen een single geweest dan?

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5066 votes

Een titelsong is meestal toch niets meer of minder dan een marketingding om een film onder de aandacht te brengen? En net zoals bij posters en trailers en making of- filmpjes op tv mislukken en slagen ze soms in die opzet en zijn ze soms goed en soms slecht. Vaak zit zo'n lied dan nog weggemoffeld in de aftiteling ook nog. Zit het wat al te prominent in de film dan kan het soms nogal misplaatst zijn (Jan Rap en z'n maat als extreem voorbeeld komt in me op).

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

starbright boy wrote:

Zit het wat al te prominent in de film dan kan het soms nogal misplaatst zijn (Jan Rap en z'n maat als extreem voorbeeld komt in me op).

Dit bedoel ik dus, dit soort gevallen. Als het buiten de film om of in aftiteling is maakt het mij minder uit. Maar neem De Dominee, dat Intwine wordt gebruikt voor een montage. Zo'n typische waarin je achterover geleund kan gaan zitten want veel spannends gaat er toch niet gebeuren. Hoorde het commentaar van Gerrard Verhage en die sprak daar ook over meen ik.

Wouter; heb geen single gezien inderdaad. Maar dat is toch niet noodzakelijk om het wel een titelsong te mogen noemen?

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

In Jan Rap inderdaad erg misplaatst en net als in Hoop van Zegen ook duidelijk gemaakt voor commerciƫle doeleinden (niet nodig voor het verhaal van de film). En bij beide films leidt de 'titelsong' dan ook een eigen leven. Maar nogmaals: bij veel films wordt het gewoon goed gebruikt.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

neo wrote:

Als het buiten de film om of in aftiteling is maakt het mij minder uit. Maar neem De Dominee, dat Intwine wordt gebruikt voor een montage. Zo'n typische waarin je achterover geleund kan gaan zitten want veel spannends gaat er toch niet gebeuren.

Toch zijn er genoeg voorbeelden te bedenken van films waar een song uitgebreid de ruimte krijgt en waar het wel werkt. Raindrops Keep Fallin' On My Head in Butch Cassidy & the Sundance Kid bijvoorbeeld. Dichter bij huis: in Wilde Mossels zaten ook goed gelukte voorbeelden.

Tja, en als het niet werkt is dat stom, ja. Maar ja, dat geldt voor alles in een film. Ook voor andere filmmuziek.

Hoorde het commentaar van Gerrard Verhage en die sprak daar ook over meen ik.

Wat zei ie?

Wouter; heb geen single gezien inderdaad. Maar dat is toch niet noodzakelijk om het wel een titelsong te mogen noemen?

Nee, hoor. Ik vroeg het me gewoon af. Volgens mij was het nummer wel speciaal voor de film geschreven, vandaar.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Verhage sprak over het begrip dat een liedje ergens midden in een film vaak bij een montage wordt gebruikt en voor het publiek vaak dan zo'n teken is van ''hey mensen we mogen nu even relaxen''.

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Vind de term "titelsong" voor het nummer wat teveel, het nummer komt amper 5 sec. op de achtergrond in de film voor ...

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Dat lijkt mij prima zo

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.