- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: scripts
Knock-out: scripts
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
2-2 Psycho is zoals alle betere Hitchcockfilm goed opgezet. Prima script.
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
2-4
Psycho is niet slecht, maar heeft juist een heel raar opgebouwd script. Dankzij de beruchte scene en het mooie einde wordt de film gered, maar het scenario als geheel is voor mij juist zijn grootste zwakte denk ik.
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Het idee van de film is goed, maar de uitwerking is raar, en hoewel dat normaal interessant zou kunnen zijn heb ik er in Psycho altijd moeite mee gehad (vooral het feit dat halverwege de film ineens opnieuw lijkt te beginnen, dat past gewoon niet vind ik, en er zitten ook veel langdradige stukken in). Vertigo heeft een veel beter script, en zelfs The Birds vind ik in zijn genre geweldig goed verteld, maar Psycho niet zo dus.
Linn
-
- 3289 messages
- 3798 votes
3-5
al vind ik t script van psycho ook lang niet slecht
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Inderdaad verrassend. Die Survive Style 5+ moet me dan wel een partijtje geniaal zijn qua script om Psycho te kunnen verslaan. Psycho had van mij de kwart-finales mogen halen.
Taxi Driver - Les Quatre Cents Coups
1-0
kos
-
- 46688 messages
- 8846 votes
(vooral het feit dat halverwege de film ineens opnieuw lijkt te beginnen, dat past gewoon niet vind ik, ).
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Tja, Psycho is ondertussen zo uitgekauwd en mat dat het niet geheel onterecht is dat hij tegen een recent origineel script eruit vliegt. Al blijft het verder dus wel verrassend.
2-1
kos
-
- 46688 messages
- 8846 votes
Vind Psycho echt niet uitgekauwd en het script nog altijd vele malen briljanter dan dat van 95 procent van de huidige thrillers.
(over dat onsamenhangende SS5+ zooitje zal ik maar niet beginnen, vooral scriptwise
.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Onsamenhangend is een synoniem voor "niet saai" op MM, toch ? 
1-1