- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Filmpersonages 2009
Knock-Out: Filmpersonages 2009
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
Ik kijk even niet en de knoop is al doorgehakt. Toch enigszins jammer.
7-9
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
8-11
blij met loting 4, zo zit er in ieder geval nog 1 interessant personage in de volgende ronde. De rest lijkt te stemmen op de naampjes die ze al het meest hebben gehoord.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
op de naampjes die ze al het meest hebben gehoord.
En waarom denk je dat die naampjes zo vaak vallen?
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Door de films waarin de namen voorkomen.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
En waarom zouden die films zo bekend zijn geworden? En waarom zitten Jack & Rose er dan niet meer in?
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Omdat veel mensen liever napraten dan een eigen mening te hebben.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Is dat van belang voor de discussie? Één ding is zeker: A Clockwork Orange is níet bekend geworden door Alex.
Naast het feit dat de gemiddelde kijker wel inziet dat ze beide lege hulzen zijn komen ze ook gewoonweg uit de verkeerde uithoek der filmlandschappen gerold.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Omdat veel mensen liever napraten dan een eigen mening te hebben.
Dus al die films zijn succesvol omdat mensen elkaar napraten? Maar dan zouden met jou 47000+ berichten de top lijsten toch veel meer op jouw top 10 moeten lijken.
Kortom: Onzin. Dirty Harry, Terminator, Alex zijn gewoon geweldige personages. Iconen van de filmgeschiedenis.... Titta en Kikujiro hebben slechts bij enkelen indruk gemaakt. (En die enkelingen zijn ook nog eens oververtegenwoordigd in dit spelletje.) Ze hebben hun aanwezigheid hier wellicht nog meer te danken aan een makkelijke loting en tegenstemmers dan vanwege hun eigen kwalitiet. Kom op zeg een boekhouder die 30 jaar hetzelfde doet Wauw!
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Is dat van belang voor de discussie? Één ding is zeker: A Clockwork Orange is níet bekend geworden door Alex.
Zonder Alex blijft er vrijwel niets over.... Hij zit in vrijwel elk shot.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Ik zie weer geen smiley?
Verhoudingsgewijs niet minder dan de andere personages die jij opnoemt. Het zijn gewoon films die niet zo bekend zijn. Mede al omdat het geen Engelstalige films zijn.
Nee, zo'n relnichtje die denkt dat hij "anders" is en daar veel te hard z'n best voor doet. Vast cool voor ventjes van 16 die naar Tokyo Hotel luisteren.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Zonder Alex blijft er vrijwel niets over.... Hij zit in vrijwel elk shot. Alex is slechts een speelbal van de rest van de film: hij zit in ieder shot, maar is uiteindelijk niet meer dan één van de facetten die Kubrick gebruikt om zijn punt duidelijk te maken. Het is een typetje tot en met, dat ik twee dagen na de film alweer half ben vergeten.
Verder doelde ik er vooral op dat de film zijn bekendheid te danken heeft aan het doorbreken van taboes en de filosofische boodschappen die Kubrick erdoor drukt, waarvoor Alex slechts een middel vormt.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
't is wel Alex die dat met ontzettend veel overtuigingskracht en energie brengt, de sleutel tot het succes van de film. Dat jij 'm alweer vergeten bent zal best. Ik ben Bateman alweer bijna vergeten. Herinner me hem voornamelijk uit het boek. Als je dan toch het woord typetje wil gebruiken: Bateman in de film.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
De rol had net zo goed naar Towely kunnen gaan, want ik vond 'm acteren als een vaatdoek. Ik betwijfel trouwens ten zeerste of de film met een andere acteur minder beroemd was geworden, want uiteindelijk heeft hij zijn roem toch vooral te danken aan de pers die toendertijd niet minder dan geschokt was door de wansmakelijke taferelen die Kubrick de wereld voorschotelde, en niet aan het gemaakte grijnsje van Alex, dat veel anderen ook hadden kunnen leveren.
Ik ook, en hoewel zijn personage in de film tonnen met kracht heeft verloren vind ik Bale alsnog een zeer respectabele prestatie leveren.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
De rol had net zo goed naar Towely kunnen gaan, want ik vond 'm acteren als een vaatdoek.
Dan ben je toch echt een van de weinige......
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Dat was je toch net aan het uitvechten met Onderhond? 
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Ik vind de Bateman van het boek veel meer een typetje dan in de film.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik vind de Bateman van het boek veel meer een typetje dan in de film.
Leg dat eens uit?
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
De Patrick Bateman van het boek was vooral een psychopaat met overdreven narcistische trekjes en Christian Bale is eerder een een wellustige, machtsgeile snob die in elke bedreiging van zijn ego voorkomen, machtspositie of mannelijkheid een reden ziet om te gaan moorden.
In het boek wordt zeer veel aandacht besteed aan zijn moorden, terwijl dit in de film vooral off-screen is.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik vind dat laatste toch meer een typetje dan het eerste. Maar het lijkt me ook vrijwel onmogelijk om in een film het karakter verder uit te diepen dan in het boek. Zeker bij een boek als American Psycho waarbij het eigenlijk een grote interne monoloog betreft. Ik miste in de film een beetje het planmatige.