- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock Out: Science Fiction
Knock Out: Science Fiction
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Wat is dit voor een site. Een tekenfilm die een ultieme actiefilm van de jaren ’80 verslaat. Ik vraag me dan ook af wat de gemiddelde leeftijd is van de users, hier op MovieMeter.
Een opmerking die wat intelligentie (het bericht, niet de plaatser) mist, als je nog leeft met de gedachten dat animatie voor kinderen is loop je erg ver achter. Er zijn genoeg films die gericht zijn op jonge volwassenen of zelfs de oudere volwassenen. Of het wat uitmaakt of de hoofdpersonen getekent zijn of real life beings zijn, het gaat om de kwaliteit van het verhaal, karakteruitdieping etc.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Kan ik begrijpen, voelde mij erg aangevallen aangezien een anime op 2 in mijn top tien staat. 
ghostman
-
- 5740 messages
- 5 votes
het gaat om de kwaliteit van het verhaal, karakteruitdieping etc.
Ben ik absoluut niet met je eens Het gaat om de script, dialogen, de chemie tussen de acteurs, de chemie tussen de cineast en de acteurs, decors, (buiten)locaties, camerawerk, editing, muziek, sfeer, stempel van de cineast en dan pas het verhaal. Als deze basis elementen slecht zijn/ontbreken, kan de film ook nooit goed zijn. Al is het verhaal geschreven met filosofie en karakteruitdieping door niemand minder dan Mankiewicz.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Aliens - Donnie Darko
1-0 (Donnie is beter maar vind ik totaal geen sci-fi)
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ben ik absoluut niet met je eens Het gaat om de script, dialogen, de chemie tussen de acteurs, de chemie tussen de cineast en de acteurs, decors, (buiten)locaties, camerawerk, editing, muziek, sfeer, stempel van de cineast en dan pas het verhaal. Als deze basis elementen slecht zijn/ontbreken, kan de film ook nooit goed zijn. Al is het verhaal geschreven met filosofie en karakteruitdieping door niemand minder dan Mankiewicz.
Zoveel aspecten die bij Anime niet komen kijken dus ook totaal overbodig. Als Anime de belangrijke aspecten benut van zijn genre kan het makkelijk een film evenaren met die slaagt in de aspecten die jij net noemde.
3-2 Donnie
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
4-2 Aliens
Donnie Darko geen sci-fi
Is tijdreizen al echt uitgevonden dan
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
Ik vind Donnie Darko ook geen pure SF. Eerder magisch realisme.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
moviefreak#1 : weinig science aan het tijdreizen in Donnie Darko. Zeker geen science-fiction dus.
ghostman
-
- 5740 messages
- 5 votes
Ben ik helemaal met je eens! Maar als tekenfilm sommige aspecten niet heeft die de film wel heeft en als tekenfilm sommige aspecten wel heeft die een film op zijn buurt niet heeft. Hoe kun je beide kunstvormen dan met elkaar vergelijken 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ze zijn ook niet te vergelijken maar het gaat om het feit dat een ANimatie film niet per definitie voor kinderen is.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Tja, kan je films met CGI dan niet vergelijken met films zonder CGI ? Of comedies met actie films ? Uiteindelijk zit er enkel een visueel verschil tussen beiden.
ghostman
-
- 5740 messages
- 5 votes
Films met CGI zijn wat anders dan de animatiefilms. Maak het nou niet moeilijker voor mij.
Ik ben trouwens 23 en dol op tekenfilms. (vooral Disney) 
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Kijk, da's pas erg 
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik geloof anders niet dat My Neighbour Totoro zo'n volwassen film is 
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Nee, maar er wordt niet in gezongen
, bevat één erg mooie absurde (en qua sfeer best volwassen) scene en heeft geen "funny sidekicks". Mijn probleem met Disney is dan ook niet dat ze te kinderachtig zijn.