- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- 132 jaar film challenge
132 jaar film challenge
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
59. La Jeune Fille sans Mains (2016)
Categorie: Animation
76 minuten - FTV
Punten: 76 + 8 = 84
Totaal: 5999 + 84 = 6083
Met een hele rudimentaire techniek komt een sprookje van Grimm tot leven. Best een aardig verhaal, maar de tekenstijl sprak me maar matig aan en werkte afleidend.
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
Categorie: Animals
62 minuten - FTV
Punten: 62 + 6 = 68
Totaal: 6083 + 68 = 6151
Het is dat ik een film zocht waarin dieren of een dierentuin een rol speelden. Anders zou ik deze film nooit zijn tegen gekomen. Prima hoofdrol van Lionel Atwill. Hij speelt een geesteszieke sadist behept met een obsessieve vorm van jaloezie. De beestjes waar het mij allemaal om was begonnen spelen een weinig prominente rol. De dierentuin als achtergrond bij het verhaal is een leuke toevoeging. Aardige film.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
128. Conan the Barbarian (1982)
Categorie: 1980s
129 minuten - RW
Punten: 129
Totaal: 129 + 11828 = 11957
https://i.pinimg.com/originals/1c/ba/74/1cba74c3d3686672af55f4c373cdf981.jpg
Ok deze film heb ik ooit eens gezien of toch van een bepaald punt (dat eerste half uur heb ik compleet gemist want dat herinnerde ik me totaal niet). Ik moet een jaar of 10-11 zijn geweest. Toen was het allemaal indrukwekkend die gevechten en die schaars geklede soms topless dames. Anno 2020 is het toch redelijk mak, mager qua verhaal, langdradig en traag. Het is veel van hot naar her gaan. Had minstens een half uur korter gekund. Ik had me dit weerzien leuker voorgesteld, maar het geeft aan dat de 80s ook wel behoorlijk gedateerd en een beetje overroepen overkomen.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
129. The Bat (1926)
Categorie: Home Invasion
86 minuten - RW
Punten: 86
Totaal: 86 + 11957 = 12043
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9c/Thebat-1926-lobbycard.jpg
Het is me duidelijk waarom ik deze niet zo vaak bekijk in tegenstelling tot The Cat and the Canary die een jaar later uitkwam. Door de veelheid van personages die The Bat heeft wordt het nogal ingewikkeld gemaakt. Het vele rondgeloop van iedereen zorgt vooral voor een chaotische en komische sfeer. Hierdoor wordt er zelden een duistere sfeer of spanning gecreëerd hetgeen ik dan wel in de ander voormelde film kon terugvinden. Wordt vooral recht gehouden door de oude tante die ten allen tijde haar cool behoudt (en nooit ophoudt met breien) met haar huishoudster Lizzie als tegenpool die bij het minste geluidje al in paniek raakt. De andere karakters zijn redelijk inwisselbaar.
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
61. Dialogue avec Mon Jardinier (2007)
Categorie: Nature
109 minuten - FTV
Punten: 109+ 11 = 120
Totaal: 6151 + 120 = 6271
https://www.cineimage.ch/db_data/movies/dialogueavecmonjardinier/scen/l/DIALOGUE_01.jpg
De film is soms sentimenteel, af en toe overdreven kitscherig, maar vooral ook hartverwarmend. De beelden van het Zomerse leven op het Franse platteland doorsneden met alledaagse, diepzinnige en scherpe dialogen zijn prettige vooeding voor de ziel.
joolstein
-
- 10828 messages
- 8911 votes
Categorie : Body horror
FTV
Punten : 99 min + 10 = 109 min.
Totaal : 13.288 + 109 = 13.397
https://www.moviemeter.nl/images/cover/93000/93465.jpg?cb=1510759355
Oké het plot was kort; een vrouw wordt op een dag wakker en merkt dat haar vlees begint te rotten ... Maar om dan de film maar onnodig lang te rekken en veel cameratijd besteden aan het focussen op alledaagse activiteiten, ontbijten, tanden poetsen, in de koelkast kijken, post verzamelen, piesen op het toilet enz ... Ook veel scenes waar de belangrijkste twee personages regelmatig bloot rondlopen. Het naakt wordt ook direct vanaf het begin van de film al voorgeschoteld. Echter die scenes; waarin de borsten en schaamhaar van deze getatoeëerde chick, te zien zijn, voegen net zoveel bij als wanneer ze spullen uit de kast haalt om een paar minuten te gaan kleien. Af en toe worden deze dagelijkse beslommeringen onderbroken door wat modern montagewerk. Maar dan...wordt het opeens wel interessant, dat is wanneer de praktische effecten zijn intrede doen en die zijn meer dan behoorlijk! Grafisch en grotesk! Het hoogtepunt van de ontbinding van de vrouw wordt gerealiseerd door gave stop-motion beelden. Het is dan ook jammer dat de verhaallijn, personages en al de rest behoorlijk eentonig waren.
joolstein
-
- 10828 messages
- 8911 votes
Categorie : Apartment
FTV
Punten : 126 min + 13 = 139 min.
Totaal : 13.397+ 139 = 13.536
https://images.static-bluray.com/products/20/8993_3_large.jpg
De derde en laatste film in de zogenaamde “Apartment Trilogy” van regisseur Roman Polanski. Elk van de films van de trilogie verkent de nadelen en paranoia van het dicht bij elkaar wonen in de stad. Echter met deze film had ik niet zoveel. Het lijkt voor mij duidelijk een geval van te veel 'show' en te weinig 'goed plot' Alsof elke scène Polanski's capaciteiten zowel voor als achter de camera wil laten zien. Visueel en met aandacht voor details is er dan ook zeker maar weinig op aan te merken. Maar het is ook eentonig en overdreven, om nog maar te zwijgen van het feit dat de film een langzame vertellende, raadselachtige opstelling bezit. De film lijkt steeds wat te beloven maar het komt er steeds weer net niet van. Zo wordt er soms gezinspeeld op een bovennatuurlijke cultus door Egyptische hiërogliefen op opvallende plaatsen te plaatsen. Maar nee toch niet...even vaak lijk de film zich ook niet serieus te nemen en ontstond het idee dat het grappig was bedoeld. Bovendien vond ik het combineren van travestie en psychose toch wel dubieus te noemen. Een film die gaat over vervreemding, maar die de kijker vervreemd van zichzelf. Nee daar kan ik niet zoveel mee!
joolstein
-
- 10828 messages
- 8911 votes
128 Wolfblood (1925)
Categorie : 1920 (100 years ago)
FTV
Punten : 68 min + 7 = 75 min.
Totaal : 13.536 + 75 = 13.611
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1118000/1118775.jpg?cb=1519933598
Al sinds het allereerste begin van bewegende beelden zijn er enge films. Echter in al die vroege stille horrorfilms werden Weerwolven nauwelijks gezien. De Weerwolf zoals we die kennen, kwam pas in 1935. Er zijn echter een paar soort van weerwolf-film die eerder gemaakt zijn. De vroegste weerwolf-film bevatte een vrouwelijke weerwolf en heette 'The Werewolf' (1913) en dan was er deze oudste nog bestaande film uit 1925. Hoewel weerwolf-film daar komt het nauwelijks voor in aanmerking. Het plot gaat meestal over twee rivaliserende groepen houthakkers in het Canadese bos (regelmatige herhalende beelden van een zagerij) en een driehoek liefdesverhouding. Deze zaken escaleren uiteraard. Er zijn opvallend veel buitenopnames. Maar veelal beelden van vallende bomen en die zijn niet echt interessant. Wel aan het einde leuke beelden van een fantoomgroep wolven. Een transfusie van wolvenbloed en daardoor de veronderstelde bijgelovigheid van de houthakkers dat hij misschien 'le loup garou' is, de weerwolf! Van een stille film kan je natuurlijk geen bloedvergieten of zelfs maar metaforische speciale effecten van de wolf verwachten. Die zijn er dan ook niet! Echter is allemaal wel erg armtierig, er is zelfs niet eens een beetje extra haar of een nep-hoektand. Nog wel een paar scènes met opvliegende man. Enfin ik kan dit stille oudje ook weer van het lijstje schrappen en ik zal het niet te hard beoordelen maar voor mij was het verre van goede film!
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
130. The Bat (1959)
Categorie: Haunted/old dark house
80 minuten - FTV
Punten: 80 + 8 = 88
Totaal: 88+ 12043 = 12043
Aanvankelijk had ik het oudje Seven Keys to Baldpate uit 1917 voor deze categorie klaar staan maar de enige versie die ik kon vinden was op youtube van matige beeldkwaliteit en zonder enige vorm van geluid. Ja zo een silent zonder soundtrack is lastig om te bekijken.
Aangezien de originele film mij nogal tegenviel bij herziening, dacht waarom niet een van de remakes een kans geven? Die uit 1930 had ik al gezien en is eigenlijk een gesproken versie van de originele silent dus dat wierp geen ander licht op dit mysterie. Deze versie heeft Vincent price altijd een pluspunt al is de echte hoofdrol wel voor Agnes Moorehead die eigenlijk de film draagt. Ik vind haar eigenlijk nog fijner dan de originele Cornelia Von Gorder. Ook de rol van Lizzie wordt goed vormgegeven door Lenita Lane. Een goede chemie ook tussen deze dames hetgeen het allemaal geloofwaardiger maakte dat Lizzie al 20 jaar voor Cornelia werkte en hierdoor een sterke band zeg maar onafscheidelijke vriendinnen waren geworden.De originele Lizzie vertolkt door Louise Fazenda blijft evenwel mijn favoriet. Dus ook in deze versie zijn deze 2 vrouwen de meest interessante. Ik vond het ook een geslaagd idee om Cornelia uit te spelen als de auteur van murder mysteries, een soort Agatha Christie die in dit geval zelf de kans krijgt om voor speurdertje te spelen. De andere personages zijn er ook, soms kregen ze een andere naam of invulling. Price moest natuurlijk de rol van de dokter krijgen, was hem ook op het lijf geschreven. Verder opvallend dat de dames hier erg dapper uit de hoek komen en de bat zelf is een stuk meedogenlozer met geklauwde handschoenen. Wel jammer dat the bat zijn batmasker heeft ingewisseld voor een zwart masker (muts) en een hoed. Batman was ondertussen al gecreëerd door Bob Kane als iemand die de misdaad bestreed. Kane zou later schrijven in zijn biografie dat hij zijn inspiratie voor Batman haalde uit The Bat Whispers. Hij veranderde The Bat dus in een good guy. Of dat er iets mee te maken had ik weet het niet.
Gesproken remakes van silents gaan soms een beetje in overdrive met dialoog (een goed voorbeeld is de 1939 versie van The Cat and the Canary die ronduit vervelend werd door het gepraat hetgeen de sfeer niet ten goede kwam en comedy acteur Bob Hope was ronduit irritant in de hoofdrol). Dat viel hier nog goed mee. Jammer wel dat het allemaal wat statischer is dan de voorgaande verfilmingen. Er had toch iets meer kunnen worden gedaan met de setting van het huis met zijn vele vertrekken, trappen en geheime doorgangen.
PapaBeartje
-
- 709 messages
- 1112 votes
Categorie: Music(al)
102 minuten
FTV
Punten: 102 + 10 = 112
Subtotaal: 11.800 + 112 = 11.912 punten
Persoonlijke filmwaardering: 2☆
We're off to see the wizard, the wonderful wizard of Oz!
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
Categorie: Teenagers/Young Adults
91 minuten - FTV
Punten: 91 + 9 = 100
Totaal: 6271 + 100 = 6371
Op het moment dat de protagonist 18 jaar is en wordt ontslagen uit de pleegzorg ondervindt hij de kilte van de gewone samenleving. Het lijkt uitzichtloos om op eerzame wijze een zelfstandig bestaan op te bouwen. Hij probeert het wel, maar het lukt gewoon niet. Misdaad is dan een verleidelijke optie.
De film kent een sfeer van depressiviteit, hopeloosheid en fatalisme. Elke scène is doordrenkt met wanhoop, liefdeloosheid en treurigheid. Naast het sombere verhaal doen de sombere kleuren en de sombere setting goed werk. Prima acteerwerk ook.
Voor als je trek hebt in een grauw en depressief verhaal over een eenzame jongere en zijn confronatie met de kille wereld.
Ik had trek. De film beviel goed.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Categorie: Music(al)
102 minuten
FTV
Punten: 102 + 10 = 112
Subtotaal: 11.800 + 112 = 11.912 punten
We're off to see the wizard, the wonderful wizard of Oz!
(afbeelding)
Ouch dat is een lage waardering. Geen fan van musical of misschien fantasy? Persoonlijk vind ik Return to Oz uit de jaren 80 beter maar ook die van Garland kan ik nog steeds smaken. Ben wel beetje een Oz fan dat zal wel helpen. Aan die versie met Michael Jackson waag ik me evenwel niet.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
131. De Stig (2020)
Categorie: Documentary
90 minuten - FTV
Punten: 90 + 9 = 99
Totaal: 99 + 12131 = 12230 (vorige post vergeten dat totaal aan te passen, kan dat bericht niet meer veranderen dan hier maar meteen doorgerekend)
https://wielerverhaal.com/wp-content/uploads/2020/03/9200000126129586.jpg
Ik ben het volledig eens met de mooie recensie van Fisico. Ik ben niet zo een grote wielerfanaat maar dat positivisme en doorzettingsvermogen van Stig is ongelooflijk. Een schitterende inspiratiebron voor andere mensen in een gelijkaardige situatie maar evenzeer voor gezonde mensen (een beetje zoals Marieke Vervoort ook was). Of je van sport houdt of niet een aanrader is deze docu-film voor iedereen, ontroerend zonder daarbij klef te worden. Mooi ook die vriendschapsband die hierdoor tussen Stig en Eric Goens is ontstaan.
joolstein
-
- 10828 messages
- 8911 votes
Categorie : 1910s
FTV
Punten : 45 min + 5 = 50 min.
Totaal : 13.611+ 50 = 13.661
https://www.moviemeter.nl/images/cover/25000/25477.jpg?cb=1553891815
Geen recensie, dit puur gekeken omdat het kortste filmpje was dat hier al was geregistreerd. Binnen de horror heb ik de bekendste stille films zo'n beetje wel gezien. Waarvan een stuk of wat nog best goed waren maar het is voor mij ook duidelijk dat hoe ouder de film is, des vervelender ik het aankijken waard vind. Van de films uit de jaren 1910s komt er niet één boven de 3* Nee ben dus absoluut geen fan van dat decennia of eigenlijk stille films in het algemeen (op die enkele bekende na) Ook van Charles Chaplin ben ik geen fan. Laten het erop houden andere tijden, andere humor. Grappig vind ik deze film of hem in het algemeen ook niet. (maar zoals ze zeggen; tijden veranderen)
PapaBeartje
-
- 709 messages
- 1112 votes
Categorie: 2010s
128 minuten
FTV
Punten: 128 + 13 = 141
Subtotaal: 11.912 + 141 = 12.053 punten
Persoonlijke filmwaardering: 3☆
They say no one can save the world. Meet no one.
https://www.want.nl/wp-content/uploads/2019/10/6-Underground-Netflix.jpg
PapaBeartje
-
- 709 messages
- 1112 votes
Ouch dat is een lage waardering. Geen fan van musical of misschien fantasy? Persoonlijk vind ik Return to Oz uit de jaren 80 beter maar ook die van Garland kan ik nog steeds smaken. Ben wel beetje een Oz fan dat zal wel helpen. Aan die versie met Michael Jackson waag ik me evenwel niet.
Ik denk dat ik iets te hoopvol deze film inging, want de recensie's zijn meer dan uitstekend voor deze film. Visueel gezien is de film ontzettend kleurrijk, zeker gezien het jaar. Maar ik kon me gewoon nergens in de film aan vastbijten, Return to Oz staat zeker nog op mijn kijklijstje, en die zal daar ook niet van verdwijnen na het zien van deze. Wel zal ik mijn verwachtingen iets omlaag gaan stemmen.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik denk dat ik iets te hoopvol deze film inging, want de recensie's zijn meer dan uitstekend voor deze film. Visueel gezien is de film ontzettend kleurrijk, zeker gezien het jaar. Maar ik kon me gewoon nergens in de film aan vastbijten, Return to Oz staat zeker nog op mijn kijklijstje, en die zal daar ook niet van verdwijnen na het zien van deze. Wel zal ik mijn verwachtingen iets omlaag gaan stemmen.
De originele (nouja er waren al eerdere filmversies van Oz maar die zijn fragmentarischer en die uit de jaren 20 met oa Oliver Hardy is erg bizar en wijkt behoorlijk af van het echte verhaal) maar die met Judy Garland is ook meer een familiefilm. De sequel uit de jaren 80 is geen musical, een donkere fantasy en dat kan ik over het algemeen ook meer waarderen.
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
63. Communion (1989)
Categorie: Aliens
101 minuten - FTV
Punten: 101 + 10 = 111
Totaal: 6371 + 111 = 6482
Film naar het gelijknamige boek van de New Yorkse auteur Whitley Strieber. Het boek en de film beschrijven hoe de auteur en zijn gezin in aanraking komen met vreemde verschijnselen van buitenaardse oorsprong. Strieber claimt dat onbekende bezoekers hem ontvoeren en experimenteel onderzoek op zijn lichaam verrichten. Dat interessante gegeven levert een spannende en indrukwekkende film op. Omdat de auteur de geschiedenis als waarheid heeft gepubliceerd, is de film behalve intrigerend ook beangstigend.
joolstein
-
- 10828 messages
- 8911 votes
130 Blindman (1971)
Categorie : Own Birth Year
FTV
Punten : 105 min + 11 = 116 min.
Totaal : 13.661+ 116 = 13.777
https://i.pinimg.com/736x/c7/cc/b1/c7ccb108dd1cf1437b72008bf53d6372.jpg
Fijne film uit de nadagen van de spaghettiwestern! Waarin een en blinde scherpschutter (zoals het bij een goede spaghettiwestern hoort, geïnspireerd door de Japanse samoerai-film ditmaal 'The Tale of Zatoichi') moet vijftig postordermeisjes afleveren. Hij is bedrogen door enkele businesspartners, die de dames hebben verkocht aan de outlaw Domingo. Dit is het begin van onafgebroken; vermakelijke moorden, foltering, geweld, wreedheden en ook naaktheid (gepaard met legio aan vrouwonvriendelijkheden!) Met minstens tweeënvijftig paar ontblote vrouwenboezems wordt aan het begrip (on)functionele naakt een andere dimensie geven. De film is „R-rated” en verdient deze met vlag en wimpel! Echter daardoor is dit wel een zeer interessant low-budget brouwsel. E was de film dat al niet door zijn grofheid en naakt dan wel door de bizar vreemde begrafenis die aan het surrealisme grenst! Ook bezit de film humor en die was erg goed te pruimen. Vooral de soms bijtende spot van Tony Anthony (Blindman / Ciego) maar ook het Blindengeleide -paard was erg goed gevonden! Ja, dit was een een plezierige spaghettiwestern!
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
132. Excalibur (1981)
Categorie: War
140 minuten - RW
Punten: 140
Totaal: 140 + 12230 = 12370
Om de challenge af te sluiten heb ik voor een herziening van deze film gekozen. De eerste keer dat ik em zag was misschien 30 jaar geleden en daartussen heb ik die niet meer terug bekeken. Mijn herinnering aan Merlin met dat zilveren kapje was nog levendig en ik herinnerde me ook nog de lady of the lake. De rest was al een stuk vager geworden. Nu goed een herziening van Conan the Barbarian viel me flink tegen maar dat had ik ergens wel verwacht gezien ik dat soort films nu minder goed kan hebben. Deze Arthur verfilming herinner ik me evenwel als duister en dat ligt meer in mijn straatje. De andere Arthur verfilmingen die ik in de loop van de jaren nog heb gezien zijn vrij mak of gewoon onnozel zoals die uit 2004 hoewel er wordt beweerd dat die historischer correcter zou zijn. Nu zie ik de legende van King Arthur ook wel als een legende. Ik ben niet zo bezig met de historische correctheid zeker niet als er geen afdoende bewijs voor is. Bovendien leveren de historisch correcte films vaak geen onderhoudende films op naar mijn mening en zijn ze meer interessant als documentaires.
Ok ik heb er zoals verwacht meer van genoten dan Conan, het komt een pak minder gedateerd en lomp over. Maar... herinneringen zijn een gek iets. Dat epische beeld dat ik had van de film was nu een stuk minder. Ik dacht dat Morgana een veel actievere rol speelde in het hele gebeuren, veel meer aanwezig ging zijn. Misschien verwar ik haar wel met de Morgana uit andere verfilmingen. Nu goed er bleven voldoende duistere scènes over om toch van begin tot het eind geboeid te blijven en te genieten van het duistere sfeertje. Mordred in dat gouden harnas was disturbing vooral wanneer de ridders op zoek gingen naar de graal. En hoewel een speelduur van 140 minuten lang lijkt, gaat het verhaal toch vrij snel iet te snel bij momenten. Het lijkt van de hak op de tak te gaan door grote tijdsprongen. Dat is het gevaar natuurlijk van zo een lange periode in dergelijke speelduur te willen proppen. De karakters zelfs die van Arthur en Merlin worden nooit erg uitgediept. het zijn slechts fragmenten weliswaar goede fragmenten. Een wat langere speelduur had de film evenwel veel goed gedaan.
Zo dat viel toch nog goed mee hé joolstein
Hiermee is deze challenge ook voor mij afgerond en ik verwacht dat joolstein snel zal volgen. Jullie mogen rustig blijven verderdoen en zelfs gaan combineren met de horrorchallenge mochten tegen dan nog steeds mensen hiervoor gemotiveerd zijn 
Ik kom heel snel met wat anders vooral voor de horrorliefhebbers.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
joolstein
-
- 10828 messages
- 8911 votes
131 Begotten (1990)
Categorie : Experimenteel met de groots mogelijke E
FTV
Punten : 78 min + 8 = 86 min.
Totaal : 13.777+ 86 = 13.863
https://www.moviemeter.nl/images/cover/22000/22049.jpg?cb=1569251341
"Life is flesh on bone convulsing above the ground."
Het verhaal van deze film is erg onsamenhangend, iets met de dood, hergeboorte religie mythologie en het occulte? En doordat het invloeden van de stille film bezit is er geen dialoog, zelfs geen tekstkaarten. De vaak overbelichte zwart-wit beelden werken meer als een soort meditatieve abstractie. En vanwege dat de film wordt gepresenteerd in die rommelige en wazige stijl, is het moeilijk om er iets uit op te merken. Hierdoor voelt het geheel ook veel langer aan dan de slechts ongeveer 70 minuten die het nu duurde. Ik had meestal geen idee wat er gebeurde. Ondanks dat alles, is het nog wel enigszins vermakelijk, af en toe zijn er wat zichtbare shots en de zenuwslopende score maakt van de film echt iets anders. Was deze film leuk? Nee. Was het vermakelijk? Nee. Was het logisch? Nee. Was het intrigerend en wereldvreemd? Ja, best wel!
Noodless
-
- 10040 messages
- 6176 votes
Proficiat alexspyforever en bij deze nu ook al aan joolstein

wendyvortex
-
- 5196 messages
- 7268 votes
43. Ape (1976)
Categorie: Apes/Monkeys
87 minuten
FTV
Punten: 87 + 9 = 96 punten
Totaal = 4887 punten
https://i.pinimg.com/originals/d5/30/45/d5304534ae2d603a033b0acff07c03ad.jpg
Whoa!!! Festijn van slechte special FX!! Wat valt er nou niet aan te vinden?! Goede film, zeker niet, ongeveer het kwalitatieve dieptepunt qua man in monsterpak ramt alles in mekaar-film, maar leuk is het zeer zeker wel. De scene in het weiland met de koe en de paragliders is wat mij betreft een hoogtepunt in de filmgeschiedenis, die scoort Top 10 in de beste slechte FX aller tijden lijst!
Prachtig!!! Fuck CGI, dit echt veel mooier allemaal!
(4*)
PapaBeartje
-
- 709 messages
- 1112 votes
100. Basket Case 2 (1990)
Categorie: Monsters
90 minuten
FTV
Subtotaal: 12.053 + 99 = 12.152 punten
This time he's not alone.
https://pm1.narvii.com/6471/de103773e9ff8852a5c94062a00adc0199cd824d_hq.jpg
PapaBeartje
-
- 709 messages
- 1112 votes
101. House of 9 (2005)
Categorie: Quarantined/Isolated
86 minuten
FTV
Punten: 86 + 9 = 95
Subtotaal: 12.152 + 95 = 12.247 punten
Persoonlijke filmwaardering: 4☆
https://alexonfilm.files.wordpress.com/2017/06/houseof91.jpg?w=625
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
64. The Breed (2006)
Categorie: Cats/Dogs
90 minuten - FTV
Totaal: 6482 + 99 = 6581
https://www.cineycine.com/archivos/2015/10/aullidos-the-breed-ataque.jpg
De film is voorspelbaar en heeft onbedoelde humoristische momenten, die er nogal sneu uitzien. Verder stereotiepe personages die domme dingen doen en zeggen. Gelukkig ook met wat spannende scènes met goed getrainde en angstaanjagende honden die ervoor zorgen dat de aandacht niet al te veel verslapt.
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
Categorie: Space
95 minuten - FTV
Punten: 95 + 10 = 105
Totaal: 6581 + 105 = 6686
http://2.bp.blogspot.com/-g9rb73GUKrY/VAbG7D0Vr3I/AAAAAAAAEtI/pkYJ_t8Saik/s1600/Space%2BTruckers.png
Space trucker John (een leuke Dennis Hopper) moet een onbekende vracht naar de aarde vervoeren. Het blijken Killer robots te zijn. Dat gaat dus niet goed.
Een film met een onzinnige verhaallijn, opzettelijk slechte effecten en overdreven uitvergrotingen van allerhande markante personages. Comic-achtig met middelmatige en slechte scènes. Soms hilarisch. Soms wel grappig. Soms bedroevend.
joolstein
-
- 10828 messages
- 8911 votes
132 Hatsukoi (2019) Behaald!
Categorie : Favorite Director = Takashi Miike
FTV
Punten : 108 min + 11 = 119 min.
Totaal : 13.863 + 119 = 13.982
https://www.bifff.net/wp-content/uploads/2020/03/FIRST-LOVE_Poster_BIFFF2020.jpg
Een bokser met een hersentumor, een corrupte politieagent, een verknipte yakuza, een Chinese gangster die een pump-shotgun hanteert met zijn enige overgebleven arm, nog meer criminelen met dubbele motieven, een doodsbange prostituee die wordt achtervolgd door de geest van haar vader en een niet te doden femme fatale die een man doodschopt omdat hij haar in de weg zit. zij allen kruizen hun paden gedurende één nacht in Tokio in een deze met veel absurde humor doorspekte film van regisseur Takashi Miike.
De 59-jarige Japanse regisseur denkt, ondanks zijn leeftijd, gelukkig voorlopig nog niet aan stoppen. Deze man is ook zelden of nooit op de automatische piloot. Wel is hij beduidend rustiger geworden. Deze film moet het niet hebben van al te uitbundige bloedfonteinen of extreem geweld maar van regelmatige mooie beelden van de locaties. Toch rollen er genoeg hoofden en vallen er best wat doden. Ook zijn er genoeg ideeën die uiteindelijk netjes op hun plaats vallen. In de handen van Miike ziet het er ook zo gemakkelijk uit, alsof hij de film zo even uit zijn mouw heeft geschud, maar om dit soort kwaliteit te leveren moet je van goede huize komen! Zeker als blijkt dat hij het moest zien te rooien met een beduidend lager budget dan bij zijn andere recentere films. Zo is er opeens een heerlijke animatie-scène tegen het einde, in onvervalste pop-art-stijl. Wederom kan ik concluderen dat filmmaker Takashi Miike mij tot nu toe nooit teleur heb gesteld!
joolstein
-
- 10828 messages
- 8911 votes
En mijn top 10:
https://pixhost.icu/avaxhome/4f/62/001c624f.png
02 I Am the Pretty Thing That Lives in the House (2016)
https://i.ytimg.com/vi/-XWrGXmb8w4/maxresdefault.jpg
09 Mandy (2018)
10 I'm Dreaming of a White Doomsday (2017)
En met 132 films zijn er ook altijd een stel tegenvallers;
02 Wolf (2019)
03 Bride of the Werewolf (2019)