- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Cinema Bizzarro challenge
Cinema Bizzarro challenge
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
42 The Haunting of Pendle Hill
Thema: Turkey
FTV
84 minuten
Punten: 84+ 8=92 Totaal; 4094+92= 4186
Het Pendle-heksenproces uit 1612 behoort tot één van de bekendste en opgetekende in de Engelse geschiedenis van de 17e eeuw. Naar wat het lijkt is deze zaak geworteld in een rivaliteit tussen de twee families en omstandigheden rond het buskruitverraad. Een van de beschuldigde was een vrouw van in de tachtig: Elizabeth Southerns die ook bekend stond als Demdike, zijn sterft voordat het proces plaatsvindt. Haar kleindochter Jennet Device getuigt tijdens het proces tegen haar familieleden en andere dorpsbewoners. Deze film wekt de suggestie dat het zich daarop baseert.
Helaas wisselt het tijdens de looptijd heen en weer tussen een verhaal uit het verleden en het heden en gaat over de zoektocht naar marskramer John Law door magistraat en heksenjager Roger Nowell en zijn dochter en de vermissing van Matilda's vader. Echter gebeurt er nauwelijks iets bijzonders in beide verhalen. Wat is er eng aan een een heks met een kattenmasker ? Later zijn er een paar standaard bovennatuurlijke elementen maar die zijn niet genoeg om angst aan te jagen.
https://everest.picturedent.org/images/2022/04/03/Harone20328.jpg
Een groot deel van de tijd wordt besteed aan het kijken naar het zeurderige personage Matilda die praat met de vriend van haar oom Arthur, de plaatselijke priester Michael, of de lokale agent PC Webster. En praat ze niet dan schreeuwt ze uit volle borst om haar vermiste vader. Het is ook film die erin slaagt een zelfmoord van een personage kleurloos over te laten komen en het verergert door het wapen weer op te voeren. (bewijs van de politie?)
Afgezien van enkele mooie shots van de onheilspellende donkere en mistige Engelse heuvels, is geen interessante film. Het is geen geweldige versie van het Pendle-heksenverhaal. Ze hebben wel de "feiten" in de film, maar ze gebruiken die feiten niet als zodanig. Misschien komt één of ander ook omdat het Amerikaanse film is over Engelse geschiedenis? Helaas kan het zelfs niet eens bevredigend eindigen, en laat de kijker zich afvragen of de helft ervan het verzinsel was van een falende geest. Zover ik weet is er over het Pendle-heksenproces, géén film te vinden. Wat best gek is want een historische film over de gruwelen had waarschijnlijk een uitstekende film geweest!
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
Thema: Nudity, Gore En huh géén Turkey?
FTV
96 minuten
Punten: 96+ 9=105Totaal; 4186+105= 4291
Misschien ging ik met de verkeerde verwachting kijken maar voor mij was dit een stupide horror-komedie die erg veel lijkt op een deel uit de 'American Pie' reeks. Het is stijlvol, maar stijl alleen maakt een film nog niet de moeite van het kijken waard. De titel vat samen wat er gebeurt, maar vóór deze irritante personages op verschillende manieren worden vermoord, is de film net zo goed een seksklucht.
https://thehollywoodtribune.com/wp-content/uploads/2021/02/Katarzyna-The-Hollywood-Tribune.jpg
Het is niet bijzonder grappig of zelfs maar heel interessant, Het probleem met de film is dat de personages niet bijzonder sympathiek zijn. De film barst van de muffe, stereotiepe personages die passé zijn sinds de tienersekskomedies van de jaren tachtig uit de mode raakten. Het duurt daardoor ongelooflijk lang voordat ze eindelijk het loodje leggen. Positief was dat het praktische en make-up effecten zijn maar ze waren eveneens erg beperkt! Enfin er zijn ook wat ontblote borsten en Katarzyna Chojnacka als Angelika heeft aan het einde een opvallende lange seksscène. Maar dat is voor mij onvoldoende om dit goed te vinden!
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Thema's: SOV, gore,
FTV
80 minuten
Punten: 80 + 8 = 88 (Totaal: 2623 + 88 = 2711)
De versie die ik heb gezien was bijna 10 minuten langer dan hier wordt aangegeven. Het begint alleraardigst met smeltende gezichten in een fabriek. Als je houdt van hordes zombies die zich te goed doen aan de ingewanden van hun slachtoffers dan zul je dit wel leuk vinden. Het vervelende is dat hetzelfde riedeltje steeds weer wordt herhaald. De slachtoffers slagen er in voor lange tijd zich door de dichte drommen van zombies heen te worstelen tot ze uiteindelijk moe worden en worden opgevreten. Hierdoor voelt deze relatief korte film alsnog erg lang en saai aan.
Snap de poster op MovieMeter ook niet want die scène zat helemaal niet in de film. Ik heb geen gasmaskers, bijl of kettingzaag gezien.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
40 L'Ultimo Treno della Notte
Thema: video nasty, Rape
FTV
94 minuten
Punten: 94+ 9=103 Totaal; 3894+103= 3997
(afbeelding)
Wat begon met de Zweedse kunstfilm; The Virgin Spring (1960) kreeg met The Last House on the Left (1972) een grimmige grindhouse-bewerking. De basisstructuur van die films en deze is hetzelfde; een jong meisje (of meisjes) verlaat de veilige omgeving en wordt belaagd door gewelddadige mannen die haar verkrachten en (bijna) vermoorden. Deze film volgt dus datzelfde plot en zit een beetje tussen beide films in.
Als je veel zinloos uitbuitende naaktheid en gore verwacht, dan zul je dat bij deze dus niet veel van vinden. In de loop van de film wordt er nauwelijks een ketchupzakje bloed vergoten, en de naaktheid strekt zich uit tot één blote kont. Het geweld en de verkrachtingsscène, is grotendeels ingetogen. Behalve één scène waarin Lisa met een mes ter dood wordt verkracht die was best effectief ! Slecht is de film ook zeker niet! De film bezit Italiaanse flair en ziet er visueel best mooi uit. Als Margaret en Lisa vastzitten in de treinwagon, baadt het in een blauw licht waardoor de krappe ruimtes nog strakker en beperkender aanvoelen. Gezien het onderwerp was dit verbazingwekkend smaakvol gefilmd.
(afbeelding)
Maar... de film heeft ook mindere aspecten zo zijn er veel oninteressante minuten! Eerst met het voorstellen van Blackie en Curly. En later met de vader en moeder van de twee meisjes. Ze kopen een brommer voor hun dochter, vader zie je in het ziekenhuis, relatieproblemen en een etentje/feestje bij hun thuis. Die scenes maken de film een stuk langzamer. En beginnen met het kwellende "A Flower's All You Need", een variatie op een eerder Morricone-nummer hier uitgevoerd door Demis Roussos was misschien ook niet zo'n goed idee! Conclusie; voor mij is het niet de beste in subgenre maar wel goed dat het wat anders probeert dan domweg de Amerikaans voorganger te kopiëren zoals zovele andere Italiaanse films.
Toeval dat we deze film beide recentelijk hebben bekeken?
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Thema: Nudity en Gore (beiden wel enigszins vergezocht, maar het zit er wel in)
Speelduur: 97 minuten
FTV
Punten: 97 + 10 = 107 (Totaal 529)
Als "old school" metal liefhebber (ik ben de laatste dagen bezig met het herontdekken van de Britse grindcoreband "Napalm Death" en dan m.b.t. hun eerste twee albums "Scum" uit 1987 en "From Enslavement To Obliteration" uit 1988) moest ik natuurlijk deze film zien, net zoals ik een paar jaar geleden het leukere "Hevi Reissu (2018)" zag. "Hevi Reissu" is ook meer voor volwassenen, terwijl "Metal Lords" vooral bedoeld is voor tieners (net zoals min of meer "The School of Rock (2003)" met Jack Black).
Hoewel het plot flauw en enigszins voorspelbaar is en er ook de nodige stereotype "high-school" personages in het verhaal zitten, is "Metal Lords" best een vermakelijke film om naar te kijken en te luisteren (qua muziek dan). Zo is de vele "old school" heavy metal muziek (o.a. van Black Sabbath, Judas Priest, Iron Maiden en Metallica), posters / foto's van bands, T-shirts (o.a. van Slayer, welke mijn favoriete metalband is) en videobeelden leuk om te zien als metal liefhebber en ook weten schrijver D.B. Weiss en regisseur Peter Sollett de aantrekkingskracht van heavy metal voor tieners die verlegen zijn of gepest worden goed te vangen. Rage Against the Machine’s Tom Morello trad aan als uitvoerend producent en hem zien we ook samen met Kirk Hammett (Metallica), Rob Halford (Judas Priest) en Scott Ian (Anthrax) terug in een cameo.
Ondanks dat "Metal Lords" niet bepaald origineel is, is het wel goed en leuk uitgewerkt en dat met een frisse jonge cast (die allemaal leuk en goed speelden) en goedmoedige toon. De makers van de film nemen zowel de tieners (met allemaal de nodige problemen) als metal serieus. De film doet zich ruig voor, met een beukende soundtrack, grove dialogen en wat relatief donkere thema’s, maar heeft een lief, klein hartje. Zoals het een ware "Metalhead" betaamt.
P.S. de gay-achtige poster van de band "Manowar" was er ook in te zien en werd ook gelinkt m.b.t. tot "Gay" (hetzelfde geldt voor een poster van Axl Rose in een kort broekje en Rob Halford gekleed in leer zittend op een motor. Rob Halford is overigens ook echt gay.
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
31. Sanatorium pod Klepsydra (1973)
Thema: Fantasy
FTV, 124 minuten, 136 punten - 3271 punten
Een bijzondere filmervaring, en ééntje die zeker nog een keer in de herkijk gaat. Om meerdere redenen, want om maar eens met wat superlatieven te beginnen: wat is dit een visueel fantastische film. Enorm sfeervol, en een film lang prachtige gedetailleerde sets die de Gotische, dromerige sfeer geweldig ondersteunen. Die dromerige sfeer is een volgende reden voor een herkijk, want dit is een bizarre, fantastische en surreële trip waarin er heel veel gebeurde, maar waar het hoe en waarom bij mij nogal regelmatig ondergesneeuwd raakte.
Er wordt volop gesprongen in de tijd, met sowieso een centrale rol voor een sanatorium waar de tijd niet bestaat, of in ieder geval niet op de gebruikelijke manier. Er komen koloniale scenes voorbij, maar ook heel veel Joodse geschiedenis. Zonder uitzondering ziet dit er bijzonder fraai uit met fraaie en hallucinante shots, maar de logica van de film was op momenten ver te zoeken. Maar ik merk dat ik niet de enige ben die dat gevoel had. Desondanks visueel overdonderend en alleen daarom al de moeite waard. 4.0*
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
Toeval dat we deze film beide recentelijk hebben bekeken?
Ik keek de film op vrijdag 8 april dus ja dat moet idd toeval zijn geweest 
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3838 votes
Speelduur: 87 minuten
FTV - Thema: Sci-fi movies
Punten: 87 + 9 = 96
Totaal 1191
12.Leprechaun 3
Speelduur: 90 minuten
Punten: 90 + 9 = 99
Totaal 1290
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3838 votes
Speelduur: 95 minuten
Punten: 95 + 10 = 105
Totaal 1395
Speelduur: 91 minuten
Punten: 91 + 9 = 100
Totaal 1495
wendyvortex
-
- 5196 messages
- 7268 votes
21. Argoman the Fantastic Superman (1967)
Speelduur: 93 minuten
FTV
Punten: 1369,2 + 93 + 9,3 = 1471,5 punten
Thema's: Turkey
3*
https://www.grindhousedatabase.com/images/Argomanposter.jpg
B-werkje waarin onze held superkrachten heeft, die helaas 6 uur uitgewerkt zijn, nadat hij met een vrouw naar bed is geweest. Helemaal onverslaanbaar is hij dus niet, maar wat een te gek geel pakje heeft onze superheld aan!! Allemaal 1967 pop-art-kleurtjes en een female tegenstander die met behulp van gigantische diamant wereldheerschappij nastreeft. Alleen hier op MovieMeter natuurlijk op waarde geschat.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3838 votes
Speelduur: 120 minuten
FTV - Thema: Rape
Punten: 120 + 12 = 132
Totaal 1627
Deze beviel me verrassend goed. Goed acteerwerk en een prima verhaal waar je best niets van weet op voorhand .
Speelduur: 92 minuten
Punten: 92 + 9 = 101
Totaal 1728
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3838 votes
17. Leprechaun: Back 2 tja hood
Speelduur: 94 minuten
Punten: 94 + 9 = 103
Totaal 1831
Ik ben bijna door de leprechaun reeks door. En het zal geen dag te vroeg zijn .
18. Shame
Speelduur: 94 minuten
FTV - Thema: Rape
Punten: 94 + 9 = 103
Totaal 1934
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3838 votes
19. night's end
Speelduur: 81 minuten
Punten: 81 + 8 = 89
Totaal 2023
Ook hier niet echt een aanrader.
20. Dark house
Speelduur: 102 minuten
Punten: 102 + 10 = 112
Totaal 2135
Ik was gelokt door de naam van Tobin Bell. Niet dat hij veel te betekenen heeft in deze film . 2*
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
32. The Time Machine (1960)
Thema: Sci-fi
FTV, 103 minuten, 113 punten - Totaal 3384 punten
https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/1000/1008.jpg?cb=1376378914
The Time Machine volgt voor zover ik me kan herinneren het boek redelijk aardig, al zijn de Wereldoorlogen er natuurlijk even ingefietst aangezien de film toch een jaar of 60 recenter dan het boek is en H.G. Wells nu eenmaal ook geen helderziende is. Maar de kern van het verhaal over de Morlocks en de Eloi, de twee verschillende afstammelingen van de mens die een nogal simpel kwaadaardige vs onschuldige splitsing belichamen, is nog steeds hetzelfde. Niet dat het nou heel boeiend is - naast dat ik het toch wel een wat flauw en simplistisch verhaaltje vind, is de film ook best oubollig. Soms nog wel op een leuke ouderwetse manier, en ook de matige effecten vind ik niet zo erg, maar bijvoorbeeld die belerende toon van George en die kansloos simpele Eloi was ik op een gegeven moment wel wat klaar mee. Leuk om gezien te hebben en écht verveeld heb ik me ook niet, maar veel meer dan 2.5 * kan ik er niet aan kwijt. 2.5*
Shaky
-
- 3735 messages
- 13044 votes
FTV: 96
Thema: Gore
Punten totaal: 2475 + 96 + 10 = 2581
https://deadline.com/wp-content/uploads/2020/06/initiation.jpg
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3838 votes
21. Barbarians
Speelduur: 89 minuten
FTV - Thema: Turkeys (imdb gemiddelde < 5,0)
Punten: 89 + 9 = 98
Totaal 2233
Een turkey en dat is er aan te zien. Het begint beloftes vol maar zakt al snel in elkaar .
Speelduur: 95 minuten
FTV - Thema: Sci-fi
Punten: 95 + 10 = 105
Totaal 2338
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
33. The Toolbox Murders (1976)
Thema: Video nasty
FTV, 93 minuten, 102 punten - Totaal 3486 punten
https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/10000/10928.jpg?cb=1524209742
The Toolbox Murders begint nog wel als een rechttoe rechtaan slasher, waarbij een gemaskerde moordenaar met z'n gereedschapsdoos los gaat op een aantal dames in een appartementencomplex. Zonder heel veel expliciete gore verder hoor. Maar ondanks dat het een donker sfeertje blijft houden, verandert de film toch behoorlijk, en niet per se ten goede. Er volgt een nogal taai middenstuk waarbij blijkt dat de vermiste dame ontvoerd wordt door een bekende, en die blijkt vervolgens ook samen te zweren met zijn neefje. Pas tegen het einde als de aap uit de mouw komt wordt het weer wat interessanter en spannender. Redelijk, maar geen topper, ook niet in het genre - je had de middelste helft er met gemak uit kunnen halen. 2.5*
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
FTV, 83 minuten, 91 punten - Totaal 3577 punten
Ik was in een wat masochistische bui, denk ik. Home Alone 4 is voornamelijk een schaamteloze cash-in op de naam. Het probeert op een bepaalde manier een vervolg te zijn, maar in plaats van een vermakelijk schmierende Joe Pesci en iets minder vermakelijk schmierende Daniel Stern krijgen we nu een gekke-bekken-trekkende French Stewart te zien. Wat een aanfluiting, en z'n vriendin is niet veel beter. En niet dat ik Macaulay Culkin nou heel hoog heb zitten als acteur, maar hij is wel een soort van Daniel Day-Lewis vergeleken met de verschrikkelijk ongeloofwaardige Mike Weinberg. Het enige leuke in de film is nog de butler die nog voor een paar licht komische momenten zorgt, en wellicht Joanna Going. Maar het is gewoon een hele goedkope, flauwe familiekomedie die echt nergens grappig of charmant is, laat staan origineel, en op sommige vlakken (Weinberg en de bandieten, kuch) qua casting echt een aanfluiting is. Kijk maar naar de poster, dan weet je genoeg. 1.0*
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
21. Argoman the Fantastic Superman (1967)
Speelduur: 93 minuten
FTV
Punten: 1369,2 + 93 + 9,3 = 1471,5 punten
Thema's: Turkey
3*
(afbeelding)
B-werkje waarin onze held superkrachten heeft, die helaas 6 uur uitgewerkt zijn, nadat hij met een vrouw naar bed is geweest. Helemaal onverslaanbaar is hij dus niet, maar wat een te gek geel pakje heeft onze superheld aan!! Allemaal 1967 pop-art-kleurtjes en een female tegenstander die met behulp van gigantische diamant wereldheerschappij nastreeft. Alleen hier op MovieMeter natuurlijk op waarde geschat.
Om eerlijk te zijn was me dat gele pakje me helemaal niet opgevallen. Ik had enkel oog voor de mooie dame op de poster
Moest de film rond haar hebben gedraaid had ik die misschien wel willen kijken.
Number23
-
- 8638 messages
- 5678 votes
16. Solar Opposites - Seizoen 1 (2020)
Thema: Sci-Fi
FTV
8 x 25 minuten
2366 + 200 + 20 = 2586 punten
https://www.moviemeter.nl/series/images/cover/18000/18160.300.jpg?cb=1587308311
Een side project van Justin Roiland, drijvende kracht achter Rick & Morty.
Vier aliens stranden op Aarde en moeten een soort alienbaby/huisdier verzorgen genaamd Pupa die uiteindelijk moet gaan uitgroeien tot wereldveroveraar. Roiland doet de stem van een van de aliens en heeft daarnaast nog 3 stemacteurs verzameld die op een heerlijke manier constant tegen het irritante aanzitten.
De serie blijft zich meestal afspelen op Aarde en daarom lijkt de gekke space creativiteit stukken minder, maar hier en daar zijn er toch erg knap gevonden grappen en situaties. Vooral de kleine mensen in de muur is een awesome sideplot.
7/10
Shaky
-
- 3735 messages
- 13044 votes
FTV: 91
Thema: Gore
Punten totaal: 2581 + 91 + 9 = 2681
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
35. Monday (2000)
Thema: weird
FTV, 100 minuten, 110 punten - Totaal 3687 punten
https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/3000/3577.jpg?cb=1414258709
Behoorlijk coole film. In navolging van John Milton had ik eerder al Miss Zombie van SABU gezien. Ik was al gewaarschuwd dat dat geen hele typische SABU was, dus deze stond al langer op de watchlist, al was eerder genoemde JM me deze challenge alsnog voor met Monday. En om maar verder mee te gaan: ook ik vond dit een erg toffe film, met fraai gefilmde scenes, onderkoelde humor die ik prima kon hebben, en net weird genoeg om interessant te zijn zonder dat het ten koste ging van het zich gestaag ontvouwende plot.
Takagi heeft namelijk snoeihard gezopen dit weekend, en heeft geen flauw idee meer wat er gebeurd is en al helemaal niet waarom zijn hotelkamer omsingeld is door de ME. Maar zo langzaamaan komen de herinneringen van een goed avondje uit met heel veel alcohol, en meer yakuza dan goed voor is, naar boven. En gelukkig niet op een The Hangover (óók een fijne film) of Dude, Where's My Car (een wat minder fijne film) wijze, maar een stuk subtieler en donkerder. Met alsnog vele fraaie scenes die goed in elkaar zitten en, zoals ik al eerder zei, vaak een licht surreeel en humoristisch ondertoontje hebben. Ik ga meer van SABU opzoeken, dat lijkt me duidelijk. 4.0*
Number23
-
- 8638 messages
- 5678 votes
17. Brave (2012)
RW
93 minuten
2586 + 93 = 2679 punten
18. Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore (2022)
FTV
142 minuten
2679 + 142 + 14 = 2835 punten
Het ziet er prachtig uit en Mads Mikkelsen vervangt Johnny Depp als badguy Grindelwald. Dit zijn voor mij ook gelijk de enige 2 pluspunten van dit derde deel. Het was een beetje een saaie boel voor de rest. Het verhaal gaat wellicht wat dieper in sommige karakters en bepaalde banden en historie ertussen, maar ook veel saaie momenten. 5/10
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
Thema: Grindhouse, Gore
FTV, 85 minuten, 93 punten - Totaal 3780 punten
https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/9000/9484.jpg?cb=1519054620
Heel veel actie, heel veel bloed. Helaas niet heel veel spanning of heel veel plot. Maar ik kon me er toch wel mee vermaken. Had ik al heel veel bloed gezegd? 3.0*
Shaky
-
- 3735 messages
- 13044 votes
FTV: 91
Thema: Rape / Nudity
Punten totaal: 2681 + 106 + 11 = 2798
https://media.pathe.nl/nocropthumb/1600x590/gfx_content/films/filmstill/12581.jpg
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
5. Ghostbusters: Afterlife (2021)
Thema: Sciencefiction
Speelduur: 124 minuten
FTV
Punten: 124 + 12 = 500 + 136 = 636
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1127000/1127545.300.jpg?cb=1644064398
In 2016 kwam er een nieuwe ‘Ghostbusters’ film uit, ik als guppie had nog niet eens de originele films gezien en ik was daaraan begonnen maar, kon zelfs zonder enige achtergrond al vertellen wat voor politiek correcte poepfilm dat was geworden, sinds die dag heb ik altijd gehoopt dat ze de serie met rust zouden laten. Uiteraard niet, want vorig jaar zou er een nieuwere film verschijnen, hoe of wat wisten we niet. Toen ik er later achter kwam dat er kinderen de hoofdrol zouden spelen, zakte de hoop mij direct weer door de schoenen, want naast die schreeuwende vrouwen zouden kinderen het niet veel beter doen in mijn ogen om de serie te “redden”. Toen ik de film vanavond aanzette had ik daarom ook een kleine twist in mijn maag, de lovende woorden op het forum en het hoge gemiddelde deden me wel meer overtuigen maar, ik moest het nog maar eens zien.
Wat deze film vooral goed deed was toch een knap staaltje CGI werk, waar ik niks op aan te merken had en ik altijd erg leuk vind en vooral de sfeer die door ‘Reitman’ behouden is, waardoor je eigenlijk het gevoel hebt dat je de originele film aan het kijken bent. En daar kon ik nou echt van genieten, het sfeertje is heerlijk. En ja, ook krijg je een beetje het gevoel van ‘Stranger Things’, dat komt voornamelijk omdat ‘Finn Wolfhard’ meedoet, voor mij één van de dan wel niet het gezicht van die eerder benoemde serie.
https://variety.com/wp-content/uploads/2021/11/afterlife.jpg
Of ik nou fan ben van de kids die het over moeten nemen, dan ga ik tegen je liegen maar, dat ben ik gewoon niet. Ik vind het vaak wat te overdreven maar, ik was eerder bang dat de film hierdoor te kinderlijk werd; wat gelukkig niet zo is. De film kent best leuke scenes en als kid zouden dit best enge scenes kunnen zijn, en die enige spanning voelde ik wel in het leuke sfeertje. Goed, de politiek correcte meuk daar gelaten; de film is gewoon makkelijk uit te zitten, de CGI is goed en als het verhaal is opgestart kent de film ook nog een vermakelijk verhaal, wat wil je nog meer?
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Thema: Sciencefiction
Speelduur: 113 minuten
FTV
Punten: 113 + 11 = 636 + 124 = 760
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1119000/1119658.300.jpg?cb=1533411611
‘How It Ends’ oogt mooier dan we daadwerkelijk als kijker krijgen, en daarom mag deze film zich bij het lijstje schrijven van waardeloze Netflix titels. De firma staat nu niet echt bekend om het uitbrengen van waanzinnig leuke titels, af en toe kent men daar een uitschieter maar met al het geld wat erin wordt gepompt komt er meestal directe bagger uit de machine zetten. Nu is deze film nou ook weer niet zo slecht hoor maar, het voelde af en toe best wel als erge tijdverspilling.
https://hd-report.com/wp-content/uploads/2018/07/how-it-ends-theo-james-still-2-wide-1280px.jpg
De film heeft een ongelooflijk mooie en ruime setting om aan te werken, het concept; een apocalyptische gebeurtenis/roadtrip zijn twee ingrediënten waar een erg mooie, spannende en vooral leuke film uit kan rollen. Geen van dat alles is hier helaas het geval. De film is ontzettend traag, voelt saai aan en het sfeertje is nou ook niet bepaald angstaanjagend. Ik ben meestal een ontzettend grote fan van films waar het gaat over apocalyptische settingen, en het maakt niet uit wat; aliens die de wereld aanvallen en aangord schieten, natuurrampen of een dodelijk virus die de mensheid dreigt, ik ben meestal wel in voor een leuke film als dit. ‘How It Ends’ laat je eigenlijk constant met vraagtekens achter, en wordt nou nergens echt duidelijk wat er precies aan de hand is, en daar irriteerde ik mij mateloos aan.
Dus nee, dit was zeker geen vermakelijke zit, en je valt bijna in slaap op een gegeven moment. Veelte veel gepraat, weinig actie en op het eind blijf je met de vraag zitten wat er nou daadwerkelijk aan de hand was. Ach, het doet er niet meer toe; ik zou hem lekker overslaan!
Shaky
-
- 3735 messages
- 13044 votes
18. Gotham - season 3 (2016-2017)
FTV: 22 x 43 minuten
Punten totaal: 2798 + 946 + 95 = 3839
https://tvline.com/wp-content/uploads/2016/11/gotham-season-3-penguin-gay-edward.jpg
wendyvortex
-
- 5196 messages
- 7268 votes
22. Battlestar Galactica (1978–1979)
Season 1 Episode 2: Lost Planet of the Gods (1981) 3*
Season 1 Epiosede 3: Lost Planet of the Gods: Part 2 (1981) 4*
Speelduur: 47 + 47 = 94 minuten
RW
Punten: 1471,5 + 94 = 1565,5 punten
Thema's: Sci-fi
Het TV-antwoord op Star Wars. In Nederland te zien vanaf 1981. Toen was ik 10 en ik was echt helemaal idolaat van Battlestar Galactica. In Nederland uitgezonden door de KRO. De 12e stam op zoek naar de dertiende stam die zich gevestigd zou hebben op een planeet genaamd Aarde. Altijd in strijd met hun vijanden de Cylons, van die blikken robots die zich altijd uit de lucht lieten schieten door de Vipers van Apollo en Starbuck. En die stonden weer onder de leiding van afvallige mens Baltar.
Dubbele aflevering meteen na de pilot waarin de hele crew mannelijke Viper Warriors ziek worden en de dames het over moeten nemen. En dan vliegen ze in een gigantische leegte op zoek naar hun geboorteplaneet om daar het spoor te vinden naar de dertiende stam.
Groot succes, maar een pilot van 7 miljoen dollar en dan een miljoen per aflevering (24 in totaal) was de televisiebazen toch net iets te gortig. Kwam later nog wel een nieuwe serie: Galactica 1980 van 10 afleveringen, maar die was minder succesvol en werd daarom al voortijds geschrapt.
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
44 Hillwalkers
FTV
87 minuten
Punten: 87+ 8=95 Totaal; 4291+95= 4386
Wat doe je als je als in lockdown zit en in Ierland woont? Juist je maak een platteland-thriller in de afgelegen Ierse moerassen. Het is geen slechte film, het doet alleen niets opmerkelijks. Na een proloog rijd er een auto in beeld en de passagiers zijn een soort kantoortypes voor zeg maar; 'een teambuildingwandeling' Ondertussen zie je grootse, weidse landschapsopnames die worden onderbroken door fragmenten van gesprekken tussen de collega's.
https://image.tmdb.org/t/p/original/6M7Ksv74wRSWbTbKVFEXZGG2NT.jpg
Het is onvermijdelijk dat de groep in de mistige wildernis in de problemen komt maar gaat hier iets lang mee door. Enfin uiteindelijk komen ze psychopathische boeren. Tja de film doet verder niets nieuws met het survival-horrorgenre. Visueel ziet er allemaal netjes en verzorgt uit. Er zijn enkele spannende scènes en de cast deed he goed en was sympathiek. Qua aanwezige bloed en geweld is het ook maar weinig waardoor de film uiteindelijk erg onopvallend blijft!