- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out Romantiek
Knock-Out Romantiek
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Staat nog steeds op 28 hoor. 
28. American Beauty (1999) 4,08 1795 stemmen
Hehe ja ok, maar daar kan ik mee leven. Ik zie er waarschijnlijk het mooie niet van in, maar zover komen in de romantiek knock-out slaat alles. 
KrisV
-
- 8061 messages
- 1173 votes
6-6 True Romance niet zo romantisch
Natuurlijk is "True Romance" romantisch. Het milieu waarin het zich afspeelt misschien niet, maar het verhaal tussen de 2 hoofdpersonen is toch romantisch. Een gewone jongen die verliefd wordt op een hoertje en die haar uit de handen van haar pooier haalt, en er zijn leven voor op het spel zet ??
Ik denk niet dat romantiek enkel zoetsappige liefdesverhaaltjes zijn.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Natuurlijk is "True Romance" romantisch. Het milieu waarin het zich afspeelt misschien niet, maar het verhaal tussen de 2 hoofdpersonen is toch romantisch. Een gewone jongen die verliefd wordt op een hoertje en die haar uit de handen van haar pooier haalt, en er zijn leven voor op het spel zet ??
Ik denk niet dat romantiek enkel zoetsappige liefdesverhaaltjes zijn.
Ik heb toch een iets ander beeld van wat idealitair naar boven moet komen drijven in deze knock out.
Maar als jij een film, die scenes bevat waarbij een hele badkamer wordt afgebroken met de schedel van een meisje, en er in die film ook nog eens tientallen bloederige moordpartijen plaatsvinden als het top punt van romantiek beschouwd, prima dan moet je vooral True Romance stemmen. 
KrisV
-
- 8061 messages
- 1173 votes
Ik heb toch een iets ander beeld van wat idealitair naar boven moet komen drijven in deze knock out.
Maar als jij een film, die scenes bevat waarbij een hele badkamer wordt afgebroken met de schedel van een meisje, en er in die film ook nog eens tientallen bloederige moordpartijen plaatsvinden als het top punt van romantiek beschouwd, prima dan moet je vooral True Romance stemmen. 
Toppunt van romantiek ? Had ik dat gezegd ? Neen, één van de films die voor mij toppunt van romantiek zijn is High Fidelity, maar die zit er niet meer in.
Maar het probleem met dergelijke knock-outs is dat de mensen de films op een bepaald kenmerk, bepaalde scenes beginnen te analyseren, en dus voor een minder goede film gaan stemmen omdat er nu eenmaal wat meer gekus in voorkomt.
Trouwens, een film die alleen maar romantisch is, vind ik niet interessant. Een film als "in the mood for love" vind ik saai. En ik zeg dit met alle respect, want ik realiseer me dat veel mensen (waaronder mijn vrouw) dit het toppunt van romantiek vinden.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Toppunt van romantiek ? Had ik dat gezegd ? Neen, één van de films die voor mij toppunt van romantiek zijn is High Fidelity, maar die zit er niet meer in.
Maar het probleem met dergelijke knock-outs is dat de mensen de films op een bepaald kenmerk, bepaalde scenes beginnen te analyseren, en dus voor een minder goede film gaan stemmen omdat er nu eenmaal wat meer gekus in voorkomt.
Trouwens, een film die alleen maar romantisch is, vind ik niet interessant. Een film als "in the mood for love" vind ik saai. En ik zeg dit met alle respect, want ik realiseer me dat veel mensen (waaronder mijn vrouw) dit het toppunt van romantiek vinden.
Ik ben ook geen fan van in the mood for love en een groot fan van de film True Romance, maar die is niet zo romantisch als Reconstruction een film die toch een stuk verder gaat dan een saai verhaaltje met wat gekus. Om dan toch op True Romance te stemmen moest je het welhaast als het toppunt van romantiek beschouwen....
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Casablanca (1942) - Beautiful Thing (1996)
1-0
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Niet dat ik True Romance al gezien heb, maar lijkt me een erg trieste uitschakeling voor Reconstruction 
2-1
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
7-1 
True Romance nog steeds door. Dat gaat echt helemaal nergens over 
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
0-3. Toch een stuk romantischer. Tsukamoto's film drijft ook meer op erotiek.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
6.2046 - Crna Macka, Beli Macor (1998)
1-0