• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.364 votes
Profile

KO weirde, gore en/of schokkende films

Mr Confused

• 1715 messages
  • 6588 votes

4-2

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

5-2 is de juiste stand

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

6-2

P8rb

• 10773 messages
  • 1820 votes

7-2

J.S.

• 11754 messages
  • 3060 votes

8-2

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

8-3 schandalige uitslagen

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Hoezo?

SuperSideSwipe

• 4464 messages
  • 2890 votes

9-3

Zombi 2 - Visitor Q

.

1-0

ROOSKY

• 29923 messages
  • 7936 votes

2-0

Mr Confused

• 1715 messages
  • 6588 votes

3-0

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

3-1

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

3-2

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

vooruit

3-3

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

3-4

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Omdat met Cannibal Holocaust en TCM er gewoon twee klassieke horrorfilms doorzijn die naar huidige maatstaven maar bitterweinig te maken hebben met dit topic.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

4-4

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Cannibal Holocaust is weird en schokkend genoeg om de hele KO te winnen.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Omdat met Cannibal Holocaust en TCM er gewoon twee klassieke horrorfilms doorzijn die naar huidige maatstaven maar bitterweinig te maken hebben met dit topic.

Als je ziet naar de shockvalue van Cannibal Holocaust anno 2008 trek ik die stelling toch ernstig in twijfel.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

dutchtuga wrote:

Cannibal Holocaust is weird en schokkend genoeg om de hele KO te winnen.

Lijkt me ook, de enige titel die de zege verdient.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Schokkend ok, maar wierd (en gore) niet echt..... Doe mij maar en vreemder filmpje. "t is namelijk wel erg makkelijk om een paar beesten uit elkaar te trekken en mee te spelen voor de camera.... mag hopen dat er iets creativers wint.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Halcyon wrote:

Als je ziet naar de shockvalue van Cannibal Holocaust anno 2008 trek ik die stelling toch ernstig in twijfel.

Mijn stelling is gebaseerd op Holocaust anno 2007, en ook toen vond ik de film gewoon wat saai, zeker het overdreven lange begin.

Meest schokkend zijn de beestjes die dood gaan, maar als ik een film wil zien die dat echt shockerend doet zet ik Carne wel op.

Het feit dat Zombi 2 hier op gelijke hoogte loopt met Visitor Q is voor mij al aanleiding genoeg dat klassieke status en imago hoger in het vaandel gedragen worden dan werkelijke gore, shock of weirdness.

Of zijn hardcore horrorliefhebbers misschien een beetje preuts, toch ?

KrisV

• 8061 messages
  • 1173 votes

Onderhond wrote:

Het feit dat Zombi 2 hier op gelijke hoogte loopt met Visitor Q is voor mij al aanleiding genoeg dat klassieke status en imago hoger in het vaandel gedragen worden dan werkelijke gore, shock of weirdness.

Of zijn hardcore horrorliefhebbers misschien een beetje preuts, toch ?

Visitor Q is toch die film waarin beelden van geslachtsdelen gecensureerd worden, of heb ik de verkeerde film gezien ? Over preuts gesproken ...

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

@ Reinbo: Cannibal Holocaust niet goor? Leg uit...

@ Onderhond: Nu heb je het enkel over jouw kijkervaring. Genoeg mensen die Cannibal Holocaust wél als choquerend ervaren, ook vandaag nog. Is toch niet zo moeilijk om te begrijpen?

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

KrisV wrote:

Visitor Q is toch die film waarin beelden van geslachtsdelen gecensureerd worden, of heb ik de verkeerde film gezien ? Over preuts gesproken ...

Om legale redenen ... verder is het de film waar incest, necrofilie, lactation en anderen de revue passeren. Op geschifte manier.

En daar tegenover staan een zombie filmpje ... whooooo.

Halcyon wrote:

@ Onderhond: Nu heb je het enkel over jouw kijkervaring. Genoeg mensen die Cannibal Holocaust wél als choquerend ervaren, ook vandaag nog

Genoeg mensen die Saw wél als shockerend ervaren. "Genoeg mensen" is nu net een serieus verkeerde maatstaf in deze KO.

Kunnen we The Shining laten winnen ook.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Genoeg mensen die Saw wél als shockerend ervaren. "Genoeg mensen" is nu net een serieus verkeerde maatstaf in deze KO.

Kunnen we The Shining laten winnen ook.

Fout, want de mensen die in deze KO stemmen hebben ervoor gezorgd dat Cannibal Holocaust zo ver is gekomen ondertussen. En niet een film als Saw. Dus die "genoeg mensen" lijkt me wel degelijk een terechte maatstaf voor deze KO, aangezien zij degene zijn die bepalen wie er wint. Dat niet iedereen jouw mening deelt is wat anders natuurlijk...

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Tuurlijk is Saw niet zover gekomen, die is nog erg recent ...

Verder vindt met Cannibal Holocaust maar shockerend dan, ben ik een beetje teleurgesteld in de horrorfan op MM.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Denk dat Halcyon zich meer baseert om de toch wel wat meer doorgewinterde horrorfans, want ook daar zorgt CH nog steeds voor een naar nasmaakje.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

4-5 natuurlijk!

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Dat er een naar nasmaakje aan CN zit wil ik absoluut niet betwijfelen

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Bovendien is het aantal mensen dat stemt in deze KO zeer beperkt en dan ben ik nog niet eens een (horror)fan, al zag ik relatief veel Italiaanse gore voor een niet-fan (en heb ik Saw niet gezien).

Cannibal Holocuast zou ik zweren te hebben gezien, maar mijn archieven zeggen anders, dus dat ga ik ook nog goedmaken.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.