• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.274 votes
Profile

Knock-Out: Beste animatie film

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Films als Ghost in the Shell 2 hebben hier voor amper 10 EUR in de winkel gelegen, zijn nu iets duurder maar in de meeste winkels hier nog wel gewoon te vinden.

In BE krijgen de meeste winkels ook vaker aparte Aziatische secties (met aparte anime secties). In Nederland vind je dat wat minder heb ik de indruk.

Een Jin-Roh was dan laatst gewoon op MTV te bekijken.

Maar het is maar hoeveel je je zelf laat beperken. Anime vinden op het net is zo'n beetje het makkelijkste wat er bestaat.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

0-3

Art

• 13507 messages
  • 3658 votes

Onderhond wrote:

Maar het is maar hoeveel je je zelf laat beperken. Anime vinden op het net is zo'n beetje het makkelijkste wat er bestaat.

Ik ga maar eens wat beter zoeken

Linn

• 3289 messages
  • 3798 votes

1-3

Maikeru

• 1934 messages
  • 2388 votes

2-3 Totoro

Finisterra

• 15532 messages
  • 4688 votes

3-3

Hilarious

• 1856 messages
  • 2234 votes

3-4

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

4-4

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

4-5 de vuurvliegjes

Lekkere finale

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Toch jammer dat er geen westerse animatie in de finale zit. Deze twee films heb ik beide niet gezien, maar wil ik nog wel bekijken. Maar animes moeten mij nog altijd eens echt gaan boeien.

Verder heeft Art gewoon gelijk dat die animes gewoon niet te krijgen zijn. Akira, Spirited Away en Howl's Moving Castle zie ik nog wel vaak liggen maar daar houd het mee op. En dan kan Jin-Roh wel op tv komen, maar dat moet je maar net weten...

Wel blij verrast dat Robin Hood van alle Disneyfilms het 't best deed. Heerlijke film.

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Verder heeft Art gewoon gelijk dat die animes gewoon niet te krijgen zijn. Akira, Spirited Away en Howl's Moving Castle zie ik nog wel vaak liggen maar daar houd het mee op. En dan kan Jin-Roh wel op tv komen, maar dat moet je maar net weten...

Er zijn genoeg (internet)winkels die anime verkopen.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Zoals ik al zei, het is maar hoeveel je jezelf laat beperken. Je mag dan tegen downloaden zijn, maar van Tenshi no Tamago bestaat geen legale versie met subs.

De 50+ stemmen die er staan, die voor een gemiddelde van tegen de 4* zorgen, staan er op basis van mensen die de film oneigenlijk gezien hebben.

Je kan hem niet downloaden en hem niet zien, dat moet je zelf maar weten. Maar door hem wel te downloaden doe je echt geen vlieg kwaad. Meer zelfs, die drie mensen die hem op MM hebben aangeschaft zouden de film anders nooit gehad hebben.

En dan zijn er inderdaad ook nog de winkels. Puilen ook vaak uit van afgeprijsde en goedkope anime.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

kiriyama wrote:

(quote)

Er zijn genoeg (internet)winkels die anime verkopen.

Ja, met van die heerlijke prijzen die je graag betaald voor films waarvan je niet weet of ze je zullen bevallen en die ook nog tot een genre behoren die maar geen 4* lijken te kunnen halen. Geen Nederlandse ondertitels zitten bij de prijs inbegrepen

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

De prijzen vallen wel mee en met engelse ondertiteling is het toch ook goed.

Art

• 13507 messages
  • 3658 votes

Maar ook te krijgen als je geen creditcard hebt?

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

kiriyama wrote:

De prijzen vallen wel mee en met engelse ondertiteling is het toch ook goed.

Mwah, toch altijd wel 20+ euro. Zoveel betaal ik niet eens voor films die ik wel echt per se wil zien. Dat kan ik gewoon niet betalen.

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Dat is natuurlijk wat anders, niet aan kunnen komen en niet kunnen/willen betalen.

Zonder creditcard wordt het idd. wel wat lastiger ja.

Stand: 4-5

Chr.s

• 3671 messages
  • 1703 votes

Niet waar. Check bijvoorbeeld een play.com voor betaalbare anime.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

De meeste anime vind je wel in de categorie 10-15 EUR. Als je er niet voor wil betalen moet je ze maar downloaden. Vind je ze leuk dan koop je ze gewoon, vind je ze niet leuk is er niemand geld kwijt.

Of je moet gewoon maar buigen voor wat vadertje TV en lome videotheken je aanbieden. Maar zeur dan niet dat je ze niet kan zien.

Daarbij zijn er weinig mensen die niemand met creditcard in hun vrienden/familiekring hebben.

Chr.s

• 3671 messages
  • 1703 votes

En een creditcard is een 10tje per jaar (die van mij), en in sommige gevallen zelfs gratis..onmisbaar imo..

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

kiriyama wrote:

Dat is natuurlijk wat anders, niet aan kunnen komen en niet kunnen/willen betalen.

Zou jij dan bereid zijn een hoge prijs te betalen voor een film waarbij de kans zeer aanwezig is dat hij je niet bevalt? Lijkt me niet. Als Totoro voor een tientje te krijgen was had ik hem allang gekocht, maar zo zit het niet.

Wellicht liggen ze in België voor het oprapen, maar hier zie ik buiten de 3 eerder genoemde nooit een anime liggen. Misschien eens downloaden, maar voorlopig doe ik dat nog niet. Ik snap ook niet waarom geen maatschappij het na het succes van Spirited Away op het idee gekomen is meer Ghibli's op dvd uit te brengen.

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Als je aan een creditcard kan komen, bij play.com is totoro 13.50 euro.

De hele studio ghibli collectie trouwens.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

14 EUR bij Play

Er komen trouwens meer en meer Ghibli films op DVD, maar net zoals je zelf ziet is er amper interesse van de mensen uit. Ze vinden het wel leuk maar zijn te lui om op zoek te gaan naar andere films van de studio.

Maar bespaar je gewoon de moeite en download de film. De kans is erg groot dat je hem niks vind, de kans is erg groot dat hij toch de eerste 10 jaar niet op TV komt. Wat boeit het dan ?

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Stand:

tonari no totoro - hotaru no haka

4-5

Chr.s

• 3671 messages
  • 1703 votes

5-5

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Dit gaat nog even duren zo, als het 12 punten, 3 verschil moet worden.

Cosoco

• 10908 messages
  • 5185 votes

5-6

nevyn

• 1800 messages
  • 611 votes

5-7

5* tegen 5*

kArIzMa_TuRk

• 3642 messages
  • 0 votes

wat is er gebeurt? zijn jullie nu met de finale bezig?

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Allang ja, gaat waarschijnlijk ook nog wel even duren.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.