- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Wat hoort niet in het rijtje van 4 films thuis?
Wat hoort niet in het rijtje van 4 films thuis?
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Het ligt dus nog een stuk ingewikkelder. Je moet het antwoord niet uit de titels an sich halen, maar uit de betreffende films.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ik zal 1 vreselijke hint geven die het balletje misschien doet rollen: Scream 3.
... of Out of Sight.
Wouters
-
- 2665 messages
- 1837 votes
heeft het te maken met een shot van een hoofdpersoon dat in een andere film gebruikt is voor dezelfde acteur
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
heeft het te maken met een shot van een hoofdpersoon dat in een andere film gebruikt is voor dezelfde acteur
Nope. Personages en hun vertolkers.
Wouters
-
- 2665 messages
- 1837 votes
mifune speelt Sanjuro in film en vervolg
Wang speelt Fang gang in film en vervolg
Delon speelt Ripley in film maar niet in vervolg !
Trejo speelt Razor in film en vervolg
Grier speelt Brown in film en vervolg jackie brown and how it went down
halloran speelt Dante in film en vervolg
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Hier klopt het niet. Jackie Brown is geen vervolg op Foxy Brown toch?
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Hier klopt het niet. Jackie Brown is geen vervolg op Foxy Brown toch?
Precies. Dat moet je laten varen. Je zit heel dicht in de buurt, dat wel. Vraag is wel wat moeilijk maar het gaat toch om iets vrij unieks in de cinema.
Yojimbo (Kurosawa, 1961)
From Dusk Till Dawn (Rodriguez, 1996)
Jackie Brown (Tarantino, 1997)
Plein Soleil (Clement, 1960)
Clerks. (Smith, 1994)
The One-Armed Swordsman (Chang, 1967)
En koppel dit rijtje nu eens rechtstreeks aan het volgende rijtje films.
Zatoichi meets...
Kill Bill: Volume 2
Out of Sight
Talented Mr. Ripley
Scream 3
Zatoichi meets...
En dan moet er toch een lichtje gaan branden. 
Wouters
-
- 2665 messages
- 1837 votes
Mifune speelt dezelfde rol in Yojimbo en Zatoichi meets Yojimbo
Wang speelt dezelfde rol in One armed swordsman en Zatoichi meets the one armed swordsman
en dan zit ik echt vast. De andere verbanden die je stelt kan ik niet bedenken.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Mifune speelt dezelfde rol in Yojimbo en Zatoichi meets Yojimbo
Wang speelt dezelfde rol in One armed swordsman en Zatoichi meets the one armed swordsman
en dan zit ik echt vast. De andere verbanden die je stelt kan ik niet bedenken.
En 3 van de 4 overige titels hebben precies eenzelfde verband qua personage (s) plus vertolker(s). En voila: dan ben je er! 
Wouters
-
- 2665 messages
- 1837 votes
michael keaton speelt dezelfde rol in 2 verschillende films ...ray nicolette namelijk
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
michael keaton speelt dezelfde rol in 2 verschillende films ...ray nicolette namelijk
Precies! 
Wouters
-
- 2665 messages
- 1837 votes
kevin smith speelt silent bob in beide films.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
kevin smith speelt silent bob in beide films.
..en Jay (Jason Mewes) ook nog (Scream 3, Wes Craven). Klopt!
Wouters
-
- 2665 messages
- 1837 votes
maar in plein soleil wordt het personage door delon gespeelt en in talented mr. ripley door damon. Die hoort er dan ook bij. en jackie brown niet.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ik snap je niet. Plein Soleil hoort er duidelijk niet bij, dat moge nu toch wel duidelijk zijn. Het gaat niet om hoofdpersonages, het gaat om terugkerende personages (dat kunnen ook bijpersonages zijn) inclusief hun vertolkers, in totaal andere films, door totaal andere regisseurs.
Wouters
-
- 2665 messages
- 1837 votes
dat snapte ik ook. maar omdat je vertolker(s) zei werd ik in de war gebracht. Maar evengoed kan ik bij Kill Bill 2 en From dusk till dawn niet hetzelfde karakter of acteur vinden.
jackie brown was een foutje
maar goed. Plein soleil hoort er dus niet bij omdat ripley door een andere acteur gespeeld wordt.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
dat snapte ik ook. maar omdat je vertolker(s) zei werd ik in de war gebracht. Maar evengoed kan ik bij Kill Bill 2 en From dusk till dawn niet hetzelfde karakter of acteur vinden.
jackie brown was een foutje
Mijn fout. (stomstom). Het gaat om Volume 1.
Leuk, je maakt er tenminste wel werk van. 
Wouters
-
- 2665 messages
- 1837 votes
- Mifune speelt dezelfde rol in Yojimbo en Zatoichi meets Yojimbo
- Wang speelt dezelfde rol in One armed swordsman en Zatoichi meets the one armed swordsman
- Smith speelt silent Bob in Scream 3 en in Clerks
- Keaton speelt ray Nicolette in Jackie Brown en in Out of sight
- Parks speelt earl mcgraw in zowel kill bill I als from dusk till dawn als planet terror als death proof 
Plein soleil is de vreemde eend in de bijt daar en geen identieke personages gespeelt worden door eenzelfde acteur.
hehe eindelijk 
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
julie dreyfus speelt sofie fatale in kill bill Vol 1 en in from dusk till dawn
Is dat zo? Nee toch? De acteur/personage die ik bedoel doet ook nog eens mee in Planet Terror.
Wouters
-
- 2665 messages
- 1837 votes
ik was nog even in de war omdat ie in vol II esteban Vahio speelt
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
De films die ik opsomde hadden allemaal 1 ding gemeen: daar werden personages gecreeerd en vertolkt, die op andere regisseurs blijkbaar zo'n indruk maakten dat ze zowel personage als acteur meenamen naar hun eigen film. Buiten sequels om!
Plein Soleil hoorde daar niet bij: Tom Ripley trad dan nog wel vele malen daarna op, maar het personage werd nimmer meer vertolkt door Alain Delon. Die werd thuis gelaten! 
Wouters
-
- 2665 messages
- 1837 votes
ramon mag niet meedoen met de volgende
: hij is al eens gweest op quiz:
- Robin Hood(1922)
- The adventures of robin Hood(1938)
- Rogues of Sherwood Forest(1950)
- Robin Hood; prince of Thieves(1991)
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Serieus? Komt me namelijk absoluut niet bekend voor. En ik heb geen enkel idee wat de oplossing moet zijn. Ik puzzel dus lekker mee. 
Wouters
-
- 2665 messages
- 1837 votes
misschien was je er niet bij. ok veel suc6 dan 
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Dit is uiteraard een hele makkelijke. De Robin Hood uit 1922 heeft als voordeel dat hij gruwelijk veel stemmen heeft (3 stuks maar liefst). Om het extra makkelijk te maken staat ook nog een film genaamd Rogues of Sherwood in het lijstje, die ik op deze site niet eens kan vinden. Ik ben blij dat de opdrachten hier zo makkelijk zijn.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Als de opdrachten te makkelijk zijn, dan is er toch geen zak aan. Zeker wanneer je een ervaren chatquizer bent. 
Wouters
-
- 2665 messages
- 1837 votes
hij is echt niet zo heel moeilijk maar je zal wel IMDB moeten raadplegen of ze alle4 gezien hebben
. het zijn gewoon 4 films over robin hood waarvan er 1 net anders is. Of er 3 iets gemeen hebben wat de 3rde niet heeft
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Als de opdrachten te makkelijk zijn, dan is er toch geen zak aan. Zeker wanneer je een ervaren chatquizer bent. 
Worden er nog quizes gehouden dan?
Dat het allemaal om Robin Hood-films draaide was me duidelijk. Ik vraag me alleen af of een spelletje als dit wel leuk is als er twee films in het rijtje staan die niemand gezien heeft. Ik vind het persoonlijk interessanter om op eigen kennis te teren in plaats van verschillende bronnen te moeten raadplegen.