• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.139 votes
Profile

Filmmuziek (algemeen topic)

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

StudioBinder wrote:

What is a leitmotif in film music — 4 different ways composers like John Williams and Howard Shore use leitmotifs.

What is a Leitmotif? Definition and Examples in Film - studiobinder.com

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Disneyfilm Encanto is razend populair en biedt inspiratie voor therapie | NOS

NOS wrote:

Voor het eerst in bijna dertig jaar staat een Disneyliedje op nummer 1 van de Billboard Hot 100: sinds vandaag voert We don't talk about Bruno de toonaangevende Amerikaanse hitlijst aan, die verder gevuld is met bijvoorbeeld Adele, Justin Bieber en Lil Nas X. Het nummer is te horen in de animatiefilm Encanto, over een Latijns-Amerikaanse familie waarin iedereen behalve de hoofdpersoon een magische gave heeft. Het is wereldwijd al tientallen miljoenen keren gestreamd.

Hoewel Disneynummers wel vaker succesvol zijn - veel mensen kregen Let it go uit de film Frozen nauwelijks uit hun hoofd - gebeurt het veel minder vaak dat ze boven aan de Billboard-hitlijst eindigen. Ter vergelijking: Frozen strandde daar in 2014 op de vierde plek. Voor de laatste nummer 1-hit van Disney op de Amerikaanse hitlijst moeten we terug naar 1993, toen A whole new world uit Aladdin de lijst aanvoerde.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Buiten beeld #15: Filmmuziek - Filmkrant

Filmkrant wrote:

Wie werken er achter de schermen naast regisseurs en acteurs? Wie schrijft het script, wie zorgt voor aankleding, het geluid, de dieren en de cast op de set? De Filmkrant belicht in deze ‘achter de schermen’-serie steeds een ander vakgebied. Deze maand: de componist van Zomervacht.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Ik heb de maestro meermaals live mogen zien met vol orkest en koor, maar dit is toch ook wel erg knap... Even skippen naar 1:20.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

How Hans Zimmer Inspired Christopher Nolan's Inception Storyline | The Jonathan Ross Show

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Always with MEOW - OST Spirited Away (Studio Ghibli) - Haburu

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

GQ wrote:

Danny Elfman breaks down his most iconic scores from all of his collaborations with Tim Burton, including 'Beetlejuice,' 'Batman,' 'Batman Returns,' 'The Nightmare Before Christmas,' 'Edward Scissorhands' and 'Wednesday.'

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Ik was toevallig net bezig met een Nicholas Britell binge, het talent achter Moonlight, If Beale Street Could Talk en de score van Succession.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Ha, wat tof gedaan!

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Ik voel er niks bij, hooguit irritatie. Net, als bij zoveel andere welbekende thema's die in de meest uiteenlopende vormen zijn hervertaald, aangehaald (etc) tot in het oneindige....

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Dit is toch gewoon leuk en knap gemaakt?

Ik houd doorgaans ook van de originele scores, maar daar gaat het hier toch niet om.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Ieder zijn ding.

Ik hou wel van creatieve adaptaties, waar mensen hun eigen vernuft voor gebruikt hebben. Zoals dit, waar je echt wel een tech en programming wizz voor moet zijn:

Ik zal het niet grijs draaien (origineel ook niet meer trouwens, die tijd is voorbij), maar ik kan de toewijding en creativiteit altijd wel waarderen. Weer eens wat anders dan een ongeïnspireerde cover.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

In reactie... ik waarder creativiteit, maar puur betreffende dit welbekende thema ken ik minstens honderden voorbeelden, in film of iets anders, die van alles ermee doen. Dan ben je simpelweg murw geslagen door dit alles. Als een stofzuiger dit thema uitvoert, het is vast al gedaan, kan ik daar enkel emotieloos op reageren.

Dank ook voor dat Rocky voorbeeld, wat precies mijn punt bevestigd.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Dat kan hoor, dan heb je wellicht gewoon meer gezien dan ik, en reageer ik nog iets meer met het enthousiasme van een nieuwkomeling die dat allemaal gemist heeft.

Van de week bij Carmen genoten van de Filmmuziek van Nicholas Britell: Carmen - Spotify

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

How Hans Zimmer Created the Score for 'Dune: Part Two' | Vanity Fair

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.