- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: scripts
Knock-out: scripts
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11904 messages
- 5309 votes
Hoewel mijn voorkeur qua film naar Mr Smith gaat, toch:
7-7
Bert1
-
- 2196 messages
- 0 votes
2-1
Ik heb gisteren cape fear gekeken, erg degelijk script dat volgens mij ook wel mocht meedoen.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Toch leuk om te zien dat een film zonder script dat voor 90% op de set door improvisatie tot stand is gekomen van Silence of he Lambs heeft gewonnen, dat niet geheel onterecht de oscar voor het beste script won.....
Mijne heren (en dames) u heeft blijkbaar geen enkel idee wat een script is! (of stemt gewoon op uw favoriete film...)
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Toch leuk om te zien dat een film zonder script dat voor 90% op de set door improvisatie tot stand is gekomen van Silence of he Lambs heeft gewonnen, dat niet geheel onterecht de oscar voor het beste script won.....
Op het audiocommentaar van The Holy Grail zeggen de Pythons dat vrijwel al hun grappen gescript zijn, maar dat mensen vaak het idee hebben dat ze veel improviseren. De Pythons beweren dan ook dat er vrijwel niks geïmproviseert is. Dat zal bij Life of Brian niet veel anders zijn.
Mijne heren (en dames) u heeft blijkbaar geen enkel idee wat een script is! (of stemt gewoon op uw favoriete film...)
Lees mijn eerste bericht nog eens...
Toegegeven, ik heb ook wel eens het gevoel dat er soms teveel op de film gestemd wordt, maar dat hou je helaas toch.
2-5 Lolita
Mulholland Drive's script is op zich best goed, maar de film moet het vooral van de regie van Lynch hebben. Anders blijft er gewoon een warrig verhaal over.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Of er zijn verschillende meningen over wat een goed script is. De scripts die jij nu luidkeels de hemel in prijst vind ik namelijk helemaal niet zo bijzonder.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Of er zijn verschillende meningen over wat een goed script is. De scripts die jij nu luidkeels de hemel in prijst vind ik namelijk helemaal niet zo bijzonder.
Ik prijs niets luidkeels de hemel in, maar LoB had nauwelijks een script. daarbij moet je toegeven, of het je smaak nu is of niet dat SotL een zeer vakkundig script had. En daarme bedoel ik geen overbodige scenes, leuke plot twists, interessante personages, orginele invalhoeken en vergeet ook niet dat het 10 jaar voor al die CSI kloons was.....
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Op het audiocommentaar van The Holy Grail zeggen de Pythons dat vrijwel al hun grappen gescript zijn, maar dat mensen vaak het idee hebben dat ze veel improviseren. De Pythons beweren dan ook dat er vrijwel niks geïmproviseert is. Dat zal bij Life of Brian niet veel anders zijn.
Op het Audio commentaar van LoB zeggen ze dat ze niet meer dan een idee hadden en dat het vooral ter plekke ontstaan is. (Iets wat ook wel aan de film is af te zien)
Mulholland Drive's script is op zich best goed, maar de film moet het vooral van de regie van Lynch hebben. Anders blijft er gewoon een warrig verhaal over.
Nee hoor, het American Dream script van Mulholland Dr. zit ijzersterk in elkaar. (Wat niet wegneemt dat DL dit surrealistische werkje nog een niveautje hoger tilt dan vijwel elk ander regisseur zou kunnen. Orgineel regisseren is dan ook maar voor weinig mensen weggelegd.)
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
dat SotL een zeer vakkundig script had. En daarme bedoel ik geen overbodige scenes, leuke plot twists, interessante personages, orginele invalhoeken
Hahahaha. Eh, nee dus.
2-6