- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Oscarfilm Challenge 2023
Oscarfilm Challenge 2023
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
16. You Were Never Lovelier (Film, 1942) - MovieMeter.nl
https://rarefilmm.com/wp-content/uploads/2020/05/lovelierr.jpg
FTV + Oscarfilm = 2 punten
Nominatie Beste Original Song (categorie 14).
Afgevinkte categorieën: 1, 2, 3, 4, 6,. 8, 10, 11, 12,, 14, 15, 16, 17, 19, 21, 25.
3 punten. Totaal - 42 punten + 15 bonuspunten= 57 punten.
17. TÁR (Film, 2022) - MovieMeter.nl
Nominatie Beste Actrice (categorie 3). Al gehad dus geen extra punt.
Afgevinkte categorieën: 1, 2, 3, 4, 6,. 8, 10, 11, 12,, 14, 15, 16, 17, 19, 21, 25.
2 punten. Totaal - 44 punten + 15 bonuspunten= 59 punten.
You Were Never Lovelier is een heerlijke film voor een grauwe zondagavond. Fred Astaire en Rita Hayworth, romantiek, veel misverstanden, humor en uiteraard geweldige dansscenes. Je waant je echt even in een andere tijd.
TAR is een hele andere film (een understatement). Als Damien Chazelle beide films zou hebben geregisseerd, dan was You Were Never Lovelier zijn La La Land geweest en TAR zijn Whiplash. Intens, provocerend, intrigerend en met een fabelachtige Blanchett. Het laatste gedeelte vond ik wat tegenvallen, totdat ik een recencie van iemand las die aangaf dat dit gedeelte zich best wel eens alleen in het hoofd van Tár zou kunnen afspelen. Dat maakt het einde gelijk een stuk beter en helderder.
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
FTV: JA, Totaal FTV 53
Oscar in 1950 in de categorie "Writing"
Cat. compleet: 1-25
2 Punten =Totaal 169 punten
http://cinesavant.com/wp-content/uploads/2019/10/6121f.jpg
Toch ook weer een middelmatige film over een geschifte professor die London dreigt op te blazen omdat het ontwikkelen van destructieve wapens wel eens kan leiden tot de ondergang van de wereld. Pfffft, en dat het weer juist in de laatste minuut opgelost werd, is ook geen verrassing 
2.5*
joolstein
-
- 10824 messages
- 8910 votes
22 Puss in Boots: The Last Wish (Film, 2022)
FTV: JA, Totaal FTV: 22
5 Nominatie ‘Animated Feature Film’ (1 nominaties, Best Animated Feature Film)
Cat. compleet: 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 25
3 punten, totaal; 79 punten
Persoonlijke waardering; 3,5*
https://www.universalpictures.co.uk/tl_files/content/movies/puss_in_boots_2/posters/04.jpg
Qua verhaal en personages wijkt het niet zo heel veel af van wat we al kennen; Held met een grappige side-kick die dwars wordt gezeten door een schurk(en) Het is dan ook de invulling die hier een heerlijke film van maakt! De animatiestijl is verbluffend (op sommige momenten concurreert het met Into the Spiderverse) De karakters zijn driedimensionale en goed geschreven. Met name de reeks schurken die allemaal veel meer in zich hebben dan typische kinderverhalen. Gaaf was het gefloten deuntje van de Wolf/Death, het maakte zijn verschijning, behoorlijk intimiderend, die zou niet misstaan in een horrorfilm! Ook verrassend want bij de opening had sterk mijn bedenkingen maar het werd dus veel beter dan verwacht!
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
FTV: JA, Totaal FTV 53
Oscar in 1995 in de categorie "ACTRESS IN A SUPPORTING ROLE" -- Mira Sorvino
2 Punten =Totaal 171 punten
Zucht. Nog eens een Woody Allen film. Dan verwacht ik weer een verhaal over gecompliceerde relaties en voor mij weinig om over te lachen (zelfs niet glimlachen). Alweer juist geraden. Die eindgeneriek met het lied "When you're smiling ..." schoot zijn doel dus volkomen voorbij. W. Allen moet toch wel een erg kloteleven hebben gehad op relationeel gebied om telkens met datzelfde onderwerp af te komen. En wat me ook steeds irriteert, is dat de goede man om de haverklap etaleert met zijn linguïstische kennis. Ik twijfel niet aan zijn intellectualiteit. Maar het komt toch wel heel blasé over.
2.5*
Tommeh
-
- 7317 messages
- 3291 votes
17. Women Talking (Film, 2022)
FTV: JA, Totaal FTV: 17
19 Nominatie ‘Writing’ (adapted) (2023)
Cat. compleet: 1, 2, 3, 5, 6, 7, 10, 11, 14, 16, 18, 19, 25
3 punten, totaal 62 punten
Een film met een heftig onderwerp, maar dat maakt het voor mij nog geen goede film helaas. Aan het begin van de film wordt een vraag gesteld, waarvan je weet dat hij pas aan het eind beantwoord zal worden. Daartussenin zit anderhalf uur oeverloos gepraat. De gesprekken zijn soms intens, maar écht de diepte in gaat het nergens. Daarbij speelt het grootste deel van de film zich af in 1 plek, wat ook niet bijdraagt aan het kijkplezier. Dan kan je een paar mooie shots en filmhoeken erin gooien, echt spannend wordt het nergens. En dan heb je ook nog het grauwe kleurenfilter, wat de kleurloosheid van deze film afmaakt. 2*
Met Women Talking heb ik nu alle genomineerden voor beste film gezien, een unicum voor mij.
FTV: JA, Totaal FTV: 18
1 Nominatie ‘Actor in a Leading Role’ (Bill Nighy) (2023) - al gebruikt
2 punten, totaal 64 punten
https://cloudfront-eu-central-1.images.arcpublishing.com/ipmgroup/QSDDL2RORJHMHKD5JJ7SJL4OXA.jpeg
Degelijke remake met een sterke rol van Nighy. In tegenstelling tot Women Talking wordt er visueel zoveel mogelijk gedaan om het wat saaie plot te ondersteunen, met veel verschillende hoeken, camerabewegingen,slow motions en een mooie filmscore. Net als het origineel heeft het een sterk slot, al vond ik de opbouw te lang duren en kwam de karakterontwikkeling op mij soms iets te geforceerd over. 3,5*
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Met Women Talking heb ik nu alle genomineerden voor beste film gezien, een unicum voor mij.
Ik heb helaas Avatar niet gezien, de rest wel.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
58. Ludwig (1973)
FTV: JA, Totaal FTV 58
Categorie: Geen (want compleet), maar genomineerd voor Best Costume Design)
Cat. compleet: 1 - 25
2 Punten + 15 bonus + 25 punten - Totaal 179 punten
https://image.tmdb.org/t/p/w780/ylKRs2Oq6fglePMfXz14CeF4euk.jpg
De kostuums zijn mooi, en zoals altijd bij Visconti is het erg verzorgd. Maar de speelduur en upper class maken het wel weer een zit hoor.
3,5
FTV: JA, Totaal FTV 59
Categorie: Geen (want compleet), maar genomineerd voor Best Foreign Language Film)
2 Punten + 15 bonus + 25 punten - Totaal 181 punten
https://image.tmdb.org/t/p/w780/7QOWrNwtxDDpiSobrR442SIuMyC.jpg
Geen Una Giornata Particolare (1977) helaas, dit greep me een stuk minder. Maar een krappe voldoende moet kunnen.
3*
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
32. Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 (Film, 2011)
RW, Nominatie Art Direction, Visual Effects, Makeup
Categorieën compleet: 1-25
1 punten. totaal 123 punten
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
33 Empire of Light (Film, 2022)
FTV, Nominatie Cinematography 2023
2 punten. totaal 125 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1148000/1148206.jpg?cb=1676809593
Een warme film van Sam Mendes, die ondanks de toch overduidelijke gebreken me wel wist te raken. Empire of Light speelt zich af aan de Engelse zuidkust zo ergens rond de begin jaren '80, en volgt de medewerkers van de Empire bioscoop. Aan de ene kant is het een ode aan de film en de magie van de cinema, maar de hoofdmoot van de film gaat om het wel en wee van twee collega's: Hilary, vrouw van middelbare leeftijd die eenzaam is en een geschiedenis van psychische problemen heeft en nieuwe collega Stephen, een talentvolle jongen van Trinidadiaanse afkomst. Zoals ik al zei, het is een warme film die bij mij de juiste snaar wel wist te raken wat betreft de boodschap voor acceptatie, en het scheelt natuurlijk ook dat er ijzersterk geacteerd wordt door met name Colman (maar ook Ward is goed, en Toby Jones is altijd wel leuk). Én Deakins maakt er ook nu weer een plaatje van. Maar na al deze positieve woorden zat niet alles in de film me helemaal lekker, met name de best wel karikaturale personages (eigenlijk echt iedereen in de film) en ook gerelateerd het wat simpele en dik aangezette plot. Ik rond 'm alsnog naar boven af, want genoten in de bios heb ik wel. 4.0*
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
FTV: JA, Totaal FTV 54
2 Oscars in 1980 in de categorie "ACTRESS IN A SUPPORTING ROLE" Mary Steenburgen en "Writing"
En een nominatie voor "ACTOR IN A SUPPORTING ROLE" -- Jason Robards
2 Punten =Totaal 173 punten
https://reelfilm.com/wp-content/uploads/2022/03/melvinandhoward.jpg
Zelf vond ik het toch maar een simplistisch verhaal met bij momenten wel heel rare tijdsprongen. Vreemde personages ook. En volgens mij was het daar toch wel bar koud. Mary Steenburgen liep de gehele film rond met twee in het oog springende, joekels van fopspenen
2.5*
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Ikkegoemikke is een soort van It Follows, hij gaat door tot hij me ingehaald heeft. Love it.

Misschien had ik toch Oscarfilms moeten kijken de hele nacht, in plaats van die films van al die Latijns-Amerikaanse traktaties van de Cien años sin soledad-lijst. Die hebben best prijzen gewonnen, maar zat geen enkele Oscar nomi bij.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
18. 20,000 Leagues under the Sea (Film, 1954) - MovieMeter.nl
Nominatie en winnaar Best Visual Effects (categorie 18).
Afgevinkte categorieën: 1, 2, 3, 4, 6,. 8, 10, 11, 12,, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 21, 25.
3 punten. Totaal - 47 punten + 15 bonuspunten= 62 punten.
Mooie klassieker met indrukwekkende visuele effecten en een leuk verhaal. Het wordt nergens saai of langdradig, en Peter Lorre en Kirk Douglas stellen nooit teleur.
Number23
-
- 8638 messages
- 5676 votes
10. The Banshees of Inisherin (2022)
FTV: JA - Totaal: 9
Cat. 1 - Leading Actor (Colin Farrell, nominatie 2023)
Afgevinkt: 1 - 3 - 4 - 5 - 10 - 11 - 14 - 18
Punten: 3 - Totaal: 27
https://image.tmdb.org/t/p/w300/4gyPrW5rgtXTYceup8R0a3lcLl8.jpg
Geweldig acteerwerk van de cast, vooral Kerry Condon. Die mag het gouden beeldje al hebben van mij.
De setting, het taaltje en soundtrack dragen mooi bij aan de sfeer en het verhaal.
7/10
Number23
-
- 8638 messages
- 5676 votes
FTV: JA - Totaal: 10
Cat. 6 - Cinematografie (Jarin Blaschke, nominatie 2020)
Afgevinkt: 1 - 3 - 4 - 5 - 6 - 10 - 11 - 14 - 18
Punten: 3 - Totaal: 30
https://image.tmdb.org/t/p/w300/r4uBaF8VCdIcEp38jUpdxKP8eLJ.jpg
Eindelijk deze eens gezien, stond echt al sinds uitkomst op de lijst. Mooie beelden, fantastisch thema en dan gedragen door 2 acteurs op dreef, al is Dafoe wel de zeer duidelijke winnaar. Dit soort rollen zouden erkend moeten worden door die fossielen in de Academy.
8/10
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
55. Born Free (1966)
FTV: JA, Totaal FTV 55
2 Oscars in 1966 in de categorie "Music" original score & Song
2 Punten =Totaal 175 punten
https://blazingminds.co.uk/wp-content/uploads/2017/03/Born-Free-for-header.jpg
Walt Disney-achtige natuurfilm over een koppel die een leeuwtje opvoeden in Kenia. Ik had de hele tijd een Daktari-gevoel met Clarence de schele leeuw. Nu Elsa zag er wat kwieker uit. Mooie beelden overigens.
3*
En John Milton. Dat ik een soort It Follow ben, geeft me toch een raar gevoel. Precies alsof ik je persoonlijke SOA ben
Maar inderdaad, ik blijf in je kielzog. Maar ik weet dat je Milton Jr. toch weer eens een avondje Neurofen gaat oplepelen zodat die peuter een nachtje stevig doorslaapt en jij er weer een drietal films doordraait. Met de einddatum in zicht, zal het dan weer moeilijk worden om je in te halen 
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Haha ik hoopte dat je die associatie niet zou maken, maar hij ligt idd voor het oprapen 
Toevallig gisteren, nu en morgen weer nachtdienst, dus ik denk dat ik er maar een paar kijk. De eerste loopt al!
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
60. Camila (1984)
FTV: JA, Totaal FTV 60
Categorie: Geen (want compleet), maar genomineerd voor Best Foreign Language Film 1985)
2 Punten + 15 bonus + 25 punten - Totaal 183 punten
https://elcairocinepublico.gob.ar/wp-content/uploads/2018/03/camila-4.jpg
De Spaanstalige oudere romantische drama's bevallen me tot noch toe niet heel erg. Eigen schuld als je exotische lijstjes afwerkt.
2,8*
-------
FTV: JA, Totaal FTV 61
Categorie: Geen (want compleet), maar genomineerd voor Best Foreign Language Film 1972)
2 Punten + 15 bonus + 25 punten - Totaal 185 punten
https://image.tmdb.org/t/p/w780/6CsuEnJUbrHb2xVLgkB4zxb1Kta.jpg
Af en toe irritant, maar toch ook wel biologerend. Mijn 16e Kurosawa, als ik zo even snel goed tel. Vond hem niet denderend. Pun intended.
3,1*
----------
FTV: JA, Totaal FTV 62
Categorie: Geen (want compleet), maar genomineerd voor Best Foreign Language Film 1968)
2 Punten + 15 bonus + 25 punten - Totaal 187 punten
https://image.tmdb.org/t/p/w780/sMNtOtC5VS7jXKlRQxwHYXWwCNO.jpg
Hoewel niet altijd mijn ding is zo'n Joegoslavische film over zigeuners (niet iets dat ik heel vaak zie) op zijn minst interessant. En dat was het ook wel.
3*
-------
63. El Crimen del Padre Amaro (2002)
FTV: JA, Totaal FTV 63
Categorie: Geen (want compleet), maar genomineerd voor Best Foreign Language Film 2003)
2 Punten + 15 bonus + 25 punten - Totaal 189 punten
https://www.slantmagazine.com/wp-content/uploads/2018/08/elcrimendelpadreamaro-1000x600.jpg
Jonge priester en jong meisje. Hormonen. Crimen? Ik gun het hem van harte. Wat een liefie. Even los van de machtsrelatie dan, want die is er natuurlijk wel degelijk.
Altijd leuk: Ook al is de film gebaseerd op een verhaal uit 1875, de Mexicaanse kerk probeerde deze film te bannen en het werd the highest-grossing Mexican film of all time. He he. 
3,5*
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
FTV: JA, Totaal FTV 56
6 Oscar nominaties in 2020 en 2 Oscars in de categorie "Actor in a leading role" en "Writing"
2 Punten =Totaal 177 punten
https://i.ytimg.com/vi/C3V_xQ5PxK8/maxresdefault.jpg
Magistrale film. De leefwereld van een dementerende man wordt hier op een sublieme wijze geportretteerd. De verwarde momenten, boosheid en zijn verdriet. Ik vreesde voor het toneelstuk-achtige van de film in het begin. Maar uiteindelijk heb ik gefascineerd liggen kijken. Anthony Hopkins acteert op een ongezien niveau. Kortom, een welverdiende Oscar.
4*
Tommeh
-
- 7317 messages
- 3291 votes
19. Mrs. Harris Goes to Paris (Film, 2022)
FTV: JA, Totaal FTV: 19
7 Nominatie ‘Costume Design’ (2023) - al gebruikt
2 punten, totaal 66 punten
Het nogal suffe scenario werkt niet mee, maar verder een prima feelgood film. Wat vooral komt door het sterke spel van Manville en de geweldige regie van Fabian. Zou graag meer films van zijn hand willen zien (maar dan mag ie het scenario door iemand anders laten schrijven). 3,5*
Tommeh
-
- 7317 messages
- 3291 votes
20. EO (Film, 2022)
FTV: JA, Totaal FTV: 20
11 Nominatie ‘International Feature Film’ (2023) - Al gebruikt
2 punten, totaal 68 punten
https://dl3.wilm.ir/2023/01/eo2022.jpg
En zo zie je, geheel toevallig, 2 films met Isabelle Huppert op 1 dag. Ik meld het maar even, want verder kon ik hier helemaal niets mee. Ik had grote moeite om me in te kunnen leven in de belevingswereld van een ezel en was de film dan ook gauw zat. Dankzij de mooie beelden kom ik nog op 1,5* uit.
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
FTV: JA, Totaal FTV 57
Oscar in 1946 in de categorie "Special Effects"
2 Punten =Totaal 179 punten
https://torontofilmsociety.com/wp-content/uploads/2020/06/Blithe-Spirit2-620x400.jpg
Wat een flauwe bedoening. En dat einde was oh zo voorspelbaar. Ik veronderstel dat die speciale effecten indruk maakten in 1945.
2*
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
34. Waco: The Rules of Engagement (Film, 1997)
FTV, Nominatie Documentary 1997
2 punten. totaal 127 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/17000/17707.jpg?cb=1570862944
Ik kende natuurlijk het hele Waco-drama wel uit de jaren '90, maar bijzonder veel van de details, nou nee. En ook ik ben wel uit de docu gekomen met een heel ander beeld van wat er zich rond David Koresh en de Branch Davidians heeft afgespeeld. Dat de Branch Davidians er rare ideeën op nahielden met ook zeker wat illegale praktijken (kindermisbruik en illegale wapens lijken vrij duidelijk, in ieder geval) staat buiten kijf, maar dat het officiële narratief over de terughoudende overheid en een zelf aangestoken brand niet klopt lijkt in deze docu ook vrij overtuigend aangetoond. Of het bewust was of het gevolg van trigger-happy frontsoldaten ter plekke en schadebeperking achteraf, daarover zijn de meningen verdeeld, maar ik heb in ieder geval wel wat opgestoken. Interessant om gezien te hebben. 3.5*
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
FTV, Nominatie Actor in Supporting Role (Ben Kingsley)
2 punten. totaal 129 punten
https://image.tmdb.org/t/p/w780/q7kEg6SqlR7Vx51gxIYK83m4bqb.jpg
Aardige Britse gangsterfilm. De heist zelf is dertien in een dozijn, het plot an sich is ook niet geweldig, maar het acteerwerk doet het 'm. De rol van Winstone is prima, maar helemaal die van bazen Kingsley en McShane maakt het verschil. 3.5*
wendyvortex
-
- 5196 messages
- 7268 votes
16. WarGames (1983)
RW/Totaal FTV: 12
17 Nominatie ‘Sound’
Cat. compleet: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 13, 14, 17, 18, 19, 21, 23
2 punten - Totaal: 44 punten
Waardering: 4*
Mission: Oscar Challenge Result: FAIL
Het is niet gelukt, 25 Oscar Nominaties kijken voordat de Oscars dit jaar worden uitgereikt. Maar in ieder geval een aardig aantal van de to-see-lijst af kunnen halen en nog wat klassiekers in de rewatch gekeken.
Ach ja de eighties constante dreiging van een allesvernietigende nucleaire oorlog in combinatie met de opkomst van videogames en de PC. Matthew Broderick als scholier die denkt wat nieuwe videogames te hacken, maar die per ongeluk de Amerikaanse defensiecomputer uitdaagt voor een nucleaire oorlog. Met floppydisks, modems, Space Invaders en wat we in 1983 helemaal hi-tech vonden. Jeugdsentiment!
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
FTV: JA, Totaal FTV 58
Oscar in 1957 in de categorie "Special Effects"
2 Punten =Totaal 181 punten
3*
Voila. Dit zal dan wel mijn laatste berichtje hier zijn 
Ik had gehoopt om het ronde getal 60 te halen. Maar spijtig genoeg is dit net niet gelukt door omstandigheden. En alweer moet ik John Milton laten voorgaan. De snoodaard wist me weer te verslaan ook al had ik hem de hele tijd in mijn vizier 
Het is wel overduidelijk dat een Oscar genomineerde film niet noodzakelijk betekent dat het een goede films is. Er waren er enkele die niet echt veel soeps waren (naar mijn smaak). Zoals " A Funny Thing Happened on the Way to the Forum", "The Paleface" en "Blithe Spirit". Gelukkig waren er veel die wel de moeite waren om te ontdekken zoals "J'ai Perdu Mon Corps", "Once" en "The father".
Hopelijk verzint weer iemand snel een andere challenge
Maar ik ben wel een beetje blij dat ik nu weer kan kijken waar ik gewoon zin in heb zonder rekening te houden met bepaalde vereisten 
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Ik had gedacht dat vandaag de laatste dag was, volgens mij had ik nog wel een achterstallige registratie of twee waar ik nog niet aan toe gekomen was, ach het geeft niet.
Ik heb me goed vermaakt en zeker wat mooie dingen gezien. Ook wat saaie meuk, maar alsnog aardig om afgevinkt te hebben 
Dank aan onze organisator mrklm, komt die nog met een 'big entrance' uit de coulissen voor een eindklassement, ook al was er bij zijn eigen deelname vermoedelijk iets tussen gekomen? Hoe dan ook, volgens mij was het wel een succes! 
mrklm
-
- 11374 messages
- 9897 votes
Dank aan onze organisator mrklm, komt die nog met een 'big entrance' uit de coulissen voor een eindklassement, ook al was er bij zijn eigen deelname vermoedelijk iets tussen gekomen? H
De challenge loopt tot aan de Oscaruitreiking en die is vanavond pas, dus vandaag is de laatste dag van de Oscar Challenge.
Ik heb zelf niet meegedaan om de simpele redenen dat ik vrijwel alle (beschikbare) films die ooit voor een Oscar zijn genomineerd al heb gezien, maar ik heb wel regelmatig naar de reacties gekeken. Fijn dat er zoveel diversiteit was en ik heb toch nog een paar titels op mij watchlist kunnen zetten.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Ik heb zelf niet meegedaan om de simpele redenen dat ik vrijwel alle (beschikbare) films die ooit voor een Oscar zijn genomineerd al heb gezien, maar ik heb wel regelmatig naar de reacties gekeken. Fijn dat er zoveel diversiteit was en ik heb toch nog een paar titels op mijn watchlist kunnen zetten.

Als deze lijst met alle genomineerde films ooit een beetje klopt, dan kom ik met 1890/5034 checks nog niet op de helft. 37% Complete 
Op de lijst van de winnaars weet ik het wel tot 58% te schoppen: Every Film that Won Any Oscar Ever (All Academy Award Winners) • Letterboxd
P.s. is op een hoge uitzondering na niet alles beschikbaar? Of bedoel je zonder pindakazen (en VPN)?
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Doeme. Ik had er nog eentje kunnen kijken gisterenavond 
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
59. Tom Thumb (1958)
FTV: JA, Totaal FTV 59
Oscar in 1958 in de categorie "Special Effects"
2 Punten =Totaal 183 punten
https://blackandwhiteandreadblog.files.wordpress.com/2014/03/tom-thumb-special-effects1.png
Hehehehe, ga ik toch aan de 60 geraken dankzij de mededeling van mrklm dat vandaag ook nog registraties mogen
Geen denderende film. En ik ben er zeker van dat ik deze al heb gezien heb op een zaterdagnamiddag in mijn jeugdjaren. Maar het was wel een amusante familiefilm.
3*