- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: Films uit de 21ste Eeuw (2008)
Knock-out: Films uit de 21ste Eeuw (2008)
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12843 votes
Spirited Away wint? 
Seconded. Onbegrijpelijk 
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3086 votes
Hier volgt een lijst van de winnaars van ronde 4 (mocht je nog snel wat willen zien ofzo
) Nu is het wachten op The One Ring 
The Bourne Ultimatum
Irréversible
No Country for Old Men
Memento
Little Miss Sunshine
Perfume: The Story of a Murderer
Bom Yeureum Gaeul Gyeoul Geurigo Bom
Sin City
There Will Be Blood
Mulholland Dr.
Oldboy
The Road to Guantanamo
Calvaire
Mizu no Onna
Cloverfield
Children of Men
O Brother, Where Art Thou?
Adaptation.
The Man Who Wasn't There
Cha no Aji
The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford
Into the Wild
Requiem for a Dream
Amores Perros
Hauro no Ugoku Shiro
Survive Style 5+
Cidade de Deus
Hotel Rwanda
25th Hour
Kill Bill: Vol. 1
Sen to Chihiro no Kamikakushi
Donnie Darko
P8rb
-
- 10773 messages
- 1820 votes
Ik vind het nog best een leuk lijstje. Jammer van Le Conseguenze dell Amore ja, maar zijn tegenstander is ook niet mis.. 
22/32 gezien overigens, een aantal komen ook binnenkort nog aan bod.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Nogal wisselvallig. Ik heb er toch 25 gezien, terwijl ik dacht dat ik veel gemist had de afgelopen jaren.
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3086 votes
Ik ben zelf van plan om vanmiddag/vanavond Survive Style 5+ te gaan zien. Op het moment heb ik 22/32 gezien, dus daar valt nog wat aan te doen 
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12843 votes
27/32 gezien, maar een ideale lijst is het niet bepaald. Het mag dan wel de 21e eeuw zijn, het blijft nogal conventioneel.
kos
-
- 46692 messages
- 8850 votes
Zo zie je maar dat conventioneel weinig met slechte kwaliteit te maken heeft.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
28/32 (niet gezien: Perfume, Calvaire, Cloverfield en Jesse James)
En aangezien alle films uit de 21e Eeuw die mij na aan het hart liggen eruit zijn ga ik misschien wel weer meestemmen. Dan kan kan het weer met het verstand, niet met het hart.
Spetie
-
- 38871 messages
- 8151 votes
22/32 gezien en nog wel een paar films die ik zeker ga bekijken. Zijn nog een aantal mooie films over, maar ook een aantal persoonlijke favorieten gesneuveld. Maar goed dat heeft iedereen wel denk ik. Is niet te zeggen wie er gaat winnen op dit moment.
Co Jackso
-
- 21924 messages
- 2791 votes
Ook 27/32 gezien. Hoewel ik het lang niet eens ben met alle titels in de lijst, is het niet echt slecht te noemen. Vele favorieten zijn helaas al gesneuveld tegen andere favorieten, maar dat is niet te voorkomen.
kos
-
- 46692 messages
- 8850 votes
Ik heb trouwens alleen Mizu no Onna niet gezien. Weg ermee.
.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Is niet te zeggen wie er gaat winnen op dit moment.
Vele favorieten zijn helaas al gesneuveld tegen andere favorieten, maar dat is niet te voorkomen.
Co Jackso
-
- 21924 messages
- 2791 votes
Van dat rijtje kan ik je Jesse James aanraden. Of je vindt hem geweldig, of je vindt het niks.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Van dat rijtje kan ik je Jesse James aanraden. Of je vindt hem geweldig, of je vindt het niks.
Ik denk dat ik ze alle vier nog wel eens zal zien. Westerns zijn over het algemeen aan mij besteed. Maar ik ga minder vaak naar de bios/filmhuis en huren doe ik helemaal niet meer. Dus het wordt allemaal pas op TV denk ik.
Spetie
-
- 38871 messages
- 8151 votes
De winnaar van vorige keer is er nog in. En Amélie (leek me niet bepaald kansloos) is er al uit. Vooralsnog verwacht ik geen verrassing.
Wie heeft er de vorige keer gewonnen dan?
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Mulholland Dr.
Tenminste dat dacht ik ergens te hebben gelezen.
Hier staat een overzicht van vorige knock-outs. Is niet helemaal bij, maar wel grappig om terug te zien. Allemaal van ver voor mijn tijd, hoor. Maar dan snap je hoe sommige users aan zoveel berichten komen.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Ach natuurlijk niet zo gek dat steeds een beetje de zelfde films komen bovendrijven. Aangezien de knock outs vooral door de zelfde users worden geregeerd. Misschien eens tijd voor een knock out pauze...
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Aangezien de knock outs vooral door de zelfde worden geregeerd. Misschien eens tijd voor een knock out pauze...
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Beide
maar in dat stukje moest het woord users indd 
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Lijkt toch wel een kleine aanfluiting te worden, deze KO. In zo'n beetje elke battle in de afgelopen ronde heeft de film met de meeste stemmen gewonnen. Kunnen we net zo goed meteen kijken welke film de meeste stemmen heeft.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Dat begon al in de eerste ronde, m'n beste Knisper (en is symptomatisch voor alle KO's). En ik heb gemerkt dat je erover opwinden alleen terugslaat op jezelf.
Maar goed Amélie én Punch-Drunk love zijn eruit. Nou heb ik het stemmen aantal daarvan niet gezien, maar lijken me aanzienlijk. Mizu no Onna lijkt me een kwetsbare titel die al redelijk ver is gekomen. Zal je zien loot-ie tegen 1 van de 2 films uit de onderstaande lijst die ik beter vond dan die...
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Mizu no Onna staat er alleen maar in, omdat hij twee relatief onbekende Franse films, en twee relatief onbekende Aziatische films is tegenkomen.
Verder komt dit in alle KO's voor, maar niet in zo'n extreme vorm als we hier mogen aanschouwen.
kos
-
- 46692 messages
- 8850 votes
Nogal logisch als men stemt op of tegen films die je niet gezien hebt.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Misschien dan maar eens KO doen met de 256 films met de meeste stemmen. Dan moet het goed komen.
Maar weet wel zeker dat er iets anders uit de KO's zou komen als iedereeen alleen maar zou meestemmen als-ie beide films kent.
De kleine films worden dan bijna onklopbaar.
Maar Rampo Jigoku krijgt tóch nog steeds mijn stem niet
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12843 votes
Misschien eens leuk om zo een keertje een aparte KO te organiseren. Wel jammer voor mensen die niet op alle gekeken film gestemd hebben, al kunnen die zich voor een testKO wel een keer aan de regels aanpassen denk ik.
Als ik daar zelf een pronostiek op mag plakken dan zullen het volgens mij de klassiekers worden die in zo'n KO de overhand hebben.
Spetie
-
- 38871 messages
- 8151 votes
Misschien dan maar eens KO doen met de 256 films met de meeste stemmen. Dan moet het goed komen.
Dat is een heel leuk idee. Dan heb je ook kans dat er anderen meestemmen, omdat die de films dan wel kennen. 
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Misschien eens leuk om zo een keertje een aparte KO te organiseren. Wel jammer voor mensen die niet op alle gekeken film gestemd hebben, al kunnen die zich voor een testKO wel een keer aan de regels aanpassen denk ik.
Zou interessant zijn, maar dan kunnen er alleen films meedoen met veel (meer dan 100?) stemmen, anders gaat het erg lang duren. Het zal sowieso al langer duren.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Zou interessant zijn, maar dan kunnen er alleen films meedoen met veel (meer dan 100?) stemmen, anders gaat het erg lang duren. Het zal sowieso al langer duren.
Mee eens. Anders krijgt het een hoog gehalte: "kijk mij eens! ik ken deze film wel! bijzonder hè?". Dat lijkt mij niet wenselijk. Het is vrij eenvoudig films op te sommen die bijna niemand gezien heeft namelijk.
Hanteer goede criteria en zo'n knock-out waarbij je daadwerkelijk beide films gezien moet hebben is wellicht een optie. Blijft wel overeind staan de vraag: wie controleert het?