- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Beste Komedie 2006
Knock-Out: Beste Komedie 2006
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
Fight Club – Sideways
0-1
Ik vind Fight Club een goede film, maar komisch
Om Sideways heb ik tenminste 1 x gelachen.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
1-1 Zelden zo hard gelachen als bij Fight Club.
Bitch Tits
(Nu zou ik beide film misschien niet in eerste instantie als komedie aanmerken (Hoewel satire (FC) natuurlijk wel een vorm van humor is), maar ik moet er een stuk meer om lachen dan om al die flauwe kur die idd niets meer te bieden hebben dan enkele domme personages en grappen.)
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
We deden toch de komedie knock-out 
Ja, deze deed in 2005 ook al mee met de komedie knock - out. Sommige vinden hem erg grappig. Ik begrijp in ieder geval niet waarom. Het is ook geen drama, maar ook geen film waar je niet meer bijkomt van het lachen.
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Idd. Vreemd dat je het moet zeggen maar het ontbreekt bij deze knock-out aan films met humor. Er doen zoveel films mee zonder enige bron van humor.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
En zo kan het dus dat The Naked Gun eruit ligt en we nu mogen kiezen tussen twee non-komedies 
1-2 Sideways dan maar.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Fight Club is kei harde satire! Hoe kan je daar de humor nu van ontschieten? 
Maar ach als je Naked Gun al leuk vindt.... 
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Zoek jij het woord humor maar op in het woordenboek Reinbo. Fight Club, tss.
The Naked Gun, dat is humor. 
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
Idd. Vreemd dat je het moet zeggen maar het ontbreekt bij deze knock-out aan films met humor. Er doen zoveel films mee zonder enige bron van humor.
Iedereen blijkt er toch een ander gevoel van humor op na te houden. 
Ik vind het ook jammer dat The Naked Gun er nu al uit ligt. 
Art
-
- 13507 messages
- 3660 votes
En zo kan het dus dat The Naked Gun eruit ligt en we nu mogen kiezen tussen twee non-komedies 
Non-komedies?
Fight Club dat is een discussie waard maar Sideways is toch echt een komedie. En ik kan op dit moment niet kiezen tussen beide films dus even geen stem van mijn kant.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Zoek jij het woord humor maar op in het woordenboek Reinbo. Fight Club, tss.
The Naked Gun, dat is humor. 
hu·mor (de ~ (m.))
1 situatie of uitspraak die vrolijke verbazing en gelach opwekt
Bob had Bitch tits. 
My God. I haven't been fucked like that since grade school.

Om struikelende mensen kan ik al sinds de kleuterschool niet meer lachen. Funniest home video's vind ik bijna ook nooit leuk. maar als jij Naked Gun leuk vindt kan ik je dat programma van harte aanraden.....
kos
-
- 46690 messages
- 8846 votes
Om struikelende mensen kan ik al sinds de kleuterschool niet meer lachen. Funniest home video's vind ik bijna ook nooit leuk. maar als jij Naked Gun leuk vindt kan ik je dat programma van harte aanraden.....
Je moet het zo zien denk ik: als jij een eigen videotheek zou hebben met gewoon een genre-indeling als in eender welke andere videotheek, zou je dan de One Flew over the Cuckoo's Nest of Fight Club dvd's (om maar wat uit deze lijst te halen) echt tussen de komedies plaatsen?
Dat waag ik te betwijfelen.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Nee, maar het soort komedies die daar wel belanden vind ik meestal verre van komisch.
Bovendien vind ik de genre aanduidling niet zaligmakend.
Waar zou jij Fight Club wel onder plaatsen? Aktie? Humor? Drama? Cult? Satire/Komedie? Misdaad?
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Nee, maar het soort komedies die daar wel belanden vind ik meestal verre van komisch.
Het hoeven van mij ook niet allemaal films te zijn waarbij domme tieners hun edele delen in een taart proppen 
kos
-
- 46690 messages
- 8846 votes
Bovendien vind ik de genre aanduidling niet zaligmakend.
.
Waar zou jij Fight Club wel onder plaatsen? Aktie? Humor? Drama? Cult? Satire/Komedie? Misdaad?
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
American Beauty, Dr, Strangelove, Lost in Translation, Barton Fink, Fight Club daar moet ik het hards om lachen en op Strangelove na (die ook als oorlogsfilm gekwalificeerd kan worden) staan ze allemaal ter discussie....
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
.
1. Films kunnen dus onder meerdere genres vallen.
Mag Strangelove meedoen bij oorlogfilms of komedies?
2. Thriller? wat is het thriller aspect? En aktie? Welke actie?
kos
-
- 46690 messages
- 8846 votes
American Beauty, Dr, Strangelove, Lost in Translation, Barton Fink, Fight Club daar moet ik het hards om lachen en op Strangelove na (die ook als oorlogsfilm gekwalificeerd kan worden) staan ze allemaal ter discussie....
kos
-
- 46690 messages
- 8846 votes
1. Films kunnen dus onder meerdere genres vallen.
Mag Strangelove meedoen bij oorlogfilms of komedies?
2. Thriller? wat is het thriller aspect? En aktie? Welke actie?
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
't zijn allemaal komedies, zie de aanduiding op imdb en MM, of hoor mij lachen tijdens die films. 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
[Maar het hoofdgenre lijkt me doorslaggevend.
dan blijft er weinig goeds over in deze K.O.
Finale
American Pie - Hot Shots Part deux of zo. 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Beide erg grappig, maar Sideways heeft me echt ontzettend hard laten lachen, dankzij Thomas Haden Church.
1-5
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Serieus? Of die verder hier mee mag doen boeit me weinig. Maar het is toch duidelijk een donkere satire.
Art
-
- 13507 messages
- 3660 votes
1-0 Los Lunes al Sol
Dit is ook niet echt een komedie. Ik heb gezien dat vooral op MovieMeter het (sub)genre komedie snel wordt gebruikt bij een film. Imdb heeft dat veel minder. Er zullen heus wel grappige stukjes in een dramafilm zitten maar is dat dan voldoende om het komedie te noemen?