• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.851 votes
Profile

Vrouwelijke Regisseurs Challenge - maart 2020

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

3. Mary Queen of Scots (2018)

FTV - 2 punten - totaal: 5 punten

Regie: Josie Rourke

Score: 3*

Sterke Saoirse Ronan (zelden teleurstellend) en in de marge Margot Robbie. Mooi gemaakt met heerlijke shots en kleurrijke kostumering. Maar het verhaal is nogal mager en de rest van de cast acteert niet echt zo goed. Op zich wel van genoten, maar had hier toch meer van verwacht.

https://focusmicrosites.s3.amazonaws.com/assets/uploads/post_cover_5c1854f32eb0c.jpg

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Zo zie je maar joolstein dat iedereen het anders ervaart. Ik vind Celia wel een karakter met een heel boeiende persoonlijkheid: liefde, haat, angst, onbegrip het overkomt haar allemaal als jong kind terwijl ze eigenlijk een onbezonnen jeugd hoort te hebben. Maar volwassenen denken daar vaak anders over en willen hun eigen ideeën ook al doordrijven naar de jongere generatie. Nu goed als je op een wraakfilm zat te wachten kom je natuurlijk bedrogen uit.

Tienerhorror ligt je kennelijk beter en mij dan veel beter gezien ons oordeel bij de volgende film:

5. Jennifer's Body (2009)

FTV - 2 punten - Totaal: 10 punten

107 minuten

Regisseur: Karyn Kusama

https://lh3.googleusercontent.com/proxy/5bBIMydePPK3UXBZJEwQYMpwRs96QDIBKoA8T5hzypDi9VXxpfLZw644P3BuwfcdL4aK1ISApUgBhPHNsTQ3l1a01sY2ixDHvuhFeOjlo5dlq3xoCGiV-bJ8kmBCLFEBo2uDYg

Als je een tiener bent zou je dit nog leuk kunnen vinden of je bent erg nostalgisch naar die jaren van ongein. Ik behoor tot geen van beide categorieën en vond deze film een miskleun van jewelste. Jammer van Amanda Seyfried dat ze in dit misbaksel zit, zij kan duidelijk veel beter. Megan Fox is eigenlijk niet meer dan een mooi snoetje en maakt totaal geen indruk als bad girl. De manier waarop zij een soort demon wordt of dat moeten we ten minste toch geloven is volkomen idioot alsof het tussen de soep en patatten door is bedacht door je kleine broertje of zusje. Er veel gebeurt er niet, grappig is het niet en de horror wordt zo veel mogelijk uit beeld gehouden. 4 jaar eerder was er een film Tamara (2005) waarbij een meisje wraak neemt op zij die haar hadden gepest en hoe! Jennifer is helaas een grijze muis ter vergelijking al kunnen we het inspiratieloze script ook wel met een beschuldigende vinger wijzen.

En ach ja die kusscène tussen de dames was wel erotisch. Hield echter totaal geen steek en leek er enkel om het mannelijke publiek te plezieren naar mijn mening.

1*

Hopelijk is Girlfight van deze regisseur een pak beter.

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

1. Blood Diner (1987)

FTV - 2 punten

90 minuten

Regisseur: Jackie Kong

https://www.moviemeter.nl/images/cover/20000/20311.jpg?cb=1553183609

Heel erg jaren '80, deze horror-komedie. Het is voornamelijk humor, waarbij alle horror vooral heel erg over the top is en gezien het budget van niks is dat misschien ook wel de juiste keuze. Tja, het is allemaal lekker melig, met een ontzettend onzinnig verhaal waarbij Jackie Kong volgens mij goed naar Herschell Gordon Lewis en films als Blood Feast heeft gekeken. Gelukkig duurt het allemaal niet te lang, want de flauwe humor en het slappe verhaal, dat weet je op een gegeven moment wel. Gelukkig gebeurt er genoeg en zit er zoveel bizarre onzin dat het toch wel blijft vermaken. In de categorie opzettelijke B-horror kan je deze er wel bij hebben. En meestal als ik hem tips geef gaat het mis, maar dit zou wel eens iets voor alexspyforever kunnen zijn.

joolstein

• 10828 messages
  • 8911 votes

alexspyforever

Nu goed als je op een wraakfilm zat te wachten kom je natuurlijk bedrogen uit.

Tienerhorror ligt je kennelijk beter

Ik zat niet op een wraakfilm te wachten, lees geen plot, dus geen idee wat ik zal krijgen. Ik laat me dan ook graag verassen. En als je dan saaie, burgerlijke en patriarchale conservatisme voor je kiezen krijg. Ja.. dan is inderdaad alles beter! In ieder geval was dat er eentje van zo wil ik ze niet meer zien!

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Woland wrote:

1. Blood Diner (1987)

FTV - 2 punten

90 minuten

Regisseur: Jackie Kong

(afbeelding)

Heel erg jaren '80, deze horror-komedie. Het is voornamelijk humor, waarbij alle horror vooral heel erg over the top is en gezien het budget van niks is dat misschien ook wel de juiste keuze. Tja, het is allemaal lekker melig, met een ontzettend onzinnig verhaal waarbij Jackie Kong volgens mij goed naar Herschell Gordon Lewis en films als Blood Feast heeft gekeken. Gelukkig duurt het allemaal niet te lang, want de flauwe humor en het slappe verhaal, dat weet je op een gegeven moment wel. Gelukkig gebeurt er genoeg en zit er zoveel bizarre onzin dat het toch wel blijft vermaken. In de categorie opzettelijke B-horror kan je deze er wel bij hebben. En meestal als ik hem tips geef gaat het mis, maar dit zou wel eens iets voor alexspyforever kunnen zijn.

Hé deze film werd mij al eens aanbevolen door mensen die mijn liefde kennen voor HG Lewis juist omwille van de link met de mans films

Ik had er geen idee van dat de regisseur een vrouw is. Nu reken maar dat ik niet langer ga wachten om deze film te gaan bekijken als de horrorchallenge, thx voor de reminder

Waarom stond deze film niet op de lijst van 50 beste horrorfilms door vrouwen maar wel van die drama's en erotische films met (lichte) horrorelementen? Of de zoveelste zoutloze tienerhorror die ik vandaag heb mogen aanschouwen...

Nu maar gauw op zoek naar Blood Diner

mezzanine

• 398 messages
  • 2939 votes

Late deelnemer, ga er vast geen 30 halen, maar leuk om een poging te doen. Gisteren de masculiniteit en waanzin van the lighthouse meegepakt, dus nu helemaal klaar voor een meer feminiene blik.

1. The fish child (2009)

FTV - 2 punten

92 minuten

Regisseur: lucia puenzo

https://66.media.tumblr.com/4c161f8e155e3693eac2e29f01fcda0f/tumblr_omlv23hg1s1qa3emao6_400.gifv

Argentijnse film over onmogelijke liefde tussen tiener en haar enkele jaren oudere huishoudster. Rommelig begin en film neemt te veel hooi op z’n vork met en een misdaadverhaal en liefdesverhaal en magisch realistisch verhaallijntje, maar vond ‘m toch wel mooi, mooi sfeertje en mooi geschoten. Net 3,5.

2. By the Sea (2015)

FTV - 2 punten - totaal: 4 punten

122 minuten

Regisseur: Angelina jolie

https://img.thedailybeast.com/image/upload/c_crop,d_placeholder_euli9k,h_1439,w_2560,x_0,y_0/dpr_1.5/c_limit,w_655/fl_lossy,q_auto/v1492121622/articles/2015/11/06/brangelina-s-new-movie-is-boring-as-hell/151106-yamato-by-the-sea-tease_bcculu

Niet zo slecht als veel wordt beweerd. Regie best goed, mooie plaatjes. Toch wel geïntrigeerd door Het verhaal, Brad pitt speelt ook prima, maar....jolie is echt een gruwel, kitscherige overacting, niet te doen. En daarmee trekt ze haar eigen film toch onvoldoende. 2.5

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

2. XX (2017)
FTV - 2 punten (totaal 4 punten)
80 minuten
Regisseurs: Roxanne Benjamin, Sofìa Carrillo, Karyn Kusama, St. Vincent en Jovanka Vuckovic

Anthologieën zijn niet echt mijn favoriet - het blijft toch lastig om genoeg spanning en empathie op te bouwen in zo'n kort verhaal, en uiteindelijk zullen de verhalen je ook niet altjd even goed liggen. Maar die bezwaren daargelaten, was XX een best vermakelijke anderhalf uur horror van vier vrouwelijke regisseurs. Het begon niet zo heel sterk met The Box waarin drie gezinsleden zich doodhongeren na in een geheimzinnige doos gekeken te hebben, maar met dat gegeven werd niet zo heel veel gedaan. Gelukkig waren de drie andere verhalen vermakelijker, en gelukkig ook nog redelijk afwisselend - met een luchtige komedie met Melanie Lynskey (het duurde een beste tijd voor ik haar gezicht kon plaatsen) in de hoofdrol, al zit er eigenlijk nul horror in, en een tof en redelijk creepy outdoors-reisje waar het natuurlijk mis gaat. De laatste was wel oke, maar vond ik toch een slagje minder, met een soort van variant op The Omen en Rosemary's Baby. Zeker geen topper, maar het keek niet vervelend weg. 3.0*

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

4. Herbie Fully Loaded (2005)

RW - 1 punt - totaal: 6 punten

Regie: Angela Robinson

Score: 3,5*

Ik wou deze nog eens terugzien, Herbie is toch jeugdnostalgie. En het is veel beter meegevallen dan verwacht. Lindsay Lohan nog in topvorm in dit soort familiefilms. Naast oa Justin Long, Michael Keaton en Matt Dillon. Je krijgt wat je kan verwachten. Een gezellig familievriendelijk verhaal met die goeie ouwe Herbie en enkele races. Meer moet dat niet zijn.

https://i.ytimg.com/vi/bUlvIxwyCCw/maxresdefault.jpg

dualcia

• 953 messages
  • 2311 votes

03. Miss You Already (2015)

FTV - 2 punten - Totaal: 6 punten

112 minuten

Regisseur: Catherine Hardwicke

https://media.pathe.nl/nocropthumb/620x955/gfx_content/2%20Grote%20Still/miss_you_already_grstill.jpg

Best mooie film. De onderwerpen in de film zijn natuurlijk niet de makkelijkste onderwerpen, maar nergens wordt het echt zwaar waardoor het prettig blijft om naar te kijken. Dit zorgt er echter ook voor dat het nergens aangrijpend wordt en het redelijk op de oppervlakte blijft en dat voelt wel als een gemis. Vooral het verhaal van Jess wordt nogal achterwege gesteld, maar dit lijkt in haar leven ook zo terug te komen.

De twee dames doen het goed en het blijft fijn om naar te kijken, maar het wordt nergens echt bijzonder.

*3.25

scorsese

• 13160 messages
  • 11071 votes

2. Marie Antoinette

RW - 1 punt - Totaal: 3 punten

123 min

regisseur: Sophia Coppola

Goeie film over de jonge Marie Antoinette die wordt uitgehuwelijkt aan de eveneens jonge Lodewijk XVI. Geen regulier kostuumdrama, daarvoor is de toon wat afwijkend en komt het geheel te fris over (ook vanwege de niet voor de hand liggende, maar prima werkende soundtrack). Prachtige locaties en kostuums. Kirsten Dunst doet het goed in de titelrol, maar het blijft allemaal wat aan de oppervlakte.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

01. Fagara

Regie: Heiward Mak

Score: 3.5*

https://i1.wp.com/zolimacitymag.com/wp-content/uploads/2019/09/Heiward-Mak_Fagara_4_Zolima-citymag.jpg?w=596&h=397&ssl=1

Ik doe verder niet echt mee, maar aangezien Heiward Mak wel wat extra aandacht verdient plaats ik deze toch maar even. Al helemaal omdat niemand nooit verder komt dan Ann Hui wanneer het gaat over vrouwelijke regisseurs in Hong Kong, en Mak toch al een dikke 10 jaar bewijst één van de beste drama regisseurs te zijn in Hong Kong. Nu is de competitie ook niet zo héél groot daar, maar toch.

Een film met erg mooie momenten, maar die me qua thema net iets minder wist aan te spreken. Ook iets teveel focus op het drama, net niet genoeg om de personages en het emotionele, maar verder weinig op aan te merken. Aanradertje.

scorsese

• 13160 messages
  • 11071 votes

3. Buffaloed

FTV - 2 punten - Totaal: 5 punten

95 min

regisseur: Tanya Wexler

Tegenvallende film over een jonge vrouw die er alles doet om aan geld te verdienen. De combinatie van komedie en drama komt niet goed uit de verf hier, daarvoor is het te onevenwichtig. Verder helpt het ook niet dat het hoofdpersonage nogal irritant overkomt (dit ondanks de toch wel charmante Zoey Deutch).

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

5. Æon Flux (2005) - MovieMeter.nl

Regisseur: Karyn Kusama

RW - 1 punt

Totaal - 8 punten

https://thecriticalcritics.com/review/wp-content/images/aeon_flux-still_1-1160x480.jpg

Niet slecht. Æon Flux is geen meesterwerk en vooral qua script en regie laat de film wat steken vallen, maar er zitten ook een aantal sterke actiescènes in en Charlize Theron is altijd een genot om naar te kijken. Door haar charisma en acteertalent weet ze nog heel wat te maken van een eendimensionale en matig uitgewerkte rol. En ze weet de film in zijn geheel ook naar een hoger niveau te tillen.

2.5*

6. Persepolis (2007) - MovieMeter.nl

Regisseur: Marjane Satrapi en Vincent Paronnaud

FTV - 2 punten

Totaal - 10 punten

https://lh3.googleusercontent.com/proxy/2NVvQ4KSJREZFReW4UtvLp4jBLLy_WgFKOYhVphugXSo_hShBHCGPywTXkB-rwSoXWU9cYmoSGuUv5VqgJnkccoH27Sd7idd0T_xdEfcdg

Fantastische film. Persepolis is een coming of age verhaal over Marjane, die we zien opgroeien in Iran, Wenen en weer Iran. Om uiteindelijk in Parijs te eindigen. We zien door Marjane’s ogen hoe het is om op te groeien in Iran onder het juk van strenge regimes, oorlogen en economische tegenspoed.

Maar de grote kracht van het script van Satrapi en Paronnaud is dat er ook genoeg ruimte is voor humor en jeugdige ongehoorzaamheid en bravoure, en Marjane is een personage waar je van gaat houden. Persepolis heeft een speelduur van anderhalf uur, maar tegen het einde heb je als kijker het gevoel alsof je Marjane echt hebt zien opgroeien en voel je een soort verbondenheid met haar. Zeer knap gedaan.

4*

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

John Milton wrote:

(quote)
Probeer Away from Her (2006) eens te vinden, erg fijn. Ik kan helpen indien nodig

Zelf heb ik Stories We Tell (2012) voor deze challenge op de agenda staan (dan hebben we meteen al haar films gehad).

Zal ik op de watchlist zetten. Geen probleem, ik heb mijn eigen methodes om de film te vinden

joolstein

• 10828 messages
  • 8911 votes

8. The Field Guide to Evil (2018)

FTV - 2 punten - Totaal: 16 punten

117 minuten

Een anthologie-film waarvan ik alleen de vrouwelijke regisseurs noem: Veronika Franz & Severin Fiala, Agnieszka Smoczynska en Katrin Gebbe

https://nudecelebvideo.net/uploads/posts/2019-04/1554480935_008.jpg

Een sub-genre binnen de horror is de anthologie-film, deze bestaan al vanaf de stille film. Dit is een subgenre waar ik dol op ben! Zodoende stond deze film van producenten Ant Timpson en Tim League die met hun The ABCs of Death-reeks al redelijk wat succes genoten, al een tijdje op mijn lijstje! Zeker gezien het lijstje met regisseurs, moet dat voor de fijnproevers van horrorfilms, hun hart sneller doet slaan!

Het eerste segment komt uit Oosterrijk;"The Sinful Women of Höllfall" van Veronika Franz & Severin Fiala (Ich Seh Ich Seh (2014) en recentelijk The Lodge (2019) Erg fijne sfeervolle middeleeuwse Folk-horror waarin twee meisjes, in een strenggelovige boerengemeenschap, liefde voor elkaar ontwikkelen maar christelijke waarden en verboden liefde gaan niet goed samen met als gevolg; een bezoek van een Alp of Trud (folklore) Sterke opener die open blijft voor interpretatie!

Het derde segment komt uit Polen; "The Kindler and the Virgin" van Agnieszka Smoczynska (het bijzondere Córki Dancingu (2015) De tijdsperiode is een beetje onzeker maar vermoedelijk ergens voor de Eerste Wereldoorlog, in Mazurië keert Kindler huiswaarts. Een demonische Maagd spoort hem aan om drie menselijke harten te eten van overledene, wat hem wijs zal maken en hem in staat zal stellen de oorlog te winnen(of overleven). Kindler besluit dit recept uit te proberen. Er is een dubbelzinnig einde maar voor mij het mooiste filmpje! Visueel mooi, grimmig, bloederig en wat zwartgallige humor op de koop toe!

Het zevende segment komt uit Duitsland; "A Nocturnal Breath" van Katrin Gebbe (Tore Tanzt (2013) en iets meer recentelijk Pelikanblut (2019) Dit deel behandelt eigenlijk hetzelfde soort wezen als het eerste segment maar ditmaal is het de kwaadaardige Beierse geest, bekend als een drude, in de vorm van een rat die in en uit je mond kruipt. Broer en zus en wat dieren hebben er nogal veel last van.

Dit soort films moeten je natuurlijk wel liggen want de verscheidenheid aan bijdragen betekent noodzakelijkerwijs dat ze heel verschillend zijn in vorm en presentatie. En over kwaliteit valt vaak ook veel te twisten.Tja, zoals ik al eerder zei, kan ik erg genieten van dit soort goede anthologie-films. En had met deze anthologie die elementen uit verschillende culturen mengt zeker weer een leuke tijd!

wendyvortex

• 5196 messages
  • 7268 votes

3. Le Camion (1977)

FTV - 2 punten / Totaal: 6 punten

80 minuten

Regisseur: Marguerite Duras

https://cinematalk.files.wordpress.com/2014/04/45.jpg

Tuurlijk wist ik wat ik kon verwachten, maar je zou op z'n minst hopen dat Duras nog echt iets heel boeiends te vertellen zou hebben. En dat is het verhaal over de vrouw en de vrachtwagenchauffeur niet echt. Dan wordt er nog één en ander bijgehaald over de verloren idealen van de revolutie. Proletariaat, klassenstrijd, Marx ... of daar iemand in 2020 nog in geïnteresseerd zou zijn ... van mij mag het hoor, maar hier krijg je niemand de barricaden mee op.

Mooie beelden overigens wel van en vanuit de vrachtwagen, op zich nog wel enigszins onthaastende ambient cinema, maar dat gepingel van Beethoven gaat op een gegeven moment ook een beetje tegenstaan.

Ik had Duras meer gegund, op zich wel fijn dat iemand lekker afwijkt van de standaard, maar nee, ik vond er niet veel aan.

(1*)

mezzanine

• 398 messages
  • 2939 votes

3. The Selfish Giant (2013) - MovieMeter.nl

FTV- 2 punten - Totaal 6 punten

93 minuten

regisseur: Clio Barnard

Typisch Engels sociaal-realisme, maar met een soort magisch-realisme eraan toegevoegd, ik kan niet geloven dat paard en wagen echt nog zo door de moderne stad rijden op zoek naar oud ijzer. Doordat het verhaal erg vanuit twee straatschoffies wordt verteld, wordt het ook wat simpel en mist het wat diepgang. Volwassenen zijn hier per definitie verschrikkelijk en incapabel, of het nu ouders, school of politie is. Wel prachtig intens spel van deze jongens, het lijkt me een verschrikkelijke klus ze op te voeden, maar je gaat wel van ze houden.

3,5

https://www.intofilm.org/intofilm-production/scaledcropped/970x546https%3A/s3-eu-west-1.amazonaws.com/images.cdn.filmclub.org/film__17887-the-selfish-giant--hi_res-c05b270a.jpg/film__17887-the-selfish-giant--hi_res-c05b270a.jpg

Shaky

• 3735 messages
  • 13044 votes

3. 10,000 Saints (2015)

FTV - 2 punten - Totaal: 6 punten

113 minuten

regisseuse: Shari Springer Berman (en Robert Pulcini)

https://teaser-trailer.com/wp-content/uploads/10000-Saints-Movie-2015.jpg

Matig coming of age drama dat door het voorspelbare verloop en oninteressante karakters nergens echt wil boeien of beklijven. De setting is fijn, het acteerwerk is in orde, maar het geheel is een behoorlijk clichématig standaardwerk geworden. Al met al een mager zesje, 3*.

stephan-0115

• 1358 messages
  • 2200 votes

03. The Hitch-Hiker (1953)

Regie: Ida Lupino

FTV: 2 punten

Totaal: 6 punten

Leuke vlotte film-noir. Begint ijzersterk, zakt in het middenstuk wat weg, krabbelt daarna weer op, maar het einde veel te abrupt. 3*

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

6. Thirteen (2003)

FTV: 2 punten - Totaal: 12 punten

100 minuten

Regisseur: Catherine Hardwicke

https://www.themoviebuff.net/wp-content/uploads/2020/02/MV5BMTU4ODQ1NzcwMV5BMl5BanBnXkFtZTgwMjUwMjY1NDM@._V1_SY1000_CR0013561000_AL_.jpg

Dit is de debuutfilm van Hardwicke, bekend als regisseur van Twilight. Ik heb Thirteen vroeger vaak zien liggen in de winkel en maar omdat ik uiteindelijk niet tot de doelgroep behoor heb ik em ook nooit bekeken. Nu met de vrouwelijke regisseurs filmchallenge wil ik best wel eens wat anders proberen dus ook eens een tienerdrama.

Laat ik eerst met het goede nieuws beginnen: acteerwerk vooral dan van de twee tienermeiden is erg goed en zowat alle valkuilen waarin kwetsbare tieners kunnen trappen worden behandeld. De film gaat bij momenten best ver.

MInder is dan het tempo van de film vooral de snelheid waarop Tracy van voorbeeldige studente plots de populaire wil zijn gaat veel te snel. Het is allemaal erg fragementarisch bijna zoals een documentaire waarbij je als kijker wordt gewaarschuwd doe dit en dat niet. Hierdoor blijft het op vlak van karakterontwikkeling en op de relaties onderling vrij oppervlakkig. Dingen veranderen gewoon van de ene dag op de andere. Het einde is afgeraffeld en flauwtjes. De film raakte de problematiek aan, maar komt nooit tot een treffend besluit.

2,5*

John Milton

• 24219 messages
  • 13383 votes

10. La Mujer sin Cabeza (2008)

FTV - 2 punten - Totaal 20 punten

87 minuten

Regisseur: Lucrecia Martel

https://www.anothergaze.com/wp-content/uploads/2019/06/51_Maria_Onetto-web.jpg

Een film die als sinds ik hem voorbij zag komen in The Story of Film: An Odyssey (2011), op mijn verlanglijst stond om te zien, helemaal nadat ik 2 jaar geleden onder de indruk was van Zama (2017). Dit is nochtans een behoorlijk ander soort film, een soms wat verwarrende psychologische thriller over een vrouw die psychologisch instort nadat ze iets met de auto aangereden heeft, en besluit door te rijden. Ze raakt er steeds meer van overtuigd dat het een kind moet zijn geweest. Geen aanrader voor de rechttoe-rechtaan liefhebber, maar wie wat verwarring niet uit de weg gaat heeft hier een goede aan.

4*

11. El Niño Pez (2009)

FTV - 2 punten - Totaal 22 punten

96 minuten

Regisseur: Lucía Puenzo

http://1.bp.blogspot.com/-Svny8Lq4Wsg/UGW7ztQIL4I/AAAAAAAAAVU/77dNCHUuvk8/s1600/TheFishChild1.jpg

Ge-wel-dig. Ik heb deze gisteravond op Mubi gezien, en nu ik er iets over wil schrijven denk ik 'wtf, waar ging het ook alweer over?'. Ik hoopte dat de 2 laatst geschreven reviews me het zouden doen herinneren, en wat schrijft Film Pegasus

Na de film vroeg ik me af wat ik nu gezien heb. Niet bepaald memorabel

Als je het screenshot zo ziet verwacht je wel het een en ander, maar ook dat staat me niet bijzonder bij. Wonderlijk.

3*

Collins

• 7282 messages
  • 4306 votes

01. The Moth Diaries (2011)

FTV: 2 punten - Totaal: 2 punten

85 minuten

Regisseur: Mary Harron

http://filmfenix.se/wp-content/uploads/2012/11/The-Moth-Diaries-BODY-5-520x280.jpg

In The Moth Diaries gebeurt weinig aan de oppervlakte. Onder de oppervlakte gebeurt meer, maar veel is gehuld in vaagheid. De sfeer is onheilspellend. De film bevat weinig verrassingselementen. Vanaf het begin had ik het gevoel dat de film vooral diepzinnigheid, emotionaliteit en een gotische sfeer wilde belichten. Het gotische element heb ik duidelijk waargenomen. De andere elementen met mate.

3.0*

Review

Collins

• 7282 messages
  • 4306 votes

02. Escaping the Madhouse: The Nellie Bly Story (2019)

FTV: 2 punten - Totaal: 4 punten

88 minuten

Regisseur: Karen Moncrieff

https://2.bp.blogspot.com/-Y5DyJTx_YDM/W8eMWo10aWI/AAAAAAAA4Yc/DL1Cgj5zOzo2a-CgLvNxBCItrEhT-XydQCLcBGAs/s1600/Judith%2BLight.png

Leek me een tv-film. Heel opvallend (en op den duur storend) zijn de cliffhangende hoogtepunten waarop de film waarschijnlijk een break inbouwt voor een reclameblok. Ik bekeek de film reclameblokvrij. Dat leed bleef mij gelukkig bespaard.

Vrij vlakke film over een journaliste die zich vrijwillig laat opsluiten in een gesticht om wanpraktijken aan het licht te brengen. Ze ervaart schokkende zaken, die vanwege de brave weergave en het povere acteerwerk weinig impact hebben. Het verhaal is op waarheid gebaseerd en heeft zeker genoeg potentie om het ooit nog eens te proberen.

2.0*

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

John Milton de still die je hebt gebruikt bij El Nino is inderdaad wel om te watertanden maar het kan net zo goed 'valse' reclame zijn voor wie hoopt op een stomende liefdesrelatie tussen 2 vrouwen

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

John Milton wrote:

Tit for tat ken ik, maar t.a.t. kan ik even niet deduceren.

te allen tijde

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

kun je hier (op MM) eigenlijk ook eigen image-bestanden (screenshots ed) uploaden, of moet dat altijd met een [img]-link van (meestal toch) google images?

Shaky

• 3735 messages
  • 13044 votes

4. American Honey (2016)

FTV: 2 punten - Totaal: 8 punten

162 minuten

Regisseur: Andrea Arnold

https://thedailytexan.com/sites/default/files/styles/article_main_image/public/images/2016/09/maxresdefault.jpg?itok=7U-NpDuC

Eindelijk American Honey gezien en die viel zeker niet tegen. De valsheid en smerigheid van het idee van een zogenaamde American Dream wordt fijn in beelden en een verhaal gevat en toont wederom dat vrijheid relatief is. Wie moet wie beoordelen / veroordelen? Voor de één is dit een treurig clubje 'langharig werkschuw tuig', waar een ander juist vrijgevochten zielen ziet die ongebonden door het leven trekken. De tragiek is dat iedereen gelijk heeft en tevens niemand.

Hoewel het idee en de bedoeling van de film uitstekend is, blijkt American Honey uiteindelijk bijzonder repetitief te zijn en trekt het geheel zich ontzettend lang. De lange speelduur is niet te verdedigen en veel opvulling wordt op ons afgevuurd. Nu scheelt het dat die opvulling best prettig is om naar te kijken en de acteerprestaties uitstekend zijn. Na het zien van Fish Tank had ik gehoopt dat mijn tweede Arnold film minstens net zo'n indruk zou weten te maken, maar daarvoor is het toch allemaal net wat te magertjes en verloopt de film volgens een standaard en behoorlijk voorspelbaar patroon wat dan weer haaks staat op de achterliggende gedachte van het verhaal; zonde.

Al met al zeker een ruime voldoende, maar de film kent teveel mankementen om echt indruk te maken.

3,5*

mezzanine

• 398 messages
  • 2939 votes

4. I Am Not a Witch (2017)

FTV- 2 punten - Totaal: 8 punten

93 minuten

regisseur: Rungano Nyoni

Leuk! Ik verwachtte een realistisch antropologisch inkijkje in geloof in hekserij in Afrika, maar het is een moderne bijtende aanklacht tegen deze vormen van geloof en bijgeloof en vooral de manier waarop dit in stand wordt gehouden voor economisch gewin. Met prachtige absurdistische/humoristische scenes, mooi strak en minimaal in beeld gebracht. De heksen die aan linten worden vastgehouden (anders vliegen ze weg, maar wel hele mooie nieuwe langere linten! aldus de regering), zorgen voor mooie surrealistische beelden. Met een glansrol voor de regeringsambtenaar voor hekserij die alles wat krom is, wel weer recht weet te kletsen en het meisje Shula, die al dit theater stoïcijns ondergaat. 3.5

http://www.nathanparker.net/images/ianaw/01.jpg

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

7. Urban Legends: Bloody Mary (2005)

FTV - 2 punten Totaal: 14 punten

89 minuten

Regisseur: Mary Lambert

http://www.hudsonlee.com/wp-content/uploads/2015/02/ulbm4.jpg

Mary Lambert heeft de Pet Sematary films geregisseerd, haar andere films waren me niet bekend. Ik ben zelf niet zo een Pet Sematary fan dus de sequel ging het niet worden. Enkel deze leek me nog wel interessant en dat bleek ook een goede keuze.

Ik heb de eerste Urban Legend gezien die ik best wel tof vond. Dit is dan het derde deel maar je moet absoluut voorgaande delen niet hebben gezien om dit te kunnen volgen. De legende van Bloody Mary is natuurlijk erg bekend we hebben er zelfs een drank naar vernoemd. Dit betekent dat we niet met een ordinaire slasher te doen krijgen maar een bovennatuurlijke killer. Daar moet de film het dan vooral van hebben de kills die zijn leuk. Het verhaaltje is niet bijster interesant maar dat is zelden bij dit genre. Ik snap de negativiteit rond deze film niet zo goed en dat het een turkey zou zijn want ik heb al veel slechtere gezien die een stuk hoger worden gewaardeerd.

3*

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

tbouwh wrote:

kun je hier (op MM) eigenlijk ook eigen image-bestanden (screenshots ed) uploaden, of moet dat altijd met een [img]-link van (meestal toch) google images?

Naar mijn weten kun je geen afbeeldingen rechtsreeks uploaden op MM. Als je eigen afbeeldingen hier wil plaatsen moet je die eerst op een andere site zoals postimage uploaden en dan die afbeeldingslink gebruiken.

Hoe is het trouwens ben je te porren voor wat challenges?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.