- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: Drama
Knock-out: Drama
Bas17
-
- 986 messages
- 1010 votes

Zou ook wel erg zijn als Goodfellas dat zou winnen
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Beiden zijn gewoon overbodig in dit topic.
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Beiden zijn gewoon overbodig in dit topic.
Beiden zijn geweldig.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Beiden zijn geweldig.
Gaat er mij niet om dat ze geweldig zijn of niet ...
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Goodfellas is gewoon geen drama en heeft daarmee dus geen plaats verdiend tussen alle mooie drama's die er nog inzitten (of er al uit zijn) !
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Goodfellas is gewoon geen drama en heeft daarmee dus geen plaats verdiend tussen alle mooie drama's die er nog inzitten (of er al uit zijn) !
Wat is dat nou voor onzin Goodfellas is nota bene gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Waarom zou het eigenlijk geen drama zijn?
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Omdat je bij een drama vaak enige menselijkheid in de personages verwacht. Geen bordkartonnen clichés. Gangsterfilm pur sang. Geen drama.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Niet mee eens. Bovendien kan een gangsterfilm net zo goed drama zijn.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
The Godfather is de enige gangsterfilm die ik enigszins als drama kan zien.
Goodfellas is volgens mij geen film waar de intermenselijke conflictsituaties "de boventoon voeren". Zo is Face/Off ook drama natuurlijk.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Goodfellas is volgens mij geen film waar de intermenselijke conflictsituaties "de boventoon voeren". Zo is Face/Off ook drama natuurlijk.
Jij denkt bij drama misschien aan dramatisch, ik meer aan gedramatiseerd.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Long Good Friday
Sexy Beast
The Limey
King of New York
Once upon a time in America
The Killing
Pusher
Misschien wat meer gangsterfilms kijken......
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Helemaal niet. Ik denk bij dramas aan films die op respectabele wijze intermenselijke conflictsituaties behandelen. Die er geen opgeblazen clichés van maken, en op waardige manier personages tentoonstellen. Subtiliteit en geloofwaardigheid zijn dingen die ik belangrijk acht bij dramas.
Wat een tip 
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
[
Helemaal niet. Ik denk bij dramas aan films die op respectabele wijze intermenselijke conflictsituaties behandelen. Die er geen opgeblazen clichés van maken, en op waardige manier personages tentoonstellen. Subtiliteit en geloofwaardigheid zijn dingen die ik belangrijk acht bij dramas.
Gelukkig maar want jouw mening over cliche's en geloofwaardigheid verschilt enorm van anderen, dus dan heb je dus geen kader om een genre af te bakenen.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Term is vaag genoeg om er elke film op MM onder te scharen denk ik. Erg objectief 
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Je kunt ook vrijwel alles er onder scharen, daarom slaat deze knock-out ook nergens op
.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
American History X - Taxi Driver
1-0