- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Beste animatie film
Knock-Out: Beste animatie film
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
niet dat het nog wat uitmaakt...
8-5
kArIzMa_TuRk
-
- 3642 messages
- 0 votes
2. Hotaru No Haka (Grave of the Fireflies) vs. Mononoke-hime (Princess Mononoke)
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Wél een echte verrassing wat mij betreft!
2. Hotaru No Haka (Grave of the Fireflies) vs. Mononoke-hime (Princess Mononoke)
1-0
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Weg met sentimentele crap!
Zegt de Greenpeace fundamentalist.
Sanderkeuh
-
- 582 messages
- 2953 votes
Vreemde finale, Nightmare is er niet eens door. 
Cosoco
-
- 10908 messages
- 5185 votes
4-2
Jammer van Tenshi no Tamago, gelukkig Totoro wel door.
jasha
-
- 1540 messages
- 1087 votes
Tja, blijkbaar zijn japanners héél goede tekenfilmmakers. Ben blij voor hun, ze kunnen dan tenminste op één genre winnen.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Tja, blijkbaar zijn japanners héél goede tekenfilmmakers. Ben blij voor hun, ze kunnen dan tenminste op één genre winnen.
Hoezo blijkbaar ? Ze hebben zo ongeveer de grootste animatieproductie van de hele wereld. De helft van de animatieseries waar een hoop jeugdsentiment aanhangt zijn Japans.
Het is ook het enige land waar consistent animatie series en films gemaakt wordt voor een gemiddeld publiek dat ouder is dan 14 jaar.
Wie van animatie houdt maar niet bekend is met anime is gewoon lui.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Scoorde op romantiek ook best goed....
Hilarious
-
- 1856 messages
- 2234 votes
9-5 Idd allebei geweldig maar ik vond Hotaru No Haka net iets beter.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
1. Tonari no Totoro (My Neighbor Totoro) - 2. Hotaru No Haka (Grave of the Fireflies)
0-1
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Toch een opvallende finale. Qua scores hebben de Ghiblifilms al langer het overwicht, maar voor veel mensen blijft alles wat uit Japan komt maar vreemd.
Vooral verrast dat Totoro een film als NBC kon verslaan. Al vermoed ik dat het goede uur (check ook maar de vorige dagen+/-18:00) er ook voor iets tussen zit.
Redelijk desastreus verloop van de KO, maar toch positief dat de Ghibli films eindelijk een wat stevige basis krijgen. Nu hopen dat de mensen vandaar ook eens de stap naar wat volwassenere animatie durven maken. Al lijkt me dat nog moeilijker.
Heb blijft jammer dat films als Ghost in the Shell 2 niet veel verder raken. Wat mij betreft geen Ghibli die daar tegenop kan.
kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
Raar dat Spirited Away er al uit lag, veruit de beste anime.
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
Idd, wel weer leuk dat angel's egg het zo lang heeft weten vol te houden, dat had ik absoluut niet verwacht.
Art
-
- 13507 messages
- 3658 votes
Nu hopen dat de mensen vandaar ook eens de stap naar wat volwassenere animatie durven maken.
Ik wil best die stap maken maar je moet toch ook wel toegeven dat een boel titels lastig zijn te verkrijgen. Maar ik ga binnenkort maar eens beginnen met mijn eerder genoemde stapeltje