• 177.925 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.356 votes
Profile

1001 films en series die je moet gezien hebben als je sterft

Theunissen

• 12267 messages
  • 5513 votes

Graaf Machine wrote:

(quote)

Mooi man. Ik vind het zo moeilijk om een serie te vinden die nog niet genoemd is, die ik ken, en die ik de moeite waard vind om te noemen. De films, dat is geen probleem, maar de series....

Het wordt voor mij ook steeds moeilijker qua series (films is het probleem niet) die ik ken en gezien heb en ik kan nog heel eventjes (nog circa 20) vooruit.

Misschien dat "Profiel van De gestoorde filmfanaat" kan helpen, want gezien zijn leeftijd zou hij waarschijnlijk kunnen bijdragen met films en series van deze eeuw.

Ik worstel zelf ook erg met series vinden, Succession bijvoorbeeld is er een die ik nog wil kijken. En ja Krtek (Het molletje) vind ik bij de must watch horen, maar om nou Brandweerman Sam of Bob de Bouwer als ander jeugdsentiment toe te voegen...

Schoot mij ineens deze serie te binnen, er is natuurlijk meer jeugdsentiment naast Bob en Sam:

Serie 610: Il Était une Fois... La Vie (Er Was Eens... Het Leven) 1987

https://i.ytimg.com/vi/G41Cxy-4gF8/hqdefault.jpg

Ik heb alleen de ruimte versie gezien, meermaals, de dvd grijs gedraaid.

Oh ja, een film;

Film 610: Oldeuboi (Oude Knaap) (2003)

https://pbs.twimg.com/media/Fxosc8NWIAILOBn.jpg:large

Theunissen

• 12267 messages
  • 5513 votes

De gestoorde filmfanaat wrote:

Ik worstel zelf ook erg met series vinden, Succession bijvoorbeeld is er die ik zelf niet gezien heb en nog wil kijken. En ja Krtek (Het molletje) vind ik bij de must watch horen, maar om nou Brandweerman Sam of Bob de Bouwer als ander jeugdsentiment toe te voegen...

Je kunt beiden gewoon hier posten. "Het molletje" keek ik vroeger in de jaren 70 op de Duitse televisie en maakte toen onderdeel uit van "Die Sendung mit der Maus", welke hier nummer "691" is en waarvan je gedurende 10 uur lang de openingstune kunt horen .

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Film 608: The Illusionist

Serie 608: The Magician (Serie, 1973 - 1974)

Ik ken deze serie als De Illusionist. Volgens mij is hij in Nederland pas uitgezonden nadat De Hulk (Met Bill Bixby en Lou Ferrigno) succesvol bleek. Er is één seizoen van. Zal verder niet bijzonder zijn geweest dus. Maar ik kan me wel nog herinneren dat dit op televisie was.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Film 599: The Falcon and the Snowman (Film, 1985)

Spionagefilm die volgens mij de doorbraak van Sean Penn was. Ik wil hem nog wel eens zien, want dat is al weer dertig jaar geleden. Uiteraard ook bekend door de filmmuziek van Pat Methany, en met name de hitsingle die hij met David Bowie had: This is not America.

Serie 599: Falcon Crest (Serie, 1981 - 1990)

Niet veel van gezien. Ging over een druivenboer ofzo, en natuurlijk over concurrenten. Mijn moeder en broer keken dit wel fanatiek. Lorenzo Lamas is er bekend door geworden, later deed die nog de serie Renegade (tip als die nog niet genoemd is), en werd toen weer onbekend.

De voormalige vrouw van President Ronald Reagan, Jane Wyman, speelde ook een hoofdrol.

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

Graaf Machine wrote:

Spionagefilm die volgens mij de doorbraak van Sean Penn was.

Ik dacht zelf dat zijn doorbraak met de film Bad Boys (1983) was.

Maar blijkt bij de film Fast Times at Ridgemont High (1982) te zijn.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Film 598: Hotel Mumbai (2018)

Toch wel harde film over een werkelijk gebeurde terroristische aanslag op een hotel in Mumbai. De titel laat niets onvermeld.

Serie 598: Hotel (1983 - 1988)

Weer zo'n jaren'80 flutsoap met een bekende, op zijn retour zijnde, ster en dan een hoop gezeur. Was wat ik me kan herinneren, maar ik kan ernaast zitten, een beetje loveboat, maar dan in een hotel.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.