- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel #2
Ik zoek... een filmtitel #2
kos
-
- 46780 messages
- 8923 votes
Dat is idd Kicking It (Film, 2008)
en anders de film The Beautiful Game (Film, 2024)
weide
-
- 158 messages
- 0 votes
En als voorlopig laatste zoek ik een filmtitel, waarin alle muziek van Creedence Clearwater Revival was.
De film zelf had ook weer zo'n Arizona / New Mexico woestijn-achtige setting.
Zat wat bij Nick Nolte te zoeken.
Zie ik ineens Who'll Stop the Rain uit 1978 staan.
Dat zou 'm wel 'ns kunnen zijn.
Helaas staat die (nog) niet op YT. Dus ik heb het nog niet kunnen zien.
Maar dat komt wel.
Roger Thornhill
-
- 6195 messages
- 2546 votes
weide, als je op IMDb bij Who'll stop the rain op het Soundtracks-tabblad kijkt, worden daar 3 nummers van CCR en 6 van diverse andere artiesten genoemd. Dus in ieder geval niet álle muziek in die film is van John Fogerty c.s.
Stephan
-
- 7907 messages
- 1391 votes
Dank voor het na- en meedenken, Panta Rei ! Deze film had goed gekund, maar helaas heb ik hem nooit gezien.
weide
-
- 158 messages
- 0 votes
weide, als je op IMDb bij Who'll stop the rain op het Soundtracks-tabblad kijkt, worden daar 3 nummers van CCR en 6 van diverse andere artiesten genoemd. Dus in ieder geval niet álle muziek in die film is van John Fogerty c.s.
Nee, dat is zo.
Maar ik weet dan ook niet zeker of alle muziek, in de film die ik zoek, van CCR was.
Herinneringen vervagen.
keukenzout
-
- 440 messages
- 482 votes
Ik ben zo wanhopig
Scandinavische film
Dystopisch/satirisch
De regering wil alle mensen met een uitkering/handicap doden.
De eerste scène is een vrouw met pech in haar scootmobiel, ze wordt opgehaald door een helicopter.
Ergens voor 2010.
Graaf Machine
-
- 10072 messages
- 1521 votes
Ik ben zo wanhopig
Scandinavische film
Dystopisch/satirisch
De regering wil alle mensen met een uitkering/handicap doden.
De eerste scène is een vrouw met pech in haar scootmobiel, ze wordt opgehaald door een helicopter.
Ergens voor 2010.
atropine
-
- 462 messages
- 270 votes
Deze film ooit gezien, ik meen rond 2005. Ik weet alleen dat ik het een verrassend goede film vond. Het betreft een horrorfilm. Volgens mij was het een een Mexicaanse horrorfilm, een van de hoofdpersonages is een oude heer. Hij heeft de beschikking over een amulet-achtig voorwerp in de vorm van een insect. Volgens mij is dat insect gemaakt van metaal en is het in staat te doden. Wellicht door weerhaken die zich in het lichaam dringen. Zoiets ...
Het kan ook zijn dat het geen Mexicaanse film is maar dat het amulet van een Mexicaanse god is...
atropine
-
- 462 messages
- 270 votes
Deze film ooit gezien, ik meen rond 2005. Ik weet alleen dat ik het een verrassend goede film vond. Het betreft een horrorfilm. Volgens mij was het een een Mexicaanse horrorfilm, een van de hoofdpersonages is een oude heer. Hij heeft de beschikking over een amulet-achtig voorwerp in de vorm van een insect. Volgens mij is dat insect gemaakt van metaal en is het in staat te doden. Wellicht door weerhaken die zich in het lichaam dringen. Zoiets ...
Het kan ook zijn dat het geen Mexicaanse film is maar dat het amulet van een Mexicaanse god is...
Bovenstaande voorgelegd aan Chatgpt:
antwoord: Cronos (Film, 1993) - MovieMeter.nl
Dat is em!

keukenzout
-
- 440 messages
- 482 votes
Held ❤️
Seam
-
- 1027 messages
- 2370 votes
Ik zoek een horror film uit denk ik de jaren 70 of 80. Het gaat volgens mij over een dorpje aan de kust waar de mensen anders blijken te zijn, volgens mij monsters. Effecten zijn wat goedkoop en er is een Italiaanse of Spaanse dub van. Ik dacht dat de film oorspronkelijk zelf wel Amerikaans is.
Maar ik ken vooral één scene heel goed en daar ben ik juist naar op zoek.
In ongeveer de eerste vijf minuten van de film zien we een lange gang waar een vrouw steeds dichterbij komt. Terwijl de vrouw loopt hoor je een vrouwelijk voice over die praat over het dorpje en de gebeurtenissen daar. Op het einde van de scene zegt ze iets in de trant van "They'll make you scream". Dan herhaalt ze het nog eens, terwijl ze schreeuwt bij "scream". Hierna komt de muziek op en de titel van de film volgens mij.
Wie oh wie kan me helpen. Het is een film die in de horrorchallenge wel eens voorbij gekomen is.
Antoon
-
- 149 messages
- 5465 votes
Ik zoek een horror film uit denk ik de jaren 70 of 80. Het gaat volgens mij over een dorpje aan de kust waar de mensen anders blijken te zijn, volgens mij monsters. Effecten zijn wat goedkoop en er is een Italiaanse of Spaanse dub van. Ik dacht dat de film oorspronkelijk zelf wel Amerikaans is.
Maar ik ken vooral één scene heel goed en daar ben ik juist naar op zoek.
In ongeveer de eerste vijf minuten van de film zien we een lange gang waar een vrouw steeds dichterbij komt. Terwijl de vrouw loopt hoor je een vrouwelijk voice over die praat over het dorpje en de gebeurtenissen daar. Op het einde van de scene zegt ze iets in de trant van "They'll make you scream". Dan herhaalt ze het nog eens, terwijl ze schreeuwt bij "scream". Hierna komt de muziek op en de titel van de film volgens mij.
Wie oh wie kan me helpen. Het is een film die in de horrorchallenge wel eens voorbij gekomen is.
Ik denk dat je op zoek bent naar "Messiah of Evil" (USA-1974).
Graaf Machine
-
- 10072 messages
- 1521 votes
Eigenlijk kan dit topic best omgevormd worden tot een spelletje. Zo benader ik het wel tenminste. Vaak geen idee welke film gezocht wordt, maar dan met de gegevens wat zoeken en speuren en soms heb je raak. Deze keer moest ik het eerst denken aan Dagon (Film, 2001) , maar dat blijkt toch niet goed overeen te komen. Ik denk dat Antoon er dichter bij zit.
Antoon
-
- 149 messages
- 5465 votes
Eigenlijk kan dit topic best omgevormd worden tot een spelletje. Zo benader ik het wel tenminste. Vaak geen idee welke film gezocht wordt, maar dan met de gegevens wat zoeken en speuren en soms heb je raak. Deze keer moest ik het eerst denken aan Dagon (Film, 2001) , maar dat blijkt toch niet goed overeen te komen. Ik denk dat Antoon er dichter bij zit.
Ik heb gezocht onder "horrormovie at a coastal village" en toen kreeg ik de link naar een lijst (Coastal Horror) op IMDb.com en daar stond "Messiah of Evil" als derde op de lijst. Trailer aangeklikt (https://www.youtube.com/watch?v=NwVs3utUHB0) en die komt prima overeen met het laatste gedeelte van de beschrijving, dus ik moet haast wel goed zitten. Overigens geeft IMDb aan dat de film uit 1974 is, hier op Moviemeter staat 1973. Het klopt dat je wel een beetje geluk moet hebben om de juiste titel te vinden.
Serpicos
-
- 1154 messages
- 4287 votes
Claude komt ook uit op deze 
Seam
-
- 1027 messages
- 2370 votes