- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Filmquotes
Knock-Out: Filmquotes
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
55. Once Upon a Time in the West: “How can you trust a man who wears both a belt and suspenders? The man can't even trust his own pants.” -
Jerry Maguire: “You had me at ‘hello.”
1-0
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
3-1 Once Upon a Time in the West
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
(...) en wordt het stemmen op de meest quotebare quote een beetje onzinnig in mijn ogen. Zoals gezegd gebruik ik zelf alleen de quote 'What have the Romans ever done for us' wel eens, maar dan in het Nederlands. En die hoeft van mij absoluut niet deze knock-out te winnen.
Maar het ging (mij) niet om de meest quotebare quote, maar om de quote die ook zonder de film inhoud heeft. Daarvoor hoef je die niet perse regelmatig te citeren, dat is in mijn ogen geen criterium.
Bijvoorbeeld “Beep Beep Ritchie.” Dat is een lege kreet zonder inhoud als je het los van de film ziet.
Daarentegen is een quote als "Droppen Sie Dead" ook los van de film erg mooi, vanwege de taalkundige vondst en vanwege het 'beleefd schelden', wat het in mijn ogen bijzonder maakt.
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
7-1
“How can you trust a man who wears both a belt and suspenders? The man can't even trust his own pants.”
Weer een mooi voorbeeld van een quote die ook los van de film goed is. Ik kan ook zonder de context van de film om een dergelijk citaat glimlachen.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
56. Reservoir Dogs: “Hey what's goin' on? Can you hear that?” -
Sunset Blvd.: “All right, Mr. DeMille, I'm ready for my close-up.”
0-1
KrisV
-
- 8061 messages
- 1173 votes
"Droppen Sie Dead"ook los van de film erg mooi, vanwege de taalkundige vondst
Toen Jean-Marie Pfaff bij Bayern München speelde vertelde hij bij elk interview dergelijke "taalkundige vondsten", per ongeluk dan nog. Ik heb trouwens al heel wat Nederlandse politiekers dergelijke "taalkundige vondsten" horen debiteren wanneer ze Engels probeerden te praten 
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12843 votes
4-4
KrisV: Allo Allo al een keer gekeken ? 
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Taalkunst moet je ook niet aan politici en voetballers overlaten 
KrisV
-
- 8061 messages
- 1173 votes
57.
Pi: “When I was a little kid, my mother told me not to stare into the sun, so when I was six I did.”
-
Fight Club: “This is your life and it's ending one minute at a time.”
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
1-1
“When I was a little kid, my mother told me not to stare into the sun, so when I was six I did.”
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12843 votes
Mijn vorige opmerking was trouwens aan KrisV gericht, aangepast 
2-1
KrisV
-
- 8061 messages
- 1173 votes
En ik bracht de vorige 10 minuten door met zoeken naar de commentaar van Halcyon 
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
4-3
When I was a little kid, my mother told me not to stare into the sun, so when I was six I did.