- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- KO: Filmduo's
KO: Filmduo's
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Vreselijk onnozel. L&H altijd al saaie bananenschil humor gevonden.
Dat bedoel ik dus met know not. Oppervlakkige kijk op bepaalde zaken.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Misschien als je een keer te diep in het glas gekeken hebt dat het minder oppervlakkig oogt.
Maar ik ben wel benieuwd wat voor subtiele, wereldse wonderen er nu weer achter de humor van L&H verscholen zitten.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Dat bedoel ik dus met know not. Oppervlakkige kijk op bepaalde zaken.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Misschien als je een keer te diep in het glas gekeken hebt dat het minder oppervlakkig oogt.
Maar ik ben wel benieuwd wat voor subtiele, wereldse wonderen er nu weer achter de humor van L&H verscholen zitten.
Simpele eenvoud. Het hoeft niet altijd intellectueel, vernieuwend of ingenieus te zijn. Daarbij is dit filmpje niet enkele L&H. Het is gekoppeld aan een hedendaagse rage en legt tevens de knulligheid daarvan bloot. (Persoonlijk heb ik dat Jumpen altijd een klompendans in een modern jasje gevonden.)
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Volgens mij ben ik de enige die nog nooit langer dan twee minuten naar Laurel en Hardy gekeken heeft. Niet omdat ik het niet grappig vind, maar ik ben er gewoon nooit aan begonnen. Ik weet niet eens wie van de twee Laurel is en wie Hardy 
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
Laurel is
dikke

and shame on you 
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Het is gekoppeld aan een hedendaagse rage en legt tevens de knulligheid daarvan bloot.
En het hoeveelste godvergeten filmpje is het ondertussen dat dat probeert te doen ? Sowieso moet humor die mikt op zwakke slachtoffers zich dubbel zo hard bewijzen, en dit filmpje is gewoon slecht.
Humor hoeft voor mij trouwens niet intellectueel te zijn, maar verrassend is toch een voorwaarde waaraan zo goed als altijd voldaan moet zijn. Als L&H nu iets niet zijn ...
Dragon
-
- 62559 messages
- 4509 votes
Yeah right, shame on you 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Humor hoeft voor mij trouwens niet intellectueel te zijn, maar verrassend is toch een voorwaarde waaraan zo goed als altijd voldaan moet zijn. Als L&H nu iets niet zijn ...
Ik zie niet in waarom humor altijd verrassend moet zijn. Veel humor is juist gebaseerd op het voorspelbare. En de kunst is dan om de timing goed te krijgen. Al moet ik zeggen dat het niet mijn favoriete soort humor is.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Veel humor vind ik dan ook niet grappig
Vind er gewoon meestal niks aan als je de grap al van tevoren ziet aankomen. Of ze moeten er een goeie running gag van maken (deden ze érg goed in The Fast Show). Maar meestal vallen die dingen compleet verkeerd, timing of niet.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Vraagje, hoeveel heb jij nou eigenlijk gezien van Laurel & Hardy Onderhond? Of is je automatische afkeer een te groot obstakel?
@ Reinbo. Bij L&H is de perfecte timing uiteraard een genot. Dat en de onweerstaanbare chemie. Het gebrekkige aan de techniek van de jaren 30 maakt de kolder alleen maar lolliger. Vooral ten tijde van hun kortfilms waren ze niet te evenaren. Deze twee 'kinderen' halen het kind in je naar boven
.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Kan iemand loten. Voor hetzelfde geld is DVD T op vakantie 
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Kan iemand loten.
Tuurlijk Reinbo 
Fear and Loathing in Las Vegas: Raoul Duke & Dr. Gonzo - Wild at Heart: Lula & Sailor
Stan Laurel & Oliver Hardy (Diversen) - Pulp Fiction: Jules Winfield & Vincent Vega
Mee eens?
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
Mee eens?
tot de hoeveel? 9 of 10 of zo?1. Fear and Loathing in Las Vegas: Raoul Duke & Dr. Gonzo - Wild at Heart: Lula & Sailor
0-1
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Tot de 10 lijkt me wel redelijk.
1-1
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Waardeloze loting HJS 
Sorry 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Had de finale moeten zijn wat mij betreft...
3-5 maar de ander is mij even lief.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Het gaat overigens tot de 10, met minimaal 2 verschil.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Volgens mij ben ik de enige die nog nooit langer dan twee minuten naar Laurel en Hardy gekeken heeft. Niet omdat ik het niet grappig vind, maar ik ben er gewoon nooit aan begonnen. Ik weet niet eens wie van de twee Laurel is en wie Hardy 
o.O, foei!