- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Cinema Bizzarro challenge
Cinema Bizzarro challenge
wendyvortex
-
- 5196 messages
- 7268 votes
7. Die Unsichtbaren Krallen des Dr. Mabuse (1962)
Speelduur: 89 minuten
FTV
Punten: 403,6 + 89 + 8,9 = 501,5 punten
Thema's: Sci-fi
4*
https://i.pinimg.com/564x/85/ae/74/85ae74f3e9610a39dbcd30760d133c98.jpg
Derde jaren 60 Mabuse-film. En ook deze mag er zijn. Het duurt nog even voordat Jess Franco er begin jaren 70 een duffe boel van mag maken. Dit heeft de typische Fritz Lang/Edgar Wallace-sfeer. Hier is Mabuse uit op de onzichtbaarheidsstralen van een professor. Ondertussen loopt er ook nog een onzichtbare man rond in het Metropole theater, wordt er een lijk van een geheim agent gevonden in een grote hutkoffer. En verder natuurlijk de Mabuse trucs als hypnose en dubbelgangers.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3836 votes
Speelduur: 96 minuten
FTV - Thema: Nudity
Punten: 96 + 10 = 106
Totaal 1001
Deze plaats ik onder nudity. De jongens die ondertussen mannen zijn geworden lopen dan ook regelmatig met hun edele delen in het rond te zwaaien. Als je bekend bent met jackass moet ik er bij deze geen tekening bij maken. Hetzelfde als vroeger en nog steeds even leuk. 3,5*
10. Leprechaun 2
Speelduur: 95 minuten
FTV - Thema: Fantasy movies
Punten: 85 + 9 = 94
Totaal 1095
Noodless
-
- 10040 messages
- 6176 votes
Thema : Turkeys
90 min.
FTV
408 + 90 + 9 = 507
https://www.moviemeter.nl/images/cover/41000/41455.jpg?cb=1395486783
Wat was me dat voor een knullig onnozel verhaaltje ! Een groepje uitverkorenen gamers en tevens harde fans komen vast te zitten in een afgesloten complex waar ze onderling de game spelen op leven en dood. De winnaar krijgt veel geld op de bank gestort, al zal het overleven de ware toedracht worden aangezien de Scorpion meedoet die eigenlijk een psycho game killer is. Maar niemand weet wie in het complex zit, alleen de codenamen worden bekend gemaakt. Qua kills blijf je wat op je honger zitten. Gelukkig is er nog Yolanthe Cabau, al is de scène met haar versus de killer wel heel raar uitgewerkt. Waarom springt die nu in het water ? 2/10
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Die blik van Yolanthe ook op de poster... Kan er wel een paar trash-challenge-waardige onderschriften voor bedenken...
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
11. Long Island Cannibal Massacre (1980)
Thema's: SOV, turkey, gore
FTV
90 minuten
Punten: 90 + 9 = 99 (Totaal: 798 + 99 = 897)
Bizarre shot on video die het vooral moet hebben van de gore. Er zijn twee gasten die mensen vermoorden (vooral jonge vrouwen). Ze verkopen de lichamen vervolgens aan een andere gast omdat hij ze nodig heeft om zijn vader van voedsel te voorzien. Kennelijk heeft die vader lepra opgelopen en is hierdoor ook een kannibaal geworden. De drijfveer en het verhaal op zich is niet altijd goed te volgen en naar mijn zin ook te langdradig. Nogmaals de gore is wel goed, het concept is leuk bedacht maar zwak uitgewerkt.
wendyvortex
-
- 5196 messages
- 7268 votes
8. I Dream of Jeannie (1965–1970)
Season 4 Episode 23: Around the World in 80 Blinks (1969)
Speelduur: 30 minuten
RW
Punten: 501,5 + 30 = 531,5 punten
Thema's: Fantasy
3*
https://pisces.bbystatic.com/image2/BestBuy_US/images/products/1770/1770188_so.jpg
Larry Hagman regisseerde na deze serie nog een vervolg op The Blob en werd uiteindelijk tamelijk legendarisch als J.R. in Dallas. Maar I Dream of Jeannie is natuurlijk veel leuker met Hagman als astronaut die een vrouwelijke genie vindt die zijn leven wel eens makkelijker zal maken, maar dat pakt altijd wat chaotisch uit. Hier is Hagman onderweg naar de maan, maar omdat Jeannie zich zorgen maakt om zijn verkoudheid besluit zij hem terug naar de Aarde te halen, maar tovert dan net de verkeerde astronaut terug.
Shaky
-
- 3734 messages
- 13043 votes
FTV: 92 minuten
Thema: Bruno Mattei
Punten totaal: 376 + 92 + 9 = 477
Als je jezelf ook wel eens betrapt op de gedachte 'ik zou willen dat Predator een no-budget remake zou krijgen, waarbij het verhaal wordt doorgestreept en ik vooral heel lang en heel vaak naar wandelende mannen kan kijken.', zoek dan niet verder! Bruno Mattei dacht precies hetzelfde! Hoe kan ik de Aldi-versie van Predator combineren met een live registratie van de Nijmeegse wandel vierdaagse? Nou, precies zo dus, met Robowar.
Leuke kwatsj, pure rip-off, weinig talent en vooral veel pief paf poef schietgeluidjes in combinatie met complete marathons.
Hier ga ik nog een voldoende voor geven ook: 3*.
joolstein
-
- 10828 messages
- 8910 votes
17. Turkey Shoot
Thema: Sciencefiction/Grindhouse/gore/Nudity
FTV
93 minuten
Punten: 93 + 9=102 Totaal; 1644+102= 1746
https://flxt.tmsimg.com/assets/p9206_v_v8_aa.jpg
Deze Ozploitation begint als een futuristische versie van Women in Prison (WiP)-film en veranderd langzaam in een bloederige variant op "The Most Dangerous Game". Je ken deze films wel; onschuldige gevangen (meestal vrouwelijk) die worden vastgezet om gezamenlijk te douchen (die doucheruimtescène was enorm gaaf gefilmd) en een sadistische gevangenisbewaarder het hoofd moeten bieden. Hier is het kamp alleen wel in de toekomst en een totalitaire regering pakt iedereen op van wie ze beweren dat ze 'afwijkend' zijn. De onschuldige mooie brunette Chris Walters (Olivia Hussey), de blonde met losse moraal Rita Daniels (Lynda Stoner) en politiek dissident Paul Anders (Steve Railsback) zijn de drie nieuwelingen die je in de film volgt.
Maar net wanneer de film zich op het mindere WiP-vlak dreigt te begeven veranderd het in een bloederige trashy, schlocky-sensatie. Een jacht van rijke elite vol met goede gore (na jaren '80 maatstaaf); uitgestoken ogen, pijlen uit een kruisboog, afgehakte handen, exploderende hoofden en Euh....zelfs een weerwolf-assistent op een bulldozer! En alles eindigt geheel in stijl met een grote BOEM! Ja hier heb ik super van genoten!
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
10. Outland (1981)
Thema: sci-fi
FTV 109 minuten, 120 punten - Totaal 1047 punten
https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/1000/1781.jpg?cb=1380612584
Best aardige film, die zoals hierboven al aangegeven wordt meer aanvoelt als een western dan een sci-fi film. Weliswaar speelt het zich af op de maan Io in een duidelijke futuristische setting, maar het is vooral een standaard sheriff vs complot verhaal. En dat is op zich wel leuk, maar ook weer niet heel leuk. Het is solide gemaakt, met redelijke special effects en waar Sean Connery wel op z'n plek is als politieman die orde op zaken komt stellen op de mijnbasis. Maar de film verraste verder ook nergens, en dat had ik toch wel leuk gevonden. 3.0*
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
Thema: sci-fi, grindhouse DB
FTV, 118 minuten, 130 punten - Totaal 1177 punten
Bijzonder vreemde film, waarin kleine aliens een groep ontzettende hipsters bestuderen. Met vooral heel veel drugs, seks, androgyniteit en kitschy kostuums en make-up. Maar hoe bizar en extravagant de film ook is, het kon me niet echt heel erg boeien. Ik heb niet zoveel met dit soort campy, John Waters-achtige films, en ook niet met het type karakters in deze film die zichzelf veel te tof vinden. Maar een paar puntjes voor pure experimentaliteit kan ik er wel aan kwijt, want er is genoeg visueel tofs en vreemds te vinden in Liquid Sky. 2.5*
Shaky
-
- 3734 messages
- 13043 votes
6. Murder in Mississippi (1965)
FTV: 84 minuten
Thema: Joseph P. Mawra
Punten totaal: 477 + 84 + 8 = 569
https://i.ytimg.com/vi/V2a0DFbXmwk/sddefault.jpg
Thematiek zit wel snor, verder vooral erg saai. Komt nooit echt op gang en leunt iets teveel op herhaling.
2,5*
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Speelduur: 114 minuten
FTV - Thema: Weird
Punten: 2732 + 114 + 11 = Totaal 2857
Eentje van Down Under die zowel op 366 Weird Movies als 500 Essential Cult Movies prijkt, en het is niet moeilijk te zien waarom: Bad Boy Bubby (1993) is inderdaad een vrij bizar werkje.
Bubby is een man van 35 die al zijn hele leven gevangen gehouden wordt door zijn moeder in één kamer, waarbij hij ook nog eens wordt misbruikt. Wanneer zijn vader opeens opduikt, besluit Bubby dat het anders moet, en gaat hij toch de wereld in, waarvan hem wijsgemaakt is dat deze giftig is. De rarigheid houdt daar niet gelijk op, en Bubby belandt van de ene situatie in de andere, situaties die hij vaker niet dan wel begrijpt.
Ik ken regisseur Rolf de Heer vooral van zijn film met David Gulpilil, zoals Charlie's Country (2013) en The Tracker (2002). Bijzonder interessant, want een totaal andere film dit. En ik hoop van harte dat hij de waarheid spreekt waar het de dierenmishandeling in deze film betreft. Laat ik er maar op vertrouwen dan.
https://image.tmdb.org/t/p/w1920_and_h800_multi_faces/ad6tCgBgKieGjIde9RasliPlCfY.jpg
Wat me wel afleidde, is dat ik continu Hugo Weaving bleef zien in Nicholas Hope. Weird. Maar dit experiment, dat ook verrassend tedere momenten kent, kon mij wel bekoren.
3,7*
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Thema : SF
FTV
120 Min.
Score: 120 + 12 = 132 (Totaal:1146+132=1278)
https://c.flikshost.com/11819345/backdrops/large/zL835XyvJ9TZHMARQOjXRP6fq7q.jpg
Degelijke rampenfilm. Lijkt wel een "Armageddon" kloon. Misschien dat het actie-gehalte wel wat hoger mocht. Desondanks dat, heb ik me geen minuut verveeld.
wendyvortex
-
- 5196 messages
- 7268 votes
9. The Clones of Bruce Lee (1980)
Speelduur: 91 minuten
FTV
Punten: 531,5 + 91 + 9,1 = 631,6 punten
Thema's: Turkey / Nudity
4*
https://i.pinimg.com/originals/af/e8/0a/afe80a62b094b16fa261a013bfe90b10.jpg
Hij is lekker hoor. Niet één, niet twee, maar liefst 3 Bruce Lee's!! Nou ja klonen van de originele Bruce Lee dan, want die gaat dood in het begin van de film. Maar hartstikke leuk deze Bruceploitation met volop actie en is er even geen actie dan krijgen we wel blote meisjes. Volgens mij geen enkele scene met al de drie Bruce's in beeld, maximaal twee, meestal Bruce Lee 2 en 3. Bruce Lee 1 lijkt zo maar in een hele andere film te zitten.
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
12. The Witch Who Came From The Sea (1976)
Thema: video nasties, exploitation/grindhouse
FTV, 83 minuten, 91 punten - Totaal 1268 punten
https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/24000/24420.jpg?cb=1538726591
Zoals iedereen al opvalt, de poster is bijzonder misleidend. Er is niks bovennatuurlijks aan, en eigenlijk is het ook niet echt een horror of een slasher, maar meer een psychologisch drama. Al is het wel van de exploitation-variant; en toch, die beviel mij eigenlijk best wel. Molly is getraumatiseerd doordat haar vader haar als kind verkrachtte en leeft die trauma's uit door menig man af te slachten. Dit suggereert wellicht een slasher, maar de moorden zijn grotendeels buiten beeld en de film gaat veel meer in op de geestestoestand van Molly. Het is ook lang niet altijd duidelijk wat er nu echt gebeurt en wat er nu alleen in de fantasie van Molly zich afspeelt, en die dromerige sfeer werkt wel goed. Er zijn ook wel wat minpuntjes, hoor. Molly wordt op zich goed gespeeld maar is niet echt het type verleidster wat ze voor zou moeten stellen, en de film verzandt zeker in het midden nog wel eens in wat praterigheid. Alsnog positief verrast door de film, zeker gezien bovenstaande negatievere verhalen. 3.5*
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
13. Zombibi (2012)
Thema: turkey
FTV, 87 minuten, 96 punten - Totaal 1364 punten
Natuurlijk is dit een ontzettende B-film, maar ik vond het eigenlijk niet vervelend om te kijken. Het begin is nog wat moeizaam, waarbij met name Mimoun Ouled Radi best wel irritant is met z'n overdreven typetje. Maar zodra de zombies erbij komen kijken was het best wel oké, ondanks het duidelijk lage budget en de niet altijd even geweldige acteerprestaties. Echt heel grappig werd het niet hoor, maar als luchtige en pretentieloze zombiekomedie met af en toe best vermakelijke kills kon ik me er best wel mee vermaken. Het scheelt ook dat de film niet al te lang duurt. 2.5*
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Thema's: video nastie, nudity, gore
FTV
86 minuten
Punten: 86 + 7 = 93 (Totaal: 897 + 93 = 990)
Ik ben verrast door de lage beoordelingen. Als je weet dat de film op de lijst van video nasties terecht kwam moet je geen hoogstaande cinematografie verwachten. het verhaaltje stelt eigenlijk niets voor, de personages ben ik op die Ilsa She Wolf kopie morgen al vergeten. Er is veel geweld zowel in de vorm van gevechten als martelingen. De gevechten zowel het schieten als het knokken zijn opvallend bloedeloos (letterlijk dan). Die makheid wordt wel ruimschoots gecompenseerd door de martelingen die vrij expliciet zijn. Ik kan voorbeelden geven maar ik verwijs liever naar de recensie van Theunissen die het zoals gewoonlijk heel gedetailleerd en sappig kan vertellen.De vergelijken met de Ilsa reeks zijn er zeker, maar 'Beast in heat' vind ik toch een pak schokkender en overtuigender dan de Ilsa films die ik allemaal nogal mak en flauwtjes vind.
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
Thema: Nudity
FTV, 96 minuten, 106 punten - Totaal 1470 punten
Ja, ik heb uitgebreid de genitaliën van met name Chris Pontius en Steve-O kunnen aanschouwen, dus dat kwalificeert wel zou ik zeggen. Jackass is terug, en om eerlijk te zijn, ik vind dit soort puberale onzin nog steeds best wel leuk. Misschien net een tandje minder leuk dan de eerdere, maar dan vooral om een overdaad aan in-de-ballen-getrapt-worden-trucs die in meerdere varianten terugkomen, in plaats van coole stunts of melige sketches die voor m'n gevoel vaker terugkwamen in de eerdere edities. Maar het is alsnog pure nostalgie, ondanks de toch wel wat gevorderdere leeftijd doen ze niet rustiger aan en je ziet hun eigen lol er ook aan af. Het hoeft niet altijd hoogdravend te zijn. 3.5*
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
26. Marquis (1989)
Speelduur: 88 minuten
FTV - Thema: Weird
Punten: 2857 + 88 +9 = Totaal 2954
http://www.donostiakultura.eus/images/principales/0_marquis.jpg
Nummer 145 van de 366 Weird Movies, gaat over de gevangenschap van Marquis de Sade, de welbekende überperverseling. In Xhonneux' film voert de markies hele discussies met zijn gigantische, van een pratend gezicht voorzien, stijftrotse lid. Of een hanenmens die gepepen wordt tot een orgastisch Kukelekuuuuuuuu!!! volgt.
Ja. Dat is best maf ja. Wat ik toch allemaal wel niet ontdek tijdens deze challenge. JM zal nooit meer dezelfde zijn...
3*
wendyvortex
-
- 5196 messages
- 7268 votes
10. Dirty Mary Crazy Larry (1974)
Speelduur: 93 minuten
FTV
Punten: 631,6+ 93 + 9,3 = 733,9 punten
Thema's: Sploitation & grindhouse
4*
http://www.imcdb.org/i223048.jpg
Action-packed double feature DVD met de onvolprezen "Race with the Devil". Had ik gezegd dat geen enkele kerel cooler is dan Peter Fonda? Jaren zeventig stijl car chase met Peter achter het stuur na een overval op een supermarkt. En natuurlijk de plaatselijke sheriff Vic Morrow die met het hele politiekorps erachteraan gaat. Rij maar in de prak al die wagens. Prima vermaak.
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
15. Mardi Gras Massacre (1978)
Thema: video nasties, exploitation/grindhouse, nudity, turkey
FTV, 97 minuten, 107 punten - Totaal 1577 punten
De maker van deze low-budget film heeft duidelijk heel goed naar Herschell Gordon Lewis en dan met name naar Blood Feast gekeken. Het is een lekker simpel verhaaltje, waarbij een man in New Orleans hoertjes oppikt om ze vervolgens ritueel te slachten. En uiteraard is er een politie-agent die op onderzoek is. De moorden zijn ondanks het low-budget-aspect nog wel aardig gedaan met een leuk sfeertje, waarbij de varkenshazen vakkundig uit de neplijken worden getrokken. Daartussenin kakt de film toch wel in - en dan met name bij het politie-onderzoek dat vooral uit saaie gesprekken bestaat. Bovendien is de hele film een beetje een inwisselbare opeenvolging van scenes in (1) het politiebureau, (2) de stripclub en (3) het appartement van de moordenaar, en dat gaat wel een beetje vervelen. Alsnog, voor een B-film was dit best aan te zien. 2.5*
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Thema : SF
FTV
102 Min.
Score: 102 + 10 = 112 (Totaal:1278+112=1390)
https://screenmusings.org/movie/blu-ray/Altered-States/images/Altered-States-157.jpg
Vreemde film volgepropt met psychedelische beelden en een redelijk ontgoochelende transformatie. Tja.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
13. The Boogey Man
Thema's: video nastie, gore
FTV
82 minuten
Punten: 82 + 8 = 90 (Totaal: 990 + 90 = 1080)
Korte recensie want MovieMeter crashte voor ik een copy-paste kon doen. Ik ga vooral mee in de recensie van Woland. Niet super maar verdient beter dan het turkey gemiddelde.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
15. Mardi Gras Massacre (1978)
Thema: video nasties, exploitation/grindhouse, nudity, turkey
FTV, 97 minuten, 107 punten - Totaal 1577 punten
(afbeelding)
De maker van deze low-budget film heeft duidelijk heel goed naar Herschell Gordon Lewis en dan met name naar Blood Feast gekeken. Het is een lekker simpel verhaaltje, waarbij een man in New Orleans hoertjes oppikt om ze vervolgens ritueel te slachten. En uiteraard is er een politie-agent die op onderzoek is. De moorden zijn ondanks het low-budget-aspect nog wel aardig gedaan met een leuk sfeertje, waarbij de varkenshazen vakkundig uit de neplijken worden getrokken. Daartussenin kakt de film toch wel in - en dan met name bij het politie-onderzoek dat vooral uit saaie gesprekken bestaat. Bovendien is de hele film een beetje een inwisselbare opeenvolging van scenes in (1) het politiebureau, (2) de stripclub en (3) het appartement van de moordenaar, en dat gaat wel een beetje vervelen. Alsnog, voor een B-film was dit best aan te zien. 2.5*
Jij bent ook de video nasties lijst aan het volgen precies. Deze staat ook nog op mijn kijklijst.
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Ik zag deze van de week langskomen: Every Video Nasty ranked from worst to best - lwlies.com
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Thema's: video nastie, gore, nudity
FTV
96 minuten
Punten: 96 + 10 = 106 (Totaal: 1080 + 106= 1186)
De titel is misleidend, want het gaat niet om een demon maar een sasquatch. Oftewel bedoelen ze dat bigfoot hier de demon is. Op zich wel aardig, want de meeste van die bigfoot films zijn nogal mak. Hier maakt het monster geregeld slachtoffers vaak op een bloederige manier. Tussen deze scènes in, is de film aan de saaie kant. Dan volgen we een groep studenten onder leiding van een professor die op onderzoek gaan of de sasquatch wel echt bestaat. Op een gegeven moment ontmoeten ze de teruggetrokken Wanda die een verleden blijkt te hebben met het monster We krijgen een achtergrondverhaaltje voorgeschoteld van Wanda die met een religieus fanatieke vader samenleefde (beetje zoals de moeder van Carrie White). Dit draagt uiteindelijk niet veel toe aan het geheel. We krijgen uiteindelijk een Night of the Living Dead achtige finale die nogal afgehaspeld is.
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
Klopt inderdaad, da's een van de lijstjes die ik volg, al zal ik ze niet allemaal kijken alexspyforever. Maar genoeg opties daartussen.
Oei John Milton, ik heb nummer 70/72 op mijn watchlist staan 
joolstein
-
- 10828 messages
- 8910 votes
18 The Forgotten aka Don't Look in the Basement!
Thema: video nastie gore/Nudity
FTV
92 minuten
Punten: 92 + 9=101 Totaal; 1746 +101= 1847
https://xl.movieposterdb.com/14_04/1973/69994/xl_69994_913de526.jpg
Deze film bevat een aantal gedenkwaardige momenten, maar helaas is het gewoon veel te traag om echt te werken. Er zijn veel te veel niet interessante dialogen. Aan het begin wordt Dr. Stephens vermoord door een patiënt en hierna zal het een goed uur lang duren voor er weer bloed gaat vloeien. De film besteed veel tijd aan verhaalopbouw. Een verhaal wat trouwens losjes is gebaseerd op Edgar A. Poe's "The System of Doctor Tarr and Professor Fether". (een verhaal wat je ook ziet in Unheimliche Geschichten (1932) en Stonehearst Asylum (2014) In de film komt de jonge, mooie verpleegster Charlotte Beale (playmate Rosie Holotik) werken in psychiatrische instelling met een andere onorthodoxe methode voor de patiënten maar is alles wel zo als het lijkt? Dit centrale idee was goed en de de laatste twintig minuten zijn domweg heerlijk.
https://tvarchiv.comije.sk/977/71acdaa31d9158f3d7b5e814c0a82747.jpg
Maar vanwege de low budget-beperkingen is vooral wachten. De film heeft geen echte visuele kwaliteit; vlak en weinig opwindend met schokkerig camerawerk en veelvuldig extreme cameraclose-ups-ups van de amateuristische acteurs. Er is een beetje naaktheid om het nog enigszins op te leuken. De drive-in-film komt uit 1973 maar werd met het uitkomen van de videocassette en de strenge Britse keuring op de lijst van video nasties geplaatst. Nu veronderstel ik dat het bij dat uitkomen er misschien een schokfactor was, maar het grafisch geweld is erg tam en vrij kort. Of het dus gerechtvaardigd was?
joolstein
-
- 10828 messages
- 8910 votes
Thema: grindhouse gore/Nudity Sciencefiction
FTV
88 minuten
Punten: 88+ 9=97 Totaal; 1847+97 = 1944
Gesitueerd in een alternatieve jaren negentig waar de werkloosheid onder de lastige, luie jeugd woedt en waar ze in bendes angst zaaien, besluiten twee jongere, Jimmy en Carmen, een bezoek te brengen aan de plaatselijke drive-in-bioscoop (met op het scherm Turkey Shoot en The Man from Hong Kong) En daarmee wordt de drive-in een interessant kijk op een gevangenis om de ongewenste mensen uit de samenleving weg te houden. Houd deze mensen in een omgeving bij elkaar, geef ze junkfood, films en hun eigen normen en waarde. Maar of dit nu een aanklacht voor of tegen de overheid was weet ik eigenlijk niet goed?
Tja deze Ozploitation combineert wel gaaf post-apocalyptische elementen en verschillende jaren '80 subculturen. De film is dan ook stijlvol met een verloederde omgeving, rijen roestige auto's die met graffiti zijn bespoten en jonge mensen die de mode van hun subcultuur dragen (goth, punk, teddyboy, enz.). Daarnaast zijn er veel auto's gepantserde politieauto's die patrouilleren in het kamp, takelwagens die regelmatig nieuwkomers afzetten en een mooie rode Chevy'' 56. Er zijn een paar actiescènes die indrukwekkend waren en soms een paar ontblote borsten op de koop toe! Ja met de climax van een geweldige destructieve achtervolging door de rijen vervallen auto's was dit vermakelijk en inventief genoeg!
joolstein
-
- 10828 messages
- 8910 votes
Ik zag deze van de week langskomen: Every Video Nasty ranked from worst to best - lwlies.com
Hm.... The Living Dead at Manchester Morgue (1974) staat op 51 en die gaf ik 4*
De film Don’t Look in the Basement (1973) die ik vandaag registreerde staat op 34 en die was voor mij niet meer dan 2* waard!