- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Welke strips/tekenfilms zou jij graag zien verfilmd worden?
Welke strips/tekenfilms zou jij graag zien verfilmd worden?
Justice4All
-
- 2152 messages
- 457 votes
De bedoeling hier is dat er gesproken word welke lievelings strip/tekenfilms(series) een "Life Animation" word gemaakt. Hierbij een voorbeeld: Ik ben o.a. gek op de stripboeken van "PITT" of "W.I.L.D.cats" of tekenfilmserie "Dungeon & Dragons"
En welke stipboek, tekenfilm(serie(s)) wil jij dat het zien verfilmd worden.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Ik had ooit interesse in Bloedbruiloft maar Domique DeRuddere gaat het al in Duitsland doen.
Flipman
-
- 7109 messages
- 1141 votes
Konvooi van Morvan & Buchet is wel interessant om verfilmd te worden.
Justice4All
-
- 2152 messages
- 457 votes
Joop Klepzeiker
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Dirk Jan! Of misschien Guust Flater. En een film van Invader Zim lijkt me ook erg gaaf.
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Dirk Jan !
Dat zou een mooi filmpje kunnen worden ! 
Claus
-
- 117 messages
- 968 votes
FC Knudde met Egbert Darwinkel in de rol Dirk en Jan Veenhof in de rol van Jaap 
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Wie zou Dirk-Jan moeten spelen? Voor Bert had ik Jack Wouterse in gedachte
. Maar ik ben eigenlijk niet zo thuis in de Nederlandse cinema dus ik heb er weinig verstand van...
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Hoe moet dat ooit een film worden
anderhalf uur lang:
- "ik denk dit of dat..."
- "hoezo dat?"
- (camea zoemt uit...) "nou...."
ik bedoel in 3 plaatjes werkt dat meestal erg goed, maar als film 
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Haha, ja, punt voor jou. In de verkeerde handen zou dit aan het Garfield syndroom kunnen gaan lijden. Maar als de kabouters, smurfen, superman, fartman, de 2 nerds, Marini etc allemaal langs komen en je zorgt dat Retera een beetje toezicht houdt
. Ach een mens kan dromen toch... 
Waar blijft de nieuwe strip trouwens op http://members.chello.nl/j.ott... trouwens? Het is al 3 weken geleden dat de laatste werd geplaatst... 
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Ren & Stimpy moet een avondvullende film krijgen en de comic Crumple van Dave Cooper zou echt verfilmd moeten worden! Alleen zouden deze twee animatie moeten zijn, niet gespeeld dus.
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
Gummiberen, met echte beren met mutsjes op.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Paling&Ko. Met Wilfried de Jong als Paling en Martin van Waardenberg als Ko.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Paling&Ko. Met Wilfried de Jong als Paling en Martin van Waardenberg als Ko.
Best leuke tekenfilmserie was dat altijd. Het melodietje zit nog in m'n hoofd.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Gummiberen, met echte beren met mutsjes op.
Ook met een wide angle lens gefilmd? 
blabla
-
- 2070 messages
- 5242 votes
De originele Incal serie, liefst onder regie van Jodorowski zelf (en de decors door Giraud natuurlijk).
De Alcide Nikopol serie van Bilal lijkt me ook leuk als film.
En nu ik er over aan het nadenken ben, de Duistere Steden van Schuiten.
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
De strips die het meest geschikt zijn voor verfilming zijn als strip al filmisch genoeg, en meestal ook waardevol genoeg om op zich als strip de blijven bestaan zonder dat daar een publiekstrekker-film moet aan worden vastgeknoopt. Het is niet zoals bij LotR dat de film iets zou bijbrengen of zo. Hoewel ik bij het lezen van Thorgal of Arq ook wel zit te denken hoe goed de film ervan zou kunnen zijn, zit ik er eigenlijk niet op te wachten. Verfilmingen van one-shots zoals Bloedbruiloft zijn misschien wél interessant, maar ook daar wil ik wel eerst het resultaat hebben gezien voor ik in jubelen uitbarst. Het knappe van strips is juist dat de tekenaar in staat kan zijn om zoveel meer te doen met de beelden, op het vlak van sfeer, uitdrukkingen, karakter. Dat zijn dingen die bij een verfilming bijna hoe dan ook verloren gaan, en ik zie niet in wat er dan zou bijkomen dat iets meer betekent. Bij de Duistere Steden zouden dat duizelingwekkende decors kunnen zijn zodat je de architectuur nog meer zou kunnen beleven dan in de getekende versie, dat zie ik nog wel zitten. Maar bij de meeste strips zie ik het niet goed zitten, als je niet zo'n idioot resultaat wilt hebben zoals bij de Largo Winch tv-serie.
Flipman
-
- 7109 messages
- 1141 votes
De strips die het meest geschikt zijn voor verfilming zijn als strip al filmisch genoeg, en meestal ook waardevol genoeg om op zich als strip de blijven bestaan zonder dat daar een publiekstrekker-film moet aan worden vastgeknoopt. Het is niet zoals bij LotR dat de film iets zou bijbrengen of zo. Hoewel ik bij het lezen van Thorgal of Arq ook wel zit te denken hoe goed de film ervan zou kunnen zijn, zit ik er eigenlijk niet op te wachten. Verfilmingen van one-shots zoals Bloedbruiloft zijn misschien wél interessant, maar ook daar wil ik wel eerst het resultaat hebben gezien voor ik in jubelen uitbarst. Het knappe van strips is juist dat de tekenaar in staat kan zijn om zoveel meer te doen met de beelden, op het vlak van sfeer, uitdrukkingen, karakter. Dat zijn dingen die bij een verfilming bijna hoe dan ook verloren gaan, en ik zie niet in wat er dan zou bijkomen dat iets meer betekent. Bij de Duistere Steden zouden dat duizelingwekkende decors kunnen zijn zodat je de architectuur nog meer zou kunnen beleven dan in de getekende versie, dat zie ik nog wel zitten. Maar bij de meeste strips zie ik het niet goed zitten, als je niet zo'n idioot resultaat wilt hebben zoals bij de Largo Winch tv-serie.
Inderdaad, zo kun je het ook zien. Veel strips zijn ook een beetje karikaturisch (of is het nou karikaturistisch?) getekend. De manier van tekenen schept ook sfeer, zodat die inderdaad heel goed verloren kan gaan in een film. Neem Judge Dredd! Best een leuke poging, maar het straalde net niet genoeg Mega City 1 uit. dredd zelf zonder helm, overigens? Nee, als je zulks in de comics niet ziet, wil ik dat in de film ook niet zien!
Maar Judge Dredd is een heel goe voobeeld van hoe de sfeer van een strip in de film verloren kan gaan. The Crow is een goed voorbeeld van hoe die sfeer behouden blijft!
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
Heb het geloof ik al eerder gezegd, maar Blame! verdient een live action, hoewel ik niet weet of er een regisseur in staat is om de manga eer aan te doen. Lynch in een Eraserhead bui, Aronofsky in een Pi bui of Tsukamoto in een Tetsuo bui ... misschien een samenwerking tussen deze drie
.

Meer info (en wat pages uit de manga zelf - menu links) hier.
Flipman
-
- 7109 messages
- 1141 votes
Met Robin Williams in de hoofrol: hij lijkt sprekend, maar het stukje dat ik van de film zag vond ik niet bijster lachwekkend...
ThaMovieVoter
-
- 3637 messages
- 2242 votes
Donald Duck, lijkt me een hele opgave.
Flipman
-
- 7109 messages
- 1141 votes
Ja, maar lijkt me wel cool! Alleen zal het dan een 3-Dfilm worden...
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Ik zou Inspekteur Netjes weleens graag verfilmd zien worden...