- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock Out: Animatie
Knock Out: Animatie
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Op zich appeltje eitje voor Kokaku maar ben toch bang dat 5 centimetres het onderspit gaat delven
.
Criticism
-
- 3011 messages
- 1443 votes
Je zou je erover verbazen hoeveel liefhebbers er hier zitten, ik hoop dat hij het red.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Inderdaad. Is niet eens genomineerd voor een Oscar, hoe goed kan een film dan zijn!
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
@oh
Ik snap niet waarom je je hier zo afzet tegen de Ghibli-films, terwijl je ze bijna allemaal rond de 4 sterren geeft. Wees blij dat er geen 2 disney's en 2 pixars in de hf staan.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Chihiro bevat zeker mooie scenes maar het is voor mij altijd al een nipte 4* geweest. Ik zet mij niet zozeer af tegen alle Ghiblis, maar Ghibli begint hier ook een beetje dezelfde status te krijgen als Disney en Pixar. Gaat niet meer zozeer om de animatie maar om de studio.
Had Yamadas hier gestaan had je mij niet gehoord, maar animatie is meer dan Disney, Pixar en ook Ghibli (en zeker Miyazaki). Vind die vijvertjesmentaliteit toch een beetje jammer.
5 Centimeters en Innocence zijn wat mij betreft films die véél meer met animatie doen. (zowel qua stijl, techniek en film als geheel).
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Dat vind ik van 5 Centimeters juist niet. Spirited Away is in mijn ogen juist hét voorbeeld van een animatie die alles heeft, niet alleen de mooiste plaatjes, maar ook een goed verhaal, goede muziek, karakters met diepgang, etc.
5 centimeters moet het hebben van mooie plaatjes, aardige sfeer en dan hebben we het wel gehad.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Chihiro is fantasy. Het meest verkrachte genre in animatiefilm. Daarbij gaat de film niet eens zo geweldig creatief om met dat genre.
Nee, doe mij dan maar een film die wat buiten de platgetreden paden gaat. Plaatjes, muziek en verhaal zijn trouwens maar weinig echt opzienbarend. Vooral erg veilig allemaal, met als typische uitzondering de treinscene.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
6-8, beiden mooi, maar hou aan Mimi toch wel een heel warm gevoel over.
Aghora
-
- 160 messages
- 145 votes
6-9
Wordt hoe dan ook een mooie finale imo.
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3085 votes
5 centimeters moet het hebben van mooie plaatjes, aardige sfeer en dan hebben we het wel gehad.
Dit vind ik dus ook. Snap niet echt dat 5 cm/s zo opgehemeld wordt, behalve de mooie plaatjes heeft het erg weinig om het lijf. Zou trouwens jammer zijn als Mimi verliest, beste film die er nu nog in zit.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
In ieder geval meer dan de overgebleven Ghibli films.
Cosoco
-
- 10908 messages
- 5185 votes
8-11
Spirited Away had er inmiddels wel uitgemoeten.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
2. Byôsoku 5 Senchimêtoru (5 Centimeters per Second) - Sen to Chihiro no Kamikakushi (Spirited Away)
0-1 Dik! Het mag dan al lang geen originele keuze meer zijn, ik vind deze film beduidend beter dan 5 Centimeters.