- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Filmquotes
Knock-Out: Filmquotes
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
in 95% van de gevallen inderdaad zo. Slechts een handje vol van de geselecteerde quotes kunnen op zichzelf staan. een quote wordt vanzelfsprekend een stuk leuker als je er iets bij kan visualiseren.
Mee eens. Maar het hoeven niet eens zozeer de beste quotes te zijn die op zichzelf staan. "The stuff that dreams are made of. " uit The Maltese Falcon vind ik erg sterk, maar voor iemand die de film niet gezien heeft en niet de betekenis van deze opmerking snapt kan hij, zoals Onderhond het al zegt, melig overkomen. Doet niets af aan de quote binnen de film. Dat maakt het bij deze knock-out nog wel een beetje lastig.
kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
Ook al kan een quote op zichzelf staan, dan weet je nog niet waar het precies over gaat in de film.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Waarschijnlijk niet, maar wat is nu precies het probleem?
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Schande dat die quote van Schizopolis er al uit ligt. Vermoedelijk is het antwoord voor de meeste mensen "nee".
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Schande dat die quote van Schizopolis er al uit ligt. Vermoedelijk is het antwoord voor de meeste mensen "nee".
Inderdaad 
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Voor alle duidelijk, het antwoord op de vraag die de qoute stelt.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Voor alle duidelijk, het antwoord op de vraag die de qoute stelt.
Dat had ik al begrepen.
Niemand die nog een stem wil leveren, overigens?
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
5-0
16. Pulp Fiction: “Oh, I'm sorry, did I break your concentration?” - Lock, Stock and Two Smoking Barrels: “Ah! They fucking shot me!”
1-0
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
2-0
Beiden quotes die je gewoon in de context moet plaatsen.
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Op zich jammer dat een quote geen reet voorstelt zonder de context.
Juist een goede quote stelt wel wat voor zonder de context van de film. Naar mijn idee is dat juist wat een quote goed maakt.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
17. Manneken Pis: “De wereld is klein, maar ik zou hem niet willen stofzuigen.” - Spartacus: "I am Spartacus!"
1-0
kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
Juist een goede quote stelt wel wat voor zonder de context van de film. Naar mijn idee is dat juist wat een quote goed maakt.
Dat kan van alles betekenen in verschillende contexten. Is het als grap bedoeld? is het een cynische opmerking of van een naieveling die aan het einde van de film de balans opmaakt of aan het begin van de film van een toevallige voorbijganger waar verder geen aandacht aan besteed wordt of van de hoofdpersoon terwijl hij op zoek is naar een baan of een versiertruc die niet zo goed lukt etc . etc.?
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Neem de eerste de beste die er nu volgt: 'De wereld is klein, maar ik zou hem niet willen stofzuigen'.
Dat kan van alles betekenen in verschillende contexten. Is het als grap bedoeld? is het een cynische opmerking of van een naieveling die aan het einde van de film de balans opmaakt of aan het begin van de film van een toevallige voorbijganger waar verder geen aandacht aan besteed wordt of van de hoofdpersoon terwijl hij op zoek is naar een baan of een versiertruc die niet zo goed lukt etc . etc.?
Dit is nou net een goed voorbeeld. De film heb ik niet gezien, maar toch vind ik deze quote op zichzelf erg leuk. Ook zonder context van de film kan ik erom glimlachen.
kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
Alleen is jouw interpretatie ervan misschien totaal anders dan bedoeld in de context.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Dit is nou net een goed voorbeeld. De film heb ik niet gezien, maar toch vind ik deze quote op zichzelf erg leuk. Ook zonder context van de film kan ik erom glimlachen.
De uitspraak 'I am Spartacus!' heeft totaal geen betekenis buiten de context, maar binnen de context van de film is ie erg sterk (ook een bekende en vaak geparodieerde quote geworden). Wellicht is de uitspraak uit Spartacus wel beter als je beide films gezien hebt. Ik denk dat iedere quote hier het best tot zijn recht komt binnen de film. Vrijwel zonder uitzonderingen. Of de quote buiten de film om goed klinkt hoeft niet automatisch te zeggen dat het de beste van de twee is.
2-1 Spartacus
Die andere is wel leuk, maar ik krijg toch meer zin om 'I am Spartacus!' te schreeuwen 
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Alleen is jouw interpretatie ervan misschien totaal anders dan bedoeld in de context.
Die kans is heel erg groot.
(...) Ik denk dat iedere quote hier het best tot zijn recht komt binnen de film. Vrijwel zonder uitzonderingen. Of de quote buiten de film om goed klinkt hoeft niet automatisch te zeggen dat het de beste van de twee is.
In dat geval kan het zelfs zo zijn, dat een quote ineens juist tegenvalt als je 'm in de context van de film hoort.
Ook in dat opzicht wil ik liever de quote an sich beoordelen, dus los van de film-context.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Het gaat erbij om bij quotes, of ze ook buiten een film werken. Er zit een én-én factor bij, goed werken in de film, maar ook daarbuiten, dan pas heb je goede quotes. (Citaten)
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
En dan kan je je dus afvragen hoe "Stalag 17: “Droppen Sie dead!”" in godsnaam een ronde verder is geraakt.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Taalkundig briljant. Denk er maar eens over na.