- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Debuutfilms
Knock-Out: Debuutfilms
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
4-1 Al vind ik beide films wat overschat.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Je mag me uitleggen hoe zoiets verandert.
Je mag zelf nadenken wat ik bedoel. Goed je best doen hoor 
Sander2
-
- 2816 messages
- 0 votes
Het film-noirgenre werd er ook nog eens mee uitgevonden.
High Sierra was nog net iets eerder. Maar het is volgens mij niet zo dat het film-noirgenre door 1 film is uitgevonden, het is eerder een ontwikkeling geweest. Er zijn ook oudere films te bedenken die al een beetje dat sfeertje hebben.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2596 votes
Maar iets dergelijks kan helemaal niet veranderen. 
(wat Sander2 hierboven ook al zegt zie ik)
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
High Sierra was nog net iets eerder. Maar het is volgens mij niet zo dat het film-noirgenre door 1 film is uitgevonden, het is eerder een ontwikkeling geweest. Er zijn ook oudere films te bedenken die al een beetje dat sfeertje hebben.
Ja, klopt maar veel critici noemen The Maltese Falcon de eerste 'echte' film-noir. of ze gelijk hebben weet ik ook niet zeker, maar de impact van The Maltese Falcon was toch vrij groot en het is zeker dat er daarna veel van dit soort films gemaakt werden. High Sierra heb ik niet gezien, maar volgens mij is dat geen 'noir.
Matchostomos
-
- 4171 messages
- 535 votes
Laten we stellen dat 'The Maltese Falcon' het film-noir genre voor eens voor altijd op de kaart zette.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Dat sowieso
En het blijft een van de beste films in zijn genre.
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4691 votes
2. Vozvrashcheniye (Andrei Zvyagintsev) - Following (Christopher Nolan)
1-0
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2596 votes
Harder je best doen dan.
Ik doe heel hard mijn best, maar kom niet verder dan dat je een beetje makkelijk om een niet kloppend statement heen lult. Breng me vooral op andere gedachten, ben oprecht benieuwd wat je dan wél bedoelde.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
3-3
Ik doe heel hard mijn best, maar kom niet verder dan dat je een beetje makkelijk om een niet kloppend statement heen lult. Breng me vooral op andere gedachten, ben oprecht benieuwd wat je dan wél bedoelde.
Wat ik wel bedoelde weet je best, en als je een beetje een grote jongen bent kan je best rond het niet kloppend statement heendenken.
Sander2
-
- 2816 messages
- 0 votes
Wat ik wel bedoelde weet je best, en als je een beetje een grote jongen bent kan je best rond het niet kloppend statement heendenken.
Wat je zei klopt gewoon niet, en is het nou zó moeilijk te zeggen wat je wel bedoelde? Ik vermoed trouwens dat je bedoelde dat Citizen Kane inmiddels achterhaald is, en Eraserhead niet. Maar over 65 jaar is bijna iedereen Eraserhead volgens mij al lang vergeten... En Citizen Kane kan nog wel 65 jaar mee.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
Hoe kun je dat nou weer zeggen? Je hebt Eraserhead nog geen eens gezien.
Chr.s
-
- 3671 messages
- 1703 votes
Ik vermoed dat Eraserhead over 65 jaar nog steeds de cultklassieker is die hij nu is.