• 177.925 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.356 votes
Profile

Knock Out: Animatie

DieGo

• 5808 messages
  • 2365 votes

2 beste halve finalisten vliegen eruit...

4-9

DVD-T

• 15565 messages
  • 3122 votes

4-10

ROOSKY

• 29923 messages
  • 7936 votes

5-10

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

5-11

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

5-12.

Goldenskull

• 24398 messages
  • 3085 votes

Goldenskull wrote:

5-1

(quote)

De enige uit mijn top 5 animatie films die een kans heeft is Spirited Away, maar dat zou dan weer 'cliché' zijn als die wint..tja dan kan het ook nooit goed zijn hè

5-13

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Reinbo wrote:

Gister nog even naar GitS 2 gekeken, maar na een paar minuten toch maar Blade Runner opgezet, dat was toch wel stukken beter....

meer Rambo bedoel je?

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Eindelijk Spirited Away gezien. Was aan de late kant.

Ik hoop dat Ghost 2 me iets beter gaat bevallen.

6-13

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

(quote)

meer Rambo bedoel je?

Nee, visueel indrukwekkender, beter verhaal ook.

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

6-14

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

7-14

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Reinbo wrote:

Nee, visueel indrukwekkender, beter verhaal ook.

Als je van karton en simpele catch-the-bad-guy verhaaltjes houdt zeker en vast!

Criticism

• 3011 messages
  • 1443 votes

8-14

guulbert

• 1618 messages
  • 18 votes

9-14!!!!

Artemis

• 3868 messages
  • 2395 votes

9-15

(afbeelding)

En we hebben een winnaar.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

De terechte winnaar!

(afbeelding)

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Feels like a kick in the groin.

Misplaatste overwinning, had er al rondes hiervoor uit moeten liggen. Puur te danken aan zijn mainstream status.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Volgens mij derde Ghibli op rij die de animatie KO wint. Deze keer wel één van de slechtste uit hun repertoire.

Onderstreept maar weer een keer alle clichés die "het genre" rijk is.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

De mensen die de film op 4 sterren hebben klagen over de winnaar.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Leuk, gisteren de winnaar bekeken. Zeer leuke film. Maar toch net geen 4* waard.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

The One Ring heeft vast wel een lijstje van de afgelopen drie jaar met kwartfinalisten en winnaars etc. Fijne winnaar in elk geval, al kon er vanaf de kwartfinales al bijna geen slechte winnaar meer uitkomen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Zavo wrote:

Een hele magere 4* en weegt natuurlijk heel moeilijk op tegen de top 10 plaats van Kotaku. Bovendien zitten er nog tientallen anime's die tussen Spirited en Kotaku inzitten in mijn stemmen lijst. Beetje kort door de bocht dus.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Naomi Watts wrote:

Puur te danken aan zijn mainstream status.

Naomi Watts wrote:

[...] Beetje kort door de bocht dus.

Wie is hier nou kort door de bocht?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Niet dan?

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Zavo wrote:

Zonder die ene treinscene een duidelijke 3.5*.

En inderdaad, terecht geklaag over de winnaar. Zeker omdat de bekendheid en (opgedrongen) toegankelijkheid uiteindelijk weer overwinnen.

En omdat deze film ook echt helemaal niks doet voor "het genre".

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Zonder die ene treinscene een duidelijke 3.5*.

En inderdaad, terecht geklaag over de winnaar. Zeker omdat de bekendheid en (opgedrongen) toegankelijkheid uiteindelijk weer overwinnen.

En omdat deze film ook echt helemaal niks doet voor "het genre".

Wat mij betreft onwaar. Ik heb jarenlang vrienden de DVD kado gedaan en zijn op basis hiervan geïnteresseerd geraakt in de Japanse animatie, ook voor hun kids, in plaats van de eeuwige Disney & Pixar (nu alleen mijn schoonvader nog). Dat was misschien niet wat jij bedoelde, maar het is een ideaal startmoment om de brug te slaan. Door zijn bekendheid is het bij fans wellicht iets om "als inferieur" aan te merken ten opzichte van vergelijkbaar animè-werk. Toch zijn er beelden (jij noemt de trein) en figuren in deze film die ik ook niet vaak ben tegengekomen en die mij ervan overtuigen dat dit tot zowel Miyazaki's als Ghibli's beste werk behoort.

En nogmaals: een film die door meer mensen wordt gezien heeft een grotere kans om te winnen. Dat staat buiten kijf, maar dat heeft niks met de kwaliteit van Spirited Away te maken. Ik denk dat omdat iets toegankelijker en laagdrempeliger is door hard core fans als minder wordt beschouwd, omdat het dan meer gemeengoe is. Zeggen dat Tenshi no Tamago de (bijna) beste animè is, is niet alleen waar op basis van de kwaliteit, maar ook op basis van obsuriteit denk ik: [/i]cuddled by its fans[i]

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

en zijn op basis hiervan geïnteresseerd geraakt in de Japanse animatie, ook voor hun kids, in plaats van de eeuwige Disney & Pixar

In 99% van de gevallen voegen ze gewoon Ghibli aan dat lijstje toe en verder niks.

Verder strookt je verkaring niet echt met mijn stem voor Innocence, één van de grootste animes van de laatste jaren. Maar wél een film die wat aan het imago van de tekenfilm toevoegt, ipv fantasy met poppetjes en beestjes en andere kindvriendelijke tralala.

Zou leuk zijn moest er eens een wat "serieuzer" werk winnen.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Onderhond wrote:

Verder strookt je verkaring niet echt met mijn stem voor Innocence, één van de grootste animes van de laatste jaren. Maar wél een film die wat aan het imago van de tekenfilm toevoegt, ipv fantasy met poppetjes en beestjes.

Dat slaat echt nergens op. Er is waarschijnlijk meer SF anime dan Fantasy anime. Qua thema meer stereotype dan Spirited away.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Niet puur (en alleen). Waarschijnlijk wel mede daardoor. Mijn stem voor Spirited Away heeft er in elk geval niks mee te maken. En er zijn hier genoeg animè liefhebbers actief die ook op Spirited Away hebben gestemd in de finale, waarvoor hetzelfde geldt lijkt mij. De film heeft gewoon veel kwaliteiten op verschillende vlakken en spreekt daarom een breed publiek aan.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Onderhond wrote:

Maar wél een film die wat aan het imago van de tekenfilm toevoegt, ipv fantasy met poppetjes en beestjes en andere kindvriendelijke tralala.

Zou leuk zijn moest er eens een wat "serieuzer" werk winnen.

Ik schreef al dat dat niet zou zijn wat je bedoelde, maar als het dit is ben ik het ook niet met je eens. Ik kan Zavo bijvallen. Spirited Away is voor mij helemaal niet zoals jij het beschrijft fantasy met poppetjes en kindvriendelijke tra-la-la.

En over "serieuze" animè gesproken. Die lagen zijn in Spirited Away wat mij betreft ook terug te vinden. Ik ben het met je eens bij Oshii meer, maar dan toch zeker bij Tenshi no Tamago. Ik was niet kapot van dat deel van Inosensu.

En als ik mijn animè naslagwerk bekijk denk ik dat de balans SF animè versus de fantasy animè in kwantiteit zeker niet naar het tweede zal doorslaan.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.