- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock Out - FANTASY
Knock Out - FANTASY
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Bij een ronde waar twee LOTR's tegenover elkaar staan kan ik dus niet stemmen. Even geduld dan maar. 
Anatolia
-
- 2666 messages
- 1511 votes
Ooit zullen ze vast erg fantasievol geweest zijn. In lang vervlogen tijden. Nu zijn het enkel uitgemolken clichés.
Even voor de duidelijkheid: neem je deze knock outs nou wel of niet serieus? Ik kan je namelijk niet meer bijhouden.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Neem het in die mate serieus dat een halve finale als deze toch een duidelijke indicatie geeft van wat "men" goeie fantasy vindt.
En in die zin vind ik het erg opmerkelijk dat er in de 4 films die overblijven amper nog een half fris en origineel idee zit. Vooral in een genre dat fantasievol en -stimulerend heet te zijn is dat ironisch.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Dwergen, elven, hobbits en konijnen die voorkomen dat er vliegtuigmotoren op je hoofd vallen worden vooralsnog gezien als fantasie
Dat er misschien fantasierijkere films zijn doet daar niks aan af.
Anatolia
-
- 2666 messages
- 1511 votes
Neem het in die mate serieus dat een halve finale als deze toch een duidelijke indicatie geeft van wat "men" goeie fantasy vindt.
Zonder er verder iets mee te bedoelen: jij weet toch allang (en wij ook) dat jij een hele andere filmsmaak hebt dan die "men" ?
Daarom begrijp ik niet dat je telkens doet alsof je dit nu pas ontdekt.
Zelva
-
- 2188 messages
- 2702 votes
Ooit zullen ze vast erg fantasievol geweest zijn. In lang vervlogen tijden. Nu zijn het enkel uitgemolken clichés.
Dus jij beschuldigt die films ervan vol met clichés te zitten, omdat de fantasievolle elementen door andere films tot clichés zijn gemaakt. Beetje raar, vind je niet? Dan kan namelijk elke film, ook degene die jij zo ontzettend mooi vindt, het noodlot wel vrezen als een paar andere films dingen gaan kopiëren waardoor het clichés worden.
Zelva
-
- 2188 messages
- 2702 votes
2. Donnie Darko (2001) - Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (1980)
0-1
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
0-2 Ik vind Donnie Darko overigens de minst fantasievolle film van deze 4. En ook de minst leuke.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
. Ik heb daar verder ook niet de minste moeite mee om dat te aanvaarden. Gebeurt regelmatig.
Daarom begrijp ik niet dat je telkens doet alsof je dit nu pas ontdekt.
Het gaat me niet om "mijn smaak" vs "hun smaak", wel over het appeal van fantasy. En daar werd ik me laatst (na het kijken van Grimm en Corpse Bride) pas echt bewust van. De meesten gaan voor films die voor hen vertrouwder aanvoelen dan een docu over het dagelijkse leven in Papua New-Guinea. Ik heb fantasy altijd als een genre gezien dat nieuwe, avontuurlijke dingen bracht, maar blijkbaar heeft met liever een vertrouwde alternatieve wereld. Ik vind dat apart.
Anatolia
-
- 2666 messages
- 1511 votes
Ik heb fantasy altijd als een genre gezien dat nieuwe, avontuurlijke dingen bracht, maar blijkbaar heeft met liever een vertrouwde alternatieve wereld. Ik vind dat apart.
Vertrouwd en alternatief. Die combinatie begrijp ik niet helemaal.
Is Middle Earth bijv. zo'n vertrouwde alternatieve wereld?
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Ja
Elfjes, tovenaars, trollen, dwergen ... uiteraard geen realiteit maar iedereen weet wel wat ze zijn. Bij tovenaars (en nee, niet de MMuser) denkt iedereen toch aan een alternatieve Sint ? Zo'n ouwe vent met een punthoed, lange witte baard en een staf. Elfjes hebben lange oren en leven in een stadje in een bos dat niet zomaar te bereiken is. Dwergen zijn van die kleine brede kereltjes die in mijnen leven ... allemaal niks nieuws, niks waar ik voor het zien van de film nog niet van gehoord had.
Alternatief, zeker, vertrouwd, ook.