• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.148 actors
  • 9.373.072 votes
Profile

Knock-out: scripts

Chr.s

• 3671 messages
  • 1703 votes

4-4

V

• 8369 messages
  • 3365 votes

4-5

ROOSKY

• 29923 messages
  • 7939 votes

4-6

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

5-6

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

6-6 uiteraard

citybird

• 4964 messages
  • 4139 votes

7-6

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11904 messages
  • 5309 votes

Hoewel mijn voorkeur qua film naar Mr Smith gaat, toch:

7-7

Zelva

• 2188 messages
  • 2702 votes

8-7

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

9-7

J.S.

• 11754 messages
  • 3060 votes

Casablanca – Big Fish

1-0

ROOSKY

• 29923 messages
  • 7939 votes

1-1

Bert1

• 2196 messages
  • 0 votes

2-1

Ik heb gisteren cape fear gekeken, erg degelijk script dat volgens mij ook wel mocht meedoen.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

3-1

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

4-1

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

5-1

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

6-1

Art

• 13507 messages
  • 3660 votes

7-1 Casablanca

Art

• 13507 messages
  • 3660 votes

Lolita – Mulholland Dr.

0-1 Mulholland Dr.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

0-2

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

-3

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

0-4

J.S.

• 11754 messages
  • 3060 votes

1-4

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

1-5

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Toch leuk om te zien dat een film zonder script dat voor 90% op de set door improvisatie tot stand is gekomen van Silence of he Lambs heeft gewonnen, dat niet geheel onterecht de oscar voor het beste script won.....

Mijne heren (en dames) u heeft blijkbaar geen enkel idee wat een script is! (of stemt gewoon op uw favoriete film...)

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Ja, echt ongelooflijk.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Reinbo wrote:

Toch leuk om te zien dat een film zonder script dat voor 90% op de set door improvisatie tot stand is gekomen van Silence of he Lambs heeft gewonnen, dat niet geheel onterecht de oscar voor het beste script won.....

Op het audiocommentaar van The Holy Grail zeggen de Pythons dat vrijwel al hun grappen gescript zijn, maar dat mensen vaak het idee hebben dat ze veel improviseren. De Pythons beweren dan ook dat er vrijwel niks geïmproviseert is. Dat zal bij Life of Brian niet veel anders zijn.

Mijne heren (en dames) u heeft blijkbaar geen enkel idee wat een script is! (of stemt gewoon op uw favoriete film...)

Lees mijn eerste bericht nog eens...

Toegegeven, ik heb ook wel eens het gevoel dat er soms teveel op de film gestemd wordt, maar dat hou je helaas toch.

2-5 Lolita

Mulholland Drive's script is op zich best goed, maar de film moet het vooral van de regie van Lynch hebben. Anders blijft er gewoon een warrig verhaal over.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Reinbo wrote:

Of er zijn verschillende meningen over wat een goed script is. De scripts die jij nu luidkeels de hemel in prijst vind ik namelijk helemaal niet zo bijzonder.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

eRCee wrote:

(quote)

Of er zijn verschillende meningen over wat een goed script is. De scripts die jij nu luidkeels de hemel in prijst vind ik namelijk helemaal niet zo bijzonder.

Ik prijs niets luidkeels de hemel in, maar LoB had nauwelijks een script. daarbij moet je toegeven, of het je smaak nu is of niet dat SotL een zeer vakkundig script had. En daarme bedoel ik geen overbodige scenes, leuke plot twists, interessante personages, orginele invalhoeken en vergeet ook niet dat het 10 jaar voor al die CSI kloons was.....

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

The One Ring wrote:

Op het audiocommentaar van The Holy Grail zeggen de Pythons dat vrijwel al hun grappen gescript zijn, maar dat mensen vaak het idee hebben dat ze veel improviseren. De Pythons beweren dan ook dat er vrijwel niks geïmproviseert is. Dat zal bij Life of Brian niet veel anders zijn.

Op het Audio commentaar van LoB zeggen ze dat ze niet meer dan een idee hadden en dat het vooral ter plekke ontstaan is. (Iets wat ook wel aan de film is af te zien)

The One Ring wrote:

Mulholland Drive's script is op zich best goed, maar de film moet het vooral van de regie van Lynch hebben. Anders blijft er gewoon een warrig verhaal over.

Nee hoor, het American Dream script van Mulholland Dr. zit ijzersterk in elkaar. (Wat niet wegneemt dat DL dit surrealistische werkje nog een niveautje hoger tilt dan vijwel elk ander regisseur zou kunnen. Orgineel regisseren is dan ook maar voor weinig mensen weggelegd.)

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Reinbo wrote:

dat SotL een zeer vakkundig script had. En daarme bedoel ik geen overbodige scenes, leuke plot twists, interessante personages, orginele invalhoeken

Hahahaha. Eh, nee dus.

2-6

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.