- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- KO weirde, gore en/of schokkende films
KO weirde, gore en/of schokkende films
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Twee schitterende films, maar het meest bevreemdend blijft dan toch Haze. Het laatste deel van Taxidermia verdient het ook erg ver te komen in deze KO, maar dat is dan spijtig 
3-0
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Als ik zo de verhalen lees zou Santa Sangre heel wat bizarder en schokkender moeten zijn.
Die vond ik erg tegenvallen, ook minder wierd en heftig dan Holy Mountain
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Ben benieuwd. Jodorowsky is een naam die ik in de gaten moet houden.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Dat is sowieso een waarheid als een koe!
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Is een tijdje geleden een special over verschenen in Schokkend Nieuws als ik me niet vergis. Inclusief een bespreking van 's mans films.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Haze - Taxidermia
5-0
wie geeft het laatste zetje?
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
2-4
Al vind ik beiden absoluut niet geschikt voor het topic.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Iemand met zijn eigen hoofd op een dienblaadje niet?
Mr Confused
-
- 1715 messages
- 6590 votes
Tja dat vind ik ook van u onderhond
Grapje hé
Mr Confused
-
- 1715 messages
- 6590 votes
En wat hij dan nog uitspookt met dat hoofd! 
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Heb echt niets aan conceptuele zaken als de uitvoering echt nergens op slaat. Re-Animator is schattig. Knuffelbaar op een foute jaren 80 manier. Lollig om een keertje te zien, maar niet in dit topic.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Kijk! De grote voorloper van dit al is dus Re-Animator! Maar ben het met je eens dat het vooral een leuke film is. Goede, zeer goede herinneringen aan. Wij zoeken een meer waardige winnaar. Ergo: "Laat ons zo doen!"
Edit: ik merk dat ik voor mijzelf bij dergelijke KO's toch altijd sterk een historisch perspectief laat meewegen. Vandaar ook een stem op Straw Dogs, die tegenwoordig minder indrukwekkend is.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Kijk! De grote voorloper van dit al is dus Re-Animator!
Re-Animator is de eerste film die ooit met het concept hoofd-op-schaal komt ? Het zou natuurlijk best indrukwekkend zijn. Maar denk niet dat het een bepaalde invloed op Hikuchi gehad heeft eerlijk gezegd.
Mij gaat het er gewoon om hoe de films aan de criteria van de KO beantwoorden in combinatie met de kwaliteit. Re-Animator is een beetje weird en een beetje goor maar vooral erg knullig uitgevoerd. Lost Highway is niet zo erg weird maar die scenes zijn wel erg sterk. haalt dat toch makkelijk de overhand.
Als we historisch perspectief meerekenen hadden we hier nog wel een paar filmkussen kunnen bijplaatsen. Was vroeger ook erg shockerend.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
3-6 natuurlijk 'onthoofd beffen' kan altijd op mijn stem rekenen. 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
11 New York Ripper - Requiem for a Dream
Lastig, matige film met veel schokkend gore of gewoon goede film met deprimerende ligt schokkende scenes.
0-1 voor de ijskast dan maar.