• 178.171 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.240 actors
  • 9.374.414 votes
Profile

Knock-Out : Cinematografie

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Beiden niet gezien en ook geen flauw idee welke ik de mooiste zou kunnen vinden.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Anyone?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

't Zijn toch cinematografisch gezien twee prachtige films......

ghostman

• 5740 messages
  • 5 votes

Ben geneigd om op Le Salaire de la Peur te stemmen. Cinematografisch, met prachtige surrealistische beelden, is deze film 1 van de beste ooit.

Ik heb alleen Yume niet gezien. En vind het oneerlijk om op een film te stemmen die ik wel ken.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Dan gaat het waarschijnlijk nog jaren duren.

ToNe

• 2865 messages
  • 2336 votes

1-1

Onderhond

• 87595 messages
  • 12845 votes

Tetsuo eruit tegen Raging Bull. Conservatief

2-1

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Onderhond wrote:

Conservatief? Alsjeblieft zeg, praat niet zo'n onzin.

mister blonde

• 12696 messages
  • 5830 votes

Oud is saai, lelijk en conservatief. Per definitie, vooral als het zwart-wit is (hè getver). Wist je dat nog niet?

Onderhond

• 87595 messages
  • 12845 votes

Tetsuo is oud en zwart-wit ...

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Zo oud is Raging Bull met zijn 1980 nou ook weer niet. Maar 8 jaar ouder dan Tetsuo.

mister blonde

• 12696 messages
  • 5830 votes

Weet ik toch. In mijn top 10 heb ik bijvoorbeeld maar één film staan die jonger is.

Onderhond

• 87595 messages
  • 12845 votes

Daarbij is Eraserhead nog ouder, en ook zwart-wit. Maar random verwijten maken zit er bij sommige personen gewoon ingebakken.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

ghostman wrote:

Ben geneigd om op Le Salaire de la Peur te stemmen. Cinematografisch, met prachtige surrealistische beelden, is deze film 1 van de beste ooit.

Ik heb alleen Yume niet gezien. En vind het oneerlijk om op een film te stemmen die ik wel ken.

Ik zou je daar niet druk om maken, beide films vliegen er de volgende ronde toch uit (gezien hun populariteit in deze KO) en het houdt de boel alleen maar op.....

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Jij verwijt ons dat we conservatief zijn omdat we op Raging Bull stemde. Ik zie gewoon niet in waarom.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

2-1

Progressief is niet per se beter...

donnie darko

• 6140 messages
  • 2823 votes

3-1

mister blonde

• 12696 messages
  • 5830 votes

Onderhond wrote:

Daarbij is Eraserhead nog ouder, en ook zwart-wit. Maar random verwijten maken zit er bij sommige personen gewoon ingebakken.

Hou toch op joh. Jij maakt constant sneren naar alle films die je liever niet door ziet gaan tijdens de knock-out. Als er een film doorgaat die je niet goed vindt loop je te huilen, net als wanneer er iemand tegengas geeft.

Verder ben ik niet echt onder de indruk van de uitzonderingen die je noemt. Ook Eraserhead is niet (echt) oud. Geef me een goede reden waarom RB conservatief zou zijn. Oud staat bij jou gelijk aan conservatief, zo lijkt. Onzin dus.

Onderhond

• 87595 messages
  • 12845 votes

The One Ring wrote:

Jij verwijt ons dat we conservatief zijn omdat we op Raging Bull stemde. Ik zie gewoon niet in waarom.

Binnekort krijg je de DVD van Tetsuo wel binnen zeker ? Neem aan dat het dan wel duidelijker wordt, afgezien van het feit of je het mooi vindt of niet (wat waarschijnlijk niet zal zijn).

Onderhond

• 87595 messages
  • 12845 votes

mister blonde wrote:

Hou toch op joh. Jij maakt constant sneren naar alle films die je liever niet door ziet gaan tijdens de knock-out. Als er een film doorgaat die je niet goed vindt loop je te huilen, net als wanneer er iemand tegengas geeft.

Da's tof, ik strijd het ook niet af, en wat heeft het hier in godsnaam mee te maken ?

Jij verwijt mij dat ik alle oude films conservatief zou vinden (met nog een vreemde sneer naar zwart-wit, een stijl die ik des te meer kan appreciëren). Enerzijds zeg je dat op basis van een uitspraak over Raging Bull (die je zelf niet oud vindt ?). Anderzijds geef ik een voorbeelden die ouder zijn dan Raging Bull en ik wel mooi vind. maw, u blaast lucht.

Verder ga ik af op de Scorcese films die ik al gezien heb, en die zijn qua visuele opsmuk allen oerconservatief en dodelijk saai.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

De boksscenes uit Raging Bull zijn allesbehalve conseravtief. Zelden zo geweldig een gevecht in beeld zien brengen als hier. Denk dat zelfs jij die wel zal waarderen, hoewel je genoeg andere punten zult vinden om de film neer te halen. En het is ScorSese.

Onderhond

• 87595 messages
  • 12845 votes

Ik ben al gewend aan de bokscenes uit Tokyo Fist. Tsukamoto zelf aan het werk. Ik vrees dat Scorcese's alternatief weinig indrukwekkend zal zijn ivm.

mister blonde

• 12696 messages
  • 5830 votes

Het gaat er om dat jij dat oud vindt. Dat er dan een uitzondering bestaat die (iets) ouder is die je wel goed vindt, maakt niet zo veel uit, aangezien dat dus een uitzondering is. (zwart-wit vergiste ik me blijkbaar in).

Maarre, waarom is RB (die je niet eens gezien lijkt te hebben) nu conservatief? Dat je op de rest van het werk van een regisseur af gaat om te beoordelen of een film cinematografisch mooi is of niet vind ik al vreemd, maar dat ie dan ook maar per definitie conservatief is, slaat nergens op. Maar goed, jij stemt hier toch maar wat in het rond (maar goed dat je te laat was voor RB).

Kortom; je praat poep (altijd nog een stuk beter dan lucht blazen).

Onderhond

• 87595 messages
  • 12845 votes

Volgens diezelfde redenering (er van uitgaande dat je Tetsuo nog niet gezien hebt op basis van je stemmen) kan jij ook geen oordeel vellen over mijn uitspraak. Weet jij veel hoe progressief Tetsuo wel is.

En zo vreemd is het ook niet om op het andere werk van een regisseur af te gaan. Scorcese is iemand die traditiegewijs wel visueel eens wat probeert maar voor mij vaak pijnlijk amateuristisch overkwam. Ik kan Raging Bull ook wel eens gaan kijken, maar dan heb je toch telkens weer zo'n persoon die komt mekkeren waarom ga je de film kijken als je toch weet dat je hem slecht gaat vinden. Erg vervelende commentaar steeds.

ROOSKY

• 29923 messages
  • 7945 votes

4-1

mister blonde

• 12696 messages
  • 5830 votes

Onderhond wrote:

Weet jij veel hoe progressief Tetsuo wel is.

Hey, ik ben niet degene die films van alles gaat verwijten zonder dat ik hem gezien heb. Tetsuo lijkt me best goed, maar ik heb hem niet gezien, dus kan ik er geen zinnig woord over zeggen. Dat maakt RB niet gelijk conservatief (of de mensen die hem goed vinden).

En zo vreemd is het ook niet om op het andere werk van een regisseur af te gaan.
Nee, maar dit is cinematografisch verreweg zijn beste film. Totaal niet te vergelijken met zijn andere films op dat gebied. Je zegt dus eigenlijk al dat het bij voorbaat onmogelijk is, dat deze film wel goed is. Lekker genuanceerd.

waarom ga je de film kijken als je toch weet dat je hem slecht gaat vinden. Erg vervelende commentaar steeds.
Och, arme. Maar daar trek jij toch niets van aan? Jij kijkt toch wat je wilt, ongeacht je mening die je toch al klaar hebt voor aanvang. Verder zeg ik ook helemaal niet dat je RB moet gaan zien (ajb niet zeg). Is een heel andere discussie. Jij lult maar wat over films die je niet gezien hebt. Gebaseerd op vermoedens, vooroordelen en weet ik wat al dan niet meer.

Onderhond

• 87595 messages
  • 12845 votes

mister blonde wrote:

Jij lult maar wat over films die je niet gezien hebt. Gebaseerd op vermoedens, vooroordelen en weet ik wat al dan niet meer.

En zolang die steeds bevestigd worden na een kijkbeurt blijf ik dat lekker doen. Uit ondervinding blijk ik er altijd dicht bij te zitten.

Och, arme. Maar daar trek jij toch niets van aan?

Ik kijk er geen film minder door, maar vervelend gelul is het wel.

mister blonde

• 12696 messages
  • 5830 votes

Toch knap dat je mijn beeld van jou, met elke zin die je typt kracht bij zet. Je hebt een heel smal straatje aan films die je goed vindt (en dan heb ik het over stijl, niet over genres) en daar is geen ruimte voor verrassingen en andere films.

Onderhond wrote:

Ik kijk er geen film minder door, maar vervelend gelul is het wel.

Maar het is wel vaak een gefundeerde vraag, waar ik je nog nooit een (fatsoenlijk) antwoord op heb zien geven. Als ik de eerste 3 Police Academy films 0,5 geef, gaan mensen mij vragen waarom ik die andere 8 nog kijk. Logisch.

Onderhond

• 87595 messages
  • 12845 votes

Alleen jammer dat die "vereiste" aan stijl net verrassing is natuurlijk . Er is vooral weinig ruimte voor doorsnee. Daarbij zijn films als Tetsuo en .Sora complete uitersten qua stijl.

mister blonde wrote:

Maar het is wel vaak een gefundeerde vraag, waar ik je nog nooit een (fatsoenlijk) antwoord op heb zien geven.

Meer lezen wat ik schrijf dan, ik heb er al regelmatig (uitgebreid) op geantwoord.

mister blonde

• 12696 messages
  • 5830 votes

Laat ik het zo zeggen. Je lijkt een erg smal beeld te hebben van; 'dit vind ik mooi en dit vind ik niet mooi'. En dan is een film gelijk maar goed of slecht ook. Een eng nauw beeld op cinema.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.