- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock Out: Musicals/Muziekfilm
Knock Out: Musicals/Muziekfilm
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ja,
en dan stem je nu tegen het geweldige rock epos van The Who 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Los van de muziek is Tommy natuurlijk ook een geweldige film.... 
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
van beide nooit gehoord, maar ze lijken me reuze interessant c.q. amusant
0-3
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Goh, de volwassen popmuziek heeft het moeilijk hier. The Doors er uit, Tommy er uit en The Wall en Gimme Shelter met de hakken over de sloot verder en nu dreigt ook Zappa het niet te redden. (Wat gezien de moeilijkheidsgraad van zijn muziek nog wel te begrijpen is)
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Het gaat niet om de muziek, het gaat om de film....
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Trouwens....ik mis Rocky Horror Picture Show en Buena Vista Social Club (twee films in het genre die veel stemmen hebben vergaard ipv deze twee door een paar mensen geziene films...ok ok ik houd al stil
)
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Rocky Horror Picture Show moet er in... Ik zal kijken waar die past. Buena eigenlijk ook.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Het gaat niet om de muziek, het gaat om de film....
Heb je Cannibal, the musical gezien? Leuk hoor, maar als het om de film gaat....
200 Motels als film is ook brilliant, lijkt me echt iets voor Onderhond. Pistol Opera is er niets bij als het gaat om vernieuwend, stijlvol en gebrek aan narratief.
@ OH Zappa is zo'n beetje het verst verwijderd van popmuziek als er bestaat.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Niet echt Reinbo, die eer gaat naar Merzbow ofzo
.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Ik ken Zappa wel. Althans, een beetje toch. Vind het pijnlijk amateuristisch geklooi.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik ken Zappa wel. Althans, een beetje toch. Vind het pijnlijk amateuristisch geklooi.
Een heel heel erg klein beetje moet dat dan zijn, Zappa had altijd de allerbeste muziekanten ter wereld in zijn band en vergde het uiterste van ze, dus als Zappa iets niet was is het amateuristisch geklooi....
Neem bijvoorbeeld 'The ship is arriving to late to save the drowning witch'. Een nummer wat zo complex is dat zelfs de beste en goed getrainde band het niet foutloos kon spelen..... totaal virtuoos en brilliant. Of het refrein van Montana met een refrein dat zo complex was dat Tina Turner en twee andere (toen nog achtergrondzangeressen) er drie dagen op geoefend hebben om die drie regels perfect te kunnen zingen..
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Bands dan ook. Die lopen constant tegen de grens van het menselijk kunnen. Bands zijn amateuristisch 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Niet als ze er voor betaald worden. 
PS Zappa heeft ook enkele cd's die volledig op de computer gecomponeerd zijn.