• 178.075 movies
  • 12.209 shows
  • 33.979 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.852 votes
Profile

Cinema Bizzarro challenge

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

8. Jackass Forever (2022)

Thema: Nudity en Splatter (vanwege de stront).

Speelduur: 96 minuten

FTV

Punten: 96 + 10 = 106 (Totaal 887)

https://www.slashfilm.com/img/gallery/jackass-forevers-new-stars-jasper-wilson-and-zach-holmes-never-said-no-to-anything-interview/intro-1648583410.webp

Deze "Jackass Forever" bestaat uit ongeveer circa 40 flauwe scenes en de vele piemels, balzakken, poep, kots en sperma humor was niet bepaald aan mij besteedt.

wendyvortex

• 5196 messages
  • 7268 votes

26. Ghidorah, the Three Headed Monster (1964)
Speelduur: 92 minuten
FTV
Punten: 1907,6 + 92 + 9,2= 2008,8 punten
Thema's: Giant Monsters & creatures
4*
https://cultcollectiblesonline.com/wp-content/uploads/2020/10/Ghidorah-the-Three-Headed-Monster-1964-Turkish-poster.jpg
Wat mij betreft toch wel één van de leukere Honda-films. Inderdaad jammer dat er wat minder steden gesloopt worden dit keer. Natuurlijk ook een hoop screentijd naar alle drama en actie buiten de monsters. Een prinses die beschermd moet worden en de bezoekster van Venus die voorspeld dat de Aarde een ramp staat te wachten. Prima, leuk allemaal, de film moet vol, maar uiteindelijk kijken we natuurlijk voor de monsters en daar worden we prima mee vermaakt: Godzilla, Rodan, Mothra en de buitenaardse driekoppige indringer Ghidorah. En de monsteraktie is een genot om naar te kijken. Mooi potje tennis ook nog tussen Godzilla en Rodan.

Woland

• 4796 messages
  • 3816 votes

44. Metal Lords (2022)

Thema: Nudity and Gore (niet bepaald veel, maar goed)

FTV 97 minuten, 107 punten - Totaal 4527 punten

https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/1145000/1145592.jpg?cb=1649447680

Al twee keer eerder afgetikt, dus ik 'heb 'm ook maar eens opgezocht.

Het was wel leuk. Een grotendeels vrij typische high school movie, over twee wat awkward vrienden die een beginnend metalbandje hebben. Maar ook met high school jocks, huisfeestjes, een eerste vriendinnetje, en natuurlijk wat persoonlijk drama waarbij ze ruzie krijgen en Hunter uit huis gestuurd lijkt te worden, maar uiteindelijk alles toch weer op z'n pootjes terecht komt. Maar hoe typisch de film in dat opzicht ook is, het is wél leuk uitgewerkt en sommige van de metalverwijzingen zijn ook wel weer grappig, al heb ik niet echt het idee dat hier nou echt zware metalliefhebbers aan mee hebben gewerkt. Toch, helemaal met de cameo's bij de jacuzzi is het even leuk om muzikanten te spotten. Prima acteerwerk ook, dus ik rond 'm naar boven af. 3.5*

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4886 votes

26. Teenage zombies (1960)

Thema : Turkey

FTV

73 Min.

Score: 73 + 7= 80 (Totaal: 3059 + 80=3139)

https://www.mondo-digital.com/virginzombies6big.jpg

Zombies zijn hier niet te zien. Ik kan het totaal geen horror noemen. Alleen dat het angstaanjagend slecht was misschien

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

ikkegoemikke wrote:

24. The Love Witch (2016)

Thema : nudity

FTV

120 Min.

Score: 120 + 12= 132 (Totaal: 2829 + 132=2961)

(afbeelding)

Leuke retro-aanvoelende film over een heks die al haar magische krachten gebruikt om mannen te versieren. Het deed me enorm denken aan de jaren 60/70 TV-serie "Bewitched". Om eerlijk te zijn dacht ik dat het een film was uit die periode. Ik was dan ook verbaasd te zien dat deze nog maar enkele jaartjes oud is. Echt humoristisch of horrorachtig vond ik het allemaal niet. De feministische ondertoon was overduidelijk aanwezig. En spijtig genoeg was degene die voor mij wel eens compleet naakt in beeld mocht komen (Samantha Robinson vanzelfsprekend), net diegene waarbij meestal alles op een strategische manier bedekt bleef. Terwijl bij enkele satanische rituelen er sommigen zonder schroom in hun volledig Adam's/Eva's kostuum te zien zijn. Teleurstelling alom hier

Lol tijdje terug ook gezien. Ik vond er ook niet veel aan. Ik herinner me dat John Milton met een hoogdravende term aankwam als de male gaze. Nu ik was al snel op deze tamme en nogal saaie liefdesheks uitgekeken. Dat feminisme kwam ook slecht uit de verf naar mijn mening.

Ik moet me toch eens gaan herpakken. Had verwacht dat ik wat meer tijd kon maken met enkele dagen verlof tijdens de Paasdagen. Nu goed we hebben nog een aantal weken te gaan.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Dat krijg je als je college na college over Laura Mulvey hebt moeten volgen tijdens je studie.

Zoals je kunt lezen vond ik het wel erg leuk. Miss Milton ook, overigens. Ik zou zeggen dat er ook wel wat te halen valt zonder bezig te zijn met film theorie en analyse, maar het feit dat ik dat interessant vind, hielp wel bij mijn waardering voor deze film. Inderdaad geen film die ik klakkeloos aan de meeste filmkijkers aan zou raden. Dan zou ik eerder Revenge (2017) aanraden uit de Male Gaziness en subverting viewer expectations koker

Maar oh nee! Die vond je OOK al niks

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4886 votes

John Milton wrote:

Dan zou ik eerder Revenge (2017) aanraden uit de Male Gaziness en subverting viewer expectations koker

Ja, die vond ik dan wel stukken beter dan "The Love WItch"

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

John Milton wrote:

Dat krijg je als je college na college over Laura Mulvey hebt moeten volgen tijdens je studie.

Zoals je kunt lezen vond ik het wel erg leuk. Miss Milton ook, overigens. Ik zou zeggen dat er ook wel wat te halen valt zonder bezig te zijn met film theorie en analyse, maar het feit dat ik dat interessant vind, hielp wel bij mijn waardering voor deze film. Inderdaad geen film die ik klakkeloos aan de meeste filmkijkers aan zou raden. Dan zou ik eerder Revenge (2017) aanraden uit de Male Gaziness en subverting viewer expectations koker

Maar oh nee! Die vond je OOK al niks

Je hoeft geen Einstein te zijn om te realiseren dat de media vrouwen vaak presenteert zoals hetero mannen dat willen zien.

Feit is dat je niet kan veralgemenen en dat ideaalbeeld ook kan veranderen met de tijd. De ene periode waren slanke dames populair en de andere keer vrouwen met rondingen. De love witch was niet onaantrekkelijk maar ik vond ze persoonlijk niet verleidelijk en te 'gemaakt'. Ik zie de dames liever wat meer naturel en prefereer rondingen over skinny. Geef mij maar een wat molliger type zoals Abigail Breslin. De actrices achter bijvoorbeeld de nieuwe Wonder Woman en Tombraider daar loop ik niet erg warm van. Die dame van Revenge was mij ook iets te 'sportief' om verleidelijk over te komen. Wat niet wil zeggen dat een kick ass babe niet aantrekkelijk kan zijn maar zij transformeert dan van breekbare bloem tot een vrouwelijke ninja. Revenge is zeker vermakelijk hoor maar dan eerder op een domme manier, leuk om met vrienden en vriendinnen te kijken en te lachen hoe stupide het allemaal is. Ik ben pro feminisme en pro LGTBQ en ik hou van diversiteit dat niet enkel de zogenaamde perfecte maten zijn te zien maar een goede mix. Zoals Russ Meyer dat deed met vooral vrouwen met grote borsten dat hoeft dan ook weer niet (en van enhanced ben ik ook geen fan), maar daar is het probleem dat ik zijn films gewoon niet leuk vind. Dat zogenaamde feminisme zie ik er trouwens ook niet in, en als het dan als feministisch is dan is het wat ik noem negatief feminisme. Vaak vind ik het vooral campagne en verkooppraatjes. Van SJW ben ik geen fan die hebben de neiging om te gaan overdrijven en kunnen nogal agressief uit de hoek komen als je niet meer wil gaan in hun visie.

Anyway denk dat ik mijn standpunt wel duidelijk heb gemaakt nu.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik vond het al een knap lange uiteenzetting voor dit mooie weer!

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4886 votes

27. The Demon of Mount Oe (1960)

Thema : Fantasy

FTV

114 Min.

Score: 114 + 11= 125 (Totaal: 3139 + 125=3264)

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BYTFlNzYyMGQtMzQ2Ny00MDgyLWExM2QtNTE5NTk2ZjkwOWI3XkEyXkFqcGdeQXVyNDkwNDQ5NDE@._V1_.jpg

Nog maar eens een Japans Fantasy-verhaal vol mythologische demonen en rondfladderende met zwaarden zwaaiende samourai. Spijtig genoeg was het demonen-geweld nogal beperkt en concentreerde men zich meer op het wapengekletter zelf.

Number23

• 8638 messages
  • 5678 votes

19. Star Wars (1977)

Thema: Sci-Fi

RW

121 minuten

2679 + 121 = 2800 punten

20. Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (1980)

RW

124 minuten

2800 + 124 = 2924 punten

21. Star Wars: Episode VI - The Return of the Jedi (1983)

RW

134 minuten

2924 + 134 = 3058 punten

22. Star Wars: Episode II - The Attack of the Clones (2002)

RW

142 minuten

3058 + 142 = 3200 punten

Tot nu toe loopt het niet heel lekker met nieuwe dingen ontdekken, maar dit soort marathons zijn wel lekker voor de punten.

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

9. The Northman (2022)

Thema: Gore

Speelduur: 136 minuten

FTV

Punten: 136 + 14 = 150 (Totaal 1037)

https://media.pathe.nl/nocropthumb/620x955/gfx_content/other/api/filmdepot/v1/movie/download/34027_149353_ps_sd-high.jpg

https://ihorror.com/wp-content/uploads/2022/03/Screen-Shot-2022-03-31-at-5.02.15-PM.png

Na het in 2020 zien van "The VVitch: A New-England Folktale (2015)" van regisseur Robert Eggers was ik wel benieuwd naar deze "The Northman" en een gedeelte van de cast uit "The VVitch", zien we ook in deze film weer terug en dan doel ik op Anya Taylor-Joy en Ralph Ineson, waarbij de laatste maar een kleine rol heeft.

Qua plot heeft "The Northman" weinig om het lijf, waardoor de film soms wat saai, lang en clichematig aanvoelt. Gelukkig heeft Eggers wel drie sterke troeven in handen om je toch op het puntje van je bioscoopstoel te laten zitten. Ten eerste is daar de topcast die dit avontuur bevolkt, met als hoogtepunt een afgetrainde Alexander Skarsgård, die veel indruk maakt als vechtmachine Amleth. En daarnaast spelen toppers als Nicole Kidman, Ethan Hawke en Willem Dafoe ook hele sterke bijrollen, hoewel de laatste twee maar kort te zien zijn.

Als tweede zijn er de prachtige dialogen die Eggers samen schreef met Sjón. Deze IJslandse dichter brengt je in vervoering met toverwoorden als "slachtwolven", "vloekspreker" en "dwaalprofeet". Maar het allermooist (de derde troef) zijn de sfeerrijke beelden vol onheil waarmee Eggers zijn barokke wraakepos optuigt. Er zijn gruwelijke waanbeelden, bovennatuurlijke openbaringen en bijna zintuigelijke scènes waarin wind, regen, sneeuw, modder en as in je gezicht lijken te slaan.

"The Northman" zit filmtechnisch sterk in elkaar, maar het verhaal is wel te standaard (er zit eigenlijk ook geen verrassing in) en biedt weinig vernieuwends binnen het wraakgenre. Wat dat betreft is "The Northman" niet meer dan een redelijke doorsnee wraakfilm. Maar de geweldige acteurs, de verpletterende beelden, het geweld en de poëtische dialogen maken heel veel goed.

Number23

• 8638 messages
  • 5678 votes

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4886 votes

28. Jigoku (1960)

Thema : Gore (een vleugje)

FTV

101 Min.

Score: 101 + 10= 111 (Totaal: 3264 + 111=3375)

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMTk4OTcyZmMtMDZkMy00NDk5LWFlMGMtNTA4OWNjNDA5ZWMwXkEyXkFqcGdeQXVyOTc5MDI5NjE@._V1_.jpg

Niet echt horror maar wel origineel uitziend. De wijze waarop de hel wordt uitgebeeld is interessant te noemen. Ach, het gore gedeelte valt misschien een beetje tegen, maar was waarschijnlijk baanbrekend in die tijd.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Theunissen wrote:

9. The Northman (2022)

Speelduur: 136 minuten

FTV

Punten: 136 + 14 = 150 (Totaal 1037)

(afbeelding)

(afbeelding)

Na het in 2020 zien van "The VVitch: A New-England Folktale (2015)" van regisseur Robert Eggers was ik wel benieuwd naar deze "The Northman" en een gedeelte van de cast uit "The VVitch", zien we ook in deze film weer terug en dan doel ik op Anya Taylor-Joy en Ralph Ineson, waarbij de laatste maar een kleine rol heeft.

Qua plot heeft "The Northman" weinig om het lijf, waardoor de film soms wat saai, lang en clichematig aanvoelt. Gelukkig heeft Eggers wel drie sterke troeven in handen om je toch op het puntje van je bioscoopstoel te laten zitten. Ten eerste is daar de topcast die dit avontuur bevolkt, met als hoogtepunt een afgetrainde Alexander Skarsgård, die veel indruk maakt als vechtmachine Amleth. En daarnaast spelen toppers als Nicole Kidman, Ethan Hawke en Willem Dafoe ook hele sterke bijrollen, hoewel de laatste twee maar kort te zien zijn.

Als tweede zijn er de prachtige dialogen die Eggers samen schreef met Sjón. Deze IJslandse dichter brengt je in vervoering met toverwoorden als "slachtwolven", "vloekspreker" en "dwaalprofeet". Maar het allermooist (de derde troef) zijn de sfeerrijke beelden vol onheil waarmee Eggers zijn barokke wraakepos optuigt. Er zijn gruwelijke waanbeelden, bovennatuurlijke openbaringen en bijna zintuigelijke scènes waarin wind, regen, sneeuw, modder en as in je gezicht lijken te slaan.

"The Northman" zit filmtechnisch sterk in elkaar, maar het verhaal is wel te standaard (er zit eigenlijk ook geen verrassing in) en biedt weinig vernieuwends binnen het wraakgenre. Wat dat betreft is "The Northman" niet meer dan een redelijke doorsnee wraakfilm. Maar de geweldige acteurs, de verpletterende beelden, het geweld en de poëtische dialogen maken heel veel goed.

Oei als een afgetrainde topless acteur het hoogtepunt van een film is voor een liefhebber van vrouwelijk schoon, moet ik me dan zorgen beginnen te maken?

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

61 Umma

Thema: Turkey

FTV

83 minuten

Punten: 83+ 8=91 Totaal; 6062+91= 6153

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1145000/1145458.jpg?cb=1649454518

Umma is het Koreaanse woord voor 'moeder' en deze film gaat over drie generaties vrouwen. Over de moeder die uit Korea naar Amerika is gekomen. Over Amanda (Sandra Oh, die eveneens executive producer was) die hieraan een traumatisch verleden heeft overgehouden (iets met elektriciteit) en over tienerdochter Chrissy (Fivel Stewart) die een leeftijd heeft bereikt waarop ze het nest wil verlaten. Door de aanwezigheid van moeders geest komen traditie en ouder-kindrelatie onder druk te staan. Oh en Stewart geven zeer solide uitvoeringen.

Helaas, valt de film tegen want waar de film zoveel tijd besteedt aan het omarmen en verkennen van het drama, vergeet het goede angsten achter te laten, aangezien dit toch een horror zou moeten zijn. Er werd lukraak met "Boe!" momenten en nep-build-ups gestrooid. Maar nergens lukt het de film om de schrik echt goed te krijgen. Ook het einde, wanneer blijkt dat de enige horror die zich manifesteert, helemaal niet zo dreigend was, doet afbreuk aan de film. Tja het lijkt alsof iedereen die betrokken was bij de opnames, gewoon liever bij de dramatische scènes wilde blijven.

https://filmdaily.co/wp-content/uploads/2022/03/ummafilm-10.jpg

Wat best gek was want Raimi Productions (van Sam Raimi de maker van o.a. Evil Dead en Drag me to Hell) staat toch bekend om zijn horrorwerk. Daarnaast was ook André Øvredal (van Trollhunter, The Autopsy of Jane Doe, Scary Stories to Tell in the Dark) betrokken. Gedurende zijn 83 minuten stapelt de film scènes met gemiste kansen. De film had zowel een paar goede als minder goede elementen maar het is net als veel andere moderne als horror verpakte films meer een drama over verdriet en trauma.

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

62 No Exit

FTV

95 minuten

Punten: 95+ 10=105 Totaal; 6153+105= 6258

https://pics.filmaffinity.com/No_Exit-275596673-large.jpg

Prima whodunnit-thriller die zijn momenten heeft! Alhoewel 'wie-deed-het' er zijn maar vijf spelers dus wordt dat algauw losgelaten. De film is dan ook op dat gebied niet al te ingenieus, maar het bouwt wel effectief wat spanning op en toont eveneens wat schokwaardige elementen die niet zouden misstaan in een horrorfilm. En uiteraard met wat 'onverwachte' wendingen om de voortgang van de rechttoe rechtaan benadering wat meer vaart te geven.

https://static01.nyt.com/images/2022/02/25/multimedia/25no-exit-review/25no-exit-review-facebookJumbo.jpg

In de film ook kleine maar prima cast; waaronder nieuweling Havana Rose Liu die het goed deed in de hoofdrol, Dale Dickey is opvallend en doet het altijd wel goed en bij Dennis Haysbert had ik zo momentje van waar ken ik die ook alweer van... dat was natuurlijk van de serie 24 waar hij de President David Palmer speelde! Prima vertier voor een avondje bankhangen.

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

alexspyforever wrote:

Oei als een afgetrainde topless acteur het hoogtepunt van een film is voor een liefhebber van vrouwelijk schoon, moet ik me dan zorgen beginnen te maken?

Geen zorgen, maar in "The Northman" zit eigenlijk ook geen vrouwelijk schoon. De vrouw die het meest nadrukkelijk aanwezig is, is Anya Taylor-Joy (van haar is ook een heel klein beetje bloot te zien) en daarna Nicole Kidman.

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4886 votes

29. Macumba Love (1960)

Thema : Fantasy (volgens IMDb)

FTV

86 Min.

Score: 86 + 8= 94 (Totaal: 3375 + 94=3469)

https://images.mubicdn.net/images/film/161866/cache-184539-1480463647/image-w1280.jpg

Flut-film met voodoo als onderwerp. Waarom het het label Horror heeft meegekregen, begrijp ik ook niet. Het verdient in ieder geval wel een plaats in de categorie "Turkey". Enigste pluspunt van de film: ik kende June Wilkinson niet. Man, wat een balkon. In die haar decolleté krijg je een hele inboedel kwijt. Direct al haar films in mijn watch-list steken

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

10. Club Dread (2004)

Thema: Slasher, Nudity

Speelduur: 104 minuten

FTV

Punten: 104 + 10 = 114 + 1063 = 1177

https://www.moviemeter.nl/images/cover/12000/12443.300.jpg?cb=1376721065

Ik had het best moeilijk met deze film, en daar ben ik heel eerlijk in. Wat op voorhand een best leuke film moest worden een ook echt wel mijn aandacht had te pakken (gezien het feit ook dat hij op Dsiney+ staat), is toch uiteindelijk uitgelopen tot een vrij saaie zit wat zogenaamd een ‘slasher’ moet noemen. Ik had daar overigens ook wat meer van verwacht, ik lees bij veel berichten dat er veel bloed te zien was maar, ik vond juist dat ‘Chandrasekhar’ elke keer weg draaide van de mooiere momenten. Waar ik graag kijk naar goede beelden zien we hier eigenlijk alleen maar alles wat achteraf is, nadat personen zijn vermoord of we kijken naar de lucht en moeten het hebben van de lucht. En dan kom je er toch uiteindelijk achter dat de doelgroep voor deze film waarschijnlijk niet héél oud zullen zijn, en dat deze film gewoon slecht is.

https://www.partycelebs.com/contents/videos_screenshots/8000/8011/preview.jpg

Want als het al niet slecht is om zijn script, of wat ‘Chandrasekhar’ er van gemaakt heeft om het zogenaamd een horror te noemen; qua acteerwerk valt deze film ook volledig in een dal, en komt er totaal niet uit. Ja, die ‘Brittany Daniel’ is een mooie dame om te zien maar, daar redde ze deze film helaas niet mee. Die ‘Bill Paxton’ vond ik maar een irritatie en voor de rest kent de film ook totaal geen uitschieters in zijn cast, wat toch echt wel jammer is!

https://blacksheepstandupcomedy.files.wordpress.com/2018/11/club-dread-2004-1.jpg?w=676

Ik denk misschien als ik zo achteraf kijk (ook naar de reacties), dat ik de film misschien met wat meer moeite had moeten kijken. Voor mij sloeg de film gewoon totaal niet aan, vond het een erg moeilijke en irritante zit met voornamelijk veel, saaie, ‘humor’ wat eigenlijk nergens tot zijn recht kwam. Leuk voor de jongeren, minder leuk als je al tig van dit soort films hebt gezien!

Volledige mening.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

12. The Art of War II: Betrayal (2008)

Thema: Turkey

Speelduur: 103 minuten

FTV

Punten: 103 + 10 = 113 + 1177 = 1290

https://www.moviemeter.nl/images/cover/51000/51151.300.jpg?cb=1511281321

Jammer, dat ze met dit vervolg eigenlijk veel potentie laten liggen, zeker als je ‘Snipes’ nog gecast hebt en hij mee wilt doen aan het vervolgdeel van de film waarin hij ook al in te zien is. Maar, ik was er al wel een beetje bang voor. Meer omdat ik weet dat ‘The Art of War’ al niet al te bijzonder uit de kast kwam zetten, zelfs een beetje saai/traag aanvoelde maar qua actie en acteerwerk wel beter uit de voeten kwam. Dat laatste is in deze film ook al in mindere getalen, de actie is leuk omdat we gelukkig ‘Snipes’ aan het werk zien op dat moment alleen is het camerawerk van ‘Rusnak’ dan wel weer dikke stront. Vooral heel erg schokkerig, en irritant gemonteerd dat je naar veel knipwerk zit te kijken in vechtscènes.

https://play-lh.googleusercontent.com/proxy/78JP7eWSeGJW_klK_vsFHK77ux_K7zhA10RJmSJryywrvzHfukGHnKSBJ6ziYMB6vddYZiQ-BsNWZRJoUjjdBDSDl_uq2E4fd-ixinwnAoMlurpXzhcC=w720-h405-rw

Daarnaast was het script ook niet boeiend. Het verhaal was tergend traag, en wist op geen enkel vlak echt aan te slaan of bijzonder naar voren te komen. Dit zorgde voor een hele moeilijke zit die te lang duurt, omdat je voor de nodige actie toch een tijdje moet wachten, en je eerst kennis moet maken met de vernieuwde cast in deze film. Na mate het einde naderde werd het wel leuker, meer in het feit dat we meer actie zien en het daardoor leuker werd omdat je dan ‘Snipes’ meer tot zijn recht ziet komen.

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMTgyMjQwMTQ3NV5BMl5BanBnXkFtZTcwODEzNTMyNA@@._V1_.jpg

Het einde (het laatste gevecht vooral) redde de film nog een beetje maar, ook dat was best simpel. Zoals ik al zei, naarmate je bij het einde terecht gaat komen wordt de film stukje bij stukje leuker, meer actie doet zijn wonderen. Toch is het allemaal wel zachtjes, weinig bloed, en de CGI was echt hilarisch slecht... Ik kan er helaas ook niks beters van maken.

Volledige mening.

Woland

• 4796 messages
  • 3816 votes

45. Dark City (1998)
Thema: sci-fi
FTV, 111 minuten, 122 punten - Totaal 4649 punten

https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/313.jpg?cb=1363868904

De film begint nogal verwarrend, aangezien je middenin in het verhaal valt en je in het begin nog net zo in de war bent als hoofdpersoon Murdoch. Verdacht van moord, achtervolgd door rare kale knakkers, en dit alles in een omgeving die zowel heel futuristisch als noir-achtig overkomt. Die combinatie van noir en sci-fi doet Proyas in ieder geval heel aardig, met een erg fraaie en donkere setting. Visueel is het sowieso goed voor mekaar, al was het zeker in het begin nogal overweldigend met veel rare perspectieven, vele cuts, en donkere en surreële settings.

Lanzaamaan begint het verhaal een stuk duidelijker te worden, met wat tintjes Matrix (de wereld is niet wat het is), Inception (de manier waarop er met gebouwen geschoven wordt) - al zijn die beide films uitgekomen na Dark City - maar ik proef ook wel wat Brazil en zelfs wel wat Doctor Who (de bad guys lijken zo weg te zijn gelopen uit Doctor Who, al is dit donkerder en noirder dan Doctor Who ooit geweest is). Het ziet er best fraai uit, maar zo halverwege begint de film toch een beetje in te kakken. Alsnog heb ik me uiteindelijk prima vermaakt, ondanks dat het plot niet altijd even interessant is en ik op een gegeven moment ook wel klaar was met die Strangers. Maar een echte topper is het niet. 3.5*

Shaky

• 3735 messages
  • 13044 votes

20. Gotham - seizoen 4

FTV: 22 x 43 minuten

Thema: Fantasy

Punten totaal: 3939 + 946 + 95 = 4980

https://static2.srcdn.com/wordpress/wp-content/uploads/2018/02/Cameron-Monaghan-in-Gotham.jpg

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4886 votes

30. La casa del Terror (1960)

Thema : SciFi (volgens IMDb)

FTV

86 Min.

Score: 82 + 8= 90 (Totaal: 3469 + 90=3559)

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMzI0MzMwZGQtYTY3OS00OTFhLWE1ZmQtNGFiZWUzOTU0NmQ1XkEyXkFqcGdeQXVyODQxNTk4OQ@@._V1_.jpg

Een beetje een mengelmoes. Een tot leven gebrachte mummie die in een weerwolf verandert en het leven zuur maakt van een kneusje die wel wat op Costello lijkt. Horror en Scifi met een snuifje komedie.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

33. The Blair Witch Project (1999)

Thema's: found footage

RW

81 minuten

Punten: 81 (Totaal: 2711 + 81 = 2792)

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/M/MV5BMDYxYTIwMjYtYjk5Ni00Zjg3LWI0NzEtNjVkZGM2MGI5M2I5XkEyXkFqcGdeQXVyMjUyNDk2ODc@._V1_.jpg

Na ongeveer 20 jaar deze nog eens een kans gegeven. Ik vond er toen al weinig aan en ook nu vind ik het nog steeds rotzooi. Dit kun je niet eens een film noemen. Met de beste wil van de wereld vind ik het niet eng, spannend of enigszins interessant. Volgens sommige (vele?) liefhebbers van found footage is deze film nog steeds een maatstaf voor het genre. Ongetwijfeld een pionier al was het lang niet de eerste in het genre. Misschien de eerste die bekend en populair werd bij het grote publiek vooral dankzij een goed marketingcampagne. Eigenlijk best jammer dat deze een soort basis legde voor toekomstige films in het genre. Ze creëren wel een speciaal sfeertje maar veel gebeurt er meestal niet in, weinig getoond, veel schokkerig beeld en suggestie en als kijker moet je het zelf maar verzinnen wat er gebeurt. Tja daarvoor kijk ik geen film. Laagste score nu.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3838 votes

31. On the other foot

Speelduur: 94 minuten

FTV - Thema: Turkey

Punten: 94 + 9= 103

Totaal 3190

https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/1146000/1146238.jpg?cb=1650014385

Een racist veranderd voor een aantal dagen in een kleurling. Je moet ervoor zijn, die engelse humor. Zeker niet voor iedereen maar ik kon me er wel mee vermaken.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3838 votes

32. Hunting souls

Speelduur: 97 minuten

FTV - Thema: Turkey

Punten: 97 + 10 = 117

Totaal 3307

https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/1146000/1146203.jpg?cb=1649834211

Niet veel over te zeggen, gewoon overslaan de bagger!

33. Choose or die

Speelduur: 84 minuten

FTV - Thema: Sci-fi movies

Punten: 84+ 8 = 92

Totaal 3399

https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/1145000/1145748.jpg?cb=1650106819

Begon zeer goed maar verloor me naar het einde toe toch wel een beetje .

34. Let the wrong one in

Speelduur: 96 minuten

FTV - Thema: Gore

Punten: 96 + 10 = 106

Totaal 3505

https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/1145000/1145496.jpg?cb=1646586090

Weer eentje met die typische engelse humor. Weer niet voor iedereen maar weer heb ik er van genoten .

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3838 votes

35. the change-up

Speelduur: 112 minuten

FTV - Thema: Sci-fi movies

Punten: 112 + 11 = 123

Totaal 3628

https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/73000/73578.jpg?cb=1363901383

Mitch en Dave groeiden samen op Terwijl Dave een overwerkte advocaat is, echtgenoot en vader van drie kinderen, is Mitch single gebleven. In Mitch zijn ogen heeft Dave het allemaal: een knappe vrouw, kinderen die hem lief hebben en een goede baan bij een prestigieus advocatenkantoor. Dave droomt echter van het stressloze leven van Mitch zonder verplichtingen. Na een avondje stappen staat de wereld van beide echter op hun kop wanneer ze wakker worden in elkaars lichaam.

Feel good movie waar ik echt wel van genoten heb. Aanrader .

wendyvortex

• 5196 messages
  • 7268 votes

27. Land of the Giants (1968–1970)

Season 1 Episode 2: Ghost Town (1968) 5*

Speelduur: 50 minuten

FTV

Punten: 2008,8 + 50 + 5 = 2063,8 punten

Thema's: Giant Monsters & creatures

https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/278999239_5088939947864083_2643974687720594368_n.jpg?_nc_cat=104&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=tT3tkSUMk3gAX8Vd7Ga&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=00_AT_UMCzCfcbLHhQ6LXxNaPOqM7I-iR0B1inuo9HMVFEiCQ&oe=6269919D

Fantastische aflevering waarin onze vrienden even denken terug te zijn op aarde als ze terecht komen in een dorpje van hun eigen afmetingen. Helaas het blijkt dat een reus een mini village in zijn tuin heeft gebouwd. En opa reus is nog wel aardig (hoewel iets te enthousiast om zijn nieuwe bevolking daar te laten wonen), maar zijn kleindochter is een kleine sadiste en als opa niet kijkt dat doet ze niets liever dan gemene dingen met de kleine mensjes.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3838 votes

36. killer campout

Speelduur: 86 minuten

FTV - Thema: Gore

Punten: 86 + 7 = 93

Totaal 3721

https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/1138000/1138147.jpg?cb=1617991720

1* saaie bagger.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.