- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: tekenfilmpersonages
Knock-out: tekenfilmpersonages
Jorick
-
- 8776 messages
- 2335 votes
Laten we dan Roger naar de overwinning helpen 
Daar houd ik je aan! 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Nightmare before christmas - Jack Skellington / Tazmanian Devil – Looney Tunes
1-0 King Jack 
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
2-0. Laten we Jack dan maar naar de overwinning loodsen. Je kan er zelfs om lachen als je wil, wat moet je nog meer hebben ...
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Anarchie voor de pantoffelhelden en preutse Amerikanen als je het mij vraagt. Nu vind ik The Simpsons nog erg grappig, voornamelijk door de verscheidenheid aan humor in de serie, maar de personages als rebellen afschilderen ... nah.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ach veel beter is het niet IMO. Ik Kan nu wel Beavis & Butthead gaan noemen, maar daarvoor geldt het zelfde. Toch vind ik dit soort personages leuker dan die Japanse fantasie figuren (Ik heb natuurlijk maar enkele animes gezien, maar krijg niet de indruk dat ik veel mis op het gebied van personages, die films moeten het meer van heftige visuals en mooie muziek hebben) en de oerbrave Disney's.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Akira – Tetsuo / Tonari no Totoro (My Neighbor Totoro) – Nekobus
1-0
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Als je je beperkt tot fantasy anime zal je inderdaad niet veel missen, maar daar ligt ook mijn focus niet op. Voorbeelden van mooie, uitgediepte en echte personages :
* Motoko/Batou/The Puppet Master (Ghost in the Shell): Belichaming van de vraag wat mensen tot mensen maakt. The Puppet Master een soort van HAL die verder reikt dan AI turned bad, maar een duaal karakter gekregen heeft. Goed en slecht bestaat niet meer, enkel personages met twijfels en motieven.
* Sennen Joyu : actrice die op jonge leeftijd een man leert kennen en de rest van haar leven wijdt aan het terugvinden van hem. Ze verzeild zo in het acteerwereldje, dient als volgobject doorheen de Japanse cinema en staat voor een diepe toewijding en het najagen van een droom.
* De Yamadas : extreem menselijke familie. 100% herkenbaarheid, gegoten in een nogal artistiek en apart jasje. Personages met meer menselijke trekjes dan de gemiddelde mens.
* Goto : belichaming van het 'in control' personage. Altijd twee stappen vooruit, en gedraagt zich steeds enorm sloom en nogal dom. Suf uiterlijk maar gewiekst en onklopbaar
* Meisje met het ei : staat voor het blind geloof, dat uitgedaagd wordt door de militant. Meer een filosofie dan een personage, maar haar intriest uiterlijk en toegewijdheid aan haar geloof maken haar erg mooi.
*Jin-Roh : de militant die verliefd wordt op het zusje van een van de rebellen die hij vermoord heeft. Fijn uitgewerkte personages wiens angsten en verlangens mooi blootgelegd worden, en door de situatie gedwongen worden om zich niet naar hun ideale zelf te gedragen. De scene op het einde is dan ook erg sterk, de keuze hartverscheurend.
* Taeko (Only Yesterday) : het relaas van een meisje in haar mid-twenties dat geconfronteerd wordt met het stadsleven en de verwachting dat ze moet trouwen vooraleer het te laat is, en daarom maar bescherming zoekt op het platteland. Een reis door haar jeugd, met veel mooie en herkenbare situaties.
Als iemand dan voor Road Runner kiest (en geef toe, als er wat te lachen viel in die serie was het wel met Coyote. Road Runner zelf doet niks anders als rennen en miepmiep zeggen. Zijn komische momenten zijn gewoon erg schaars) boven dit soort summier uitgewerkte personages en dat dan bijna als kunst gaat verdedigen vraag ik mij af wat voor filmsite dit is.
SuperSideSwipe
-
- 4464 messages
- 2890 votes
Als iemand dan voor Road Runner kiest (en geef toe, als er wat te lachen viel in die serie was het wel met Coyote. Road Runner zelf doet niks anders als rennen en miepmiep zeggen. Zijn komische momenten zijn gewoon erg schaars) boven dit soort summier uitgewerkte personages en dat dan bijna als kunst gaat verdedigen vraag ik mij af wat voor filmsite dit is.
Gewoon een site waar je voor je lol in het forum even op je favoriete tekenfilmfiguurtje gaat stemmen?
Cosoco
-
- 10908 messages
- 5185 votes
Ik heb me vroeger echt kapot gelachen om beiden, ik denk dat ik m'n Road Runner en Coyote band ook het vaakst van allemaal heb gekeken, alleen Ovide en z'n vrieden vond ik nog leuker dan dat koppel. Als kind ben je dan ook wel snel tevreden, maar dit telt bij mij ook heel erg mee.
En ik vind de discussie, zoals SuperSideSwipe ook al een beetje aan geeft, een beetje overdreven voor een simpel spelletje.
Eigenlijk komt dit spelletje gewoon te vroeg, ik weet zeker dat ik over een jaar een heel groot deel van de lijst wel ken. (En ook dan zal ik nog op de Coyotes en Road Runners stemmen als ik die memorabeler vind)
Cosoco
-
- 10908 messages
- 5185 votes
Nog een stem voor de Nekobus en we kunnen aan de volgende ronde beginnen.